Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

podkładki dystansujące wał ( do ustawiania luzu osiowego)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 11:30, 29 Sie 2012    Temat postu: podkładki dystansujące wał ( do ustawiania luzu osiowego)

Mam problem odnośnie podkładek dystansujących wał (do ustawiania luzu osiowego).
Na rysunki numer 6:



Montujemy je od strony magneta
Mają one różne rozmiary: 30,5X45X0,10 ; 30,5X45X0,30 ; 30,7X47X0,15
Problem jest w tym że co się stanie jak zamontuje się je od strony sprzęgła?
Pytam się bu u mnie chyba ktoś tak zrobił ;/ (tzn tak jeździłem jak kupiłem, teraz przy remoncie wszystko prawidłowo chcę zrobić i złożyć Very Happy)



Od strony magneta, czyli z tej której powinno się je montować nie ma żadnej:



Teraz jak samemu będę ustawiał luz, to normalnie od strony magneta chyba montować a tamtą wywalić nie?

Kolejne pytanie to jak wsadzić ściągacz by bieżnie wyciągnąć? Do ściągania bieżni używa się tego rodzaju ściągaczy:


Ale jak go umiejscowić Very Happy ?
Tam gdzie jest bieżnia wgl na to nie ma miejsca, może rowek głębokości ~0.2mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 12:13, 29 Sie 2012    Temat postu:

Ja bym spróbował podgrzać bieżnię palnikiem, może wypadnie sama.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 14:02, 29 Sie 2012    Temat postu:

wg mnie powinno się je zakładać równomiernie po obu stronach, przynajmniej tak robiłem w lc4, pamiętam że nawet dorabiałem je z puszki po browarze , bo nie było czasu czekać na oryginały Very Happy

bieżnie możesz podgrzać palnikiem, jak nie wyjdzie to albo ściągaczem, albo wał w imadło (zastosuj jakieś przekładki miedz plastik itp) i zaostrzonymi śrubokretami na równo delikatnie stukać młotkiem po przeciwnych stronach, oczywiście miedzy bieżnią a wałem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Śro 14:02, 29 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Śro 15:14, 29 Sie 2012    Temat postu:

Ja ściągałem parę dni temu. Zrobiłem tak: boschem naciąłem na całej długości bieżni rowek (ok. 1mm), następnie założyłem ściągacz (dwuramienny) i "pazurami" zaczepiłem o wycięty rowek. Pamiętajcie ,że pod śrubą ściągająca należy podłożyć mały kawałem np. mosiądzu, aby nie uszkodzić nakiełki w wale korbowym. Zeszło bez problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:00, 29 Sie 2012    Temat postu:

w serwisówce jest uwaga ze podkładki maja byc tylko z jednej strony, czemu zakładają je z obu stron ? nie wiem może przez nie dokładne czytanie serwisówki ?

co do tego ściągacza co ci pokazałem to wystarczy żeby tylko minimalnie załapał za szczelinę miedzy bieżnia a zębatką, później zakręcasz przedłużki, wkładasz poprzeczkę i skręcasz śrubą wyciskając bieżnie.
podgrzanie bieżni kompletnie nic nie da, wał i bieżnia jest ze stali i maja podobna rozszerzalność cieplna wiec powodzenia...

"bieżnie możesz podgrzać palnikiem, jak nie wyjdzie to albo ściągaczem, albo wał w imadło (zastosuj jakieś przekładki miedz plastik itp) i zaostrzonymi śrubokretami na równo delikatnie stukać młotkiem po przeciwnych stronach, oczywiście miedzy bieżnią a wałem"
młotek i przecinak podstawowe narzędzia do naprawy nowoczesnego motocykla, powodzenia bully...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 20:01, 29 Sie 2012    Temat postu:

Dzięki wójo Smile)
A jakie są konsekwencje jak nie od tej strony podkładki będą zamontowane bo u mnie wyraźnie na 100% jedna jest od strony sprzęgła, inne nie wiem bo może są ale bieżnie zasłaniają Very Happy.
Ogólnie co do ściągnięcia bieżni wpadłem na pomysł że jak dam korbę do wymiany to żeby mi ściągnęli bieżnie także i bedzie po problemie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:11, 29 Sie 2012    Temat postu:

nie wiem jakie konsekwencje, może jajo z cylindra ? skoro producent tak zaleca to bym sie tego trzymał skoro fabryczne silniki spokojnie bez zaglądania do środka robią po 300mth.
Co do bieżni to prawdopodobnie itak będziesz musiał ją ściągać przynajmniej raz przy ustawianiu luzu chyba ze trafisz z podkładka przy zakładaniu nowej bieżni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 21:30, 29 Sie 2012    Temat postu:

Co do bieżni wyczytałem patent:D. Tą od strony sprzęgła norm lanie zakładamy, a tą od magneta by było trzeba ściagać by podkładki wsadzać, więc starą bieżnię spiłuje się od środka by luźno na czop wału wchodziła i wtedy przymierza się bez problemu i zdejmuje bieżnie. Jak już odpowiedni luz się uzyska to się już prawidłową nową bieżnię zakłada i ogień Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:46, 29 Sie 2012    Temat postu:

no tak tylko sprawdź później luz na tej właściwej żeby się nie okazało ze bieżnie różnią się wymiarami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 22:08, 29 Sie 2012    Temat postu:

Tak tak wiem Smile), to logiczne, ale patent myslę że dobry niż wyciskanie po 5razy bieżni Very Happy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 11:07, 30 Sie 2012    Temat postu:

wójo napisał:

młotek i przecinak podstawowe narzędzia do naprawy nowoczesnego motocykla, powodzenia bully...


co w tym dziwnego? ściagałem tak łozyska z pięciu wałów, wszystkie one potem i tak jechały do wymiany korby wiec ja w tym dziwnego nic nie widzę, oczywiście mozęsz kupić ściągacz, ale to każdy by musiał mieć pełną szafę róznych ściagaczy, do każdej czynności inne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:32, 30 Sie 2012    Temat postu:

dokładnie, chcesz cos zrobic porządnie samemu to musisz mieć dobrze wyposażony garaż albo zlecasz robotę specjalistom.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 9:19, 31 Sie 2012    Temat postu:

tylko żę nikt nie protestował przeciw mojej porządnej robocie, nigdy nie było problemu i dalej do mnie noszą sprzęty Razz sam byś nie zauważył "porządnej roboty"

dobra koniec offtopa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Sob 13:27, 01 Wrz 2012    Temat postu:

U mnie w orginale po rozebraniu mam te podkładki dystansujące po obu stronach wału, z tym ,że od strony magneta są dwie. Silnik na 100% nigdy nie rozbierany. Zakładam tak jak było w orginale. Jak zakładacie bieżnie na wał? Myślę aby podgrzać na elektrycznej maszynce i je zamontować. Może ktoś to robił i opisze np. jak długo podgrzewać (czas, temp.), ponieważ mam obawę , że jak źle podgrzeję to stanie mi w połowie i lipa..., a nie chcę nabijać ponieważ mogę przestawić wał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 13:38, 01 Wrz 2012    Temat postu:

Keny napisał:
Ja ściągałem parę dni temu. Zrobiłem tak: boschem naciąłem na całej długości bieżni rowek (ok. 1mm), następnie założyłem ściągacz (dwuramienny) i "pazurami" zaczepiłem o wycięty rowek. Pamiętajcie ,że pod śrubą ściągająca należy podłożyć mały kawałem np. mosiądzu, aby nie uszkodzić nakiełki w wale korbowym. Zeszło bez problemu.


ściągałem dzisiaj swoją bieżnie i zrobiłem tak samo.
tylko ja miałem 3 ramienny ściągacz - poszło jak z płatka.
wcześniej objechałem kilka serwisów motocyklowych ale nikt ściągacza nie miał;/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Sob 13:55, 01 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin