|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eltroc
Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grójec
|
Wysłany: Pon 20:01, 20 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
To wiedzę że trzeba chyba dunlopa ewentualnie tą proponowaną przez KristofSX MC 360
Obecnie mam Mitasa c10 ale znika w oczach i jeszcze zamiast dętki mam mussa .Pierwsza sprawa to znika mi w oczach po a po drugie to ten muss nie wiadomo ile ma już czasu bo na twardym mi tył lata na wszystkie strony jak bym na krzywym kole jechał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez eltroc dnia Pon 20:02, 20 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fat
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 18:21, 26 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Mitas 946 z bialym paskiem (Ice Soft) da radę pod Tubliss? Czy za miękki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmxre
Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: Nie 19:22, 26 Lis 2017 Temat postu: g |
|
|
mam 946 ale czerwony to według ef 07 zielonej o wiele sztywniejszy, ale biały może być miekki też
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Nie 20:54, 26 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Fat napisał: | Mitas 946 z bialym paskiem (Ice Soft) da radę pod Tubliss? Czy za miękki? |
Spotkałem się z opinią, że miękkie Mitasy ogólnie słabo nadają się do tublissów ze względu na miękką boczną ściankę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 21:23, 26 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
to zalezy jeszcze od terenu i jak ma działać opona
na miekkie wąwozy to jest taka trakcja że cięzko kołem zamielić
gorzej jak sie na bardzo małym cisnieniu ostro ciska, wali w kamienie, i przeszkody - wtedy przynajmniej zielone EF-07 potrafia sie przebic na boku opony - ja załatwiłem tak dwie, jedna prawie nowa w górach o ostry kamien chyba - przebiła sie jakby na wylot przez 2 warstwy ( jakby cos weszło przy kostce a wyszło na boku opony, drugi raz to juz mocniej zjechana guma, ja duzo wskakiwałem na murki i jakies kamienie ( trialowe zabawy) to opona była pocięta miedzy stopką a brzegiem opony, i w koncu w jednym miejscu pusciło.
wiec rzeczywiscie do takiego czegos te opony najżywotniejsze nie sa ale i tak jakbym cos kupował to pewnie bedzie to zestaw ef-07 zielony + tublis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fat
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 22:41, 26 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Opona na typowo miękki teren, piach, żwir, błoto, miękka ściółka. Niestety EF07 w takich warunkach nie robi - właśnie mam żółty pasek, w górach było super, ale u nas już jest słabo. Stąd pomysł 946.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szkop
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Śro 19:57, 29 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Myślę że możesz brać 946 ice soft pod tublisa. U nas w ekipie jeździmy na tej oponie tylko że na dętkach ale dmuchamy naprawdę mało powietrza i przyczepność jest bdb na miękkim, śliskich korzeniach i kamieniach. Ostatnio jeździłem ok. 2 h na kapciu i nie zauważyłem jakichkolwiek przecięć ani nawet obtarć od felgi. Miałem Mitasa ef 07 zielony pasek i wg mnie bieżnik jest porównywalny pod względem miękkości, natomiast bok opony wydawał się cieńszy i miększy w Ef 07. Mitas 946 ma wysokość 120 mm natomiast ef o7 140 ma 112 mm. Na wiosnę zaopatruję się w tublisy i na pewno spróbuję z 946.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szkop dnia Śro 19:59, 29 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:28, 29 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
w hard endurowe klimaty ef-07 lepiej wypada, ice soft lepiej jak pod kołem jest wiecej kopnego terenu np liście, ziemia. na korzenie kamienie, twarde podjazdy ef-7 radzi sobie lepiej
ale tu juz róznice nie sa olbrzymie, jak nowa opona to musiał by być dobry kierownik żeby poczuć róznice..
a z tublisem to kazda łysa opona rwie ładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fat
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 21:33, 29 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Szkop napisał: | Myślę że możesz brać 946 ice soft pod tublisa. U nas w ekipie jeździmy na tej oponie tylko że na dętkach ale dmuchamy naprawdę mało powietrza i przyczepność jest bdb na miękkim, śliskich korzeniach i kamieniach. Ostatnio jeździłem ok. 2 h na kapciu i nie zauważyłem jakichkolwiek przecięć ani nawet obtarć od felgi. Miałem Mitasa ef 07 zielony pasek i wg mnie bieżnik jest porównywalny pod względem miękkości, natomiast bok opony wydawał się cieńszy i miększy w Ef 07. Mitas 946 ma wysokość 120 mm natomiast ef o7 140 ma 112 mm. Na wiosnę zaopatruję się w tublisy i na pewno spróbuję z 946. |
Dzięki wielkie za info, przyda się na przyszłość. Na razie jednak poszedłem w klasykę, czyli 754 zielony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donPedro
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:56, 26 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Pany miał ktos na przodzie kapcia 90/100-21 ? Obecnie mam 90/90-21. Jak sie jezdzi na tej 90/100-21? Mysle ze po korzeniach i kamieniach to ten rozmiar chyba w sam raz czy lepiej normalnie 90/90-21? Ktos lata na przodzie na Metzelerze 6 Days Extreme? Jak ten kapec z zywotnoscia i z jazda na mokrej trawie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 10:51, 27 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
donPedro napisał: | Pany miał ktos na przodzie kapcia 90/100-21 ? Obecnie mam 90/90-21. Jak sie jezdzi na tej 90/100-21? Mysle ze po korzeniach i kamieniach to ten rozmiar chyba w sam raz czy lepiej normalnie 90/90-21? Ktos lata na przodzie na Metzelerze 6 Days Extreme? Jak ten kapec z zywotnoscia i z jazda na mokrej trawie? |
ja na przodzie od dwóch sezonów tylko six days extreme i żadnej innej nie chcę. żywotność - u mnie ok 60mth , ale ja zawsze zmieniam wcześniej ostatnio złożyłem 90/100 , nie zdążyłem jeszcze przetestować , ale ziomek przesiadł się z 6D 90/90 na 90/100 i mówi że jest lepiej, fajniej klei i wybiera w lesie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrolek
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:34, 28 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Witam
Też mam takie odczucia. Po kamulach, korzeniach 90/100 lepsze. Mam wrażenie że rzadziej idą uderzenia w obręcz przy tym samym ciśnieniu (0,5 dętka UHD). Mam natomiast wrażenie że na śliskim 90/90 jakby w łukach mniej odchodziła (uślizgiawała, wypychała ?) na zewnątrz. Ale może mi się tylko wydaje bo to jednak inna jazda.
Pozdr
rr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Czw 22:14, 28 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
90/90 bardziej gryzie przez swoją szerokość. 90/100, na takich oponach jeżdżę już kupę czasu. Michelin Enduro Comp. 6, opona jak dla mnie nie ma żadnych minusów oprócz ceny ;P tak jak ktoś pisał, taki balon na przodzie nadaje się na kamieniste, korzeniste tereny, gdzie sporo wystającego materiału. Tam gdzie ja jeżdżę praktycznie każdy ma Michała na przodzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sob 14:45, 30 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie dajcie sobie już spokój tymi oponami.
Czytając ten temat to jest taki metlik że szok.
Najlepsze tekst to ze nosi go na prostych przez oponę itp.
Większość co tu piszą to amatorzy i dziwię sie że tak potrafią rozpoznać trakcje po oponie co ma jeden biały pasek czy 2 białe paski .Wiele razy spotykam kolesi co mają super opony a podjazdu nie umieją wyjechać. A wpada gość na zajechanej kostce i wyjeżdża. Więc jaki wniosek. Nie kostka czyni z ciebie kozaka, lecz technika zrobi z ciebie zawodnika.
Ciekawe czy Tadek Błażusiak ma taki dylemat z oponami jak wy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 12:44, 31 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z przedmówcą.
Myślę, że w ramach podsumowania tematu kilku doświadczonych kolegów powinno napisać swoje typy opon na konkretny teren, bo znowu pojawią się pytania typu "jaka opona w błoto' itp. Ten temat może ciągnąć się w nieskonczoność...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|