Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

regenracja zawieszenia tył, przód
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
camilof




Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:07, 11 Lut 2019    Temat postu: regenracja zawieszenia tył, przód

Witam Panowie wszystko w moto robię głównie samemu, natomiast nie tykałem się jeszcze zawieszenia przodu oraz tyłu. Na co zwrócić uwagę, chciałbym je zregenerować, sprawdzić czy wszystko jest ok? Jak się w ogóle do tego zabrać? Jakie narzędzia, rzeczy będą mi niezbędne? I w ogóle czy warto się do tego zabierać samemu czy lepiej to komuś powierzyć? Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:11, 11 Lut 2019    Temat postu:

sciagnij serwisówke tam masz krok po kroku co robic i jakimi narzedziami
czy wartto samemu - jak sie ma pojęcie i odrobine wiedzy to na pewno warto, ale to delikatne elementy bardzo łatwo cos uszkodzić wiec czasem bez specjalnego klucza czy uchwytu mozna cos uszkodzic
no i tez zalezy jaki zawias - nektóry wymaga prózniowego nabijania olejem, napowietrzania azotem o odpowiednim cisnieniu.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1papilion9




Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 17:14, 11 Lut 2019    Temat postu:

Przod można samemu servisować a tył juz ciezsza sprawa odpowietrzenie zazwyczaj wymagampompy prozniowej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wsk125




Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:53, 12 Lut 2019    Temat postu: Ar

1papilion9 napisał:
Przod można samemu servisować a tył juz ciezsza sprawa odpowietrzenie zazwyczaj wymagampompy prozniowej

Nie koniecznie potrzeba pompy próżniowej. Od 5 lat co roku wymieniam olej w tylnym amortyzatorze bez pompy i działa. Zrobiłem tylko taki przyrząd na wzór przyrządu zeta. Tylko ja amatorsko jeżdżę i może nie odczuwam różnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 18:35, 12 Lut 2019    Temat postu:

oczywiscie że mozna, tylko w przypadku tego zawieszenia są dwa problemy, raz że bardzo czesto oprawa uszczelnaiczy wysuwa sie razem ze sztyca - co jest kiepskie, druga sprawa że podcisnieniem duzo lepiej kazdy pęcherzyk wyłapywać, zapowietrzone zawieszenie dość mocno też moze powodować przesuwanie sie oprawy i uszkodzenie korpusu amortyzatora, wiec moim zdaniem warto jednak robic to techniką własnie próżniową

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1papilion9




Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 21:01, 12 Lut 2019    Temat postu:

henio12323 napisał:
oczywiscie że mozna, tylko w przypadku tego zawieszenia są dwa problemy, raz że bardzo czesto oprawa uszczelnaiczy wysuwa sie razem ze sztyca - co jest kiepskie, druga sprawa że podcisnieniem duzo lepiej kazdy pęcherzyk wyłapywać, zapowietrzone zawieszenie dość mocno też moze powodować przesuwanie sie oprawy i uszkodzenie korpusu amortyzatora, wiec moim zdaniem warto jednak robic to techniką własnie próżniową


Dokladnie bez pompy prozniowej nigdy dokładnie nie odpowietrzymy amorka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wsk125




Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:26, 13 Lut 2019    Temat postu: Ar

Wiem że pompą lepiej i dla tego sobie taką zrobiłem. Lecz podałem przykład że można to zrobić bez i działa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
camilof




Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:25, 14 Lut 2019    Temat postu:

Panowie a jak najlepiej sprawdzić nie zdjemując amrotyzatora/lag czy jest wszystko ok? Da się w ogóle? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 11:35, 14 Lut 2019    Temat postu:

nie da sie, chyba ze juz jest jakas agonia i np słychac stuki, są drastyczne braki tłumienia, no i oczywiscie wycieki które widać - amortyzator i teleskopy to skomplikowane elementy tu nie bardzo jest co czekać na takie efekty co jakis czas warto profilaktycznie rozebrać i zrobic serwis

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pon 21:18, 27 Sty 2020    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=0_InEnom2ec

w filmiku pokazują jak zrobić pełny serwis tylnego amora i oni tam to odpowietrzają "z ręki", więc jak to w końcu jest?

przód robiłem dziesiątki razy i w całej masie motocykli, teraz mam ochotę samemu zacząć robić tył, na filmiku rzecz wydaje się prosta Wink

I jeszcze: moja serwisówka daje pełną instrukcję remontu silnika, ale nie ma rozbiórki zawieszenia. albo tylko ja nie mogę znaleźć... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 21:27, 27 Sty 2020    Temat postu:

do którego moto? zaraz zarzucę Ci link do manuala zawiasu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pon 21:34, 27 Sty 2020    Temat postu:

zapomniałem napisać jaki moto Wink

EXC450 2011, a więc chyba 2008-2011,
moto jest w wersji Factory Edition, ale nie wiem, czy zawieszenia się różnią od zwykłej wersji

z tyłu jest WP PDS, z przodu nie znalazłem oznaczenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 22:43, 27 Sty 2020    Temat postu:

pm2z napisał:
zapomniałem napisać jaki moto Wink

EXC450 2011, a więc chyba 2008-2011,
moto jest w wersji Factory Edition, ale nie wiem, czy zawieszenia się różnią od zwykłej wersji

z tyłu jest WP PDS, z przodu nie znalazłem oznaczenia


tutaj jest full manual, jest w nim serwisówka dla lag i tylnego amorka
[link widoczny dla zalogowanych]


pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:46, 27 Sty 2020    Temat postu:

Zrobisz sam tylko pytanie czy go dobrze odpowietrzysz "z ręki". Te starsze PDSy do 2016 też sam robiłem bez sprzętu i chodziło, nowsze ciężko jest tak odpowietrzyc . Oczywiście nabicie azotem jeszcze jest problemem, bo albo przerabiasz puszkę na wentylek jak u japońców albo musisz kupić/zrobić maszynę do nabijania gazu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Wto 13:23, 28 Sty 2020    Temat postu:

KristofSX, dziękuje Smile

I jeszcze: gdzie kupić narzędzia do serwisowania zawieszenia? Do lag nie mam, tego specjalnego klucza (koronkowego?), żeby odkręcić korek (https://racetech.com/images/TFCW_PS38048_600-3.jpg), jak również do tylnego amora (https://racetech.com/images/TSSSseries220.jpg).

przejrzałem 24mx, larsson, allegro, olekmotocykle i jakoś nie widzę tych rzeczy Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin