|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
camilof
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:07, 11 Lut 2019 Temat postu: regenracja zawieszenia tył, przód |
|
|
Witam Panowie wszystko w moto robię głównie samemu, natomiast nie tykałem się jeszcze zawieszenia przodu oraz tyłu. Na co zwrócić uwagę, chciałbym je zregenerować, sprawdzić czy wszystko jest ok? Jak się w ogóle do tego zabrać? Jakie narzędzia, rzeczy będą mi niezbędne? I w ogóle czy warto się do tego zabierać samemu czy lepiej to komuś powierzyć? Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 16:11, 11 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
sciagnij serwisówke tam masz krok po kroku co robic i jakimi narzedziami
czy wartto samemu - jak sie ma pojęcie i odrobine wiedzy to na pewno warto, ale to delikatne elementy bardzo łatwo cos uszkodzić wiec czasem bez specjalnego klucza czy uchwytu mozna cos uszkodzic
no i tez zalezy jaki zawias - nektóry wymaga prózniowego nabijania olejem, napowietrzania azotem o odpowiednim cisnieniu.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
1papilion9
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 17:14, 11 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Przod można samemu servisować a tył juz ciezsza sprawa odpowietrzenie zazwyczaj wymagampompy prozniowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wsk125
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:53, 12 Lut 2019 Temat postu: Ar |
|
|
1papilion9 napisał: | Przod można samemu servisować a tył juz ciezsza sprawa odpowietrzenie zazwyczaj wymagampompy prozniowej |
Nie koniecznie potrzeba pompy próżniowej. Od 5 lat co roku wymieniam olej w tylnym amortyzatorze bez pompy i działa. Zrobiłem tylko taki przyrząd na wzór przyrządu zeta. Tylko ja amatorsko jeżdżę i może nie odczuwam różnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 18:35, 12 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
oczywiscie że mozna, tylko w przypadku tego zawieszenia są dwa problemy, raz że bardzo czesto oprawa uszczelnaiczy wysuwa sie razem ze sztyca - co jest kiepskie, druga sprawa że podcisnieniem duzo lepiej kazdy pęcherzyk wyłapywać, zapowietrzone zawieszenie dość mocno też moze powodować przesuwanie sie oprawy i uszkodzenie korpusu amortyzatora, wiec moim zdaniem warto jednak robic to techniką własnie próżniową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
1papilion9
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 21:01, 12 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | oczywiscie że mozna, tylko w przypadku tego zawieszenia są dwa problemy, raz że bardzo czesto oprawa uszczelnaiczy wysuwa sie razem ze sztyca - co jest kiepskie, druga sprawa że podcisnieniem duzo lepiej kazdy pęcherzyk wyłapywać, zapowietrzone zawieszenie dość mocno też moze powodować przesuwanie sie oprawy i uszkodzenie korpusu amortyzatora, wiec moim zdaniem warto jednak robic to techniką własnie próżniową |
Dokladnie bez pompy prozniowej nigdy dokładnie nie odpowietrzymy amorka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wsk125
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 0:26, 13 Lut 2019 Temat postu: Ar |
|
|
Wiem że pompą lepiej i dla tego sobie taką zrobiłem. Lecz podałem przykład że można to zrobić bez i działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
camilof
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:25, 14 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Panowie a jak najlepiej sprawdzić nie zdjemując amrotyzatora/lag czy jest wszystko ok? Da się w ogóle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 11:35, 14 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
nie da sie, chyba ze juz jest jakas agonia i np słychac stuki, są drastyczne braki tłumienia, no i oczywiscie wycieki które widać - amortyzator i teleskopy to skomplikowane elementy tu nie bardzo jest co czekać na takie efekty co jakis czas warto profilaktycznie rozebrać i zrobic serwis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pm2z
Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Pon 21:18, 27 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=0_InEnom2ec
w filmiku pokazują jak zrobić pełny serwis tylnego amora i oni tam to odpowietrzają "z ręki", więc jak to w końcu jest?
przód robiłem dziesiątki razy i w całej masie motocykli, teraz mam ochotę samemu zacząć robić tył, na filmiku rzecz wydaje się prosta
I jeszcze: moja serwisówka daje pełną instrukcję remontu silnika, ale nie ma rozbiórki zawieszenia. albo tylko ja nie mogę znaleźć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 21:27, 27 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
do którego moto? zaraz zarzucę Ci link do manuala zawiasu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pm2z
Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Pon 21:34, 27 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
zapomniałem napisać jaki moto
EXC450 2011, a więc chyba 2008-2011,
moto jest w wersji Factory Edition, ale nie wiem, czy zawieszenia się różnią od zwykłej wersji
z tyłu jest WP PDS, z przodu nie znalazłem oznaczenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 22:43, 27 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
pm2z napisał: | zapomniałem napisać jaki moto
EXC450 2011, a więc chyba 2008-2011,
moto jest w wersji Factory Edition, ale nie wiem, czy zawieszenia się różnią od zwykłej wersji
z tyłu jest WP PDS, z przodu nie znalazłem oznaczenia |
tutaj jest full manual, jest w nim serwisówka dla lag i tylnego amorka
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:46, 27 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Zrobisz sam tylko pytanie czy go dobrze odpowietrzysz "z ręki". Te starsze PDSy do 2016 też sam robiłem bez sprzętu i chodziło, nowsze ciężko jest tak odpowietrzyc . Oczywiście nabicie azotem jeszcze jest problemem, bo albo przerabiasz puszkę na wentylek jak u japońców albo musisz kupić/zrobić maszynę do nabijania gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pm2z
Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Wto 13:23, 28 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
KristofSX, dziękuje
I jeszcze: gdzie kupić narzędzia do serwisowania zawieszenia? Do lag nie mam, tego specjalnego klucza (koronkowego?), żeby odkręcić korek (https://racetech.com/images/TFCW_PS38048_600-3.jpg), jak również do tylnego amora (https://racetech.com/images/TSSSseries220.jpg).
przejrzałem 24mx, larsson, allegro, olekmotocykle i jakoś nie widzę tych rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|