|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pon 17:18, 23 Maj 2011 Temat postu: Pompa wysprzęglająca. |
|
|
Witam, chciałem zapytać czy to jest uszczelniacz na zdjęciu ten czerwony czy plastik założony na łożysko? Oraz czy w tą wnękę powinien się dostawać olej (ale olej silnikowy) czy nie? Bo jak myślę, że skoro uszczelniacz to chyba nie powinno być tam oleju?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mentor dnia Pon 17:21, 23 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 17:47, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
hej, tam nie ma uszczelnienia, to czerwone to osłona łożyska, uszczelniacz jest na wysprzęgliku (oring), więc może być tam olej, jak by nie mogło być, to w łozysku były jeszcze simering na ośkę wypychającą
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pon 19:49, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli co mogę wydłubać te czerwone czy zostawić to w spokoju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 20:35, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
zostaw u mnie tez tak jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pon 20:42, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
KristofSX - a Tobie nie ucieka olej tak jak by tą pompą wysprzęglającą? Chodzi mi ze jak ją spasujesz i moto stoi to nie cieknie, a jak latasz i sie rozgrzeje to tak jak by tam sie coś sączyło? Sam nie wiem kurcze możę ja za słabo dokręcam ją? Montujesz ten plastik na przednią zębatkę co osłania? Bo tam jedna sruba własnie idzie przez ten plastik i może ona nie dociąga? Bo dziś musiałem wymienic klamkę sprzęgła bo złamałem i tak sobie ponaciskałem sprzęgło bez tej sruby własnie co przechodzi przez ten plastki co maskuje zębatkę przednią i ten wysprzęglik sie ruszał delikatnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mentor dnia Pon 20:46, 23 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 22:09, 23 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
nie, nic się nie przesącza, mam ten plastik i wysprzęglik się nie rusza, może faktycznie za słabo dokręcasz?
u mnie jest patent, bo ja górna śrubę (właśnie tą co trzyma też plastik) urwałem i teraz mam przrobioną na szpilkę 8mm (wysprzęglik tez rozwiercony z 6 na 8mm),
teraz jak dokręcam to z wyczuciem gereralnie ważne jest to żeby dokręcać w miare równomiernie wszystkie 3 , żeby wysprzęglik się dobrze ułożył,
no i dajesz uszczelkę czy sam siliokon?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Wto 7:24, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A czy można nie dawać tej osłony plastikowej? Uszczelki nie daje tylko specjalną loctite 510 do złączy kołnierzowych. Kupiłem uszczelkę to taki śmietnik ze masakra. Cienka jak nie wiem. A kupiłem oryginalną uszczelkę. A śruby dokręcam równomiernie na tyle jeszcze mam pojęcie. Sam kurcze juz nie wiem czy skręcić z tym plastikiem czy bez niego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 8:51, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ja bez osłony też trochę jeździłem (czekałem na plastiki) i tez było good,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:08, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
wydłub to uszczelnienie łozyska bo oryginalnie nie powinno go tam byc, pozatym moze ono powodowac problemy ze sprzeglem, przy wyzszych obrotach silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Czw 14:08, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Kurcze i kogu tu sie słuchać na chwilę obecną skręciłem wysprzęglik a powodem chyba cieknącego oleju może była za krótka sruba która aby czubkiem wkręcała się w karter. Poskładam resztę, pojeźdzę i zobaczę jak sie sprawa ma. Jak będzie lipa to zrobię tak jak radzisz wójo. Dzięki za wyjaśnienie w temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 14:43, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
wójo napisał: | wydłub to uszczelnienie łozyska bo oryginalnie nie powinno go tam byc, pozatym moze ono powodowac problemy ze sprzeglem, przy wyzszych obrotach silnika. |
w jaki sposób może powodować problem przy wyższych obrotach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba9003
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: czestochowa
|
Wysłany: Czw 20:41, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ja w swoim 520sx też tak mam i nie mam zadnych problemów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pią 9:43, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Chyba przyczyną była za krótka śruba która przechodzi przez plastik wysprzęglik i wchodzi w karter. Zmieniłem wczoraj pojeździłem i wycieków nie było, więc myśle że powinno być ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:36, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
przy tym lozysku przechodzi kanal olejowy, który jest otwarty wlasnie przy lozycku od strony wysprzeglika. U nme wygladalo to tak ze olej który dostawal si tam pod cisnieniem przez to ze nie mial wystarczajacego ujscia wypychal mi tloczek wysprzeglika przez co podczas jazdy sprzeglo robilo sie miekkie i musialem podpompowac pare razy zeby wypchac tloczek wysprzeglika i sprzeglo na moment twardnialo.
Dodatkowo mialem troche za dlugą gorna prawa srube trzynajaca wysprzeglik, która wlasnie wchodzi w czesc tego kanalu olejowego i tez mogla ograniczac przeplyw.
Tak czy inaczej popatrzcie w serwisowkach ze prawidlowo lozysko to nie jest kryte, tak wiec ja wydlubalem tą oslonke, poskladalem do kupy i i wszstko jest ok.
Dodatkowo mozecie sprawdzic sobie zaworki cisnienia oleju czy trzymaja parametry, czy sprezynka ma odpowiednia dlugosc, czy tloczek sie nie zawiesil i czy pod sruba jest odpowiednia podkladka.
U mnie poprzedni wlasciciel wlasnie pod srube wlozyl dodatkowa podkladle, ktora oslabiala sprezynke, przez co tloczek przy mniejszym cisnienu sie otwieral i powodowal spadek cisnienia oleju w calym silniku.
Pewnie dla tego poprzednik zatarl cylinder i mi tez puzniej lekko przytarlo tlok, dopiero po zimowym remoncie i poskladaniu wszystkiego jak fabryka przykazala okazalo sie ze cos jest ni tak ze sprzeglem bo cisnienie oleju wzroslo. Moze poprzednik tez mila problem ze sprzeglem ale rozwiazal go wlasnie magiczna podkladka obnizajac cisnienie.
TAKI NIE TYPOWY PROBLEM ALE I JEDNOCZESCNIE PRZESTROGA BO MOZNA LATWO SILNIK USZKODZIC.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Sob 10:46, 28 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 10:47, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
wójo napisał: | przy tym lozysku przechodzi kanal olejowy, który jest otwarty wlasnie przy lozycku od strony wysprzeglika. U nme wygladalo to tak ze olej który dostawal si tam pod cisnieniem przez to ze nie mial wystarczajacego ujscia wypychal mi tloczek wysprzeglika przez co podczas jazdy sprzeglo robilo sie miekkie i musialem podpompowac pare razy zeby wypchac tloczek wysprzeglika i sprzeglo na moment twardnialo.
Dodatkowo mialem troche za dlugą gorna prawa srube trzynajaca wysprzeglik, która wlasnie wchodzi w czesc tego kanalu olejowego i tez mogla ograniczac przeplyw.
Tak czy inaczej popatrzcie w serwisowkach ze prawidlowo lozysko to nie jest kryte, tak wiec ja wydlubalem tą oslonke, poskladalem do kupy i i wszstko jest ok.
Dodatkowo mozecie sprawdzic sobie zaworki cisnienia oleju czy trzymaja parametry, czy sprezynka ma odpowiednia dlugosc, czy tloczek sie nie zawiesil i czy pod sruba jest odpowiednia podkladka.
U mnie poprzedni wlasciciel wlasnie pod srube wlozyl dodatkowa podkladle, ktora oslabiala sprezynke, przez co tloczek przy mniejszym cisnienu sie otwieral i powodowal spadek cisnienia oleju w calym silniku.
Pewnie dla tego poprzednik zatarl cylinder i mi tez puzniej lekko przytarlo tlok, dopiero po zimowym remoncie i poskladaniu wszystkiego jak fabryka przykazala okazalo sie ze cos jest ni tak ze sprzeglem bo cisnienie oleju wzroslo. Moze poprzednik tez mila problem ze sprzeglem ale rozwiazal go wlasnie magiczna podkladka obnizajac cisnienie.
TAKI NIE TYPOWY PROBLEM ALE I JEDNOCZESCNIE PRZESTROGA BO MOZNA LATWO SILNIK USZKODZIC. |
good info! dziękowac za wyjaśnienia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|