|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Nie 15:29, 24 Maj 2015 Temat postu: pytanie jak zadbac o wtrysk |
|
|
Witam mam świeży nabytek na wtrysku, chciałbym zadbać o wtrysk czy są jakieś spostrzeżenia jak o niego dbać, może jakieś patenty aby fabrykę poprawić i cieszyć się bezawaryjną jazdą. Husa fx 450 2010
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:04, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
załóż siatke przy wlewie do baku, zmieniaj co jakis czas filtr przy pompie paliwa i mikrofiltr miedzy zbiornikiem a wtryskiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 7:40, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Miałem zamiar założyć podobny temat o wtrysku więc się podepnę tutaj.
Wtrysk to jak by nie patrzeć w KTM dalej świeży wynalazek.
Chciał bym się dowiedzieć, czy bać się wtrysku czy nie.
Jak np wypada spalanie motocykla powiedzcmy z ostatniego roku jakiś exc który szedł na gaźniku a kolejny który na wtrysku.
Jak z ich awaryjnością i diagnostyką? Często trzeba podpinać się pod lapka czy nie?
No i oczywiście jak wrażenia z jazdy po za lepszym wyczuciem gazu i oddanu mocy?
Pytanie te kieruje troszkę pod kątem exc 350 2012.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 7:48, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
nie ma co sie bać... ludzie piszą i straszą, wszystko sie psuje, przepustnica w FCR też tania nie jest...
spalanie zawsze bedzie na plus, bo w gaźniku zawsze leci cos odpływami, jak sie pochylasz z motocyklem itp, samo dostrojenie mieszanki jest zawsze idealne. w gaźniku ciezko ustawic w kazdym zakresie idealną mieszanke, wiec spalanie wyjdzie mniejsze na pewno.
jak wszystko sie dba, zmienia filterki itp to podpinasz jak wyskoczy jakis błąd dopiero.
ja sie przejechałem kawałek to czuć róznice, źaden gaźnik nawet super wyregulowany nie oddaje tak płynnie mocy zwłaszcza mówie o dolnym zakresie, nie ma zadnego czkania, mozna obroty zmieniać płynniej itp. dla mnie duzy plus. gdybym szukał 4T to tylko wtrysk teraz pewnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:56, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
W pierwszych modelach na wtrysku (od czerwca 2011) szwankowało sterowanie wtryskiem, ale można uznać to za objawy choroby wieku dziecięcego. Od 2012 wszystko jest już pięknie.
Sam miałem 3 sztuki EXC na wtrysku i nigdy nie miałem z tym ustrojstwem najmniejszych problemów. Nigdy nawet nie zapaliła sie kontrolka od wtrysku
Generalnie warto regularnie wymieniać filterek w szybkozłączce i, tak jak pisał wójo, zaopatrzyć się w filtr siatkowy do wlewu.
Co do spalania to rzeczywiście wtryski pala mniej. Niemniej jednak ta różnica widoczna jest głównie przy delikatnym użytkowaniu.
Moje 450, w ciężkim terenie, na zbiorniku robi średnio 100km (ok. 4 godziny). Przy przelotach spokojnie nakręci 130km.
4tSTUNT napisał: | Chciał bym się dowiedzieć, czy bać się wtrysku czy nie. |
Postępu nie zatrzymasz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Pon 8:05, 25 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:11, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie jeśli lejesz dobrej jakości paliwa i zmieniasz filtry paliwa nie powinno się nic stać. Ale to tylko teoria bo cały mechanizm wtrysku jest dużo bardziej skomplikowany i delikatniejszy od gaźnika. Pójdzie syf w układ- stoisz, utopisz moto- stoisz, zalejesz syfiaste paliwo- stoisz, nie wymienisz filtrów na czas- stoisz. Gaźnik dużo rzeczy przepali a tutaj nie. Pomijam awarię typu uszkodzona pompa, uszkodzony wtrysk, uszkodzona elektronika sterująca. Oczywiście jak to bywa w KTM jeden egzemplarz będzie bezawaryjny a drugi co chwilę się sypnie.
Pomijając te rzeczy wtrysk jest dużo lepszy dla jeźdźca. Motocykl dużo płynniej oddaję moc, nie ma dziur w obrotach, dużo mniej pali, nie gubi paliwa, sam dostosowuję się do zmiennych warunków pracy, ma większe i łatwiejsze możliwości ingerencji w przebieg mocy i momentu obrotowego. Jest bezobsługowy poza wymianą filtrów.
Napewno wtrysku nie można się bać ale należy pamiętać że jest tu więcej podzespołów mogących ulec awarii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikas
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 185
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 10:21, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Co ile mth powinno się wymienić ten mały filterek na szybkozłączce mając założoną "skarpetę" na korku w baku paliwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:48, 25 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniam, dla zasady, co dwie wymiany oleju. Czyli co 20 godzin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Wto 14:45, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Kurdę a gdzie w moim moto mam szukać tych filterków.
ma ktoś doświadczenie z husabergiem 70stopni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Wto 14:49, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
husa66 napisał: | Kurdę a gdzie w moim moto mam szukać tych filterków.
ma ktoś doświadczenie z husabergiem 70stopni. |
Odnośnie wadliwych pierwszych wtrysków KTM, ciekawe czy w Husabergu tez jest niby wadliwy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:25, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
husa66 napisał: | Kurdę a gdzie w moim moto mam szukać tych filterków.
ma ktoś doświadczenie z husabergiem 70stopni. |
570 miała jakes wadliwe łozyska na wale... ale nie mam pewnosci 100%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 15:57, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
a nie chodziło o to że na balanserze jest łozysko którego nie da sie wymienic ? tylko z całym wałkiem ?: P
na pewno pierwsze wtryski w zadnych nie były 100% idealne, wiec w husabergu nie moze byc inaczej ;P pozatym husaberg miałwczesniej wtrysk niz KTM, a KTM przejał husaberga wiec i wszystkie dane dotyczące wtrysków - skoro wypuscili KTMy z nie idealnymi, to husabergi tez nie miały idealnych, bo by przeszczepili i nie mieli problemów tak na logike wszystko biore
ale jak jeździ to sie tylko cieszyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemes
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 16:35, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale spotkalem sie z opinią ze w razie awari pompy da rade dopasowac takową od jakiegos samochodu albo chinskiego quada???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skotniol
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: silesia
|
Wysłany: Wto 16:41, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
po przesiadce z gaźnika na wtrysk dla mnie rewelacja
po kupnie motocykla miałem pewien problem z przyduszaniem się motocykla, który minął dopiero po wymianie filtra w pompie paliwa (200zł) moto miało ok. 105mth i filtr był już dość zasyfiony po wymianie wszystkich filtrów tj. tego przy pompie i zmianie małego filterka przy wtrysku na akcesoryjny GOLAN MINI FILTER , wyczyszczeniu baku oraz wtrysku alkoholem izopropylowym i teraz motocykl chodzi pięknie zero problemów od 30mth
robiłem wszystko zgodnie z opisem jak w linku [link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze takie porównanie cenowe na bazie 450 exc
oryginalna płytka gaźnika - ok. 600zł
wtrysk - ok. 550zł
Gorszym problemem pod względem kosztów niż padnięty wtrysk w nowych modelach, byłaby zepsuta pompa paliwa ok. 1450zł
Problem padniętych pomp paliwa występował w pierwszych modelach Husaberga na wtrysku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:09, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
nie wiem w czym tkwi problem z pierwszymi wtryskami skoro wszystkie czesci sa takie same jak w modelach 13/14 i chyba 15. Moze różnica tkwi w innych mapach w sterowniku ?
Mnie irytuje tylko jeden szczegół, czesto musze troche dłużej przytrzymac guzik rozrusznika zeby zapalic albo minimalnie dodac gazu przy odpalaniu nawet ciepłego silnika.
W gaznikowcu było tylko musniecie guzika i pracował. Moze to tylko ''niedomaganie'' mojego egzemplaza, jak znajde czas to wyczyszcze wtrysk w ultradzwiekach i przejże dokładnie cały układ. Puki co motocykl 200h, pracuje ładnie, nic sie nie dziele, nie bierze oleju płynnie jezdzi wiec nie ma co sie bac wtrysków.
Co do spalania to exc 450 spala dokładnie tyle samo co poprzednie moje 525 ale to moze przez mniejsza pojemnosc chociaz wydaje mi sie ze nowa 450tka nie jest słabsza od 525.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Wto 20:12, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|