Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pompy sprzęgła Magura (10,5) (9,5) (9)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Nie 19:27, 22 Maj 2016    Temat postu:

To tak jak w freeriderze. Tam to sprzęgło jak masło. 8.5 pompa ? To w sx85 takie były, a w setkach chyba 9.0 najmniejsza była.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 11:32, 09 Cze 2016    Temat postu:

Panowie pytania blisko tematu. Cieknie z wysprzęglika olej, po rozebraniu i wyczyszczeniu wszystkiego jest uszczelka w całkiem normalnym stanie chyba, nie przetarta itp.
Są do wyboru trzy grubości tej uszczelki? Jaka jest zasada jej doboru? W manualu albo nic nie ma, albo nie potrafię znaleźć. Mad Nie było żadnych oringów wg katalogu części, a teraz czytam, że niektórzy latali nawet bez tej uszczelki, tylko na klej uszczelniony wysprzęglik. Opłaca się to kupować Loctite'a i kleić to na starej uszczelce po odtłuszczeniu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Czw 11:33, 09 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 13:04, 09 Cze 2016    Temat postu:

jakie masz moto ? do 2T sąrózne grubosci. do 4T jest jedna grubosc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 15:17, 09 Cze 2016    Temat postu:

EXC 200, 2007r. Kupiłem Loctite 243 i chyba odtłuszcze powierzchnie i uszczelke i spróbuje złożyć jeszcze raz, problem pojawiał się gdy moto było przechylone, jak stał na nóżce to b. dużo oleju pod spodem było po 4 dniach takiego postoju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 16:58, 09 Cze 2016    Temat postu:

a moze to z zębatki zdawczej ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 18:59, 09 Cze 2016    Temat postu:

Wydawało mi się, że zaczęło lecieć z dwóch miejsc, ale najpierw odtłuszcze wszystko i delikatnie dam śruby od wysprzęglika na Loctite, a następnie sprawdzę zębatkę. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 19:47, 09 Cze 2016    Temat postu:

w 2T często wali zebatka, zwłascza jak moto przechylone. w 4T wszystko jest docisniete , w 2T zebatka ma luz i ta tulejka słabo trzyma z oringiem. wiec pewnie problem tam leży, i wszystko chlapie na wysprzęglik.

ja w 4T to składałem bez uszczelki, czasem lekko silikonem dobrym przesmarowałem, ale zdazało sie na szybko to rozkręcic i złozyc bez czyszczenia nawet z silikonu i nigdy nawet sie nie zapociło....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 20:57, 09 Cze 2016    Temat postu:

Loctite 243 - jest do zabezpieczania śrub. Jeżeli masz wysprzęglik magury to uszczelkę posmaruj delikatnie z 2 stron silikonem żaroodpornym. Tak jak Hanio pisze tam często puszcza z wałka zdawczego. Najlepiej zdejmij zębatkę i wyczyść wszystko. Jeżeli po jeździe zobaczysz że masz olej na zębatce (takie kreski od wałka do zewnątrz) to załóż oring o 0,5 mm większy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 20:06, 08 Lip 2016    Temat postu:

Orientuje się ktoś na co jest sprzęgło montowane w nowych (2016) SX 125/150 (BREMBO 79202030044)? DOT czy olej mineralny? Z moją pompą już mi ręce opadają - właśnie wykończył się 3 zestaw naprawczy (SX 125 2014, w 150 2009 puki co od ostatniej wymiany spokój). Na cylindrze widać złuszczenia, wypolerowałem go ale i tak nic to nie daje. Nowe kompletne pompy w ASO kosztują 730 zł.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pią 20:18, 08 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Sob 6:21, 09 Lip 2016    Temat postu:

Fourier napisał:
..... Jeżeli po jeździe zobaczysz że masz olej na zębatce (takie kreski od wałka do zewnątrz) to załóż oring o 0,5 mm większy.

Przy przeciekach z wałka zdawczego, warto też sprawdzić czy ta duża podkładka zabezpieczająca sprężynowa "miseczka" dobrze dociska zębatkę Z czasem się wyciera od strony zębatki i pod łbem śruby, traci grubość i nie dociska - tym samym nie dociśnięta jest tulejka i oring.
Zębatka po dokręceniu nie może mieć luzu osiowego. Jeśli jest, to 99% przyczyna przecieków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Sob 6:22, 09 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FACTORY




Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NIEMCY

PostWysłany: Nie 21:08, 22 Sty 2017    Temat postu:

W EXC 525 mam pompe 9 - ke MAGURA ì działa bajecznie , jednym palcem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Nie 21:26, 22 Sty 2017    Temat postu:

Szwagier ma też 9mm i nie chodzi tak bajecznie... Zależy od zużycia poszczególnych części.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rooland




Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UĆ

PostWysłany: Nie 12:13, 13 Maj 2018    Temat postu:

Cześć, odgrzewam kotleta.

Pacjent 450 EXC 2005 - pompa 9.0 .. chodzi masakrycznie cięzko :/ jednym palcem da się ale tylko jeden raz i koniec, dwa palce po jakimś czasie już mają dość.

Spuściłem olej (wlany był LHL+ - przez poprzedniego właściciela), rozebrałem wysprzęglik, przedmuchałem przewód i wszędzie było czysto. Poczytałem trochę i niektórzy mówią, że sprężyna może być twardsza (ta przy pompie?) Jak sprawdzić jej twardość?
Ogólnie to sprzęgło chodziło dobrze, wysprzęglało, nic nie ciekło, odpalał na biegu... tylko, że po jakimś czasie lewa ręka miała już dość .

Teraz od kolegi mam oryginalny olej Magury i tym spróbuje zalać. Co jeszcze mogę sprawdzić przed złożeniem wszystkiego ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomas-74-74




Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko

PostWysłany: Nie 20:04, 13 Maj 2018    Temat postu:

Sprerzynki na koszu sprzegłowym jak zamienniki to może być twardo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:05, 13 Maj 2018    Temat postu:

przy pompie nawet jakby była twardsza to i tak niewiele to zmieni. przełozenia sa tak duze że nie wiem jaka trzeba by wsadzic żeby realnei ciezej to pracowalo.

ja latałem na lhm i oryginalnym magury - duzych róznic nie było o ile nie powiedziec ze w pracy sprzegła nie było zadnych Very Happy

stawiał bym np na to ze na sprzęgle masz nieroryginalne spręzyny np EBC zwykle robi mega twarde i przez to sprzęgło moze ciezej sie "wyciskac"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin