Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pds łozysko dolne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:11, 03 Lut 2012    Temat postu:

łozysko górne jest nietypowe chyba nie da sie dostac zamiennika - przynajmniej o takim nie słyszałem. wiem że jest dostepne w serwisie kajtka za dosyc sporą kase. ale ono rzadko pada wiec nie ma tragedii. z kolei dolne pada szybciej Very Happy i tu juz są zamienniki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 23:09, 03 Lut 2012    Temat postu:

tylko ze ja mam z 2000r jeszcze tulejki oddzielone gumą xd i nie mam jak zobaczyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 23:33, 04 Lut 2012    Temat postu:

A co myślicie o takim łożysku pds dolnym?
[link widoczny dla zalogowanych]
Warte to coś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:16, 05 Lut 2012    Temat postu:

hmmm
skoro jest tam zastosowane takie jak jest to ja bym innego nie wkładał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bogatynia

PostWysłany: Nie 9:32, 05 Lut 2012    Temat postu:

Skoro inżynierowie z ktm zastosowali łożysko PDF to powinno tam być łożysko PDF a nie jakieś igiełokowe, które moim zdaniem wytrzyma parę dziur i się rozsypie na tylni wahacz poddają się ogromne siły szczególnie na dolne łożyska

Łożyska PDS sie nie smaruje się, ponieważ powłoka teflonowa w zależności od rodzaju smaru może dojść do reakcji chemicznej a powierzchnia może ulec uszkodzeniu. Miałoby to negatywny wpływ na współczynnik tarcia i powłoka zostanie uszkodzona w krótkim czasie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciek dnia Nie 9:44, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:10, 05 Lut 2012    Temat postu:

Sa odpowiednie smary do tworzyw sztucznych, pozatym takie łożysko wałeczkowe ma znikoma powierzchnie styku w porównaniu ze slizgowym przez co wystepuja w nim spore naciski powierzchniowe i przz co duzo szybciej sie rozszypie. Dłużej wytrzymała by dotoczona tulejka z odpowiedniego materiału niz takie wałeczkowe, pozatym nie wiem poco te kombinacje, przeciez nie mówimy tu o jakims majatku tylko o elemencie który w oryginale kosztuje 140zl wiec lepiej ograniczyc liczbe wypijanych browarów i przygotować sprzet porządnie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 11:22, 05 Lut 2012    Temat postu:

NIe rób rzeźby tylko kup takie jak ma być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 13:13, 05 Lut 2012    Temat postu:

Spoko, chciałem znać wasze zdanie. Górne kupie jakie ma być ale dolne to zamiennik jak znajde.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 13:41, 05 Lut 2012    Temat postu:

pisz do mnie na pw jak chcesz łożyska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snajper1212




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Czw 12:35, 18 Lut 2016    Temat postu:

Mam ktm 14rok i pytanko jakie podać wymiary o łożysko dolne amortyzatora, panu w sklepie z łożyskami ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 12:46, 18 Lut 2016    Temat postu:

PGE16X 16 x 32 x 21
Bez nacięcia/rowku na kulce (pierścień może być przecięty i mieć rowek z zewnętrznej strony).

A i jak będziesz zakładał to może ciężko wchodzić, w porównaniu z oryginalnym jest chyba o 4 setki większe. Daj na nie jakiś dobry smar, który jest odporny na wodę i gęsty np. wapniowy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Czw 12:48, 18 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
donPedro




Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:34, 20 Lut 2017    Temat postu:

Odgrzeje kotleta.
Pany 30 godzin na oryginalnym dolnym lozysku i juz czuje luz. Tak mysle jakby zrobil w wahaczu otwor, nagwintowac i zapodac kalamitke. Zrobic tez otwor w lozysku, odpowiednio uswawic i wcisnac tak aby smar wciskany przez kalamitke trafial do wnetrza lozyska. Zdj otworu na starym lozysku. Otwor w wahaczu trzeba zrobic od przodu w takim miejscu aby w zaden sposob z niczym nie kolodowal. Mysle ze lepiej by bylo wcisnac smar przez smarownice niz rozbierac i wcislac recznie. Co wy na to ? Przerabial ktos juz taki temat?





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez donPedro dnia Pon 22:02, 20 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinKTM




Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:15, 20 Lut 2017    Temat postu:

takie lozysko kosztuje 18 zł nie ma sie z tym co chrzanic wymieniasz samo lozysko i uszczelniacze po 2 zl lekki luz zawsze bedzie jak porządnie gonisz tą ciarupą po dziurach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
donPedro




Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:30, 20 Lut 2017    Temat postu:

PGE16X 16 x 32 x 21 to jest takie łozysko ja koledzy wyzej pisza?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 22:44, 20 Lut 2017    Temat postu:

W stożku łożysko wychodzi koło 30 zł (tylko polskie, nie bierz chińszczyzny bo zamiast stali jest jakiś mosiądz/brąz czy cos takiego). Do tego kupujesz z 8-10 uszczelniaczy (2,9zł sztuka). 2 razy w sezonie odkręcasz amor, wywalasz stare uszczelniacze, myjesz wszystko benzyną, suszysz, dajesz smar wodoodporny (może być wapniowy), na to nowe uszczelniacze i tyle. Z tego co zauważyłem to polskie łożyska są minimalnie większe od oryginalnych (miałem ze stożka z przeciętym zewnętrznym pierścieniem w kolorze czarnym i otworem na smar). Przy zakładaniu to aż zeszło trochę aluminium z gniazda i trzeba było się namęczyć. Przez to że tak ciasno wchodziło to ta kula na początku strasznie ciężko chodziła ale po kilku przejazdach wszystko się rozchodziło. Uszczelniacze jak nie chcą wchodzić w gniazdo albo z niego wyskakują (przez smar robi się poduszka powietrzna) to w miejscu styku z gniazdem trzeba delikatnie przetrzeć papierem ściernym albo pilnikiem (tak żeby guma nie była gładka tylko chropowata). U mnie jedno łożysko lata już chyba ponad dwa sezony i nie ma jeszcze luzu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pon 22:45, 20 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin