|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pią 20:32, 14 Mar 2014 Temat postu: płytki zaworowe jak zakładać po szllifowaniu |
|
|
Którą stroną powinny być osadzone, szlifowaną do zaworu czy do konika czy w ogóle to bez różnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:02, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Szlifowana strona powinna się opierać o jak największą powierzchnię. Jak szlifowałes tę płytkę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pią 21:21, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Przymierzam sie dopiero do szlifowania . Jakieś specjalne zalecenia macie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:26, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jeśli już decydujesz się szlifować to zabieg ten ma być wykonany bardzo dokładnie, najlepiej przez osobę która wie co robi, i ma do tego sprzęt. Najczęściej takie szlify robią na magnesówkach.
Biorąc pod uwagę cene nowej płytki nie wiem czy jest sens rzeźbić starą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Sob 8:44, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Szlifowanym do zaworu, chociaż jak kolega wyżej zauważył, ja za szlifowanie na magnesówce z chłodziwem płytak 7,8mm (tych mikro hondowskich) płaciłem kilka lat temu po 5 zł za szt, a w serwisie po 25 wołali, więc przy 16 zaworach to była oszczędność spora. Tutaj przy 4 zaworach nie wiem czy jest tego jakiś finansowy sprzęt, bo płytki można dostać taniej, a cena robocizny pewnie do góry poszła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sob 10:54, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Hmm wypowiem się trochę bo widzę że was troszkę ponosi.
Kolega bardzo dobry mechanik co przerabia z 5 katów dziennie robi wszystkie na dolnym śląsku, zawsze szlifuje płytki ręcznie na frezowanej płaszczyźnie na papierze wodnym i wszystko jest gitara , z tymi magnesówkami was ponosi, myślicie że ktoś rozbierze górę i będzie jeździł dwa dni za płytkami, żeby ktoś mu na magnesówce zebrał 0,01 mm no no powodzenia. Albo czekał 3 dni bo zamówił na naecie jedna płytke , którą sie okaże trzeba będzie pod szlifować. W zestawach są płytki co 0,05mm czyli jak chcemy uzyskać pewien dokładny wymiar to i tak nie obejdzie się bez szlifowania. Więc nic nie widzę w tym złego szlifowanie płytek na prostej płaszczyźnie , płytkę o średnicy 10mm naprawdę ciezko jest krzywo wyszlifować, chyba że ktoś przez szlifowanie uważa wzięcie w rękę szlifierkę i szlifuje, takich talentów nie brakuje i bym się nie zdziwił jak ktoś takie życzy robi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:11, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
W Jeleniej Górze masz przynajmniej kilka miejsc gdzie od ręki dostaniesz płytki do KTM o średnicy 10mm.
Ty na serio z tym szlifowaniem ręcznym? Uważasz że taką metodą płytka będzie równo zeszlifowana na całej powierzchni? Przecież tego nawet nie da się zmierzyć, a gwarantuję ci że napewno bedzie krzywa płaszczyzna. A krzywa płaszczyzna płytki może spowodować jej pęknięcie ze względu na nierówne jej obciążenie podczas pracy.
Twój cyrk twoje małpy ale nie wiem czy warto dla oszczędności 10zł ryzykować zniszczeniem głowicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sob 11:35, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Skoro wiele osób szlifuje i jest dobrze , to niema co sie martwic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:14, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
bez jaj mechanik przrabia 5 katów dzinnie i nie ma zestawu płytek na stanie ? z ta dokładnoscia płytek tez nie przesadzaj bo dokładnosc 0,05mm w zupełnosci wystarcza do poprawnego ustawienia luzu.
Porównaj sobie krawedzie boczne sklifowanej płytki recznie i orygoinalnej wtedy bedziesz miał odpowiedz czy jest prosta czy nie a to ze pojazd na takich płytkach bedzie pracował to oczywiste, krócej na pewno ale będzie.
Jeszcze co do szlifowania płytek na magnesówce, sporo osób tak robi i sie to sprawdza ale po takiej operacji płytka potrafi pozostac namagnesowana, wtedy przyciąga mikroopiłki stalowe które sprzyjaja wycieraniu sie elementów w jej poblizu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Sob 15:29, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Komplet płytek Proxa to około 200 zł (odstępy co 0,04 mm). A krzywo zeszlifowana płytka może doprowadzić do tego, że zawór nie będzie się obracał w trakcie pracy, a tym samym szybciej się zużyje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sob 19:01, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Zawór nie obraca sie w trakcie pracy, tylko otwiera i zamyka. A zestaw płytek to około 300zł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez husa66 dnia Sob 19:02, 15 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:36, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
husa66 napisał: | Zawór nie obraca sie w trakcie pracy, tylko otwiera i zamyka. |
Oczywiście że się obraca, mało tego jest to efekt zamierzony przez konstruktora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sob 20:58, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
wiele razy widziałem sinik odpalony bez pokrywy i jakoś nie widziałem żeby zawór się tam kręcił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcios
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice krakowa
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|