|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yogi1991
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 8:37, 01 Kwi 2015 Temat postu: Problem z gażnikiem w exc 525 |
|
|
Szukam pomocy w ustawieniu gaźnika. W was ostatnia nadzieja. Sprawa wygląda tak. Jakoś w lutym kupiłem exc 525 chodził fajnie ale ciężko schodził z obrotów. Dla świętego spokoju silnik poszedł na stół. Wymiana tłoka, łańcuszka rozrządu sprawdzenie zaworów i wiele innych rzeczy kosmetycznych i mechanicznych. Gaźnik wysłałem do mycia ultra dźwiękowego i oceny stanu ogólnego ponieważ moto długo stało bez odpalania. Osoba która to robiła powróciła do ustawień serwisowych. I odtąd zaczęły się problemy.
Przy tych ustawieniach silnik nie chciał pracować, Zadzwoniłem do niego i powiedział żeby wykręcić śrubę składu mieszanki po tym silnik zaczął palić ale nie chodził tak jak powinien. Po przeczytaniu wielu tematów i postów postanowiłem sam wyregulować wolne obroty lecz nie wiele to dało. Objawy to brak płynnego ruszania i szczały z wydechu, dodam że szczały z wydech występują tylko gdy puszczę manete do końca jeśli odkręcę do spodu i puszczę do połowy to ani jednego strzału. W końcu się poddałem i oddałem moto na regulację do serwisu z opisem że brak wolnych obrotach i częste strzały z wydechu. Efekt taki że było jeszcze gorzej niż przed zawiezieniem. Nie chciał chodzić bez ssania i walił z wydechu jak z kałacha. Jak wykręciłem śrubę mieszanki to przestał strzelać ale muli się przy szybszym odkręceniu manety. Proszę o pomoc bo mnie już ręce opadają. Dodam że zawory wszystkie powyżej 0.4 i świeżo po regulacji, silnik ma 10 mtg po wymianie tłoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:44, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
zobacz moze zgubili gdzies oring na srubce do ustawiania mieszanki...zobacz czt tez nie masz nieszczelnosci przy gazniku, podokecaj opaski zaciskowe moze łapie lewe powietrze...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Śro 8:47, 01 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yogi1991
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 9:23, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
wszystko dokręcone było, wczoraj wymontowałem gaźnik i dzisiaj sprawdzę który ząbek jest na iglicy. Dzisiaj jeszcze jadę pospawać kolano bo mam malutką dziurę przy mocowaniu do ramy. Czy jest jakaś granica w prawidłowej pracy gaźnika a wykręceniem śruby mieszanki? moto zaczynało chodzić lepiej po wykręceniu śruby na ponad 2,5 obrotu ale wtedy się dławił przy szybszym odkręceniu gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yogi1991
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 9:27, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
dodam że ktm exc 525 2003 a oznaczenie gaźnika to 3900B
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 9:33, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy blaszkę od przepustnicy masz dobrze założoną
Może masz do góry nogami. Może nie ma uszczelki lub jest założona też odwrotnie.
Tak jak kolega wyżej napisał sprawdź czy masz oring pod sprężynką śruby i jak on wygląda.
Może masz gumy sparciałe.
Może za niski poziom paliwa w komorze.
Może przy czyszczeniu poszła jakaś uszczelka wewnątrz gaźnika. Bo do czyszczenia rozbiera się gaźnik na czynniki pierwsze ale mało kto przy okazji wymienia uszczelki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yogi1991
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 9:49, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
jak rozróżnić że przepustnica jest źle założona?
i jak prawidłowo ustawić poziom paliwa?
do czynienia miałem tylko z gaźnikiem o wsk i komarka a ten jest dla mnie czarną magią ale serwisówke posiadam i dzisiaj go rozbiorę i posprawdzam
na który ząbek ustawić iglicę bo podejrzewam że będzie na 3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 10:18, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Wszystko masz podane w manualu wraz ze zdjęciami.
Blaszka przepustnicy wycięciem do dołu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yogi1991
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 11:56, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
a iglice na 3 czy na 4?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:43, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Z tego co opisujesz wnioskuję źle wyregulowany gaźnik, w zakresie wolnych i średnich obrotów. Praktycznie nigdy leciwy motocykl wyczynowy nie będzie chodził na fabrycznych nastawach gaźnika, w związku ze zużyciem samego gaźnika jak i silnika.
Regulacja którą przeprowadzałeś jest błędna, bo nie można sobie ot tak kręcić śrubą składu mieszanki. Jest zakres w którym powinna być ustawiona i jeżeli go przekraczasz(twój przypadek) to zabierasz się za wymianę dyszy składu mieszanki i regulujesz od początku. Pozatym koryguję się to wszystko położeniem iglicy i otwarciem przepustnicy. Wszystko wykonuję się w odpowiednich warunkach i przy minimalnej choć wiedzy na temat gaźnika.
Czasem takie regulację trwają kilka dni zanim się dojdzie do optymalnych ustawień.
A mechanik który nie umie ustawić gaźnika... pogratulować tylko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yogi1991
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 13:15, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
więc od czego mam zacząć bo już do do serwisu nie będę oddawał bo szkoda mojego czasu i pieniędzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Śro 13:50, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Na początek spróbuj ustawić gaxnik w taki sposób aby moto odpalało na zimnym czy ciepłym silniku i aby wkręcało się na obroty,to że się dławi przy energicznym otwarciu przepustnicy to sprawa pompki przyśpieszacza(w 99%)U mnie na ten problem najlepiej zdał egzamin zwykły drucik zamiast ,,ring mode" odkąd zdrutowałem nie zadusił się ani razu(miałem tak że zamontowaną śrubkę do regulacji dzwigni pompki ale nie byłem z tego zadowolony)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yogi1991
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 14:22, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
dzisiaj rozbiorę gaźnik posprawdzam wszystkie uszczelki i oringi, przestawię iglicę na 4 ząbek jeżeli będzie na 3, sprawdzę przepustnicę czy jest dobrze założona i zrobię drut moda. Przy okazji pospisuje numery dysz i iglicy.
Czy na coś szczególnie mam zwrócić uwagę rozbierając gaźnik.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yogi1991 dnia Śro 14:48, 01 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 15:11, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
czy membrana w pompce przyśpieszenia nie jest odwrotnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szo
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:45, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
ustawienie pompki przyspieszającej,zalukaj kolor świecy
daj nazwe firmy, żeby każdy wiedział
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szo dnia Śro 17:50, 01 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yogi1991
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 19:04, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
świeca ma kolor biały (beżowy) i taki sam ma kolektor wydechowy w środku przy wylocie z głowicy (nagar wypalony).
firma to inter motors długołęka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|