Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opona tył 18 do EXC
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 53, 54, 55  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:12, 10 Lut 2016    Temat postu:

@Fat
Nie można porównywać EF do S12. S12 to opona na sypkie/miękkie a EF to guma na twarde/średnie (zielona praktycznie tylko na twarde).
Chyba żadna opona nie jest tak trwała jak S12. I równie dupiata Wink
Mowa o tyle, bo przód S12 to ogólnie dramat.
Oczywiście wszystko zależy od warunków w jakich w/w jest użytkowane.
@henio
Byłem ciekaw jak zielona EF zachowuje się przy niskim ciśnieniu. Podobno EF na ciśnieniu 0,4 odpowiada 6DaysExtreme na ciśnieniu 0,2.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Śro 14:14, 10 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 14:40, 10 Lut 2016    Temat postu:

hmm miałem przy zakupie motocykla tą 6d extreme metzelera fakt że tam kostki juz nie za duzo zostało ale była porażka, tyłek mi uciekał jak tylko mógł. 1 rzecz jaka zmieniłem w tym swoim moto to własnie oponke na własnie mitasa. wylatane mam juz hmm ze 40 godzin i nie zamierzam jeszcze oponki wyrzucać. najbardziej w tyłek dostała wlasnie na wypadzie w góry - na kamieniach raz że ta dziura, dwa że pare kostek pościnało. a tak to całkiem spoko no i cena - koło 200 zł za nówke to ciezko o lepsza.

aaa i dodam że jak wracałem z tego potoku górskiego to zrobiłem z 15 km na kapciu z tublisem - i na twardszych sciezkach czuć że tyłek latał na boki. ale ogólnie to nigdy w zyciu nie miałem lepszej trakcji ;D po reszcie potoku sam wjeżdzał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 15:30, 10 Lut 2016    Temat postu:

Panowie co teraz warto wrzucić na przód?
Teren głównie miękki i śliski - lasy, łąki, piach, błoto itp.

Dobrze mi się latało na Michelin Ednuro Compettion IV.
Jest to jednak stosunkowo droga guma dlatego zastanawiam sie nad jakąś rozsądną alternatywą.
Nie mam zwyczaju jeździć "dopóki widać kostkę"... Zmieniam jak kostki widocznie się zmniejszą, zaokrąglą i opona odczuwalnie trzyma słabiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:55, 10 Lut 2016    Temat postu:

@henio
Nie jechałem jeszcze na kapciu z Tubliss'em. Jakie wrażenia ? Czy Tubliss sam w sobie amortyzuje nierówności podczas jazdy bez powietrza, to znaczy, czy w jakikolwiek sposób minimalizuje możliwość uszkodzenia felgi podczas jazdy bez powietrza? Czy rzeczywiście twardo trzyma oponę i uniemożliwia obrócenie jej na feldze ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Śro 16:04, 10 Lut 2016    Temat postu:

Spidi napisał:
Panowie co teraz warto wrzucić na przód?
Teren głównie miękki i śliski - lasy, łąki, piach, błoto itp.

Dobrze mi się latało na Michelin Ednuro Compettion IV.
Jest to jednak stosunkowo droga guma dlatego zastanawiam sie nad jakąś rozsądną alternatywą.
Nie mam zwyczaju jeździć "dopóki widać kostkę"... Zmieniam jak kostki widocznie się zmniejszą, zaokrąglą i opona odczuwalnie trzyma słabiej.


Sprubuj Mitasa EF 08. Jezdze po takim terenie jak opisujesz. bajka! Smile W dodatku dosc tania opona jezeli mam porownac konkurencje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 16:40, 10 Lut 2016    Temat postu:

ja wczoraj testowałem TUblissa na kapciu, chyba za nisko zszedłem z ciśnieniem i rozcieło oponę (EF-07 Żółty)


jazda bez powietrza jest całkiem inna niż na zwykłem dętce, opona nie tańczy na feldze, trzyma się felgi na całym obwodzie, zrobiłem jakieś 5-6kmów po lesie , amortyzacja jest gorsza ale nie ma tragedii, nie bije mocno po feldze, spokojnie można jechać nawet niezłym tempem,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 17:00, 10 Lut 2016    Temat postu:

PiterBaja napisał:
Spidi napisał:
Panowie co teraz warto wrzucić na przód?
Teren głównie miękki i śliski - lasy, łąki, piach, błoto itp.

Dobrze mi się latało na Michelin Ednuro Compettion IV.
Jest to jednak stosunkowo droga guma dlatego zastanawiam sie nad jakąś rozsądną alternatywą.
Nie mam zwyczaju jeździć "dopóki widać kostkę"... Zmieniam jak kostki widocznie się zmniejszą, zaokrąglą i opona odczuwalnie trzyma słabiej.


Sprubuj Mitasa EF 08. Jezdze po takim terenie jak opisujesz. bajka! Smile W dodatku dosc tania opona jezeli mam porownac konkurencje


Dzięki Piter. Zerkałem na nią bo na tyle mam już kolejną EF 07 i relacja ceny do jakości(trakcja i tempo zużywania) wydają się być naprawdę OK.
EF 08 to z tego co widzę praktycznie połowa ceny Miśków Enduro Comp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:15, 10 Lut 2016    Temat postu:

@KristofSX
Jakie ciśnienie masz w inner tube ?
Podobno standardowe 7,5 bar nie daje rady przy jeżdzie bez powietrza...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Śro 17:18, 10 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 17:22, 10 Lut 2016    Temat postu:

kristof - tak jakbym widziałem swoje rozcięcie ;D w tym samym miejscu. tylko u mnie cos weszło i wyszło na wylot! przy samej stopce - zaraz przy rancie felgi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 17:26, 10 Lut 2016    Temat postu:

KNKS napisał:
@KristofSX
Jakie ciśnienie masz w inner tube ?
Podobno standardowe 7,5 bar nie daje rady przy jeżdzie bez powietrza...

jeśli wierzyć mojemu czujnikowi to 7.3,
rozdarcie na oponie jest takie że nie ma opcji żeby było tam jakieś ciśnienie, nie ma śladu żeby opona gdzieś odeszła od felgi, czy się obróciła,
Teraz wrzucę S12 XC 140/80 bo została mi na stanie , zobaczymy jak będzie bo na tym EF07 jeździ się super,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fat




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 17:48, 10 Lut 2016    Temat postu:

KNKS napisał:
@Fat
Nie można porównywać EF do S12. S12 to opona na sypkie/miękkie a EF to guma na twarde/średnie (zielona praktycznie tylko na twarde).
Chyba żadna opona nie jest tak trwała jak S12. I równie dupiata Wink
Mowa o tyle, bo przód S12 to ogólnie dramat.
Oczywiście wszystko zależy od warunków w jakich w/w jest użytkowane.

Co byś w takim razie polecił na miękkie podłoże? Z S12XC byłem bardzo zadowolony, zresztą kupiłem je po pochlebnych opiniach na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:14, 10 Lut 2016    Temat postu:

Taką dziurę spokojnie załatasz sznurkiem do wulkanizacji.
KristofSX napisał:
ja wczoraj testowałem TUblissa na kapciu, chyba za nisko zszedłem z ciśnieniem i rozcieło oponę (EF-07 Żółty)


jazda bez powietrza jest całkiem inna niż na zwykłem dętce, opona nie tańczy na feldze, trzyma się felgi na całym obwodzie, zrobiłem jakieś 5-6kmów po lesie , amortyzacja jest gorsza ale nie ma tragedii, nie bije mocno po feldze, spokojnie można jechać nawet niezłym tempem,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 18:26, 10 Lut 2016    Temat postu:

@rams ok, spróbuję, oponka jeszcze by polatała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:04, 10 Lut 2016    Temat postu:

Fat napisał:
Co byś w takim razie polecił na miękkie podłoże? Z S12XC byłem bardzo zadowolony, zresztą kupiłem je po pochlebnych opiniach na forum.

Jeśli latasz głównie po miękkim i piaszczystym to zostań przy S12 XC. Parę lat temu, kiedy ryliśmy po piaskowniach, to S12 dobrze się sprawowały, ale w górach, na kamieniach i korzeniach jest lipa. Podczas deszczu, na twardym - masakra... Osobiście lubię 6DaysExtreme. Tak samo dobrze jeżdziło mi się na EnduroCompetition III/IV. Wszyscy polecają Mitasa EF08. Kupiłem jedną sztuke i na próbę założę. Mitasy chodza po 180-200 zł, tak więc chętnie spróbuje.
Co rider to inne preferencje ale osobiście lubię opony FIM-owskie a unikam wszelakich CrossCompetition (MX).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 19:45, 10 Lut 2016    Temat postu:

Ja właśnie zamówiłem EF-08 w intermotors za równe 160zł. Za taką kasę grzech nie spróbować.
Wg. tabelek producenta nadaje się na średnie i miękkie podłoże z piaskiem i błotem włącznie.

Cudów nie oczekuje ale jeśli sprawdzi się równie dobrze co 7mka z tyłu, to będzie luksusowo...
Dla mnie kluczowe jest jak trzyma na mokrym i śliskim miękkim podłożu, nawet kosztem drobnych braków w piaskownicy. Szczegolnie jeśli mówimy o przodzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 53, 54, 55  Następny
Strona 20 z 55

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin