|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieo
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:26, 04 Kwi 2015 Temat postu: Opona tyl KTM EXC 125 Michelin AC 10 jaką szerokość? |
|
|
Witam
Mam pytanie o szerokość opony do w/w maszyny
na ta chwile założony jest Mitas C-16 100/100-18 mam zamiar kupić AC-10
i tutaj pytanie co do szerokości producent zaleca 120/100-18 zastanawiam się nad 100/100 ewentualnie 110/100 czy dla tego moto nie będzie lepiej założyć właśnie 100 lub 110?. Głownie jazda to utwardzone drogi leśne, polne przeloty po asfalcie do 3 km też się zdarzają.
Pozdrawiam
Wiechu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 12:37, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
3 km to całe nic
szczerze czego bys nie załozył bedzie spoko, wezsze oponki w mniejszych pojemnosciach lepiej sie sprawdzają - motocykle są wyraźnie żwawsze, a np po błocie oponka pięknie rozcina błoto i jedzie po twardym gdzie na szerokim kapciu z lekkim moto byś po tym błotku pływał. to samo na twadsze sciezki wiec ja bym brał węzszą opcje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieo
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:09, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za rozwianie moich wątpliwości, wezmę więc taki sam rozmiar jak miałem założony z Mitasa czyli 100/100 tylko tym razem przetestuje Michelina.
Pozdrawiam
Wiechu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:02, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Polecam michelina AC10 - gruba kostka i wytrzymała od nowosci trzyma się konkretnie już jeden ostry wyjazd ma za sobą był asfalt i każdy rodzaj terenu i jest w dobrej kondycji, widziałem takie co po przeprawie sie już szmaciły
Miałem spore wątpliwości co co wyboru bo zależalo mi najbardziej na trwałości juz mniej na jakości w terenie ale śmaiło moge przyznać, że oponka jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Sob 14:11, 04 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 17:31, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
tak tak jak kazdy mówi o AC-10 zrestza sam testrowałem i mam tą samą opinie, opona nie jest wyczynowa i nie gryzie sie tak jak inne opony, ale jest mega wytrzymała, nawet na asfalcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 19:57, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ale co mi po wytrzymałości jak się nie sprawdza w terenie ?
Wolę oponę na krótszy czas użytkowania ale żeby spełniała swoje zadanie.
Miałem AC-10 i nikomu nie polecę.
Chyba,że jako homologowaną na asfalt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieo
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:16, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
naczytałem się sporo o oponach i faktem jest ze AC-10 nie jest "wyczynową" oponą ale chyba do jazdy rekreacyjnej ścieżkami, polnymi drogami, się nadaje, problemem jest piach, błoto? Co innego dobrego na jeden sezon? z założeniem że przejazdy asfaltem jednak są
Pozdrawiam
Wiechu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:37, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jedna opona na cały sezon ???
Ciężko... biorąc pod uwagę, że przeciętna tylna opony wytrzymuje jakieś 400-500 km jazdy w trybie enduro.
Oczywiście nie mówię o zjechaniu opony do zera, tylko o zużyciu które skutkuje spadkiem właściwości terenowych (zaokrąglenie klocków).
Do użytku polno-asfaltowego chyba lepiej kupić jakieś dual'owe opony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieo
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:46, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
400 - 500 km zeszły sezon u mnie to 1100 km opona mitas c-16 i wygląda w miarę okej, może dlatego ze moto nie jest katowane jakoś strasznie ott rekreacyjne wypady w las
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:43, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
pomysl jeszcze o pirelli mx extra x, uniwersalna, ma nie najgorsze własciwosci i tez dosyc trwała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 22:08, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
ja michelina w 525 miałem cały sezon - fakt że pod koniec to juz slinka była i słabo gryzła zwłaszcza na jesiennej mokrej trawie, ale nozykiem ponacinałem i jeszcze pogryzła resztkami sił. dodam że sporo naganiałem po asfalcie.
w 125 która ma mniejszy moment oponka bedzie zywotniejsza. i powiem tak jak załozyłem 1 raz przed zawodami, to była moja 1 chyba nowa opona na tył markowa, bez treningu wjechałem na zawody, to jak z bramki wyskoczyłem to do pierwszego zakrętu doleciałem na 1 kole byłem w szoku jak sie gryzie, wiec aż tak całkiem do bani nie jest. ja byłem zadowolony jak ze starych mitasów przesiadłem sie na to...... potem miałem to co podał kolega wyzej pirelli mx extra X. oponka wydawała sie nieco lepsza, zwłąszca jak sie zaokrągliła kostka, fajnie gryzła w kazdym terenie, ale była mniej zywotna, ale tez mozna polecic jakby co.
także smiało pakuj ac-10 jak latasz amatorsko i nie chodzi ci o 100% trakcji na kazdym wyjsciu z zakrętu. i na pewno nie bedzie tak że sie wpakujesz gdzies i nie wyjedziesz bo akurat na błocie ac-10 fajnie sie taplała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 22:09, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jeden sezon to wytrzyma jak będziesz jeździł raz w miesiącu Mi w zeszłym roku poszły 4 opony z tyłu a jakoś strasznie dużo nie jeździłem. Ostatnio była akcja na allegro z kuponami- przy zakupie opon za 600 zł urywali 100 zł z ceny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieo
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:29, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
wezmę więc AC-10 jeśli się skończy spróbuje pirelli mx extra x
Przy okazji co polecacie na przód na ten moment mam Motoz 80/100-21 wygląda dobrze ale przy okazji tematu.
Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę
Wiechu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 8:18, 05 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
nie bierz ac-10 na przód dla mnie bardzo kiepska oponka, mało przewidywalna bo szybko konczy sie jej "zakres" trzymania nawet na twardszej sciezce.
ja polecam pirelli scirpion chyba najpopularniejsze oponki na przód. modeli jest pełno, wybierz sobie cos z katalogów pod teren w jakim latasz, jak maja byc bardziej ubite sciezki i kawałki asfaltu to weź cos na twardy teren i bedziesz na 100% zadowolony.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejT
Gość
|
Wysłany: Nie 14:49, 05 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Kiedyś do drz400e kupiłem komplet Michelin ac10. Jeśli chodzi o żywotność to jest mocna opona, zdziera się powoli. Niestety jeśli chodzi o właściwości terenowe jest zdecydowanie gorzej..., przód nawet w mało wymagającym terenie spisywał się bardzo kiepsko. Opona tylnia również poddawała się już w ciut bardziej wymagającym terenie. Także jeśli ktoś nie jeździ ciężkim klamotem lub tylko po szutrach to nie polecam. Kumpel również zakupił komplet ac10, takie same wrażenia. Teraz ma Michelina z górnej półki (chyba model enduro competition) i różnica w trakcji to niebo a ziemia. Także polecam jeszcze raz przemyśleć decyzję o zakupie opon.
Wesołych Świąt!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|