Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przednia zebatka exc 200

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moniek
Gość






PostWysłany: Śro 8:46, 23 Maj 2012    Temat postu: Przednia zebatka exc 200

Ostanio zauwazylem ze mam lekki luz na przedniej zebatce ok. 1mm czy to jest normalne w tych motorach, bo w crossie hondy zebatke mam przykrecona i tam zadnego luzu na boki nie ma.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 9:10, 23 Maj 2012    Temat postu:

zębatka jest osadzona na wieloklinie, jak jest lipna zebatka, albo stara i sie ją źle uzywa to dostaje luzu, jaki ma ten luz ? zębatke mozesz przesuwac wzdłuz po wałku ? czy moze z całym wałkiem sie rusza ? czy mozna ja poruszac góra dół ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:45, 23 Maj 2012    Temat postu:

rusza sie tylko na boki
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 9:59, 23 Maj 2012    Temat postu:

jak się rusza na boki po dokręceniu pewno odwrotnie nałożyłeś podkładkę która ma na celu dociskać zębatkę i zapobiegać takiemu poruszaniu się!

chyba że tam jest pierścień segera bo to może już jest powykrzymiany i nie dociska zębatki bądź frez na niego wyrobiony jest.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Śro 10:01, 23 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 10:01, 23 Maj 2012    Temat postu:

sama zębatka nie może się ruszać na wałku, ale sam wałek(+zębatka) ma lekki luz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:26, 23 Maj 2012    Temat postu:

tam jest seger i dla tego masz taki luz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rapanui




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Norwegia Molde/Dzialdowo

PostWysłany: Śro 16:40, 23 Maj 2012    Temat postu:

wymienilem zebatke i jest ok. Poprostu stara byla juz chyba zużyta. Jak dokladnie ustawic napiecie łańcucha bo w kazdym motorze ustwia sie do innego odnośnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 16:52, 23 Maj 2012    Temat postu:

a w ktmie nie ma odnosnika niestety. serwisówka niby cos o tym mówi ale nie da się ustawid dobrze łancucha robiąc to zgodnie z serwisówką - jedna rada. siada ktos na moto ( najlepiej ktos cięzki ) tak żeby wahacz był równolegle z ziemia ( mniej wiecej ale równolegle daje najlepszy wynik) wtedy naciagasz łancuch tak żeby wiadomo z obu stron było tak samo naciągniete, a łancuch miał minimalny luz. nie moze byc napiety jak struna. ale w tej pozycji nie moze wisiec. potem skręcasz wszystko stawiasz moto np na podnosniku, i bierzesz np kawałek blaszki Razz i sobie docinasz tak żeby za dolnym slizgiem łancucha mozna ja było wsadzic tak, żeby napinała łancuch, ja mam cos takiego, dobrałem idealnie z takich blach co poczta roznosi reklamy ( inpost chyba) i akurat jak wsadzam ją za slizgiem dolnym i mam luz to sobie naciągam do poziomu az blacha sie trzyma Very Happy taki patent troche ;P ale 100% skutecznosci, potem mozna skakac i łamać moto a łancuch nigdy nie bedzie za bardzo napięty.

bo robiąc zgodnie z serwisówka, jak skaczesz, albo jak siądziesz z kims to łancuch zapewne bedzie napiety jak struna i mozesz sobie uszkodzic naped i silnik...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 16:58, 23 Maj 2012    Temat postu:

Hmm a nie prościej jak w crosach i wgl że łańcuch ma być tak napięty by dwa palce wchodziły na końcu ślizgu łańcucha? Sprawdzona metoda



Wd manuala także tak:


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Śro 17:27, 23 Maj 2012, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rapanui




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Norwegia Molde/Dzialdowo

PostWysłany: Śro 17:12, 23 Maj 2012    Temat postu:

Wlasnie zawsze tak ustawialem w mojej hondzie. Przednia zebatke zmienilem z 14 na 13 zebow, czym to bedzie skutkowalo( predkosc czy Przyspieszenie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 17:16, 23 Maj 2012    Temat postu:

rapanui napisał:
Właśnie zawsze tak ustawiałem w mojej hondzie. Przednią zębatkę zmieniłem z 14 na 13 zębów, czym to będzie skutkowało( prędkość czy przyśpieszenie)


Używaj polskich znaków- wszystkim będzie łatwiej czytać twoją wypowiedź Smile)

Skróciłeś biegi czyli teoretycznie powinieneś uzyskać lepsze przyspieszenie kosztem prędkości maksymalnej, aczkolwiek to kosmetyczna zmiana o jeden ząbek więc nie wiadomo jak tego nie odczujesz Smile).
Także z tego co mi się zdaje średnio jeden ząbek z przodu to jak 3 z tyłu ale tej wiedzy nie jestem pewien Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Śro 17:20, 23 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 17:47, 23 Maj 2012    Temat postu:

gdyby to było takie proste to bym o tym napisał. ktm ma taki układ zawieszenia - PDS ze nie jest łatwo. oczywiscie ta metoda moze sie sprawdzic, ale wczesniej trzeba ustawic łancuch idealnie tak jak ma byc i patrzeć ile palców wchodzi itp itd. dla mnie blaszka była wygodna Razz wsadzałem i naciągałem bez dotykania palcami łancucha.

honda ma prolinka i tam łancuch nieco inaczej sie zachowuje Razz tak samo jak np w BMW czy chyba husqvarnach gdzie w kazdej pozycji wahacza łancuch nigdy sie nie napina ani nie luzuje ;P w ktmach to znana przypadłość niestety że operacja naciągu jest dosyc kłopotliwa ;/ nie raz nawet na torze ktos mi mówi że mam luźny łancuch, rzeczywiscie wisi Razz ale jak skacze to sie napina jak trzeba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin