Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opona tył 18 do EXC
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 53, 54, 55  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eltroc




Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grójec

PostWysłany: Pon 20:01, 20 Lis 2017    Temat postu:

To wiedzę że trzeba chyba dunlopa ewentualnie tą proponowaną przez KristofSX MC 360
Obecnie mam Mitasa c10 ale znika w oczach i jeszcze zamiast dętki mam mussa .Pierwsza sprawa to znika mi w oczach po a po drugie to ten muss nie wiadomo ile ma już czasu bo na twardym mi tył lata na wszystkie strony jak bym na krzywym kole jechał


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez eltroc dnia Pon 20:02, 20 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fat




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 18:21, 26 Lis 2017    Temat postu:

Mitas 946 z bialym paskiem (Ice Soft) da radę pod Tubliss? Czy za miękki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmxre




Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 19:22, 26 Lis 2017    Temat postu: g

mam 946 ale czerwony to według ef 07 zielonej o wiele sztywniejszy, ale biały może być miekki też

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 20:54, 26 Lis 2017    Temat postu:

Fat napisał:
Mitas 946 z bialym paskiem (Ice Soft) da radę pod Tubliss? Czy za miękki?


Spotkałem się z opinią, że miękkie Mitasy ogólnie słabo nadają się do tublissów ze względu na miękką boczną ściankę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:23, 26 Lis 2017    Temat postu:

to zalezy jeszcze od terenu i jak ma działać opona

na miekkie wąwozy to jest taka trakcja że cięzko kołem zamielić

gorzej jak sie na bardzo małym cisnieniu ostro ciska, wali w kamienie, i przeszkody - wtedy przynajmniej zielone EF-07 potrafia sie przebic na boku opony - ja załatwiłem tak dwie, jedna prawie nowa w górach o ostry kamien chyba - przebiła sie jakby na wylot przez 2 warstwy ( jakby cos weszło przy kostce a wyszło na boku opony, drugi raz to juz mocniej zjechana guma, ja duzo wskakiwałem na murki i jakies kamienie ( trialowe zabawy) to opona była pocięta miedzy stopką a brzegiem opony, i w koncu w jednym miejscu pusciło.

wiec rzeczywiscie do takiego czegos te opony najżywotniejsze nie sa Very Happy ale i tak jakbym cos kupował to pewnie bedzie to zestaw ef-07 zielony + tublis Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fat




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 22:41, 26 Lis 2017    Temat postu:

Opona na typowo miękki teren, piach, żwir, błoto, miękka ściółka. Niestety EF07 w takich warunkach nie robi - właśnie mam żółty pasek, w górach było super, ale u nas już jest słabo. Stąd pomysł 946.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szkop




Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy

PostWysłany: Śro 19:57, 29 Lis 2017    Temat postu:

Myślę że możesz brać 946 ice soft pod tublisa. U nas w ekipie jeździmy na tej oponie tylko że na dętkach ale dmuchamy naprawdę mało powietrza i przyczepność jest bdb na miękkim, śliskich korzeniach i kamieniach. Ostatnio jeździłem ok. 2 h na kapciu i nie zauważyłem jakichkolwiek przecięć ani nawet obtarć od felgi. Miałem Mitasa ef 07 zielony pasek i wg mnie bieżnik jest porównywalny pod względem miękkości, natomiast bok opony wydawał się cieńszy i miększy w Ef 07. Mitas 946 ma wysokość 120 mm natomiast ef o7 140 ma 112 mm. Na wiosnę zaopatruję się w tublisy i na pewno spróbuję z 946.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szkop dnia Śro 19:59, 29 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:28, 29 Lis 2017    Temat postu:

w hard endurowe klimaty ef-07 lepiej wypada, ice soft lepiej jak pod kołem jest wiecej kopnego terenu np liście, ziemia. na korzenie kamienie, twarde podjazdy ef-7 radzi sobie lepiej

ale tu juz róznice nie sa olbrzymie, jak nowa opona to musiał by być dobry kierownik żeby poczuć róznice..

a z tublisem to kazda łysa opona rwie ładnie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fat




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:33, 29 Lis 2017    Temat postu:

Szkop napisał:
Myślę że możesz brać 946 ice soft pod tublisa. U nas w ekipie jeździmy na tej oponie tylko że na dętkach ale dmuchamy naprawdę mało powietrza i przyczepność jest bdb na miękkim, śliskich korzeniach i kamieniach. Ostatnio jeździłem ok. 2 h na kapciu i nie zauważyłem jakichkolwiek przecięć ani nawet obtarć od felgi. Miałem Mitasa ef 07 zielony pasek i wg mnie bieżnik jest porównywalny pod względem miękkości, natomiast bok opony wydawał się cieńszy i miększy w Ef 07. Mitas 946 ma wysokość 120 mm natomiast ef o7 140 ma 112 mm. Na wiosnę zaopatruję się w tublisy i na pewno spróbuję z 946.


Dzięki wielkie za info, przyda się na przyszłość. Na razie jednak poszedłem w klasykę, czyli 754 zielony Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
donPedro




Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:56, 26 Gru 2017    Temat postu:

Pany miał ktos na przodzie kapcia 90/100-21 ? Obecnie mam 90/90-21. Jak sie jezdzi na tej 90/100-21? Mysle ze po korzeniach i kamieniach to ten rozmiar chyba w sam raz czy lepiej normalnie 90/90-21? Ktos lata na przodzie na Metzelerze 6 Days Extreme? Jak ten kapec z zywotnoscia i z jazda na mokrej trawie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 10:51, 27 Gru 2017    Temat postu:

donPedro napisał:
Pany miał ktos na przodzie kapcia 90/100-21 ? Obecnie mam 90/90-21. Jak sie jezdzi na tej 90/100-21? Mysle ze po korzeniach i kamieniach to ten rozmiar chyba w sam raz czy lepiej normalnie 90/90-21? Ktos lata na przodzie na Metzelerze 6 Days Extreme? Jak ten kapec z zywotnoscia i z jazda na mokrej trawie?


ja na przodzie od dwóch sezonów tylko six days extreme i żadnej innej nie chcę. żywotność - u mnie ok 60mth , ale ja zawsze zmieniam wcześniej Wink ostatnio złożyłem 90/100 , nie zdążyłem jeszcze przetestować , ale ziomek przesiadł się z 6D 90/90 na 90/100 i mówi że jest lepiej, fajniej klei i wybiera w lesie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:34, 28 Gru 2017    Temat postu:

Witam

Też mam takie odczucia. Po kamulach, korzeniach 90/100 lepsze. Mam wrażenie że rzadziej idą uderzenia w obręcz przy tym samym ciśnieniu (0,5 dętka UHD). Mam natomiast wrażenie że na śliskim 90/90 jakby w łukach mniej odchodziła (uślizgiawała, wypychała ?) na zewnątrz. Ale może mi się tylko wydaje bo to jednak inna jazda.

Pozdr
rr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Czw 22:14, 28 Gru 2017    Temat postu:

90/90 bardziej gryzie przez swoją szerokość. 90/100, na takich oponach jeżdżę już kupę czasu. Michelin Enduro Comp. 6, opona jak dla mnie nie ma żadnych minusów oprócz ceny ;P tak jak ktoś pisał, taki balon na przodzie nadaje się na kamieniste, korzeniste tereny, gdzie sporo wystającego materiału. Tam gdzie ja jeżdżę praktycznie każdy ma Michała na przodzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
husa66




Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob 14:45, 30 Gru 2017    Temat postu:

Panowie dajcie sobie już spokój tymi oponami.
Czytając ten temat to jest taki metlik że szok.
Najlepsze tekst to ze nosi go na prostych przez oponę itp.
Większość co tu piszą to amatorzy i dziwię sie że tak potrafią rozpoznać trakcje po oponie co ma jeden biały pasek czy 2 białe paski .Wiele razy spotykam kolesi co mają super opony a podjazdu nie umieją wyjechać. A wpada gość na zajechanej kostce i wyjeżdża. Więc jaki wniosek. Nie kostka czyni z ciebie kozaka, lecz technika zrobi z ciebie zawodnika.
Ciekawe czy Tadek Błażusiak ma taki dylemat z oponami jak wy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 12:44, 31 Gru 2017    Temat postu:

Zgadzam się z przedmówcą.
Myślę, że w ramach podsumowania tematu kilku doświadczonych kolegów powinno napisać swoje typy opon na konkretny teren, bo znowu pojawią się pytania typu "jaka opona w błoto' itp. Ten temat może ciągnąć się w nieskonczoność...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 53, 54, 55  Następny
Strona 44 z 55

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin