|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moniek
Gość
|
Wysłany: Śro 8:46, 23 Maj 2012 Temat postu: Przednia zebatka exc 200 |
|
|
Ostanio zauwazylem ze mam lekki luz na przedniej zebatce ok. 1mm czy to jest normalne w tych motorach, bo w crossie hondy zebatke mam przykrecona i tam zadnego luzu na boki nie ma.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 9:10, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
zębatka jest osadzona na wieloklinie, jak jest lipna zebatka, albo stara i sie ją źle uzywa to dostaje luzu, jaki ma ten luz ? zębatke mozesz przesuwac wzdłuz po wałku ? czy moze z całym wałkiem sie rusza ? czy mozna ja poruszac góra dół ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 9:45, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
rusza sie tylko na boki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 9:59, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
jak się rusza na boki po dokręceniu pewno odwrotnie nałożyłeś podkładkę która ma na celu dociskać zębatkę i zapobiegać takiemu poruszaniu się!
chyba że tam jest pierścień segera bo to może już jest powykrzymiany i nie dociska zębatki bądź frez na niego wyrobiony jest.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Śro 10:01, 23 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 10:01, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
sama zębatka nie może się ruszać na wałku, ale sam wałek(+zębatka) ma lekki luz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:26, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
tam jest seger i dla tego masz taki luz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rapanui
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Norwegia Molde/Dzialdowo
|
Wysłany: Śro 16:40, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
wymienilem zebatke i jest ok. Poprostu stara byla juz chyba zużyta. Jak dokladnie ustawic napiecie łańcucha bo w kazdym motorze ustwia sie do innego odnośnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 16:52, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
a w ktmie nie ma odnosnika niestety. serwisówka niby cos o tym mówi ale nie da się ustawid dobrze łancucha robiąc to zgodnie z serwisówką - jedna rada. siada ktos na moto ( najlepiej ktos cięzki ) tak żeby wahacz był równolegle z ziemia ( mniej wiecej ale równolegle daje najlepszy wynik) wtedy naciagasz łancuch tak żeby wiadomo z obu stron było tak samo naciągniete, a łancuch miał minimalny luz. nie moze byc napiety jak struna. ale w tej pozycji nie moze wisiec. potem skręcasz wszystko stawiasz moto np na podnosniku, i bierzesz np kawałek blaszki i sobie docinasz tak żeby za dolnym slizgiem łancucha mozna ja było wsadzic tak, żeby napinała łancuch, ja mam cos takiego, dobrałem idealnie z takich blach co poczta roznosi reklamy ( inpost chyba) i akurat jak wsadzam ją za slizgiem dolnym i mam luz to sobie naciągam do poziomu az blacha sie trzyma taki patent troche ;P ale 100% skutecznosci, potem mozna skakac i łamać moto a łancuch nigdy nie bedzie za bardzo napięty.
bo robiąc zgodnie z serwisówka, jak skaczesz, albo jak siądziesz z kims to łancuch zapewne bedzie napiety jak struna i mozesz sobie uszkodzic naped i silnik...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 16:58, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Hmm a nie prościej jak w crosach i wgl że łańcuch ma być tak napięty by dwa palce wchodziły na końcu ślizgu łańcucha? Sprawdzona metoda
Wd manuala także tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Śro 17:27, 23 Maj 2012, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rapanui
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Norwegia Molde/Dzialdowo
|
Wysłany: Śro 17:12, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wlasnie zawsze tak ustawialem w mojej hondzie. Przednia zebatke zmienilem z 14 na 13 zebow, czym to bedzie skutkowalo( predkosc czy Przyspieszenie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 17:16, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
rapanui napisał: | Właśnie zawsze tak ustawiałem w mojej hondzie. Przednią zębatkę zmieniłem z 14 na 13 zębów, czym to będzie skutkowało( prędkość czy przyśpieszenie) |
Używaj polskich znaków- wszystkim będzie łatwiej czytać twoją wypowiedź )
Skróciłeś biegi czyli teoretycznie powinieneś uzyskać lepsze przyspieszenie kosztem prędkości maksymalnej, aczkolwiek to kosmetyczna zmiana o jeden ząbek więc nie wiadomo jak tego nie odczujesz ).
Także z tego co mi się zdaje średnio jeden ząbek z przodu to jak 3 z tyłu ale tej wiedzy nie jestem pewien
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Śro 17:20, 23 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 17:47, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
gdyby to było takie proste to bym o tym napisał. ktm ma taki układ zawieszenia - PDS ze nie jest łatwo. oczywiscie ta metoda moze sie sprawdzic, ale wczesniej trzeba ustawic łancuch idealnie tak jak ma byc i patrzeć ile palców wchodzi itp itd. dla mnie blaszka była wygodna wsadzałem i naciągałem bez dotykania palcami łancucha.
honda ma prolinka i tam łancuch nieco inaczej sie zachowuje tak samo jak np w BMW czy chyba husqvarnach gdzie w kazdej pozycji wahacza łancuch nigdy sie nie napina ani nie luzuje ;P w ktmach to znana przypadłość niestety że operacja naciągu jest dosyc kłopotliwa ;/ nie raz nawet na torze ktos mi mówi że mam luźny łancuch, rzeczywiscie wisi ale jak skacze to sie napina jak trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|