Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przełącznik mapy zapłonu EXC-F 450
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
21adam




Dołączył: 09 Wrz 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:55, 16 Mar 2020    Temat postu:

Temat trochę stary i linki poumierały, więc chciałbym zamontować przełącznik map, z tego co wyczytałem potrzebuję przełącznik 3 pozycyjny, który podłączam do kostki hermetycznej dwupinowej pod siedzeniem, jedna pozycja będzie bez przepływu, druga z oporem 6,8 kOhm , a trzecia 15 kOhm - wszystko jasne.
W instrukcji do montażu akcesoryjnego przełącznika znalazłem zdjęcie dotyczące jakichś przewodów przy chłodnicy(regulator czasu zapłonu), czy coś muszę z tym robić ?
KTM 450 EXC EFI 2012r.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 13:31, 16 Mar 2020    Temat postu:

to pod zbiornikiem paliwa/ p[rzy chłodnicy to własnie zworka przełącznika - nie musisz go miec zeby zmieniac mapy, wystarczy ze bedziesz sobie spinał/ rozpinał tą kostke przy chłodnicy, a to co masz pod kanapą to wybór mapy zaleznej od oporu,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Pon 21:05, 16 Mar 2020    Temat postu:

W modelach na wtrysku masz kostke dwipinowa pod siedzeniem (to chyba Ty) i tam ECU czyta wartość oporu i tym samym dobiera sobie mape.

Rozpinana wtyczka pod bakiem w okolicy główki ramy była w rocznikach 2008-2011 (przynajmniej w 4T bo w 2T chyba nawet dłużej) ECU rozróżnia kiedy kable są zwarte lub nie.

Systemy nie łączą sie ze sobą - albo tak albo tak zależnie od modelu/rocznika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
21adam




Dołączył: 09 Wrz 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:55, 17 Mar 2020    Temat postu:

Czyli rozumiem, że przy chłodnicy nic nie ruszam jeżeli wepnę sobie w kostkę dwupinową pod siedzeniem włącznik : poz1. - brak przepływu, poz.2 przepływ z oporem 6,8 kOhm, poz.3 przepływ z oporem 15 kOhm i w taki sposób będę mógł sobie wybierać poszczególne mapy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SiwekKappa




Dołączył: 06 Cze 2020
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chocz

PostWysłany: Sob 21:45, 06 Cze 2020    Temat postu:

A powie ktoś jak zrobić to w Husabergu FE390 2011? Pod siedzeniem mam wtyczkę, które kable ze sobą zewrzeć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nieznanyczlowiegg




Dołączył: 12 Sie 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:44, 21 Wrz 2020    Temat postu:

Maciej_OLS napisał:
Na jakimś zagranicznym forum znalazłem taki opis:

1 Soft 15k
2 Advanced 6,8k
3 Standard 4,68k
4 Standard 3,29k
5 Standard 2,7k
6 Standard 2,21k
7 Standard 1,93k
8 Standard 0k
9 Standard 0k

Pasuje mi to do oryginalnego przełącznika, który wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]


więc zrobiłem własny przełącznik według własnego schematu, który wygląd atak:
[link widoczny dla zalogowanych]

0- Mapa standard
1- Mapa Soft
2- Mapa Hard
Jeszcze nie testowałem w terenie , ale dam znać czy działa .



Dasz jeszcze raz schemat? Bo link wygasł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 14:05, 21 Wrz 2020    Temat postu:

21adam napisał:
Czyli rozumiem, że przy chłodnicy nic nie ruszam jeżeli wepnę sobie w kostkę dwupinową pod siedzeniem włącznik : poz1. - brak przepływu, poz.2 przepływ z oporem 6,8 kOhm, poz.3 przepływ z oporem 15 kOhm i w taki sposób będę mógł sobie wybierać poszczególne mapy ?

tak żeby wyprostować:
Nie brak przepływu tylko zwarcie. 0k oznacza zwarcie.
Na fabrycznych przełącznikach ktm 6Days wyglada to tak że: "1" zwiera te dwa kable i mamy mapę nazwaną jako standart, a na "2" kable są rozwierane i zostaje równolegle podłaczony opór wybrany na przełaczniku pod siedzeniem np 1ka to soft, dwójka to chyba hard. Dlatego włącznikiem przełączamy zawsze tylko pomiedzy standart a albo soft albo advanced. Tak to jest w 6days
Co się dzieje jeśli nie ma żadnego oporu to ja nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariogo




Dołączył: 27 Sty 2021
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:43, 30 Sty 2021    Temat postu:

KTM EXC 350 F rok 2015 wersja Factory , wtyczka map zapłonu wpieta w specjalne miejsce w podstawce obok skrzyneczki bezpiecznikow. Jest wpieta lecz z uwagi na brak przełącznika map nie jest NIC do niej wpiete czyli żadnej zwory itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siwix




Dołączył: 05 Mar 2020
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubon

PostWysłany: Nie 16:48, 11 Kwi 2021    Temat postu:

KTM 125 Sx 2010 czyli rozumiem że jeśli wtyczki (szary i biało czarny przewód) są złączone jest to mapa mocna a jeśli rozlacze to lekka, i działa nawet bez przełącznika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:49, 11 Kwi 2021    Temat postu:

tak, działa to nawet bez przełącznika - przełącznik po prostu zwiera i rozwiera tą wtyczke

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomcio Paluch




Dołączył: 25 Kwi 2022
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gomulin kolonia

PostWysłany: Śro 17:45, 27 Kwi 2022    Temat postu:

Ile wat powinny mieć rezystor 15kom i6.7kom do ktm 2015r?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 19:22, 27 Kwi 2022    Temat postu:

rezystor ? ale do czego ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin