Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

oringi i uszczelniacze pomy wody
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 15:49, 14 Maj 2012    Temat postu: oringi i uszczelniacze pomy wody

Siemka
To tak, zaczęły chyba przepuszczać mi uszczelniacze na pompie wody pomimo że nowe dawałem lub oringi i chcę je wymienić bo to groszowe sprawy i pytania mam nastepujące jak mają być wsadzone origi i uszczelniacze.

1) Fota 1- i na niej cyferką 1 zaznaczono ten większy oring a 2 ten mniejszy tak? (wd serwisówki tak powinno być, a wd mnie na odwrót bo mam wrażenie że ten pierwszy spada;/)






2) Fota 2- sprężynką do zewnątrz powinien być umieszczony simering i także cały ten wałeczek czy jak to nazwać na którym znajdują sie oringi i smierngi montujemy tymi otworami na śrubki na zewnątrz w celu byśmy mogli wyciągnąć go bez konieczności wyciągania całego wałka tak?




3) Fota 3- drugi simering (on w takim razie bedzie od strony ten podkładki co jest pierw łożysko wałka, potem podkłada(dystans) i on będzie także sprężynką na wierzch czy na odwrót?





4) Fota 4- na odwrót umieszczony simering?











5) Ogólnie jeszcze jedno pytanie to znalazłem film o wymianie oringów na pompie. I widzę że jednak ten oring duży ma byc luźny bo gościu do środka go wsadza, ale na tej tulece w miejsce tego dużego origa czym on smaruje? Silikonem czy jak? na flmie to 5:05.
http://www.youtube.com/watch?v=ynsdUY5QYvw


6) I te miejsca na śruby na tulejce powinny być chyba wd serwisówki równolegle do pokrywy głowicy a na filmie daje prostopadle?


7) A i czy wymianie tych simeringów wał ustawiać w gmp i blokować go czy nie ma takiej potrzeby?




Za wszystkie odpowiedzi dzięki Smile)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Pon 17:55, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 19:48, 14 Maj 2012    Temat postu:

tak ten pierwszy dosyc łatwo spada. co do simmeringów kup dobre, bo czasem trudno dostać w normalnym sklepie oringi odpowiadające wymiarami oryginałom. ja jak kupiłem zamienniki to nie trzymało w ogóle. potem kupiłem oryginał i nie ma zadnego problemu.

uszczelniacze sie wsadza żeby spręzynki były do zewnatrz czyli tak jak na foto nr 2. z obu stron tak samo.

nie musisz blokowac wału w zadnej pozycji.

co do ustawien tych srubek, zalezy który rok moto. w 2005 chyba roku ktm zmienił nieco tą całą tuleje, i dorobił w niej dodatkowe otwory wtedy otwór musi byc równo od góry ( co daje że otwory z gwintem m3 są horyzontalnie) w starszych moto nie było znaczenia

gosc smaruje smarem po 1 to uszczelnia, po 2 trzyma oringi zeby nie wypadały podczas montażu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:34, 14 Maj 2012    Temat postu:

poto sa dwie wielkosci oringów zeby wlasnie nic nie wypadao podczas montażu. Wiekszy wkładasz najpierw w korpus/głowice, mniejszy naciagasz na zewnetrzny rowek w tym talerzyku z uszczelniaczami i dopiero ten talerzyk wkładasz w korpus/głowice przez co dociska on oring który włozyles wczesniej i wskakuje na swoje miejsce. Wazne zeby oringi byly odpowiednich rozmiarów i przy montazu musza byc zwilzone olejem lub smarem.
Otworek w talerzyku powinien byc skierowany do góry, te dwa bocznie nie wazne jak byle ten maly wewnetrzny byl w górnej czesci
ja dodatkowo na koncówke wałka rozrzadu zakładam kawaleczek rurki termokurczliwej i delikatnie ja obkurczam co zapobiega uszkodzeniu symeringów o ostre krawedzie wałka podczas wkładania talerzyka.
Uszczelniacze wkładasz sprezynkami do wewnatrz.

Pozatym praktycznie wszystko ladnie opisuje goscio w filmiku i trzeba sie troche wsłuchac a nie tylko ogladac obrazki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 21:34, 14 Maj 2012    Temat postu:

Ok, dzięki chłopaki za odpowiedzi Smile).
Jutro wieczorem albo w środę rano biorę się za robotę i myślę że kat ożyje i nie będzie juz sie dławił jak głupi przez dostawanie się wody do komory spalania, a jak nie to sprawdzenia uszczelka pod głowicą ale myslę że ten zabieg pomoże, bo podczas poprzedniej rozbiórki sądzę że właśnie simering mógł się przesunąć lub coś i przepuszczać zaczął, ale czas niebawem wszystko pokaże.
Z tą rurka termokurczlwą świetny patent który z pewnością wykorzystam by nie uszkodzić simeringów Smile).

LwG


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:55, 14 Maj 2012    Temat postu:

ale przeciez pompa wody nie ma nic do dostawania sie wody do komory spalania Razz jezeli jakis oring/simering by przepuszczał to by wywalało ten płyn przez tą dziurke odpływową Razz nie ma innej opcji żeby np woda dostałą sie do silnika, albo olej do wody

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 7:37, 15 Maj 2012    Temat postu:

Hmm, bo sprawa wygląda tak że moto po odpaleniu i przejechaniu jak sie rozgrzało i dodało sie gwałtwonie gazu dławiło się jak cholera jak by nie dostawało paliwa bądz się zalewało nim. Myślałem że gaźnik się przypchał ale rozkręciłem i czysty jak łza, ale mimo to przedmuchałem dysze etc. I odpalam moto i znów się dławi i dodałem gazu a on dławi się, wrzuciłem 1b jadę wrzucam drugi, potem redkcja do 1b i zgasł bo się tak zdławił. Mówię co może być, może uszczelka albo te oringi, simeringi, ale przed mówię może świeca. Wyciągam świecę a na niej na gwincie i elektrodzie mokro (nie była to benzyna bo nawet wachą nie śmierdziało), tylko właśnie jakby woda (czyt. płyn chłodniczy). I dodam że moto już palić nie chciało. Na następny dzień jak moim zdaniem woda odparowała moto zagadało od strzała, więc myślę że lekko woda się dostaje do komory spalania to jest przyczyną takiej pracy ktm'ki, bo jak w komorze spalania woda i benzyna jest to nie ma czym przepalać zabardzo że tak powiem Very Happy.

Chyba że moja diagnoza jest zła i odrazu trzeba stawiać na uszczelkę pod głowicą, ale mam nadzieję że nie bo nie chce mi się znów wyciągać silnik, rozkuwać rozrząd etc by wyminić tylko uszczelkę :d


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 7:55, 15 Maj 2012    Temat postu:

przeciezx tu nie trzeba byc mechanikiem żeby widzieć że ta pompa wody nijak nie ma dostępu do komory spalania. komore masz pod pompą. nawet jeżeli jakims cudem woda szła by na silnik ( wtedy musiały by pasc oba uszczelniacze mocno i odpływ musiał by sie zatkać tez bardzo mocno Razz ) to woda i tak nie dostała by sie do komory spalania, po prostu poleciała by do silnika i zmieszała z olejem - który również do komory spalania nie miałby dostępu. po prostu zrobił by sie biały. ale to takie naciąganie jak nie wiem....

jak masz wode nad tłokiem to jedyna droga to uszczelka pod głowica. nie ma innej mozliwosci. nie ma kanału który łączy pompe wody z głowica czy cokolwiek.

mi ktm sie jak zaduszał to wykręciłem nieco śrubke od składu i duzo lepiej pracował..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 8:07, 15 Maj 2012    Temat postu:

Hmm jak się zaduszał ale mi nagle to się stało i mam wodę tzn na świecy była zresztą tu masz filmik
http://www.youtube.com/watch?v=kZMMF_5qqu8
Wtedy zapaliło moto i się dławiło, potem na końcu jak zdechło wgl nie chciało odpalić już, wykręciłem świecę i właśnie była woda na nieij. Zostawiłem wykręconą ją na następny dzień wkręciłem na nowo i zagadał od strzała. także zauważyłem że czym bardziej zagrzany tym większe ciśnienie w układzie i tym bardziej chyba ta woda tam się dostaje. A na simeringi postawiłem dlatego że gdzieś czytałem że jak sprzęt świszczy siada pompa wody, a mi świszczał i teraz coś takiego więc postanowiłem od nich zacząć. Jak nie pomoże to nie stety silnik znów na stół i wymiana uszczelki pod głowicą ;/ (jedyny plus że mam takową nową Very Happy)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:14, 15 Maj 2012    Temat postu:

gdyby dostawala sie woda i to w takiej ilosci której nie byłby w stanie przepalic to bys mial zadyme w garazu od pary wodnej.
sprawdzales kranik, ma odpowiednia przepustowosc ? moze cos zle poskładałes w gazniku, filtr powietrza czysty ? Swieca dobra, moze po rozgrzaniu i pod cisnieniem nie daje wlasciwej iskry.
A z ta swiszczaca pompa jak pada silnik to gdies ty to wyczytał ? W kacie predzej rozsypia sie łozyska na walku i pociekna uszczelniacze a pompa swiszczec nie bedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 21:05, 15 Maj 2012    Temat postu:

Dobra jestem po wymianie uszczelniaczy i lipa;/ dalej to samo, motor dławi się jak głupi Sad(.
Kranik sprawdzony oczywiście i paliwo dobrze z niego leci
Gaźnik musi być ok, bo te wszytskie objawy się zrobiły po ostatniej jeździe a dokładniej moto śmigało jak należy, potem odstawiułęm je na tydzień i po tygodniu odpaliłem i zaczęły się te cyrki i wtedy wyczyściłem gaźnik bo na niego postawiłem jako pierwszego.
Świeca jest nowiutka i ma przelatane 5mth, a na innej też sprawdzałem
Bak odpowietrzenie także ma
Filtr czyściutki (sprawdzony także w pierwszej kolejności)
To z pompą nie pamiętam ale gdzieśm mi wpadło w oko:D


Teraz pytanie takie że stawiam w takim razie na uszczelkę pod głowicą ale nie chcę na darmo rozebrać silnika, więc dla upewnienia się można odpalić moto z odkręconym korkiem od chłodnicy i jak są w płynie zawirowania uszczelka jest walnięta, gdy zawirowań nie ma jest ok, ale czy ta metoda jest w 100% prawdziwa?
Także jeśli mam termostat też to zaobserwuje (bo chyba będę musiał poczekać aż moto się rozgrzeje i włączy się duży obieg i nie wywalili mi ciśnienie płynu?)
Ostatnie pytanie to jeśli padła uszczelka i bym miał zdejmować głowicę i rozkuwać rozrząd koniecznie musze nową spinkę do rozrządu dać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:24, 15 Maj 2012    Temat postu:

n ie jest bo zawirowania jak są to znaczy że pompa działa i pompuje. jak nie ma to znaczy ze pompa nie działa. a płynu ubywa ? jak by uszczelka padła to albo by sie robiło cisnienie i wywalało płyn, albo by płyn zaciągało i przepalało w silniku., dodatkowo jak by płyn sie dostawał to tak jak wójo mówi, po odpaleniu dymił by ostro na biało. jak nie dymi to nie uszczelka.

mozna skuć starą ale nowa pewniejsza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 21:50, 15 Maj 2012    Temat postu:

plyn na pewno nie dostje sie do oleju. czy ubywa nie moge powiedzieć bo ostatnio bylo ok, ale po ostatniej jexdzie poluzowała. i sie opaska od węźa przy chłodnicy i przez niego wywaliło trochę płynu więc odczyt by był nie poprawny. dymić nie dymi.

to jak nie uszczelka to co innego skoro na flnszy od kolektora wydechowego mam przypocenie jakby plyn wlasnie i nawet raz (po przypchaniu motoru jak sie zepsuł)bylo tam troszkę płynu i wtedy faktycznie kopcił jak by się palił ;d.

gaznik mam na 100procent ok. stało się wszystko nagle i najbardziej realna ta uszczelka pod głowicą na tą porę wydaje mi się


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 22:32, 15 Maj 2012    Temat postu:

no to skoro kopci to na bank uszczelka i nei ma co kombinowac z czym innym Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 6:52, 16 Maj 2012    Temat postu:

ale zakopcil z 2 razy ;d. potem pomyślałem że kolektory są xle osadzone na flanszy i je dobiłem gumowym młotkiem i teraz nie kopci już ;d

a mógł sam podczas jazdy poziom paliwa na pływaku się przestawić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 10:26, 16 Maj 2012    Temat postu:

sam z siebie nagle na tyle żeby było cos nie tak nie mógł sie przestawic. skoro nie kopci i nie ubywa płynu to go nie pobiera - logiczne Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin