Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prowadnica łańcucha

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lagoona




Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:31, 28 Kwi 2018    Temat postu: Prowadnica łańcucha

Heja,
panowie z jakich prowadnic korzystacie? OEM? A może Acerbis lub UFO albo może Polisport?
Bo tak noszę się z wymianą, i coś się do tego zabrać nie mogę. A łańcuch się tłucze jak nieboskie stworzenie Very Happy
Moja kosiarka to EXC-F 350 2017 i z tego co wypatrzyłam na allegro to wybór jest między UFO a jakąś niby podpisaną jako oryginalna, ale w szczegółach wpisane jest że pasuje do wszystkich modeli od 2008 - 2018, więc coś mi się nie chce wierzyć, że to oryginał. Cena w granicach 110 pln.
Moja jeszcze nie wymieniana od nowości po 100mth wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co byście polecili żeby się prędko nie zużyło? Odporność na uderzenia z zewnątrz nie jest bardzo istotna, bo nie jeżdżę żadnych hardkorów Smile ważniejsza żywtność ślizgu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lagoona dnia Sob 1:34, 28 Kwi 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 5:51, 28 Kwi 2018    Temat postu:

oryginał najlepszy z tego co widze

ale tyy masz jakies inne problemy po 100 h powinien inaczej wygladac moze jeździsz na kiepskich albo luźnych łancuchach i slizg wygryzło


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek919




Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Dynowa

PostWysłany: Sob 7:51, 28 Kwi 2018    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lagoona




Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:49, 28 Kwi 2018    Temat postu:

Lancuch naciagam wedlug manuala - staram sie dbac, czyscic, smarowac i sprawdzac naciag regularnie.
Lancuch oryginalny DID 520 VT2.
Ale ten lancuch tak sie juz tlucze od zeszlej jesieni.
https://youtu.be/VrmQx7VPj30
Podczas tej jazdy z filmiku lancuch byl naciaganiety.
Tak podejrzewam ze to przez prowadnice ten halas. Wiem - moglam sie wczesniej tym zainteresowac :]
Krzysiek - no wlasnie cos takiego wypatrzylam na allegro. To chyba nie bede kombinowac juz....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Nie 11:02, 29 Kwi 2018    Temat postu:

sprobuj go mocniej naciągnąć, przejedź i zobacz czy dalej klepie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 11:13, 29 Kwi 2018    Temat postu:

a jak naciagnie za mocno ? rada troche bez sensu, łancuch ma byc naciagniety odpowiednio i tyle

szczerze - te manuale i "forumowe" porady są troche kiepskie, bo ciezko to jednoznacznie określic, pomiar typu na "2 palce" to rozbieznosc kilku milimetrowa przynajmniej Very Happy

ja sprawdzam łancuch najprosciej jak sie da - sadzam kogos najlepiej ciezkiego żeby zrównać mniej wiecej wszystkie 3 sruby ( zebatki zdawczej, osi wahacza i osi koła ) wtedy łancuch ma swoje najwieksze napięcie - dalej uginając sie juz tylko luzuje - i tak samo w góre jak wstaje tez robi sie luźny. wtedy go napinam żeby nie wisiał, ale nie był " przepięty " i napręzony jak struna. - lepszego ustawienia nie ma


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Nie 11:44, 29 Kwi 2018    Temat postu:

zdarzało mi się słyszeć u mnie podobne dźwięki, szczególnie jazda niskimi obrotami, zawsze dociągałem delikatnie łańcuch i problem ustępował.
najlepszy sposób na prawidłowe naciągnięcie to sposób który podał henio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Terry




Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:52, 29 Kwi 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
......szczerze - te manuale i "forumowe" porady są troche kiepskie, bo ciezko to jednoznacznie określic, pomiar typu na "2 palce" to rozbieznosc kilku milimetrowa przynajmniej Very Happy.....

A sposób opiany w manualu się nie sprawdza?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 14:14, 29 Kwi 2018    Temat postu:

sprawdza ale musi byc szereg czynników tak jak w manualu, tam chyba podaja wymiar łancucha za slizgiem - a to zalezy chociazby od wielkosci zebatki z tyłu z przodu zreszta tez.

dlatego ja zawsze sprawdzam sadzając kogos - najbezpieczniej i najszybciej. nigdy nie miałem opcji że łancuch za mocno naciągniety ( bo to jest najgorsza opcja )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lagoona




Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:07, 29 Kwi 2018    Temat postu:

Dzieki za odpowiedzi. Zebatki mam oryginalne, lancuch tez wiec po prostu naciagam wg manuala. Luz mierze suwmiarka.
Kupie i wymienie ten slizg i podejrzewam ze zrobi sie ciszej.
Henio nie wiem czy dobrze rozumiem - napinasz go jak ktos siedzi na motocyklu? I robisz to "na oko" zeby byl po prostu napiety?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:44, 29 Kwi 2018    Temat postu:

dokładnie tak robie - sadzam kogos najlepiej ciezkiego zeby jak pisałem - mozliwie zgrać te 3 sruby ( os wahacza zebatki i tylnego koła) bo wtedy jest łancuch w maksymalnie napiętej pozycji. i wtedy nie moze byc napiety zbyt mocno bo bedzie sie rozciągał, i wywierał spore siły na łozysko walka zdawczego. jak w tej pozycji jest minimalnie luźny to w innej bedzie tym bardziej luźny - ale nie za bardzo luźny żeby sie ciagnął po ziemi Very Happy wiec metoda najskuteczniejsza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin