Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podparte zawory ssace
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Nie 17:32, 15 Gru 2019    Temat postu:

Ma sens co podejrzewasz.
Kiedys czytałem o problemach z wałkiem dzwigienki zaworowej i nawet pomyślałem, że to chyba zbytnia nadgorliwość w poprawianiu fabryki.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Nie 17:33, 15 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 17:58, 15 Gru 2019    Temat postu:

a ja mysle ze małe szanse na cos takiego, jakby to było zatarte tak że zawór sie nie dał rady domknąć to by po rozebraniu była jakas masakra na wałku. na pewno było by pozacierane na " amen" i wyraxnie widocznie, a nie że cos cięzko wychodziło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Pon 13:36, 16 Gru 2019    Temat postu:

Zdarzały mi się przypadki, w których zawory stawały w prowadnicach z powodu nazbierania tam nagaru. Podobnie mogą stawać dźwigienki w otworach, które się mogły zatrzeć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:56, 16 Gru 2019    Temat postu:

Witam

20 lat temu w 350 kumpla (LC4 350SC) z luzami zaworow działy się cuda. Przyczyną był nadmierny wzdluzny luz dźwigienek na walkach (nomen omen luz podtartych). Luz przy przesunięciu dzwigienki z "prawa na lewo i na oborot" zmieniał się od podparcia do iluś tam nastu setek (nie pamietam dokładnie). Nie dało się wtedy dobrze ustawić wałków, poszły podkładki dystansowe. Mając w pamięci tą sytuację dopytywalem się właśnie o zużycie osi i rozkalibrowanie otworów w dźwigienkach.

Pozdr rr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rrolek dnia Pon 20:00, 16 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pią 17:22, 10 Sty 2020    Temat postu:

Tak żeby wnieść coś nowego do tematu
rrolek i tu znalazłem jeszcze jednego winowajce luzu poprzecznego lub jak piszesz wzdłużny na wałku rozrządu,
Element zabezpieczający wałek .przetarcie niewielkie zmierzone -0.07 setek a luz był dosyć spory .Po zmianie na nowy ledwo wyczuwalny .
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Pią 17:24, 10 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:05, 10 Sty 2020    Temat postu:

Elo

Foci jako nie zguglowany nie widze. Może niejasno opisalem sytuacje. Tam, nadmierny luz wzdłużnych dźwigienki na wytartym wału powodował zmianę łożu zaworowego - przesunięcie wzdłużne powodowało tez przesunięcie poprzeczne.
Jak pomogło to super.

Pozdr rr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin