|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Wto 14:09, 07 Kwi 2015 Temat postu: Poważny problem tłok wystaje poza cylinder. |
|
|
Siema,
jak kilka tygodni temu pisałem, w moim EXC 400 2001r urwał się zawór. Generalnie remont szedł zgodnie z planem, do momentu założenia tłoka i cylindra.
Dla jasności napiszę, co zastałem w silniku po wybuchu. Nabita tuleja, założony był korbowód marki Hot Rods nr HR666 oraz tłok Wossnera 8581DC [jak się okaże tłok od EXC 450].
Zabrałem się za zamawianie części no i finalnie za nieszczęsne składanie. Wszystko przebiegało w porządku do momentu założenia cylindra, ponieważ okazało się że tłok wystaje ok. 5mm ponad górną linię cylindra.
Korbowód, który jest założony aktualnie to PROX 03.6520 odpowiednik założonego wcześniej Hot Rodsa. Tłok, który po honowaniu nowego/używanego cylindra na nikasilu dobrano w MotorTechu to Wossner 8580DB , dla motocykla EXC400 właśnie z lat 00-09.
Gdzie zatem leży problem, tego że tłok wystaje z cylindra? Udało mi się ustalić, że tłok który był założony wczesniej, w tulei to selekcja C dla EXC 450, z lat 02-07.
Cylindry wysokościowo identyczne, tłok konkretnie pod model dobrany w MotorTechu, zatem problem tkwi... no właśnie gdzie? Czyż by jednak korbowód był aktualnie i wcześniej od 450, a do 400 idzie inny, czy może wał?
W linku poniżej widoczna różnica wysokości, tłok z prawej to ten stary.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mazi-1986 dnia Wto 14:10, 07 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:02, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem na ile to istotne ale chyba - że jak wpiszesz w google Twój numer Proxa to wychodzi Prox 03.6520 con. rod kit ktm 520/525sx-exc 00-07 by PROX.
Czyli może ktos coś poprzednio wyrzeźbił - bo do 400 to chyba tylko oryginał korba nie ma zamienników- mogę się mylić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Wto 15:17, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Powiem szczerze, ze ja już nie wiem co dalej z tym robić. Dół silnika poskładany, nowe łożyska, uszczelki, etc., nie chciał bym znów na darmo silnika rozbierać, zanim nie będę miał w miarę potwierdzonej przyczyny.
Ręce opadają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:25, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Wychodzi że masz korbe nie do tego modelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 15:34, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
To posiada ktoś w takim układzie wymiary oryginalnego korbowodu? Chociaż wysokość od najniższego do najwyższego punktu? Miał bym wtedy jakieś odniesienie, czy to korbowód, czy może dalej wał
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:02, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
panie kolego na 90% masz korbę od 525/450/250 exc,
korba w 400exc nie pokrywa się z innymi modelami,
średnica cylindra jest taka jak w 450exc (cylinder w 400 jest niższy co za tym idzie korba jest krótsza),
wał jaki masz? wycięty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Wto 19:08, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Z tego co wyczytałem na forach anglojęzycznych oraz w wątku na jednym z forum bodajże pt. "Triki, myki, żeby nie wybuchło" (coś w tym stylu), to akurat korbowody są takie same. Zresztą kolega który ma Sxa 400 z 2001, porównał swój stary korbowód z tym który mam zainstalowany, przed montażem i były takie same. Tłok w Exc 450 jest ok. 4mm niższy, niż ten z Exc 400, stąd wystaje ponad cylinder.
Ja to rozumuję, w ten sposób. Cylki z 450 i 400cc mają podobną średnicę tj. 89mm. Różnica jest w skoku, czyli w wysokości pracy, co przekłada się na różnice pojemności, tj. 400 64mm, a 450 72mm. Z tego by wynikało, że tłok w 450cc pracuje na 8mm wiecej, tj. 4mm wyżej w gòrze i tyle samo więcej w dole, czyli ròżnicę pojemności generuje inne wykorbienie wału, a nie długość korbowodu.
Nie traktuje tago co napisałem za oczywistość, bo ekspertem to ja nie jestem, ale tak sobie wywnioskował em, na ile słusznie i celnie, tego nie wiem.
Tłok jest na 100% ok, tak samo cylek, a z tego co się do wiedziałem korbowody są takie same. Zatem moim zdaniem winowajcą jest wał, który siedzi tam z innej pojemności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Wto 19:11, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
To zmierz skok tłoka i będziesz miał pewność czy to wał.
Rozumujesz właściwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 19:50, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Oficjalnie ani wossner ani prox nie robi tłoków do KTM 400 EXC/SX z twojego rocznika. To tak na wstępie.
Wossner 8581 który miałeś początkowo założony to tłok do KTM 450 EXC 2003-2007 o wysokości 23,50mm
Wossner 8580 który masz teraz to tłok dedykowany do KTM 400 LC4 1998-2001 o wysokości 27,50mm
Więc jak widzisz (nie licząc, że tłoki nie są dedykowane do Twojego motocykla) jest między nimi różnica 4mm.
Dlatego nowy tłok który kupiłeś wystaje za cylinder.
Żeby było jeszcze ciekawiej tłoki te mają zupełnie inny dome.
Jeden dodatni, drugi ujemny:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 19:58, 07 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Wto 20:07, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Zgodnie z zaleceniem, założony cylek i tłok. Pomierzono ròżnicę między górnym martwym i dolnym punktem. Różnica to niestety 72mm, zatem mamy winowajcę
Czyli chłopy w Motortechu, nie umieją tłoków dobierać, a i w Ktmie w Olsztynie też się nie znają, bo mi Wossnera sugerowali.
[link widoczny dla zalogowanych]
A to? Aa.. i naklejka na tłoku też podrobiona, bo jest napisane że do Exc 400 od 00 do 09.
Wystarczy zmienić wał, czy jeszcze jakieś niespodzianki czekają, w postaci balansera, etc.?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mazi-1986 dnia Wto 20:22, 07 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 21:00, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
wossner.pl to zwykła firma która handluje tłokami i innymi częściami motocyklowymi
nie sugeruj się tym co piszą ponieważ ich wiedza nie jest miarodajna
prawdziwe info masz w oficjalnym katalogu producenta;
[link widoczny dla zalogowanych]
i w nim nie znajdziesz tłoka do ktm 400
mam też oficjalny katalog proxa i tam też nie ma tłoków dla tego modelu:)
co do motortechu to się nie wypowiadam, tak jak i o wielu innych spec firmach w naszym kraju na których kompetencji się już przejechałem ja i inni moi znajomi
co do twojego moto to podobny problem miał kolega
kupił ktm 450 exc jednak podczas remontu wyszło, że ma w pełni model 525 a nie 450
możliwe, że ktoś kiedyś podmienił albo ramę albo silnik
bo cała reszta się zgadzała - opisał zresztą wszystko na tym forum
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 21:01, 07 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Wto 21:29, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dla przykładu Prox nie robi oficjalnie korby do Exc 400, ale jak się okazuje pasuje model m.in. od 450/520, czyli odpowiednik Hot Rodsa HR8666. Nie oszukujmy się, sporo ludzi zakłada do tego modelu właśnie tłoki Wossnera, czy korbowody Proxa lub HotRodsa i to tajemnicą nie jest, bo jak wiadomo nie każdego stać na nowego Elko, czy oryginalna korbę.
Tak że ja tu pionierem, odkrywcą nie jestem.
Do cylka dostałem tłok, który trzymał wymiar, ale stwierdziłem że kupię nowy. Po wpisaniu numerów z niego, okazał się on produktem Wiseco. Spròbuj w katalogu Wiseco znaleźć tłok do tego modelu, to powinszuje. A jednak był założony i ktoś na nim jeździł.
Jedno jest pewne, wał w silniku ma skok właściwy dla modelu 450, nie wylkuczam że cały silnik jest od 450, mimo że miało być 400. Teraz to nie najważniejsze. Ja chcę mieć 400
Stąd moje pytanie, czy wystarczy zmienić wał, czy trzeba coś jeszcze na dole grzebać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Wto 23:45, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Witam
Na logikę jeśli korbowód i wał w 400 jest inny niż w 450 czy 525 ewentualnie jest inny czy to sam wał czy korba to na moje musi być inny wałek wyrównoważający z tego względu,że po złożeniu będzie inna masa całego zespołu tłok,korba,wał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 6:54, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
nie wiem na ile można się podpierać wyszukiwarką części u Wojciechowicza ale 01 roku masz inny numer części i wału i balansera niż np.04 (też w 400),
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 8:08, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
kiedys mi kumpel cos opowiadał o "tuningu" 400tek własnie, że sie montuje jakąs inna korbe że generalnie wychodziła 400tka ale na krótszym skoku korby i była agresywniejsza. na logike ciezko mi sobie wyobrazić co kto i jak tam robił ale moze go pomęcze to mi powie co i jak. wiem że to było na amerykanskim forum KTMa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|