|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Domino909
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 0:12, 10 Lut 2017 Temat postu: Pełen Układ wydechowy Akrapovic KTM Exc-f 350 (mapy zapłonu) |
|
|
Witam , jak w temacie chodzi o układ wydechowy marki Akrapovic , w moim motocyklu ( Ktm exc-f 350 2016 ) posiadam już tłumik od jakiegoś czasu , jest to ten model "factory" generalnie chodzi o ten droższy z tytanową końcówką . Gdy go kupowałem sprzedawcy twierdzili , że nie muszę zmieniać żadnych map zapłonu . Wczoraj narodził się nowy pomysł na zakup kolektora akrapovica z tak zwaną megabombą . Jest to model typowo dedykowany do enduraków KTM'a i Husqvarny o pojemności 250 i 350 . Moje pytanie brzmi jak się zabrać za zmianę mapy pod ten układ wydechowy . Czy w autoryzowanym serwisie mogą mi taką mapę wgrać pod ten wydech ? Czy pomocy muszę szukać u firm tunerskich z hamowniami ? Jak się ogólnie zabrać za ten temat ? Szukałem tematu w internecie ale wszędzie spotykałem stare posty dotyczące silników zasilanych gaźnikiem . Potrzebuje pomocy jak najszybciej bo najprawdopodobniej kupię ten kolektor w przeciągu kilku dni . A i jeszcze jedna sprawa , czy ta osłona karbonowa marki akrapovic dedykowana do ktm na kolektor wydechowy podejdzie mi pod kolektor akrapovic'a czy tylko pasuję pod fabryczny kolektor KTM'a ?
Posiadam akcesoryjny przełącznik map zapłonu na kierownice .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Domino909 dnia Pią 0:17, 10 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 0:36, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
teoretycznie moto będzie hulało, ale jeżeli chcesz z tej zmiany wyciągnąć to co powinna dać - daj do serwisu KTM - powinni Ci dograc mapę pod ten wydech,
tak jak tutaj:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Domino909
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 0:39, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Takie jeszcze pytanko , ile muszę liczyć kasy na taką modyfikację w postaci zmiany mapy ? Pytam tylko z ciekawości bo ostatecznie się okaże , że takie strojenie może mnie kosztować drugie tyle co sam kolektor ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 7:52, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
wgranie pewnie z 50-100 zł
ale serwis ktma nie posiada map akrapa, no chyba że w jakis sposób jest w posiadaniu bo ktoś np wcześniej takie mapy dał. normalnie w kompie KTMa takich map nie ma - kiedys były. teraz niezaleznie od wydechu komp zaleca taką sama mapke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pią 7:56, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
ostatnio dzwoniłem do serwisu właśnie w tej sprawie i mechanik powiedział że nie trzeba wgrywać mapy, podobno silnik sam się zaadoptuje pod nowy wydech
trochę to dziwne bo wszyscy piszą że te mapy trzeba jednak wgrywać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:52, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dajecie sobie kity wciskać. Wizytę w serwisie gdzie w 5min wgrają nie wiadomo co, nie schamują silnika, to można sobie w du.... wsadzić. I jeszcze płacić za to...
Gotowe mapy, owszem pewnie są, ale to się wgrywa na hamowni i sprawdza rezultaty. Inaczej zachowa się nowe moto, inaczej używane. Z reguły trzeba korygować ustawienia aby wykres mocy i momentu był optymalny. I oczywiście swoje to kosztuje.
Wtrysk ma swoje "rezerwy" i sam dostosowuje się do nowego układu. Przykładem niech będzie to, że na starych gaźnikach po założeniu samej końcówki już trzeba było stroić bo nie chciał odpalać, miał dziury w obrotach itd. Na wtryskowych zakładasz i chodzi jak malina.
Mapę warto skorygować aby uzyskać optymalne parametry silnika, nie robiąc tego nie zepsujesz silnika.
Taka ciekawostka jeszcze, nawet seryjne silniki bez tuningowych dodatków, po pewnym czasie wymagają tzw. "remapu". Jest to dostosowanie parametrów pod już ułożony i używany silnik. Nikt tego nie robi a efekty są zdumiewające.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinKTM
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:48, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli jesteś z poznania to po zmianie wydechu podjedź sobie na hamownie motocyklową do kogoś kto stroi motocykle torowe sportowe(szosa). Powinien sobie poradzić z mapą do takiego silnika.
Zrobisz sobie pomiary przed i po będziesz miał czarno na białym co Ci ten mod dał oprócz basowego dźwięku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:03, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
oryginalna mapa jest bardzo przelana wiec masz duzą rezerwe bezpieczenstwa we wszelkiego rodzaju modyfikacjach.
Bez hamowni nikt nie jest w stanie tego sęsownie ustawic nawet z sonda afr i egt jedynie na wolnych obrotach mozna cos zmodyfikowac.
Zmien wydech i nic nie ruszaj, zepsuc nic nie zepsujesz a jak chcesz wiecej mocy to udaj sie do kogos kto profesjonalnie sie tym zajmuje bo kazdy pojazd jest indywidualny. To ze w jednym bedzie dana mapa pracowac to nie znaczy ze w twoim tez chociazby biorac pod uwage stan wtryskiwacza, stan pompy paliwa, wartosci szczytywane z czujników i ogólny stan samego silnika(szczelnosc pierscieni, szczelniosc zaworów i stan łancucha rozrzadu).
Z reguły customowe mapy dajace wieksze przyrosty mocy sa na granicy bezpieczenstwa z wysokim afr i egt.
Jezeli brakuje mocy i nie jestes pro to to najtaniej i najbezpieczniej wychodzi zmiana na wieksza pojemnosc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|