|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Pon 21:11, 02 Gru 2019 Temat postu: Podparte zawory ssace |
|
|
Po ostatniej ostrej jeżdżie wracając do domu przy odpuszczeniu gazu kat zgasł (KTM 530exc) usterki nie znalazłem wiec 2 kim do domu pchania .Czepiłem sie elektryki jako głównego winowajce bo zawory ustawiałem 4 mth temu i jedynie co było zastanawiające ze jeden z tytanów ssących zmniejszył luz o 6 setek. W elektryce nic nie znalazłem ale jak sie domyślacie z tematu 2wa zawory sasace (tytanowe oryginały)były otwarte /zawieszone zero luzu .Po ściągnięciu góry okazało sie ze grzybki sa ok a gniazda całe nie wypalone .zawory udało udał mi się z powrotem ulokować w gniazdach ale jest znikomy luz na zero.
Czy mieliście już taki przypadek ze tak szybko polecały w ciagu paru godzin.Nie wymieniałem bo miały dosc duży limit 2.750 i ich stan był dość dobry.
A może inna przyczyna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:28, 02 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
opcja to np zassał syfu wtedy w kontakcie z piaskiem taki zawór moze przez kilka godzin polecieć wrzuc zdjęcie zaworu jak wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Pon 21:51, 02 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
ze wstępnych oględzin wzrokowych .za parę dni będę miał czas to je zdejmę/ pomierzę ale i tak pójdą do wymiany .tak były podparte
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Pon 21:52, 02 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 7:43, 03 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
tyle to jakas masakra trzeba dobrze popatrzec czy rozrząd jest ok, tam chyba tez sa rolki na wałku rozrządu moze one padły, obstawiam mozliwosc np złego wyuregulowania luzów zaworowych też. tak czy inaczej - trzeba robic pełna diagnostyke, poskładac tak jak trzeba i bedzie jeździło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Wto 16:08, 03 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Henio luzy były na tip top sprawdzałem 3 mth po remoncie później 10 ,10,14. no i 4mth temu .To nie jest jakiś skomplikowany silnik i raczej przyjazny w ustawianiu zaworów. łańcuszek ma jeszcz 3/4 żywota i nie ma jeszcze luzu.
dzięki ze mnie naprowadziłeś na rolkę bo ma luz poprzeczny ale zauważyłem ze tez wyczuwalny pod palcami luz w pionie a to juz nic dobrego nie wrózy .jak to czuje w rekach to znaczy ze Bedzie parę setek!?tam mma byc jakikolwiek luz czy 0
ta rolka jest wymienialna ? bo widze ze tak na schemacie.
na tłoku nie ma sladu ze miały konfrontacje ani na zaworach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 16:49, 03 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
rolka z cała dzwigienką nie kosztuje jakos strasznie duzo, warto zmienic jak juz czujesz luz to zuzycie jest wskazujące na wymiane. sama wymiana rolki nie wiem czy jest mozliwa, na pewno do tego modelu niedostepna, mozna pasowala by z innego ktma, ale dośc kłopotliwa jest wymiana bo łatwo zrobic to źle i potem potrafi cos strzelić. wiec tu przy cenie dzwigienki szkoda sie bawic w wymiane rolek. ( jak chcesz pisz na PW ogarne to ze znizką ) poskładaj, wyreguluj zawory na nowo i bedzie smigać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrolek
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:40, 03 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Witka
Gdzieś, kiedyś czytałem ze nagle zmniejszenie luzow z zaworach tytanowych to wynik plastycznego wydłużenia trzonu zaworu poprzedzającego jego zerwanie. Ale tu potrzeba setek motogodzin. Ile faktycznego nalotu może mieć motorek?
Pozdr rr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Wto 20:06, 03 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
312 mth obecnie . cylinder w miarę ok wstawiłem tłok nominał bo limity były w normie po zmierzeniu .jesli połowie jego żywota nie były tytany wymieniane to tyle mają to co zdarzyłem zauważyć to kanały ssace głowicy maja zrobiony porting i zmieniony gaźnik na wersje amerykańska(po vinie ze eu) jak i wydech.(jak jadę to wszyscy wiedza ze ja)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Wto 20:10, 03 Gru 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrolek
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:58, 03 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Jak 300 mth to tłok pewnie fabryczny i zawory powinny chyba jeszcze długo pociągnąć. No, chyba, że poprzedni wlasciciele napier..li jak wściekli i zmieniali tloki jak fabryka kazała. Jakiś wpływ na rozrząd i zawory moze to pewnie mieć. Ale ja się nie znam.
Pozdr rr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Śro 22:04, 04 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Nie mogły się aż tyle wydłużyć. Ciekawe czy one w ogóle chodzą luźno w prowadnicach. Tu powinna pokazać się jakaś ewidentna usterka mechaniczna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Czw 11:28, 05 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
To to i ja wiem dlatego tego nie składam dopuki nie znajde przyczyny
Dzisaj to rozebtrałem i wstepnie:
wałek rozrzadu na panewkach jest w limitach
intake 33,10-33.30 ma 33.15
exhaust 34.20-34.40 ma 34,38
łożyska wałka małe duze wymieniałem 30 mth temu jak i szklanki, płytki , i docieranie zaworów ssacych i wydechowych.
łańcuszek jest w miarę ok
sprężyny zaworów ssacych maja miec 46,50 a maja 47,25 i 47.30
podkładki pod sprężyny w limicie
zawory w miarę dobre widywałem gorsze zużyte jak i gniazda.
jednak chodzą lekko w prowadnicach i maj delikatny luz wyczuwalny .
(zobaczę na nowych jaka jest różnica ,limit .jesli w nowych bedze luz to wymienie prowadnice.
mogę się przyczepić jedynie dom rolek jaka jest różnica w stosunku do nowych (średnica i luz )
Szukam dalej.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Czw 11:42, 05 Gru 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 12:45, 05 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
gniazda wydaja sie dosc szerokie, (styk z zaworem )
ja uwazam ze takie podparcie to jednak jakis błąd w regulacji luzu, wrzucone za grube plytki, nie widze mozliwosci zeby o taka odległość sie zawór wysunął podczas pracy, chyba ze rolka rozrzadu jest rozsypana, i sie ustawia "losowo" kiedys znajomy mial taki problem w 525, nie sprawdzał w ogóle stanu rolek, zreszta tam sie pokrywkami inspekcyjnymi reguluje wiec rolek praktycznie nie widac. ustawiał luzy - cos potem dzwoni, sprawdza ponownie a tam luzy całkowicie rozjechane. wiec tu ewentualnośc moze byc prędzej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Czw 17:13, 05 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisałem zawory były ustawione na tip top ,zawsze sprawdzam 2-3 razy .zawory wydechowe trzymały normy .po ok 13 mth poleciał jeden z ssących drugi miał normę 1-0,13 a ten- z 0.15 do 20-25. późnej sprawdziłem ze trzy razy i to samo .Jesli jest z ta rolka jak piszesz to przy uruchomieniu silnika zrobi on 1500 obr .w tym czasie co ja bym w tym czasie ustawi 1- raz. i ta rolka się przestawi , i masz -7(robi się ciasno)wszystko się okaże jakie ona ma parametry przy nowej jak i nowe zawory .
dzięki chłopaki za poradę. na razie nie będę drążyć tematu ,chyba ze coś z nadje to dam znać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrolek
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:11, 05 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Witka
Jak masz juz wszystko na stole z czystej ciekawości zapytam jak z długością zaworów stosunku do nowych?
Druga sprawa (nie znam tego silnika) - czy w dzwigience zaworowej jest tulejka? Jeśli tak, a byłaby wytarta i się np obróciła to teoretycznie mogło to dac taki efekt. Względnie czy sam wałek dzwigienek może się obrócić?
I jeszcze: jaka wyczuwasz luz zawór/prowadnica to juz lipton...
Pozdr rr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rrolek dnia Czw 20:13, 05 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 21:24, 05 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
kazdy wyczuje zawór luz prowadnica - bo luz musi byc bez luzu byłby "lipton" luz jednak musi byc odpowiedni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|