|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:55, 28 Sty 2013 Temat postu: PHDS progressive handlebar damping system /// używa ktoś ??? |
|
|
Witam wszystkich.
Niestety jako nowy użytkownik nie moge wstawiać linków tak więc postaram się wyjaśnić.
Chodzi mi o mocowanie kierownicy typu FatBar z wbudowanymi gumkami które maja za zadanie łagodzic wibracje i uderzenia przenoszone przez kierke na ręce prowadzącego.
Można to sobie zobaczyc w katalogach PowerParts a także wpisując frazę z tytułu w dowolną wyszukiwarkę
Interesują mnie opinie osób używających takowego ustrojstwa i ich wrażenia na temat wyższości wyżej wymienionego nad mocowaniami tradycyjnymi.
Warto ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 17:16, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
sobek kiedys sprzedawal chyba, albo hacker33. cos mi sie tak kojarzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 17:53, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
znajomi quadowcy uzywaja czegoś podobnego, tylko że wbudowane w kierownice i mówia ze róznica spora, tylko że jak patrzyłem na te do moto to tam tego plastiku czy cos jest niewiele. w quadach mieli cały system amortyzacji samych koncówek kierownicy, na sucho mozna było koncówką ruszac praktycznie, podczas jazdy kierka dobrze leży w rękach noie czuc luzów spowodowanych włąsnie tłumieniem tego plastiku, i nie czuć drgań, i lekkich uderzen jak sie jedzie np po twardym terenie i np są kamienie pojedyncze. także w quadach sie to sprawdza, jak w moto nie wiem, mogło by to kosztować ze 100-200 zł jakas nasadka dodatkowa z tego materiału. a tutaj koło 500 zł jak dla mnie sporo. lepiej było by dać tyle na tunign zawieszenia który by lepiej wybierał drobne nierówności
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moquai
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: Pon 22:16, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o te sprężyny elastomerowe to je mam. Nie wiem jak jest bez więc dla mnie wrażenia jednostronne. Po prostu normalnie się jeździ, nie czuję żadnych drgań, jeśli to ma przenosić naprężenia i łagodzić/eliminować efekt wibracji i uderzeń to chyba działa pozytywnie. Te ze sklepu ktm`a podobno tanie nie są, czy są warte swojej ceny nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:27, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
a czy nie lepiej troche dolozyc i kupic amortyzator skretu ?? wiem ze działanie tych dwóch systamów jest inne ale chyba bardziej meczy kierowce walka z kierownicą w koleinach, dziurach, kamieniach, amorek w dużym stopniu pomaga i zaoszczędza siłę kierowcy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sobek1985
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 11:23, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
ja mam zamontowane w swojej 350 exc.spisuja sie bardzo dobrze. zwlaszcza ze masz do wybory 3 rodzaje elemantow tlumiacych - nietety w standardzie jest tylko sredni. za miekszy lub twardszy trzeba zaplacic ok 50zl za kpl.i tak chlpaki z mojej ekipy ktorzy wystartowali w regiment 13 nie wyobrazali sobie jazdy bez phds i dodatkowo zakladali mieksze elementy i sa mega zadowoleni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:08, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
@wójo
Amortyzator skętu w sprzętach typu hard-enduro nigdy nie wydawał mi się konieczny.
Zamontowałem kiedyś takowy do WR450, ale bardziej mi przeszkadzał niż pomagał. Tak wiec na takowy raczej się nie zdecyduje.
@henio12323
Użytkowałem CanAm Renegade 800 z zamontowanym systemem typu" kierownica antywibraqcyjna". Jest to jednak całkiem inny układ, który raczej nie sprawdziłby sie w enduraku. Poza tym kierownica w quadzie przenosi całkiem inne siły i innego typu wibracje.
PHDS jest tylko namiastka takiego użądzenia.
KTM żąda za zestaw PHDS (z jednym kompletem gumek i 10mm podwyższeniem) 700 pln.
Cały czas zastanawiam się czy warto...
@sobek1985
Z tego co widzę masz 6Days'a tak więc pewnie miałeś takie ustrojstwo w serii.
Miałeś może możliwość porównać to z jakimś standardowym EXC ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Wto 19:05, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
pomysleć że kiedyś to było standardem nawet w lc4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:33, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
w lc4 standardem były badziewne sruby w gumach mocowanych w półce, które potrafiły sie ładnie powyginac przy glebie a po pewnym czasie nabierały luzu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:22, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam to w LC4 były śruby mocowane w tulejach gumowych bezpośrednio w górnej półce.
W tym temacie chodzi o coś takiego:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Wto 21:23, 29 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Wto 21:26, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Można jeszcze coś takiego sobie zamontować:
[link widoczny dla zalogowanych]
KNKS skoro amor skrętu Ci przeszkadzał to albo miałeś go źle wyregulowanego, albo jakiś kiepski był. Dobrego i w miarę dobrze wyregulowanego się wogóle nie odczuwa, a pomaga po wielokroć. To nic przyjemnego/bezpiecznego gdy łapiesz shimmy (rybę) przy 100km/h, a mając amor lekko trzymasz kierownicę. BTW ponoć najlepszy ma być Scotts.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:03, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dokładnie takie ustrojstwo jak zaprezentowałeś miałem w quadzie. Nie przypuszczałem, że ktoś montuje to do motocykli.
Poza tym nie byłem szczególnie zadowolony z w/w. Co prawda w komplecie było aż 5 zestawów"gumek" , ale myślę że w motocyklu nie sprawdzi się to zbyt dobrze. Poza tym taki FLEXX kosztuje 1600 pln...
A co do amortyzatorów skrętu to nie mam nic przeciwko. Nie wyobrażam sobie szosowego 1000 czy ostrego SM bez amortyzatora. Używałem Ohlinsa, Toby i HyperPro. Jednak w enduro nigdy nie wydawał mi się niezbędny.
W mojej WR zamontowany był amortyzator GPR. Mocowany do półki, oczywiście odpowiednio wyregulowany. Do profesjonalnego użytku jak najbardziej.
Niemniej jednak dzisiaj nie zdecydowałbym się na zakup takowego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Wto 22:08, 29 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moquai
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: Wto 22:22, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
KNKS napisał: | Z tego co pamiętam to w LC4 były śruby mocowane w tulejach gumowych bezpośrednio w górnej półce.
W tym temacie chodzi o coś takiego:
|
mam dokładnie to z tego linka.czy jest sprecyzowane z jaką siłą to skręcić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez moquai dnia Wto 22:25, 29 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jess34
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: Wto 22:32, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Taa, a potem zmontujcie sobie ABS, ESP, SRS i welurowa kanapę i będzie cross-enduro pełną gębą ha ha !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 0:05, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
ja tam też nigdy nie latałem z amorem skrętu, ale kolezanka ma exc-f 250 z takim amorkiem i jazda duzo bardziej stabilna, tam gdzie normalnie musze przytrzymywac mocniej kiere bo zaczyna myszkowac, tam amor robi połowe wysiłku za mnie. jazda jest przyjemniejsza i bardziej skuteczna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|