Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pompa wysprzęglająca.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pon 17:18, 23 Maj 2011    Temat postu: Pompa wysprzęglająca.

Witam, chciałem zapytać czy to jest uszczelniacz na zdjęciu ten czerwony czy plastik założony na łożysko? Oraz czy w tą wnękę powinien się dostawać olej (ale olej silnikowy) czy nie? Bo jak myślę, że skoro uszczelniacz to chyba nie powinno być tam oleju?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mentor dnia Pon 17:21, 23 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 17:47, 23 Maj 2011    Temat postu:

hej, tam nie ma uszczelnienia, to czerwone to osłona łożyska, uszczelniacz jest na wysprzęgliku (oring), więc może być tam olej, jak by nie mogło być, to w łozysku były jeszcze simering na ośkę wypychającą

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pon 19:49, 23 Maj 2011    Temat postu:

Czyli co mogę wydłubać te czerwone czy zostawić to w spokoju?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 20:35, 23 Maj 2011    Temat postu:

zostaw Razz u mnie tez tak jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pon 20:42, 23 Maj 2011    Temat postu:

KristofSX - a Tobie nie ucieka olej tak jak by tą pompą wysprzęglającą? Chodzi mi ze jak ją spasujesz i moto stoi to nie cieknie, a jak latasz i sie rozgrzeje to tak jak by tam sie coś sączyło? Sam nie wiem kurcze możę ja za słabo dokręcam ją? Montujesz ten plastik na przednią zębatkę co osłania? Bo tam jedna sruba własnie idzie przez ten plastik i może ona nie dociąga? Bo dziś musiałem wymienic klamkę sprzęgła bo złamałem i tak sobie ponaciskałem sprzęgło bez tej sruby własnie co przechodzi przez ten plastki co maskuje zębatkę przednią i ten wysprzęglik sie ruszał delikatnie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mentor dnia Pon 20:46, 23 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 22:09, 23 Maj 2011    Temat postu:

nie, nic się nie przesącza, mam ten plastik i wysprzęglik się nie rusza, może faktycznie za słabo dokręcasz?
u mnie jest patent, bo ja górna śrubę (właśnie tą co trzyma też plastik) urwałem i teraz mam przrobioną na szpilkę 8mm (wysprzęglik tez rozwiercony z 6 na 8mm),
teraz jak dokręcam to z wyczuciem Smile gereralnie ważne jest to żeby dokręcać w miare równomiernie wszystkie 3 , żeby wysprzęglik się dobrze ułożył,
no i dajesz uszczelkę czy sam siliokon?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Wto 7:24, 24 Maj 2011    Temat postu:

A czy można nie dawać tej osłony plastikowej? Uszczelki nie daje tylko specjalną loctite 510 do złączy kołnierzowych. Kupiłem uszczelkę to taki śmietnik ze masakra. Cienka jak nie wiem. A kupiłem oryginalną uszczelkę. A śruby dokręcam równomiernie na tyle jeszcze mam pojęcie. Sam kurcze juz nie wiem czy skręcić z tym plastikiem czy bez niego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 8:51, 24 Maj 2011    Temat postu:

ja bez osłony też trochę jeździłem (czekałem na plastiki) i tez było good,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:08, 26 Maj 2011    Temat postu:

wydłub to uszczelnienie łozyska bo oryginalnie nie powinno go tam byc, pozatym moze ono powodowac problemy ze sprzeglem, przy wyzszych obrotach silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Czw 14:08, 26 Maj 2011    Temat postu:

Kurcze i kogu tu sie słuchać Very Happy na chwilę obecną skręciłem wysprzęglik a powodem chyba cieknącego oleju może była za krótka sruba która aby czubkiem wkręcała się w karter. Poskładam resztę, pojeźdzę i zobaczę jak sie sprawa ma. Jak będzie lipa to zrobię tak jak radzisz wójo. Dzięki za wyjaśnienie w temacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 14:43, 26 Maj 2011    Temat postu:

wójo napisał:
wydłub to uszczelnienie łozyska bo oryginalnie nie powinno go tam byc, pozatym moze ono powodowac problemy ze sprzeglem, przy wyzszych obrotach silnika.


w jaki sposób może powodować problem przy wyższych obrotach? Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba9003




Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: czestochowa

PostWysłany: Czw 20:41, 26 Maj 2011    Temat postu:

ja w swoim 520sx też tak mam i nie mam zadnych problemów Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pią 9:43, 27 Maj 2011    Temat postu:

Chyba przyczyną była za krótka śruba która przechodzi przez plastik wysprzęglik i wchodzi w karter. Zmieniłem wczoraj pojeździłem i wycieków nie było, więc myśle że powinno być ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:36, 28 Maj 2011    Temat postu:

przy tym lozysku przechodzi kanal olejowy, który jest otwarty wlasnie przy lozycku od strony wysprzeglika. U nme wygladalo to tak ze olej który dostawal si tam pod cisnieniem przez to ze nie mial wystarczajacego ujscia wypychal mi tloczek wysprzeglika przez co podczas jazdy sprzeglo robilo sie miekkie i musialem podpompowac pare razy zeby wypchac tloczek wysprzeglika i sprzeglo na moment twardnialo.
Dodatkowo mialem troche za dlugą gorna prawa srube trzynajaca wysprzeglik, która wlasnie wchodzi w czesc tego kanalu olejowego i tez mogla ograniczac przeplyw.

Tak czy inaczej popatrzcie w serwisowkach ze prawidlowo lozysko to nie jest kryte, tak wiec ja wydlubalem tą oslonke, poskladalem do kupy i i wszstko jest ok.

Dodatkowo mozecie sprawdzic sobie zaworki cisnienia oleju czy trzymaja parametry, czy sprezynka ma odpowiednia dlugosc, czy tloczek sie nie zawiesil i czy pod sruba jest odpowiednia podkladka.
U mnie poprzedni wlasciciel wlasnie pod srube wlozyl dodatkowa podkladle, ktora oslabiala sprezynke, przez co tloczek przy mniejszym cisnienu sie otwieral i powodowal spadek cisnienia oleju w calym silniku.
Pewnie dla tego poprzednik zatarl cylinder i mi tez puzniej lekko przytarlo tlok, dopiero po zimowym remoncie i poskladaniu wszystkiego jak fabryka przykazala okazalo sie ze cos jest ni tak ze sprzeglem bo cisnienie oleju wzroslo. Moze poprzednik tez mila problem ze sprzeglem ale rozwiazal go wlasnie magiczna podkladka obnizajac cisnienie.
TAKI NIE TYPOWY PROBLEM ALE I JEDNOCZESCNIE PRZESTROGA BO MOZNA LATWO SILNIK USZKODZIC.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Sob 10:46, 28 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 10:47, 28 Maj 2011    Temat postu:

wójo napisał:
przy tym lozysku przechodzi kanal olejowy, który jest otwarty wlasnie przy lozycku od strony wysprzeglika. U nme wygladalo to tak ze olej który dostawal si tam pod cisnieniem przez to ze nie mial wystarczajacego ujscia wypychal mi tloczek wysprzeglika przez co podczas jazdy sprzeglo robilo sie miekkie i musialem podpompowac pare razy zeby wypchac tloczek wysprzeglika i sprzeglo na moment twardnialo.
Dodatkowo mialem troche za dlugą gorna prawa srube trzynajaca wysprzeglik, która wlasnie wchodzi w czesc tego kanalu olejowego i tez mogla ograniczac przeplyw.

Tak czy inaczej popatrzcie w serwisowkach ze prawidlowo lozysko to nie jest kryte, tak wiec ja wydlubalem tą oslonke, poskladalem do kupy i i wszstko jest ok.

Dodatkowo mozecie sprawdzic sobie zaworki cisnienia oleju czy trzymaja parametry, czy sprezynka ma odpowiednia dlugosc, czy tloczek sie nie zawiesil i czy pod sruba jest odpowiednia podkladka.
U mnie poprzedni wlasciciel wlasnie pod srube wlozyl dodatkowa podkladle, ktora oslabiala sprezynke, przez co tloczek przy mniejszym cisnienu sie otwieral i powodowal spadek cisnienia oleju w calym silniku.
Pewnie dla tego poprzednik zatarl cylinder i mi tez puzniej lekko przytarlo tlok, dopiero po zimowym remoncie i poskladaniu wszystkiego jak fabryka przykazala okazalo sie ze cos jest ni tak ze sprzeglem bo cisnienie oleju wzroslo. Moze poprzednik tez mila problem ze sprzeglem ale rozwiazal go wlasnie magiczna podkladka obnizajac cisnienie.
TAKI NIE TYPOWY PROBLEM ALE I JEDNOCZESCNIE PRZESTROGA BO MOZNA LATWO SILNIK USZKODZIC.


good info! dziękowac za wyjaśnienia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin