Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z odpalaniem z nowego rozrusznika
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dparszywka




Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:31, 28 Sty 2020    Temat postu:

Witam henio12323 no i bingo. Iskry nie ma jak zrobię jak mówisz z drugą świecą. Jak kręcę i nacisnę przycisk to jest iskra ale dosłownie 1 sztuka !. Jak trzymam przycisk gaszenia i kręcę to iskry nie ma wogóle. Gdy podłącze z akumlatora bezpośrednio do rozrusznika to jest efekt ten sam.

schemat elektryczny wrzuciłem tutaj [link widoczny dla zalogowanych] strona 130

filmik jak wygląda obecnie z podpiętym rozrusznikiem bezpośrednio pod rozrusznik tutaj wszsytko widać co henio w12323 wykminił
https://www.youtube.com/watch?v=Zs0xZw6nNA4
Dodam:
* stator mam nowy orginalny
* połączenia przy cewce wysokiego napięcia wyczyszczone itp
* test z drugą świecą robiłe jeszcze teraz z drugim zewnętrznym aku większym więc prąd rozruchowy miał większy i dalej to samo
* gdy wyłączę całą kosztę między innymi od gaszenia świeteł itp to iskry dalej wogóle nie ma

Tylko co jest tego powodem ? Według schematu to nie widzę nic co może tak powodować, że mam 1 iskrę gdy nacisnę przycisk gaszenia ?



dzięki za pomoc
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dparszywka dnia Wto 23:00, 28 Sty 2020, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 18:59, 29 Sty 2020    Temat postu:

przemyslałem temat i widze przyczyne tylko jedną - spadki napięcia, zmierz napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem - jedno z plusem powiedzmy na biegunie akumulatora, minus na drugim biegunie, albo subframe gdzies blisko akumulatora - drugi pomiar zrób ten sam tak samo kręć, i zmierz z plusem na biegunie + a minus dotknij na silniku gdzieś blisko rozrusznika - domyslam sie że bedzie duza róznica w napieciu, cały prąd musi uciekać w rozrusznik - nie w naładowanie cewki. to czesta przypadłosc podobna jest w EXC 530/ 450, tam motocykle odpalały tak że jak sie kręciło rozrusznikiem to nie odpalały ale w momencie puszczania przycisku rozrusznika - rozpędem jeszcze sie silnik zakręcił i wskoczyła iskra i fura odpalała.

rozwiazaniem moze byc dołozenie dodatkowego przewodu masowego z akumlatora gdzies blisko rozrusznika, mozna tez poczyscic wszystkie styki dokładnie - ale jak jest gdzies skorodowany przewód w izolacji to ciezko bedzie to zdiagnozować i po prostu łatwiej jest dorzucic drugi przewód - mysle że to moze znacznie pomóc

kolejny temat to likwidowanie wszystkich oporów rozrusznika - tam masz przekładnie kątową którą sie dystansuje, brak dystansowania moze powodowac duzy opór - chociaz fakt faktem kręci u ciebie dość sensownie szybko - ale jak mozna to poprawic to warto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dparszywka




Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:28, 29 Sty 2020    Temat postu:

Witam henio dzieki za zainteresowanie. Kminiłem temat z manualem i jeszcze jest taka rozkmina to jest ciekawe z impulsatorem https://youtu.be/EbSQWGLC4nM?t=757
tutaj jest inny układ ale muszę to sprawdzić bo może coś z tym lub luz na wale i oddala sie impulsator od magnesu ?. To co piszesz ma jak najbardziej sens ale to sprawdzałem praktycznie wszystko i styki wszystkie łącznie z subramą są czyste itp. Masa osobno do rozrusznika też sprawdzana.

Rozbiorę i przyglądne sie impulsatorowi może mimo tego że nowy coś jest zwalony lub do góry nogami go zamontowałem Smile

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 19:45, 29 Sty 2020    Temat postu:

nie mozliwe, jakby z impulsatorem było cos nie tak to bys w ogóle nie uruchomił motocykla, trzeba szukac spadków napięć. odległosc od impulsatora do magneta ( a raczej pola na magnecie ) ma znaczenie, w serwisówce mozliwe ze jest opisane ile ma byc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dparszywka




Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:05, 29 Sty 2020    Temat postu:

Ok rozbiorę to i będę kminił. Mierzyłem jeszcze oporności na impulsatorze według serwisówki i jest książkowo.

kminie dalej

dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:42, 29 Sty 2020    Temat postu:

to nie chodzi uszkodzenie elektryczne, skoro odpala to impulsator i stator muszą dobrze działać, cos " kradnie" prąd podczas kręcenia rozrusznikiem. sprobuj przyblizyc impulsator blizej magneta, na jakies 0,1 - 0,15mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dparszywka




Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:34, 29 Sty 2020    Temat postu:

Witam tylko tam nie ma możliwości regulacji z tego co widzę i nie da się odwrotnie zamontować. Sprawdzałem w manualu i nie widzę info o regulacji odległości impulsatora.
Popraw mnie jeśli się mylę ?

dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 23:00, 29 Sty 2020    Temat postu:

nie wiem, niektóre serwisówki maja taka informacje inne nie, zwłaszcza starsze miały a otwory były nieco wieksze niz sruba - mozna było to czesciowo podregulować, jak regulacji nie ma to mozna podgiąć cały korpus/ rozfrezowac otwory zeby ustawic nieco mniejsza szczeline

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dparszywka




Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 9:23, 30 Sty 2020    Temat postu:

Witam dzieki za podpowiedzi będę sprawdzał. Wczoraj to chyba nowy rozrusznik arrowhead po cos ledwo zakręcił mimo naładowanego nowego akumulatora. Będę sprawdzał

dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 10:25, 30 Sty 2020    Temat postu:

jeszcze raz napisze o przekłądni koncowej, nawet na nowym akumulatorze i nowym rozruszniku jak przekłądnia nie jest zdystansowana to nie zakreci silnikiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dparszywka




Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:54, 30 Sty 2020    Temat postu:

Witam henio12323 jak to się sprawdza ? Gdziesz wyczytałem, że ruch po skręceniu ma byc nie więcej niż 0,5 zęba. U mnie wygląda tak, że z 1 podkadką luz jest delikatny a z dwoma już wogóle nie ma. Obecnie mam jedną podkładkę założoną.
Dobrze to sprawdzam ?

dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 11:06, 30 Sty 2020    Temat postu:

tak w serwisówce jest to opisane, podkładki sa róznych grubosci dostepne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dparszywka




Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 21:13, 30 Sty 2020    Temat postu:

Witam co do podkładek do rozrusznika to zgadza się mam róźne grubości i wyregulowane poprawnie lub jest niewielki na zębatce zresztą kręcił ładnie .

Obadałem temat i niestety wygląda, że rozrusznik nowy arrowhead chyba jakościowo jakaś lipa. Grzeje się cała du*a rozrusznika i dlatego ledwo kręci. Muszę go reklamować.

Jeśli chodzi o regulację impulsatora to producent skutercznie zrobił wypusty żeby nie było co regulować i co wyginać bo się za bardzo nie da.

Jedyny pomysł który przychodzi mi do głowy na brak iskry to może cewka wysokiego napięcia jest zepsuta ?

dziękuję henio12323 za cenne wskazówki

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:20, 30 Sty 2020    Temat postu:

jak moze byc cewka zepsuta jak z kopki pali z dotyku ?
jeszcze raz napisze ROZRUSZNIK POBIERA ZA DUZO PRĄDU i nie starcza na iskre. jak np luz bedzie za duzy lub za mały albo zuzyte zeby to bedzie układ stawiał bardzo duzy opór a rozrusznik bedzie miał cięzko - i normalną sprawą bedzie sie grzał. moze masz wywalone te tulejki teflonowe i wszystko sie kantuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dparszywka




Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:08, 30 Sty 2020    Temat postu:

Witam tulejki wszystkie mam nowe. Luz między zębami jest minimalny ale sprawdzałem na większym i jest to samo. Na takich usawieniach wcześniej ładnie kręcił więc raczej nie to.
Luz sprawdzałem tak jak chłop na filmie https://www.youtube.com/watch?v=bhNym9f7uvM

Mierzyłem jeszcze spadek napięcie a momencie kręcenia i spada do okoóo 9 V na nowym w pełni naładowanym aku.

Testowałem jeszcze iskrę z rozpiętą prawie całą instalacją i nic nie znalazłem.

Niestety ręce mi już opadają a w okolicy nie ma nikogo ogarniętego

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin