|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lagoona
Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 1:31, 28 Kwi 2018 Temat postu: Prowadnica łańcucha |
|
|
Heja,
panowie z jakich prowadnic korzystacie? OEM? A może Acerbis lub UFO albo może Polisport?
Bo tak noszę się z wymianą, i coś się do tego zabrać nie mogę. A łańcuch się tłucze jak nieboskie stworzenie
Moja kosiarka to EXC-F 350 2017 i z tego co wypatrzyłam na allegro to wybór jest między UFO a jakąś niby podpisaną jako oryginalna, ale w szczegółach wpisane jest że pasuje do wszystkich modeli od 2008 - 2018, więc coś mi się nie chce wierzyć, że to oryginał. Cena w granicach 110 pln.
Moja jeszcze nie wymieniana od nowości po 100mth wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co byście polecili żeby się prędko nie zużyło? Odporność na uderzenia z zewnątrz nie jest bardzo istotna, bo nie jeżdżę żadnych hardkorów ważniejsza żywtność ślizgu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lagoona dnia Sob 1:34, 28 Kwi 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 5:51, 28 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
oryginał najlepszy z tego co widze
ale tyy masz jakies inne problemy po 100 h powinien inaczej wygladac moze jeździsz na kiepskich albo luźnych łancuchach i slizg wygryzło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek919
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Dynowa
|
Wysłany: Sob 7:51, 28 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lagoona
Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:49, 28 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Lancuch naciagam wedlug manuala - staram sie dbac, czyscic, smarowac i sprawdzac naciag regularnie.
Lancuch oryginalny DID 520 VT2.
Ale ten lancuch tak sie juz tlucze od zeszlej jesieni.
https://youtu.be/VrmQx7VPj30
Podczas tej jazdy z filmiku lancuch byl naciaganiety.
Tak podejrzewam ze to przez prowadnice ten halas. Wiem - moglam sie wczesniej tym zainteresowac :]
Krzysiek - no wlasnie cos takiego wypatrzylam na allegro. To chyba nie bede kombinowac juz....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sylwu
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie, sankt annaberg
|
Wysłany: Nie 11:02, 29 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
sprobuj go mocniej naciągnąć, przejedź i zobacz czy dalej klepie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 11:13, 29 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
a jak naciagnie za mocno ? rada troche bez sensu, łancuch ma byc naciagniety odpowiednio i tyle
szczerze - te manuale i "forumowe" porady są troche kiepskie, bo ciezko to jednoznacznie określic, pomiar typu na "2 palce" to rozbieznosc kilku milimetrowa przynajmniej
ja sprawdzam łancuch najprosciej jak sie da - sadzam kogos najlepiej ciezkiego żeby zrównać mniej wiecej wszystkie 3 sruby ( zebatki zdawczej, osi wahacza i osi koła ) wtedy łancuch ma swoje najwieksze napięcie - dalej uginając sie juz tylko luzuje - i tak samo w góre jak wstaje tez robi sie luźny. wtedy go napinam żeby nie wisiał, ale nie był " przepięty " i napręzony jak struna. - lepszego ustawienia nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sylwu
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie, sankt annaberg
|
Wysłany: Nie 11:44, 29 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
zdarzało mi się słyszeć u mnie podobne dźwięki, szczególnie jazda niskimi obrotami, zawsze dociągałem delikatnie łańcuch i problem ustępował.
najlepszy sposób na prawidłowe naciągnięcie to sposób który podał henio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Terry
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:52, 29 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | ......szczerze - te manuale i "forumowe" porady są troche kiepskie, bo ciezko to jednoznacznie określic, pomiar typu na "2 palce" to rozbieznosc kilku milimetrowa przynajmniej ..... |
A sposób opiany w manualu się nie sprawdza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 14:14, 29 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
sprawdza ale musi byc szereg czynników tak jak w manualu, tam chyba podaja wymiar łancucha za slizgiem - a to zalezy chociazby od wielkosci zebatki z tyłu z przodu zreszta tez.
dlatego ja zawsze sprawdzam sadzając kogos - najbezpieczniej i najszybciej. nigdy nie miałem opcji że łancuch za mocno naciągniety ( bo to jest najgorsza opcja )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lagoona
Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:07, 29 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Dzieki za odpowiedzi. Zebatki mam oryginalne, lancuch tez wiec po prostu naciagam wg manuala. Luz mierze suwmiarka.
Kupie i wymienie ten slizg i podejrzewam ze zrobi sie ciszej.
Henio nie wiem czy dobrze rozumiem - napinasz go jak ktos siedzi na motocyklu? I robisz to "na oko" zeby byl po prostu napiety?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 18:44, 29 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
dokładnie tak robie - sadzam kogos najlepiej ciezkiego zeby jak pisałem - mozliwie zgrać te 3 sruby ( os wahacza zebatki i tylnego koła) bo wtedy jest łancuch w maksymalnie napiętej pozycji. i wtedy nie moze byc napiety zbyt mocno bo bedzie sie rozciągał, i wywierał spore siły na łozysko walka zdawczego. jak w tej pozycji jest minimalnie luźny to w innej bedzie tym bardziej luźny - ale nie za bardzo luźny żeby sie ciagnął po ziemi wiec metoda najskuteczniejsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|