|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzybu
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworsko
|
Wysłany: Pią 13:46, 12 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Cześć
Moje wnioski ku przestrodze, że pewne rzeczy warto jednak sprawdzić 2 razy zanim się puści informację na szerokie wody.
Szukając dla siebie nowej opony i z racji, że jestem świeży w zabawach offroad przeczytałem cały ten wątek. Finalnie zdecydowałem się zakupić Metzeler 6Days Extreme w jednym ze sklepów nawet tu polecanych. Jedynie czego się obawiałem po przeczytaniu tego wątku to ewentualne podróbki opony, o których tu pisano. Rozpoznać to miałem po logo słonika na froncie opony, które wg jednego z użytkowników forum powinno się znaleźć na oponie produkowanej po 2014 roku. Taka informacja wg użytkownika była na oficjalnej stronie Metzelera. Opona w bardzo dobrej cenie dotarła do mnie w ostatnią środę. No i zonk bo nie ma loga. Jest tylko na karkasie. W pierwszej kolejności napisałem do sklepu www, że chce oddać oponę bo podejrzewam, że jest nieoryginalna. Sklep odpisał, że jest w 100% oryginalna, a zwrotu mogę oczywiście dokonać na zwykłych zasadach. Żeby potwierdzić swoje podejrzenia, przeszukałem oficjalną strone Metzelera w poszukiwaniu informacji o wspomnianym logu na froncie opony. Taka informacja nie istnieje, jak również żadna inna sugerująca by Metzeler w jakiś sposób zabezpieczał się przed "podróbkami". W kolejnym kroku napisałem do przedstawicielstwa Metzelera w Polsce czyli tak naprawdę do Pierelli w Warszawie jak i również do centrali Metzelera (czyli też Pirelli) w UK. Team PL odpisał jak niżej
Sz.Panie , jak wcześniej pisałem nie spotkałem się z podróbka opony motocyklowej w Europie, zarówno opon naszej Grupy jak i konkurencji.
Byc moze takie historie maja miejsce w Azji ,Afryce ale nie mam wiedzy.
Przede wszystkim sposób wykonania opony, tłoczenia wklęsłe,wypukłe na tym samym materiale i w ciągu logicznym informacji na barku opony technologicznie wykluczaja produkcje manufakturalną.
Logo na bieżniku , to nowy wzór i w zaleznosci od miejsca produkcji i rozmiaru moze być lub nie.
Team z UK dodatkowo poprosił mnie o zdjęcia opony, DOT Code i miejsce zakupu opony. Po tych informacjach potwierdzili mi, że opona jest oryginalna wyprodukowana w Brazylii
I can confirm after speaking with our engineers that the tyre you have is in fact a genuine tyre that is from our factory in Brazil.
Podsumowując brak logo na bieżniku między kostkami nie oznacza, że opona jest podrobiona. Nie wiele brakło, a odesłabym opone w dobrej cenie. A co do niektórych kolegów apeluje by podając pewne informację powołali się na sprawdzone źródło, szczególnie gdy ma to wpływ na wybory zakupowe wielu innych świeżaków jak ja.
Pozdro
Post został pochwalony 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 22:47, 12 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
brawo dla Ciebie za solidne sprawdzenie, sam zrobiłem mały dym na wiosnę jak u ziomka kupiłem 6D bez słoników, stanęło na tym DOT był wcześniejszy, kolejne jakie miałem miały już słynny słonik,
dzięki za cenne info,
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Pon 20:56, 15 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
A czy testował ktoś tego Metzelera MC360 mid soft?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lewy_300boys
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DJE
|
Wysłany: Czw 0:27, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Polecicie jakąś oponę na tył do sety w rozmiarze 18*?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Czw 11:47, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
lewy_300boys - tak, 120/80/18. Poczytaj temat bo z pewnością znajdziesz w nim odpowiedź na swoje pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lewy_300boys
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DJE
|
Wysłany: Czw 14:48, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
tyle to wiem tam jednakże jest kilkadziesiąt głosów i każdy za inna osobą, ale ok w porządku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Czw 17:32, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Właśnie o to chodzi, ilu riderów tyle opinii. Masz jakieś wskazówki, dopasuj do terenu, w jakim jeździsz i testuj aż znajdziesz oponę dla siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lewy_300boys
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DJE
|
Wysłany: Czw 17:40, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
w porządku, a czy opona np. 120/90 czy 110/90, 110/100 będzie w dużym stopniu inna od tej 120/80 ? jak to się realnie przekłada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
r2r
Dołączył: 15 Kwi 2016
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:26, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależy od konkretnego modelu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donPedro
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:49, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Pajka napisał: | A czy testował ktoś tego Metzelera MC360 mid soft? |
Jeszcze nie testowalem ale niedlugo zakladam wraz z moussem, kolega lecial megawatta i chwalil. Kostka 16 mm. Mozna obracac jak sie zaokragli bo nie jest kierunkowa. W 120/100-18 mozna zapodac tez moussa 140/80-18
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Czw 22:44, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
lewy_300boys napisał: | Polecicie jakąś oponę na tył do sety w rozmiarze 18*? |
Do sety na teraz to Mitas c18/C10/XT 754 którąkolwiek nie kupisz to będzie miód. Jedynie xt754 to ciągnie jak porąbana. Po bagnach, błocie, idziesz jak po normalnej nawierzchni. Ale słabo na korzeniach. C10 to taki węższy odpowiednik ef-07. Bardzo świetna opona, ciągnie do samego końca, jeżeli byłby zielony pasek to moim zdaniem byłaby lepsza niż ef-07 dzięki temu że ma wysoki bieżnik. C18 to taka uniwersalna, dobra na wszystko
Wybór należy do Ciebie. Którą kolejek byś nie kupił z każdej będziesz zadowolony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lagoona
Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 0:53, 20 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Pajka napisał: | A czy testował ktoś tego Metzelera MC360 mid soft? |
Jezdze na nim od pazdziernika/listopada i jestem bardzo zadowolona. W moim przypadku opona musiala byc dosc uniwersalna, a wiadomo ze nie ma czegos takiego jak uniwersalna opona enduro No ale wyglada na to, ze ten Metzeler to wlasnie to czego szukalam - wytrzymuje ladnie krotkie dojazdy asfaltem, bardzo fajnie klei w przeroznych warunkach i na bardzo roznorodnym podlozu, nie zalepia sie blotem, jest przystepna cenowo, nie zuzywa sie po miesiacu jazdy.
Aczkolwiek spotkalam sie z opinia "przeciez to nie jest opona do enduro tylko do motocrossu" Faktycznie ma duza i bardzo wysoka kostke i jest raczej twarda niz miekka. Mniejsza z tym - mi sie na niej bardzo dobrze jezdzi.
Ale zaznaczam ze jestem totalna amatorka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Pią 13:32, 26 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki Lagoona za opinię. Chyba skuszę się na tą oponę. U mnie mało kamieni, także powinno być ok.
Czy rozmiar 120/80, opona MCE 6 Days nie będzie za wąska do mojej 450?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
r2r
Dołączył: 15 Kwi 2016
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:41, 26 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Miałem kiedyś 120 w 450'tce i nie był to najlepszy wybór
Zdecydowanie lepszą trakcję złapiesz na 140
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawlos312
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:24, 21 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Cześć, jaką oponę polecacie na tył do EXC 250? Dla amatora, teren mieszany, ale głównie lasy, twarda ziemia itp. , czasem jakieś piachy (trudno to raczej pogodzić na jednej oponie). Oraz jaki rozmiar, bo aktualnie mam 110/90-18 ale wydaje mi się trochę za wąska jak do 250 2T... Z góry dzięki za pomoc!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|