Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podparte zawory ssace
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pon 21:11, 02 Gru 2019    Temat postu: Podparte zawory ssace

Po ostatniej ostrej jeżdżie wracając do domu przy odpuszczeniu gazu kat zgasł (KTM 530exc) usterki nie znalazłem wiec 2 kim do domu pchania .Czepiłem sie elektryki jako głównego winowajce bo zawory ustawiałem 4 mth temu i jedynie co było zastanawiające ze jeden z tytanów ssących zmniejszył luz o 6 setek. W elektryce nic nie znalazłem ale jak sie domyślacie z tematu 2wa zawory sasace (tytanowe oryginały)były otwarte /zawieszone zero luzu .Po ściągnięciu góry okazało sie ze grzybki sa ok a gniazda całe nie wypalone .zawory udało udał mi się z powrotem ulokować w gniazdach ale jest znikomy luz na zero.
Czy mieliście już taki przypadek ze tak szybko polecały w ciagu paru godzin.Nie wymieniałem bo miały dosc duży limit 2.750 i ich stan był dość dobry.
A może inna przyczyna?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:28, 02 Gru 2019    Temat postu:

opcja to np zassał syfu wtedy w kontakcie z piaskiem taki zawór moze przez kilka godzin polecieć Smile wrzuc zdjęcie zaworu jak wygląda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pon 21:51, 02 Gru 2019    Temat postu:

ze wstępnych oględzin wzrokowych .za parę dni będę miał czas to je zdejmę/ pomierzę ale i tak pójdą do wymiany .tak były podparte


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Pon 21:52, 02 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 7:43, 03 Gru 2019    Temat postu:

tyle to jakas masakra Very Happy trzeba dobrze popatrzec czy rozrząd jest ok, tam chyba tez sa rolki na wałku rozrządu moze one padły, obstawiam mozliwosc np złego wyuregulowania luzów zaworowych też. tak czy inaczej - trzeba robic pełna diagnostyke, poskładac tak jak trzeba i bedzie jeździło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Wto 16:08, 03 Gru 2019    Temat postu:

Henio luzy były na tip top sprawdzałem 3 mth po remoncie później 10 ,10,14. no i 4mth temu .To nie jest jakiś skomplikowany silnik i raczej przyjazny w ustawianiu zaworów. łańcuszek ma jeszcz 3/4 żywota i nie ma jeszcze luzu.
dzięki ze mnie naprowadziłeś na rolkę bo ma luz poprzeczny ale zauważyłem ze tez wyczuwalny pod palcami luz w pionie a to juz nic dobrego nie wrózy .jak to czuje w rekach to znaczy ze Bedzie parę setek!?tam mma byc jakikolwiek luz czy 0
ta rolka jest wymienialna ? bo widze ze tak na schemacie.

na tłoku nie ma sladu ze miały konfrontacje ani na zaworach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 16:49, 03 Gru 2019    Temat postu:

rolka z cała dzwigienką nie kosztuje jakos strasznie duzo, warto zmienic jak juz czujesz luz to zuzycie jest wskazujące na wymiane. sama wymiana rolki nie wiem czy jest mozliwa, na pewno do tego modelu niedostepna, mozna pasowala by z innego ktma, ale dośc kłopotliwa jest wymiana bo łatwo zrobic to źle i potem potrafi cos strzelić. wiec tu przy cenie dzwigienki szkoda sie bawic w wymiane rolek. ( jak chcesz pisz na PW ogarne to ze znizką ) poskładaj, wyreguluj zawory na nowo i bedzie smigać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:40, 03 Gru 2019    Temat postu:

Witka

Gdzieś, kiedyś czytałem ze nagle zmniejszenie luzow z zaworach tytanowych to wynik plastycznego wydłużenia trzonu zaworu poprzedzającego jego zerwanie. Ale tu potrzeba setek motogodzin. Ile faktycznego nalotu może mieć motorek?

Pozdr rr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Wto 20:06, 03 Gru 2019    Temat postu:

312 mth obecnie . cylinder w miarę ok wstawiłem tłok nominał bo limity były w normie po zmierzeniu .jesli połowie jego żywota nie były tytany wymieniane to tyle mają Wink to co zdarzyłem zauważyć to kanały ssace głowicy maja zrobiony porting i zmieniony gaźnik na wersje amerykańska(po vinie ze eu) jak i wydech.(jak jadę to wszyscy wiedza ze ja)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Wto 20:10, 03 Gru 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:58, 03 Gru 2019    Temat postu:

Jak 300 mth to tłok pewnie fabryczny i zawory powinny chyba jeszcze długo pociągnąć. No, chyba, że poprzedni wlasciciele napier..li jak wściekli i zmieniali tloki jak fabryka kazała. Jakiś wpływ na rozrząd i zawory moze to pewnie mieć. Ale ja się nie znam.

Pozdr rr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Śro 22:04, 04 Gru 2019    Temat postu:

Nie mogły się aż tyle wydłużyć. Ciekawe czy one w ogóle chodzą luźno w prowadnicach. Tu powinna pokazać się jakaś ewidentna usterka mechaniczna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Czw 11:28, 05 Gru 2019    Temat postu:

To to i ja wiem dlatego tego nie składam dopuki nie znajde przyczyny
Dzisaj to rozebtrałem i wstepnie:

wałek rozrzadu na panewkach jest w limitach

intake 33,10-33.30 ma 33.15
exhaust 34.20-34.40 ma 34,38

łożyska wałka małe duze wymieniałem 30 mth temu jak i szklanki, płytki , i docieranie zaworów ssacych i wydechowych.

łańcuszek jest w miarę ok

sprężyny zaworów ssacych maja miec 46,50 a maja 47,25 i 47.30

podkładki pod sprężyny w limicie

zawory w miarę dobre widywałem gorsze zużyte jak i gniazda.

jednak chodzą lekko w prowadnicach i maj delikatny luz wyczuwalny .
(zobaczę na nowych jaka jest różnica ,limit .jesli w nowych bedze luz to wymienie prowadnice.

mogę się przyczepić jedynie dom rolek jaka jest różnica w stosunku do nowych (średnica i luz )

Szukam dalej.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Czw 11:42, 05 Gru 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 12:45, 05 Gru 2019    Temat postu:

gniazda wydaja sie dosc szerokie, (styk z zaworem )
ja uwazam ze takie podparcie to jednak jakis błąd w regulacji luzu, wrzucone za grube plytki, nie widze mozliwosci zeby o taka odległość sie zawór wysunął podczas pracy, chyba ze rolka rozrzadu jest rozsypana, i sie ustawia "losowo" kiedys znajomy mial taki problem w 525, nie sprawdzał w ogóle stanu rolek, zreszta tam sie pokrywkami inspekcyjnymi reguluje wiec rolek praktycznie nie widac. ustawiał luzy - cos potem dzwoni, sprawdza ponownie a tam luzy całkowicie rozjechane. wiec tu ewentualnośc moze byc prędzej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Czw 17:13, 05 Gru 2019    Temat postu:

Tak jak pisałem zawory były ustawione na tip top ,zawsze sprawdzam 2-3 razy .zawory wydechowe trzymały normy .po ok 13 mth poleciał jeden z ssących drugi miał normę 1-0,13 a ten- z 0.15 do 20-25. późnej sprawdziłem ze trzy razy i to samo .Jesli jest z ta rolka jak piszesz to przy uruchomieniu silnika zrobi on 1500 obr .w tym czasie co ja bym w tym czasie ustawi 1- raz. i ta rolka się przestawi , i masz -7(robi się ciasno)wszystko się okaże jakie ona ma parametry przy nowej jak i nowe zawory .
dzięki chłopaki za poradę. na razie nie będę drążyć tematu ,chyba ze coś z nadje to dam znać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:11, 05 Gru 2019    Temat postu:

Witka

Jak masz juz wszystko na stole z czystej ciekawości zapytam jak z długością zaworów stosunku do nowych?
Druga sprawa (nie znam tego silnika) - czy w dzwigience zaworowej jest tulejka? Jeśli tak, a byłaby wytarta i się np obróciła to teoretycznie mogło to dac taki efekt. Względnie czy sam wałek dzwigienek może się obrócić?
I jeszcze: jaka wyczuwasz luz zawór/prowadnica to juz lipton...

Pozdr rr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rrolek dnia Czw 20:13, 05 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:24, 05 Gru 2019    Temat postu:

kazdy wyczuje zawór luz prowadnica - bo luz musi byc bez luzu byłby "lipton" Very Happy luz jednak musi byc odpowiedni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin