|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PF7
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Prosto z piekła.
|
Wysłany: Nie 19:02, 22 Cze 2014 Temat postu: Pierwszy KTM, a może coś innego ? |
|
|
Witam,
zacznijmy od tego, że mam 17 lat, 176 cm wzrostu oraz 72 kg wagi. Po wakacjach zamierzam kupić swój pierwszy motocykl offroadowy, a poszukiwania odpowiedniego sprzętu zamierzam zacząć już teraz. Doświadczenie jakie zdobyłem do tej pory to tylko quad, więc tak naprawdę żadne. Po kilku miesiącach jazdy stwierdziłem, że to po prostu sprzęt nie dla mnie. Mój budżet będzie wynosił 6-7 tysięcy, zamierzam jeździć prawie codziennie ale jeździć a jeździć to jest różnica, więc sprecyzuję sobota - niedziela to możliwe kilku godzinne wypady w teren, a w tygodniu mogą to być 15 min przejażdżki na przepalenie moto . Chce przede wszystkim, żeby koszty mnie nie pożarły, ponieważ ciągle się uczę, a moje dochody duże jednak nie są. Będę miał na utrzymanie w sezonie 1000-1500, może w porywach do 2000 zł nie licząc kosztów paliwa - zamierzam robić w jednym sezonie jakieś 60-100 mth, zaznaczam, że chciałbym to robić na jednym tłoku bez rozbierania silnika w środku sezonu. Endurak ma mi służyć do jazdy po lasach, polach, jakieś skoki delikatne, przeprawy przez bagienka i trochę podjazdów (mieszkam w górach), więc od motocykla oczekuję mocy, która w takim terenie jest potrzebna, ale też niezawodności i stosunkowo nie dużych kosztów utrzymania. Interesują mnie tylko 2t.
Modele, które mi wpadły w "oko" :
- EXC 125
- EXC 200 (raczej niemożliwe w tym budżecie)
- LC2
- DT, CRM, RX 125 itd
Można ewentualnie proponować 4t ale też podać argumenty "ZA".
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5679
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 19:20, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
hej, setka w enduro szybko ci się "znudzi"
200 była by idealna, mieszkasz w górach czyli pewnie blisko czech albo słowacji, poszukaj tam,
tu na szybko coś znalazłem: wychodzi 7 koła :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PF7
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Prosto z piekła.
|
Wysłany: Nie 19:24, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, blisko Słowacji. Tylko trzeba by było z kimś jechać kto ogarnia ich język . W sumie nie myślałem o sprowadzaniu z zza granicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Nie 19:32, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Szukaj 200, mi się udało znaleźć za niecałe 5000 z 2001 roku (EXC z dokumentami). Trochę było pierdół było do zrobienia, ale generalnie motor super.
Przesiadłem się z CRM, którą zdecydowanie odradzam, zero mocy na niskich obrotach. Tak samo zapomnij o LC2, DT - nie do takiej jazdy są stworzone.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pajka dnia Nie 19:33, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PF7
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Prosto z piekła.
|
Wysłany: Nie 19:36, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
A ile trzeba wydać w sezonie na utrzymanie w takiej dwusetce ? Tłok wytrzyma cały sezon przy przelataniu tych powiedzmy 80 mth ? Podobno wypada drożej niż 250 i podobnie, jak setka. A tak po za tym ma ktoś link do manuali EXC 125/200/250/300 po polsku ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PF7 dnia Nie 19:38, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:19, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
nie wypada drożej jak 250, jak kupisz trupa to bedziesz walil kasy ale jak trafisz to jezdzisz i lejesz paliwo choc i tak lozyska itp już lubią szybciej padać
serwisówke po polsku masz tylko do najnowszych modeli do starszych po angielsku
ja brałem od czecha i spokojnie po polsko czesku sie dogadaliśmy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 21:09, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
wszystko zalezy na co trafisz, jak sprzet bedzie dograny to utrzymanie 1000-2000 zł rocznie. przy srednio ostrej jeździe. im częsciej i ostrzej latasz tym koszta większe. tłok mysle powinien do 100 mth dociągnąc no ale to zalezy własnie od tego jak sie dba i jak jeździ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PF7
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Prosto z piekła.
|
Wysłany: Nie 21:13, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ok. Dziękuję za rady, będę szukał EXC 200. Powiedzcie mi jeszcze coś o ćwiartce ? Zdecydowanie za mocna na pierwsze moto ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Nie 21:17, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
czemu tylko 2T? masz niewielki budżet i niewiele będziesz jeździł więc 4T byłoby super. Na samym paliwie sporo zaoszczędzisz w 4T jakoś nie wyobrażam sobie jechać w góry i po godzinie jazdy zastanawiać się gdzie zatankuję moto. Nie mówiąc już o zerojedynkowym oddawaniu mocy w starym 2T, chmurze dymu czy silnikowi pracującemu jak piła motorowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PF7
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Prosto z piekła.
|
Wysłany: Nie 21:28, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dlatego, że pociąga mnie charakterystyka, a także prostota silników 2t, a także to, że motocykl mam zamiar serwisować sam, może przy małej pomocy kolegi mechanika - w 4t sprawa nie wygląda już tak prosto. Nwm czy jeżdzę mało, zależy z jakiej perspektywy patrzysz jeśli zawodnika, co trenuje po 4-5h dziennie to z pewnością moją jazdę można nazwać rekracyjną. A tak po za tym jeśli nawet 4t, to jakie konkretnie modele ? EXC 400 czy inne raczej nie realne w tym budżecie, a koszty remontów po 4 tys nie są zachęcające.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Nie 21:46, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
po pierwsze to nie jeździsz wcale napisałeś że ok. 80mth więc mało, remont 4000zł? skąd ta cyfra? remont góry w 4T czyli tłok, uszczelki, rozrząd i drobnica bez robocizny to 1000zł. Jeśli kupisz 400EXC to po takim remoncie 2 sezony z głowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PF7
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Prosto z piekła.
|
Wysłany: Nie 21:52, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
No wiesz licząc 1 bak = 1 mth (jak się to inaczej liczy to sorry), 80 mth to dla mnie sporo. Pisząc 4000 miałem na myśli remont generalny, który wyniesie pewnie coś ok tego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PF7 dnia Nie 21:54, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PF7
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Prosto z piekła.
|
Wysłany: Pon 18:28, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Może się jeszcze ktoś wypowie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lam3r
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Pon 20:32, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Jako pierwsze moto zawsze doradzałbym 2T właśnie ze względu na prostotę silnika i niższe koszty ewentualnego remontu.
Nie oszukujmy się, jest to jednak trochę kosztowne hobby i w przypadku zakupu wyczynowego 4T za 6-7k jeżeli trafisz na minę to na dzień dobry wpakujesz dodatkowo połowę wartości motocykla w remont. Fakt, że wtedy jezdzisz te 2 sezony ale jesteś przygotowany na taki wydatek już po zakupie motocykla? Jeśli tak, to inna sprawa, możesz pomyśleć o 4T.
250 2T odradzałbym na pierwsze moto, zwłaszcza, że tak jak napisał KozioŁ, te starsze są o wiele bardziej narwane niż współczesne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Pon 20:56, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Szukaj sety. Pomimo niewielkiej pojemności mocy wcale mało nie ma. A większość tych, którzy twierdzą, że " po miesiącu się znudzi " pewnie nawet by nie ogarnęła w pełni zdrowej setki. Wierz mi, że nie raz może Cię zaskoczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|