|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 22:11, 03 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
łozysko górne jest nietypowe chyba nie da sie dostac zamiennika - przynajmniej o takim nie słyszałem. wiem że jest dostepne w serwisie kajtka za dosyc sporą kase. ale ono rzadko pada wiec nie ma tragedii. z kolei dolne pada szybciej i tu juz są zamienniki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 23:09, 03 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
tylko ze ja mam z 2000r jeszcze tulejki oddzielone gumą xd i nie mam jak zobaczyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 23:33, 04 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
A co myślicie o takim łożysku pds dolnym?
[link widoczny dla zalogowanych]
Warte to coś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:16, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
hmmm
skoro jest tam zastosowane takie jak jest to ja bym innego nie wkładał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Nie 9:32, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Skoro inżynierowie z ktm zastosowali łożysko PDF to powinno tam być łożysko PDF a nie jakieś igiełokowe, które moim zdaniem wytrzyma parę dziur i się rozsypie na tylni wahacz poddają się ogromne siły szczególnie na dolne łożyska
Łożyska PDS sie nie smaruje się, ponieważ powłoka teflonowa w zależności od rodzaju smaru może dojść do reakcji chemicznej a powierzchnia może ulec uszkodzeniu. Miałoby to negatywny wpływ na współczynnik tarcia i powłoka zostanie uszkodzona w krótkim czasie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maciek dnia Nie 9:44, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:10, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Sa odpowiednie smary do tworzyw sztucznych, pozatym takie łożysko wałeczkowe ma znikoma powierzchnie styku w porównaniu ze slizgowym przez co wystepuja w nim spore naciski powierzchniowe i przz co duzo szybciej sie rozszypie. Dłużej wytrzymała by dotoczona tulejka z odpowiedniego materiału niz takie wałeczkowe, pozatym nie wiem poco te kombinacje, przeciez nie mówimy tu o jakims majatku tylko o elemencie który w oryginale kosztuje 140zl wiec lepiej ograniczyc liczbe wypijanych browarów i przygotować sprzet porządnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 11:22, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
NIe rób rzeźby tylko kup takie jak ma być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 13:13, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Spoko, chciałem znać wasze zdanie. Górne kupie jakie ma być ale dolne to zamiennik jak znajde.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 13:41, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
pisz do mnie na pw jak chcesz łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
snajper1212
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Czw 12:35, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Mam ktm 14rok i pytanko jakie podać wymiary o łożysko dolne amortyzatora, panu w sklepie z łożyskami ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 12:46, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
PGE16X 16 x 32 x 21
Bez nacięcia/rowku na kulce (pierścień może być przecięty i mieć rowek z zewnętrznej strony).
A i jak będziesz zakładał to może ciężko wchodzić, w porównaniu z oryginalnym jest chyba o 4 setki większe. Daj na nie jakiś dobry smar, który jest odporny na wodę i gęsty np. wapniowy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Czw 12:48, 18 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donPedro
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:34, 20 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Odgrzeje kotleta.
Pany 30 godzin na oryginalnym dolnym lozysku i juz czuje luz. Tak mysle jakby zrobil w wahaczu otwor, nagwintowac i zapodac kalamitke. Zrobic tez otwor w lozysku, odpowiednio uswawic i wcisnac tak aby smar wciskany przez kalamitke trafial do wnetrza lozyska. Zdj otworu na starym lozysku. Otwor w wahaczu trzeba zrobic od przodu w takim miejscu aby w zaden sposob z niczym nie kolodowal. Mysle ze lepiej by bylo wcisnac smar przez smarownice niz rozbierac i wcislac recznie. Co wy na to ? Przerabial ktos juz taki temat?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez donPedro dnia Pon 22:02, 20 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinKTM
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:15, 20 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
takie lozysko kosztuje 18 zł nie ma sie z tym co chrzanic wymieniasz samo lozysko i uszczelniacze po 2 zl lekki luz zawsze bedzie jak porządnie gonisz tą ciarupą po dziurach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donPedro
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:30, 20 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
PGE16X 16 x 32 x 21 to jest takie łozysko ja koledzy wyzej pisza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 22:44, 20 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
W stożku łożysko wychodzi koło 30 zł (tylko polskie, nie bierz chińszczyzny bo zamiast stali jest jakiś mosiądz/brąz czy cos takiego). Do tego kupujesz z 8-10 uszczelniaczy (2,9zł sztuka). 2 razy w sezonie odkręcasz amor, wywalasz stare uszczelniacze, myjesz wszystko benzyną, suszysz, dajesz smar wodoodporny (może być wapniowy), na to nowe uszczelniacze i tyle. Z tego co zauważyłem to polskie łożyska są minimalnie większe od oryginalnych (miałem ze stożka z przeciętym zewnętrznym pierścieniem w kolorze czarnym i otworem na smar). Przy zakładaniu to aż zeszło trochę aluminium z gniazda i trzeba było się namęczyć. Przez to że tak ciasno wchodziło to ta kula na początku strasznie ciężko chodziła ale po kilku przejazdach wszystko się rozchodziło. Uszczelniacze jak nie chcą wchodzić w gniazdo albo z niego wyskakują (przez smar robi się poduszka powietrzna) to w miejscu styku z gniazdem trzeba delikatnie przetrzeć papierem ściernym albo pilnikiem (tak żeby guma nie była gładka tylko chropowata). U mnie jedno łożysko lata już chyba ponad dwa sezony i nie ma jeszcze luzu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pon 22:45, 20 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|