|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 11:30, 29 Sie 2012 Temat postu: podkładki dystansujące wał ( do ustawiania luzu osiowego) |
|
|
Mam problem odnośnie podkładek dystansujących wał (do ustawiania luzu osiowego).
Na rysunki numer 6:
Montujemy je od strony magneta
Mają one różne rozmiary: 30,5X45X0,10 ; 30,5X45X0,30 ; 30,7X47X0,15
Problem jest w tym że co się stanie jak zamontuje się je od strony sprzęgła?
Pytam się bu u mnie chyba ktoś tak zrobił ;/ (tzn tak jeździłem jak kupiłem, teraz przy remoncie wszystko prawidłowo chcę zrobić i złożyć )
Od strony magneta, czyli z tej której powinno się je montować nie ma żadnej:
Teraz jak samemu będę ustawiał luz, to normalnie od strony magneta chyba montować a tamtą wywalić nie?
Kolejne pytanie to jak wsadzić ściągacz by bieżnie wyciągnąć? Do ściągania bieżni używa się tego rodzaju ściągaczy:
Ale jak go umiejscowić ?
Tam gdzie jest bieżnia wgl na to nie ma miejsca, może rowek głębokości ~0.2mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 12:13, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ja bym spróbował podgrzać bieżnię palnikiem, może wypadnie sama.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Śro 14:02, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
wg mnie powinno się je zakładać równomiernie po obu stronach, przynajmniej tak robiłem w lc4, pamiętam że nawet dorabiałem je z puszki po browarze , bo nie było czasu czekać na oryginały
bieżnie możesz podgrzać palnikiem, jak nie wyjdzie to albo ściągaczem, albo wał w imadło (zastosuj jakieś przekładki miedz plastik itp) i zaostrzonymi śrubokretami na równo delikatnie stukać młotkiem po przeciwnych stronach, oczywiście miedzy bieżnią a wałem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bully dnia Śro 14:02, 29 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Śro 15:14, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ja ściągałem parę dni temu. Zrobiłem tak: boschem naciąłem na całej długości bieżni rowek (ok. 1mm), następnie założyłem ściągacz (dwuramienny) i "pazurami" zaczepiłem o wycięty rowek. Pamiętajcie ,że pod śrubą ściągająca należy podłożyć mały kawałem np. mosiądzu, aby nie uszkodzić nakiełki w wale korbowym. Zeszło bez problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:00, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
w serwisówce jest uwaga ze podkładki maja byc tylko z jednej strony, czemu zakładają je z obu stron ? nie wiem może przez nie dokładne czytanie serwisówki ?
co do tego ściągacza co ci pokazałem to wystarczy żeby tylko minimalnie załapał za szczelinę miedzy bieżnia a zębatką, później zakręcasz przedłużki, wkładasz poprzeczkę i skręcasz śrubą wyciskając bieżnie.
podgrzanie bieżni kompletnie nic nie da, wał i bieżnia jest ze stali i maja podobna rozszerzalność cieplna wiec powodzenia...
"bieżnie możesz podgrzać palnikiem, jak nie wyjdzie to albo ściągaczem, albo wał w imadło (zastosuj jakieś przekładki miedz plastik itp) i zaostrzonymi śrubokretami na równo delikatnie stukać młotkiem po przeciwnych stronach, oczywiście miedzy bieżnią a wałem"
młotek i przecinak podstawowe narzędzia do naprawy nowoczesnego motocykla, powodzenia bully...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 20:01, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki wójo )
A jakie są konsekwencje jak nie od tej strony podkładki będą zamontowane bo u mnie wyraźnie na 100% jedna jest od strony sprzęgła, inne nie wiem bo może są ale bieżnie zasłaniają .
Ogólnie co do ściągnięcia bieżni wpadłem na pomysł że jak dam korbę do wymiany to żeby mi ściągnęli bieżnie także i bedzie po problemie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:11, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
nie wiem jakie konsekwencje, może jajo z cylindra ? skoro producent tak zaleca to bym sie tego trzymał skoro fabryczne silniki spokojnie bez zaglądania do środka robią po 300mth.
Co do bieżni to prawdopodobnie itak będziesz musiał ją ściągać przynajmniej raz przy ustawianiu luzu chyba ze trafisz z podkładka przy zakładaniu nowej bieżni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 21:30, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Co do bieżni wyczytałem patent:D. Tą od strony sprzęgła norm lanie zakładamy, a tą od magneta by było trzeba ściagać by podkładki wsadzać, więc starą bieżnię spiłuje się od środka by luźno na czop wału wchodziła i wtedy przymierza się bez problemu i zdejmuje bieżnie. Jak już odpowiedni luz się uzyska to się już prawidłową nową bieżnię zakłada i ogień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:46, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
no tak tylko sprawdź później luz na tej właściwej żeby się nie okazało ze bieżnie różnią się wymiarami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 22:08, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tak tak wiem ), to logiczne, ale patent myslę że dobry niż wyciskanie po 5razy bieżni .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Czw 11:07, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
wójo napisał: |
młotek i przecinak podstawowe narzędzia do naprawy nowoczesnego motocykla, powodzenia bully... |
co w tym dziwnego? ściagałem tak łozyska z pięciu wałów, wszystkie one potem i tak jechały do wymiany korby wiec ja w tym dziwnego nic nie widzę, oczywiście mozęsz kupić ściągacz, ale to każdy by musiał mieć pełną szafę róznych ściagaczy, do każdej czynności inne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:32, 30 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
dokładnie, chcesz cos zrobic porządnie samemu to musisz mieć dobrze wyposażony garaż albo zlecasz robotę specjalistom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pią 9:19, 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
tylko żę nikt nie protestował przeciw mojej porządnej robocie, nigdy nie było problemu i dalej do mnie noszą sprzęty sam byś nie zauważył "porządnej roboty"
dobra koniec offtopa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Sob 13:27, 01 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
U mnie w orginale po rozebraniu mam te podkładki dystansujące po obu stronach wału, z tym ,że od strony magneta są dwie. Silnik na 100% nigdy nie rozbierany. Zakładam tak jak było w orginale. Jak zakładacie bieżnie na wał? Myślę aby podgrzać na elektrycznej maszynce i je zamontować. Może ktoś to robił i opisze np. jak długo podgrzewać (czas, temp.), ponieważ mam obawę , że jak źle podgrzeję to stanie mi w połowie i lipa..., a nie chcę nabijać ponieważ mogę przestawić wał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 13:38, 01 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Keny napisał: | Ja ściągałem parę dni temu. Zrobiłem tak: boschem naciąłem na całej długości bieżni rowek (ok. 1mm), następnie założyłem ściągacz (dwuramienny) i "pazurami" zaczepiłem o wycięty rowek. Pamiętajcie ,że pod śrubą ściągająca należy podłożyć mały kawałem np. mosiądzu, aby nie uszkodzić nakiełki w wale korbowym. Zeszło bez problemu. |
ściągałem dzisiaj swoją bieżnie i zrobiłem tak samo.
tylko ja miałem 3 ramienny ściągacz - poszło jak z płatka.
wcześniej objechałem kilka serwisów motocyklowych ale nikt ściągacza nie miał;/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Sob 13:55, 01 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|