|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dparszywka
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:31, 28 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Witam henio12323 no i bingo. Iskry nie ma jak zrobię jak mówisz z drugą świecą. Jak kręcę i nacisnę przycisk to jest iskra ale dosłownie 1 sztuka !. Jak trzymam przycisk gaszenia i kręcę to iskry nie ma wogóle. Gdy podłącze z akumlatora bezpośrednio do rozrusznika to jest efekt ten sam.
schemat elektryczny wrzuciłem tutaj [link widoczny dla zalogowanych] strona 130
filmik jak wygląda obecnie z podpiętym rozrusznikiem bezpośrednio pod rozrusznik tutaj wszsytko widać co henio w12323 wykminił
https://www.youtube.com/watch?v=Zs0xZw6nNA4
Dodam:
* stator mam nowy orginalny
* połączenia przy cewce wysokiego napięcia wyczyszczone itp
* test z drugą świecą robiłe jeszcze teraz z drugim zewnętrznym aku większym więc prąd rozruchowy miał większy i dalej to samo
* gdy wyłączę całą kosztę między innymi od gaszenia świeteł itp to iskry dalej wogóle nie ma
Tylko co jest tego powodem ? Według schematu to nie widzę nic co może tak powodować, że mam 1 iskrę gdy nacisnę przycisk gaszenia ?
dzięki za pomoc
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dparszywka dnia Wto 23:00, 28 Sty 2020, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 18:59, 29 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
przemyslałem temat i widze przyczyne tylko jedną - spadki napięcia, zmierz napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem - jedno z plusem powiedzmy na biegunie akumulatora, minus na drugim biegunie, albo subframe gdzies blisko akumulatora - drugi pomiar zrób ten sam tak samo kręć, i zmierz z plusem na biegunie + a minus dotknij na silniku gdzieś blisko rozrusznika - domyslam sie że bedzie duza róznica w napieciu, cały prąd musi uciekać w rozrusznik - nie w naładowanie cewki. to czesta przypadłosc podobna jest w EXC 530/ 450, tam motocykle odpalały tak że jak sie kręciło rozrusznikiem to nie odpalały ale w momencie puszczania przycisku rozrusznika - rozpędem jeszcze sie silnik zakręcił i wskoczyła iskra i fura odpalała.
rozwiazaniem moze byc dołozenie dodatkowego przewodu masowego z akumlatora gdzies blisko rozrusznika, mozna tez poczyscic wszystkie styki dokładnie - ale jak jest gdzies skorodowany przewód w izolacji to ciezko bedzie to zdiagnozować i po prostu łatwiej jest dorzucic drugi przewód - mysle że to moze znacznie pomóc
kolejny temat to likwidowanie wszystkich oporów rozrusznika - tam masz przekładnie kątową którą sie dystansuje, brak dystansowania moze powodowac duzy opór - chociaz fakt faktem kręci u ciebie dość sensownie szybko - ale jak mozna to poprawic to warto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dparszywka
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 19:28, 29 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Witam henio dzieki za zainteresowanie. Kminiłem temat z manualem i jeszcze jest taka rozkmina to jest ciekawe z impulsatorem https://youtu.be/EbSQWGLC4nM?t=757
tutaj jest inny układ ale muszę to sprawdzić bo może coś z tym lub luz na wale i oddala sie impulsator od magnesu ?. To co piszesz ma jak najbardziej sens ale to sprawdzałem praktycznie wszystko i styki wszystkie łącznie z subramą są czyste itp. Masa osobno do rozrusznika też sprawdzana.
Rozbiorę i przyglądne sie impulsatorowi może mimo tego że nowy coś jest zwalony lub do góry nogami go zamontowałem
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 19:45, 29 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
nie mozliwe, jakby z impulsatorem było cos nie tak to bys w ogóle nie uruchomił motocykla, trzeba szukac spadków napięć. odległosc od impulsatora do magneta ( a raczej pola na magnecie ) ma znaczenie, w serwisówce mozliwe ze jest opisane ile ma byc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dparszywka
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 20:05, 29 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Ok rozbiorę to i będę kminił. Mierzyłem jeszcze oporności na impulsatorze według serwisówki i jest książkowo.
kminie dalej
dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:42, 29 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
to nie chodzi uszkodzenie elektryczne, skoro odpala to impulsator i stator muszą dobrze działać, cos " kradnie" prąd podczas kręcenia rozrusznikiem. sprobuj przyblizyc impulsator blizej magneta, na jakies 0,1 - 0,15mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dparszywka
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 22:34, 29 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Witam tylko tam nie ma możliwości regulacji z tego co widzę i nie da się odwrotnie zamontować. Sprawdzałem w manualu i nie widzę info o regulacji odległości impulsatora.
Popraw mnie jeśli się mylę ?
dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 23:00, 29 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
nie wiem, niektóre serwisówki maja taka informacje inne nie, zwłaszcza starsze miały a otwory były nieco wieksze niz sruba - mozna było to czesciowo podregulować, jak regulacji nie ma to mozna podgiąć cały korpus/ rozfrezowac otwory zeby ustawic nieco mniejsza szczeline
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dparszywka
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 9:23, 30 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Witam dzieki za podpowiedzi będę sprawdzał. Wczoraj to chyba nowy rozrusznik arrowhead po cos ledwo zakręcił mimo naładowanego nowego akumulatora. Będę sprawdzał
dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 10:25, 30 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
jeszcze raz napisze o przekłądni koncowej, nawet na nowym akumulatorze i nowym rozruszniku jak przekłądnia nie jest zdystansowana to nie zakreci silnikiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dparszywka
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10:54, 30 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Witam henio12323 jak to się sprawdza ? Gdziesz wyczytałem, że ruch po skręceniu ma byc nie więcej niż 0,5 zęba. U mnie wygląda tak, że z 1 podkadką luz jest delikatny a z dwoma już wogóle nie ma. Obecnie mam jedną podkładkę założoną.
Dobrze to sprawdzam ?
dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 11:06, 30 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
tak w serwisówce jest to opisane, podkładki sa róznych grubosci dostepne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dparszywka
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21:13, 30 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Witam co do podkładek do rozrusznika to zgadza się mam róźne grubości i wyregulowane poprawnie lub jest niewielki na zębatce zresztą kręcił ładnie .
Obadałem temat i niestety wygląda, że rozrusznik nowy arrowhead chyba jakościowo jakaś lipa. Grzeje się cała du*a rozrusznika i dlatego ledwo kręci. Muszę go reklamować.
Jeśli chodzi o regulację impulsatora to producent skutercznie zrobił wypusty żeby nie było co regulować i co wyginać bo się za bardzo nie da.
Jedyny pomysł który przychodzi mi do głowy na brak iskry to może cewka wysokiego napięcia jest zepsuta ?
dziękuję henio12323 za cenne wskazówki
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 21:20, 30 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
jak moze byc cewka zepsuta jak z kopki pali z dotyku ?
jeszcze raz napisze ROZRUSZNIK POBIERA ZA DUZO PRĄDU i nie starcza na iskre. jak np luz bedzie za duzy lub za mały albo zuzyte zeby to bedzie układ stawiał bardzo duzy opór a rozrusznik bedzie miał cięzko - i normalną sprawą bedzie sie grzał. moze masz wywalone te tulejki teflonowe i wszystko sie kantuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dparszywka
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22:08, 30 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Witam tulejki wszystkie mam nowe. Luz między zębami jest minimalny ale sprawdzałem na większym i jest to samo. Na takich usawieniach wcześniej ładnie kręcił więc raczej nie to.
Luz sprawdzałem tak jak chłop na filmie https://www.youtube.com/watch?v=bhNym9f7uvM
Mierzyłem jeszcze spadek napięcie a momencie kręcenia i spada do okoóo 9 V na nowym w pełni naładowanym aku.
Testowałem jeszcze iskrę z rozpiętą prawie całą instalacją i nic nie znalazłem.
Niestety ręce mi już opadają a w okolicy nie ma nikogo ogarniętego
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|