|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bayron0
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: Wto 10:41, 29 Cze 2010 Temat postu: Problem z KTM EXC 250 |
|
|
Witam szanownnych kolegów Jestem nowy na forum i chciałbym prosić Was o pomoc, ponieważ mi skończyły się już pomysły. Mam KTM'a EXC 250 model 2000r i mój problem polega na tym, że motor dziwnie się zachowuje gdy podczas jazdy schodzi z obrotów. Sprawa wygląda tak, że gdy jadę to wszystko jest ok, motor jest bardzo mocny, wkręca się na obroty itp, ale gdy puszcze gaz motor zaczyna szarpać, zachowuje się jakbym mu delikatnie dodawał i od razu puszczał gaz, natomiast gdy chwycę sprzęgło to motor oczywiście przestaje szarpać, ale ma nierówne obroty (tak jakby mu brakowało paliwa), które po chwili się stabilizują i motor zaczyna chodzić normalnie. Jak znowu wrzucę bieg, rozpędzę się i puszczę gaz to historia się powtarza. W celu usunięcia tej usterki 2 krotnie czyściłem gaźnik (kehin), ustawiałem go według własnego uznania i według serwisówki (iglica na 3 pozycji od dołu, powietrze 1 i 3/4 obrotu), regulowałem ilość paliwa w zbiorniczku, wyczyściłem kranik, wymieniłem świecę na nową (NGK BR 8 ECM) sprawdziłem gumę między gaźnikiem a krućcem ssącym (na zewnątrz jest trochę popękana ale od wewnątrz jest w porządku) no i wyczyściłem filtr powietrza. Niestety bez żadnych rezultatów. Co ciekawe motor na postoju chodzi bardzo dobrze, normalnie się wkręca i schodzi z obrotów, problem pojawia się dopiero gdy jadę i puszczę gaz. Zauważyłem też, że gdy jest zimny to tych objawów nie ma lub są minimalne, ale zaraz po zagrzaniu zaczyna szarpać. Bardzo proszę o pomoc bo brakuje mi już pomysłów. Jedyne co zostało to chyba cewka zapłonowa, ale nie wiem za bardzo jak ją sprawdzić. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Nie 8:00, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dołączam się do pytania, będę archeologiem jednak jeżeli takowy temat już istnieje nie ma potrzeby tworzyć nowego i nie potrzebnie dublować tematów na forum.
Tylko u mnie jest odwrotnie, na zimnym silniku lekko przerywa a na ciepłym jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Nie 8:01, 11 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:14, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
kzq napisał: |
Tylko u mnie jest odwrotnie, na zimnym silniku lekko przerywa a na ciepłym jest ok. |
na zimnym zawsze będzie przerywał. nigdy nie goń motocykla jak jest zimny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Nie 8:36, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Jadąc na wolnych obrotach gdy jest zimny przerywa, nie kręce go.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 9:09, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
A zobacz membranę w jakim jest stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Nie 10:44, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Membranę ostatnio patrzyłem to jest w dobrym stanie, nie popękana, nie sparciała, jedynie troszkę rdzy było na tym elemencie który naciska igiełka ale wyczyściłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Nie 12:45, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdź uszczelniacz od strony zapłonu na wale lub zobacz ustawienie pływaka
Dane ustawienia gażnika
Od 6C do 15C w tej temperaturze ustawia się gaźnik
Śruba mieszanki powietrza 1. 1 / 4 Obr.
Iglica NOZG pozycja 3
Dysza główna 180
Dysza wolnych obrotów 45
Od -6C do 5C w tej temperaturze ustawia się gaźnik
Śruba mieszanki powietrza 1. 1 / 4 Obr.
Iglica NOZG pozycja 4
Dysza główna 182
Dysza wolnych obrotów 45
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maciek dnia Nie 13:06, 11 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 13:35, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
miałem u siebie teraz podobnie i wina jest przez niską temp.
ostatnio jak jeździłem było 20' a teraz było 10' i niestety zrobiło się ubogo.
Dodatkowo szarpanie było spowodowane tym że mi puściły nity na koszu sprzęgła i szarpało mi sprzęgłem właśnie jak odpuszczałem gaz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianEXC250
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 19:59, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Mam taki sam problem w moim EXC 250 1998 rok. Dzieje się to na rozgrzanym silniku wkręcę porządnie wduszam sprzęgło i szapie przy opadaniu z obrotów. Czyściłem filtr, gaźnik regulacje itp. nic nie pomogło. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny może ktoś dał sobie z tym radę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Śro 20:29, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdź pompkę przyśpieszającą czy równomiernie wyciska przy wciskaniu gazu i czy wraca przy odpuszczaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 20:30, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
A jak regulowałeś gaźnik?
Ile masz teraz wykręconą śrubę powietrza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Śro 20:35, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
kzq napisał: | Sprawdź pompkę przyśpieszającą czy równomiernie wyciska przy wciskaniu gazu i czy wraca przy odpuszczaniu. |
w 2T ?
Keihin PWK 38 280495
Śruba mieszanki powietrza 1.5 Obr.
Iglica N85D (N85E) pozycja 3
Dysza główna 175 (170)
Dysza wolnych obrotów 45 (42)
Dysza startowa 85
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maciek dnia Śro 20:45, 21 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Śro 20:44, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiedziałem że to 2T
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 20:58, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
maciek napisał: | kzq napisał: | Sprawdź pompkę przyśpieszającą czy równomiernie wyciska przy wciskaniu gazu i czy wraca przy odpuszczaniu. |
w 2T ?
Keihin PWK 38 280495
Śruba mieszanki powietrza 1.5 Obr.
Iglica N85D (N85E) pozycja 3
Dysza główna 175 (170)
Dysza wolnych obrotów 45 (42)
Dysza startowa 85 |
Takie podawanie danych jest troszkę bez sensu.
Są to ustawienia fabryczne które nijak mają się do ustawień przy tych warunkach co mamy teraz.
Dla temp. -5 +6
3/4 obrotu
48 dysza wolnych
N85B iglica
3 ząbek
182 dysza główna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianEXC250
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 21:40, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Wykręcona dwa obroty, przy takim ustawieniu moto najlepiej się wkręca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|