|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Pią 9:38, 06 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
rrolek napisał: | Witka
Jak masz juz wszystko na stole z czystej ciekawości zapytam jak z długością zaworów stosunku do nowych?
Druga sprawa (nie znam tego silnika) - czy w dzwigience zaworowej jest tulejka? Jeśli tak, a byłaby wytarta i się np obróciła to teoretycznie mogło to dac taki efekt. Względnie czy sam wałek dzwigienek może się obrócić?
I jeszcze: jaka wyczuwasz luz zawór/prowadnica to juz lipton...
Pozdr rr |
tam tulejki raczeni nie ma jest to cały element,ale sprawdzę .
Jak mi Henio wyśle nowe graty to pomierzę i wyśle pomiary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrolek
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:34, 06 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Eloł
Nie wiem co zaleca KTM ale np w beciaku max luz zawór/prowadnica to 0,08 mm. Ocena bez przyrządów pomiarowych czy to juz 0,09 mm czy jeszcze "tylko" 0,06 mm, dla mnie, amatora choć z technicznym nomen omen wyższym wykształceniem (konstruktor spalinowych silników trakcyjnych, znaczy do pojazdów od komarków po lokomotywę spalinową) rzecz, powiedzmy "miętka". Zakładam, ze jak w takich złożeniach wyczuwa się luz to jest on już najpewniej za duży. Podkreślm to IMO.
Dalti, ciekawie mnie czy one netowe "prawdy" jakoś przekładają się na stan faktyczny. Mam zabawce tytanowe zawory i przy blisko 500 mth nic nadzwyczajnego się nie dzieje.
Pozdrawiam rr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rrolek dnia Pią 17:42, 06 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Śro 17:14, 11 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
rrolek kacie ma być luz 0,05 ale ja tego nie mam tego możliwości sprawdzić zresztą do tego służy pin skalibrowany który wsuwasz do prowadnicy i tak sprawdzasz ręcznie w dłoni na wyczucie luzu. Dzisiaj dostałem nowe czesci wiec po sprawdzeniu zaworów i ich średnicy jest znikoma różnica stare:1-5,968 dłu 92,50 2-5.968 dłu . 92,68.Nowe :5,965 ,dłu. 92,55 w części roboczej.Stare grubsze
jest dosyć duża różnica po miedzy stara a nowa dźwigienka i tu mógł wystąpić problem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 17:18, 11 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
zawory az tak sie nie rozciągaja zeby była róznica.
co do kalibrowanego pinu - ktm ma takie narzędzie ale ocenic tym mozna agonie od dobrej/sredniej prowadnicy, zeby to działało prowadnica musiała by sie zuzywać równomiernie, a niestety z niej sie robi owal - prowadnice mierzy sie srednicówkami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrolek
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:22, 11 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Wieczór
Ja do pomiaru luzu złapał bym zawór delikatnie w imadlo włożył prowadnice i czujnikiem zegarowym sprawdził luz w różnych położeniach. Głowic do srednicowek do tak małych średnic nie widziałem, ale nie jestem na bierzaco.
Co do rozciągania: jak spojrzeć na wykres siły zrywania próbki stalowej to po przekroczeniu granicznego naprężenia następuje plastyczne odkształcenie (kilka do kilkunastu %) a natychmiast zerwanie. Z tego powodu jakoś nie do konca wierzę w netowe rewelacje dot. stopniowego wydłużania i późniejszego urwania. Jeśli dobrze pamiętam materiałoznawstwo to powinno nastąpić szybkie zerwanie.
Pozdr rr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 19:55, 11 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
tylko ze zaden producent nie podaje takiego luzu na czujnik zegarowy wiec pomiar nie jest w zaden sposób miarodajny.
a co do rozciągania - zaworu nic nie rozciąga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrolek
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:44, 11 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Luz to luz. Czy zmierzymy go bezpośrednio np czujnikiem zegarowy, czy pośrednio jako różnice średnicy wewnętrznej prowadnicy i trzonka zaworu wynik bedzie poprawy o ile nie popelnimy jakiś merytorycznych błędow. Bez dwu zdań nie każdy "luz" można zmierzyć czujnikiem zegarowym, tak jak nie każdy "luz" daje się zmierzyć bez niego.
Dość tych dywagacji, odbiegamy od meritum.
Dalti, na czym polega różnica tych dźwienek?
Pozdr rr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:43, 11 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
nie do konca bo to tak jakbys chciał zmierzyć pasowanie tłoka i cylindra czujnikiem zegarowym - mozesz wsadzic troche tłok i ruszac nim góra dół ale ci jakies cuda wyjdą, mierzy sie srednice obu elementów
róznica pewnie jest w luzie na rolce bo tam innych elementów nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Czw 12:00, 12 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Rożnica polega na braku luzu pionowego i bardzo mały poprzeczny w nowej gwigience zaworowej,stara ma bardzo duze przetarcia/wyrobienia w miejscach stykania się dźwigni z płytka zaworowa. Jesli chodzi o zawory to na moje oko jeszcze by były bo nie są tragiczne i gdyby nie to ze to wyczyn i 312mth, to bym je zostawił .natomiast prawdopodobnie wymienię prowadnice .( tyle ze trzeba będzie robić gniazda pod nie . jeszcze zobaczę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 13:14, 12 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
nie trzeba wymieniac gniazd pod prowadnice. mozna jedynie "dotknąć" frezem, pewnie roznica bedzie znkoma. po 2 na jakiej podstawie oceniasz ze masz zuzyte prowadnice ? przy takim przebiegu zwykle są "ledwo dotarte"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Czw 13:15, 12 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Czw 13:41, 12 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | nie trzeba wymieniac gniazd pod prowadnice. mozna jedynie "dotknąć" frezem, pewnie roznica bedzie znkoma. po 2 na jakiej podstawie oceniasz ze masz zuzyte prowadnice ? przy takim przebiegu zwykle są "ledwo dotarte" |
Henio nic nie pisałem o wymianie gniazd tylko prowadnic bo maja wyczuwalny luz większy niż te 0.05,ale to się okaże jak zmierzę . pod warunkiem ze gość który mierzy mi tłok/cylinder ma taka możliwość (a raczej ma bo robi gniazda)ja takich gadżetów nie posiadam .kiedyś nad tym myślałem żeby kupić dobra średnicówkę do tłok/cyl. ale to bezsens dla kogoś kto tym sie nie zajmuje zawodowo.pomiar kosztuje do 20zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 14:37, 12 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Dalti napisał: | to bym je zostawił .natomiast prawdopodobnie wymienię prowadnice .( tyle ze trzeba będzie robić gniazda pod nie . jeszcze zobaczę |
do tej informacji się odnosiłem
i masz racje do amatorskiego uzytku bez sensu zaopatrywać sie w taki sprzęt, chyba ze sie ostro jeździ i ma 125 w 2T gdzie wymieniac mozna tłoki po kilka razy w sezonie
srednicowka do prowadnic też jest innej konstrukcji nieco niż taka do cylindrów i zamiennie sie nie da tego stosować przynajmniej ja tak uniwersalnych nie widziałem
w razie co ja dysponuje takimi narzędzami gdybys kiedyś potrzebował to zapraszam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Pią 16:09, 13 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Henio dał bym sobie palucha uciąć ze te luzy na prowadnicy maja więcej niż 0,05 a okazało się jeden 0,03 drugi powyżej 0,04 z tym ze do tego z wiekszym luzem dałem grubszy zawór nowy bo nie są identycznych rozmiarów i suma summarum wychodzi 0,03.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Sob 9:52, 14 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Dajcie spokój. Choćby luz w prowadnicy wynosił 0,5 mm to i tak nie spowoduje to tak podpartego zaworu. Znalazłeś już przyczynę takiego podparcia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Nie 11:46, 15 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Majster128 napisał: | Dajcie spokój. Choćby luz w prowadnicy wynosił 0,5 mm to i tak nie spowoduje to tak podpartego zaworu. Znalazłeś już przyczynę takiego podparcia? |
Dosłownie tak jak piszesz Majster,ale sprawdziłem profilaktycznie czy nie było przekrzywienia i zatarcia. zresztą zawory i tak były w dosc dobrym stanie jak i same gniada .
sama dźwigienka była trochę wyrobiona ale to tez nie jest aż taka przyczyna jak i łożysko rolki bo każde łożysko ściera sie równomiernie ,chyba ze jest rozsypane.
Na zdrowa logikę?, jeśli zawory ssące były otwarte to a wałek rozrządu się obracał poprzez rozrusznik nie odpalając silnika(brak kompresji) a zawory były dociśnięte poprzez dźwigienkę zaworowa !. W takiej pozycji panewka wałka rozrządu swobodnie sie obraca . Wiec dlaczego sprężyny zaworowe które są dobre nie powróciły zaworu do pozycji zamkniętej?!
Dochodzę do wniosku ze zablokowała się dźwigienka a raczej tuleja dźwigienki która bardzo ciężko wychodziła. Podejrzewam zatarcie lub niedostateczne oliwienie tego elementu co powoduje nagrzanie i jego rozszerzenie pod wpływem temperatury.Tuleja dźwigienki nie ma zabarwienia niebieskiego ale myślę ze to było przyczyna .
Sprawdziłem kanały olejowe w głowicy pod ciśnieniem 5bar. i ewidentnie ten co odpowiada za oliwienie tulejki dźwigienki zaw ssacych,ma mniejszy przepływ od wydechowych.Nowa tulejka/prowadnica dźwigienki ma juz większe 2 otwory olejowe od starej z modelu 2008 co ewidentnie musiało być zauważone jako wada konstrukcyjna i poprawione . jeszcze je sprawdze czy nic tam nie zalega.
To tyle jeśli chodzi o moje spostrzeżenia bo wszystko poza tym jest w limitach jak i sprawne.jak macie jeszcze jakieś wskazówki to piszcie bo nie spieszy mi się z poskładaniem .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Nie 11:48, 15 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|