|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Pon 23:50, 12 Sty 2015 Temat postu: remont exc 520/525 rozpoczety |
|
|
witam
w tamtym sezonie kupiłem swojego kata i zbierałem się do remontu do dziś, z góry mówię że nigdy sam nie remontowałem wiec proszę o wyrozumiałość i wsparcie, dużo czytałem o remontach ale w praktyce co innego, dzisiaj wyciągnąłem silnik i rozebrałem górę, ogólnie za remont sie wziąłem bo coś za głośno klepał, i rozrusznik słabo kręcił(ogolnie nie kreci)
1.pierwsze co się natknęło to wyrobiony taki ślad , a krzywka cala wiec chyba, pozostało po poprzednim właścicielu, ktoś go chyba wcześniej robił bo cylinder elko chyba nie jest standardem
2.
cylinder troszkę przytarty gdzieniegdzie ale bez rys, te zawory tylko jedne równo z powierzchnia drugie troszkę wystają, 3. nie za mało regulacji ?
4.
rozrusznik nie kreci, jak sprawdzić czy to sprężynka do wymiany czy wałeczek, według mnie sprężynka slaby opór ma może raz się obkręcila ?
5. no i na koniec najlepsze korba lata na boki jak szalona, góra dół minimalnie, jak ja sprawdzić, i co dalej, rozpoławiać silnik? trochę dygam się skrzyni
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piteros1 dnia Pon 23:52, 12 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 0:02, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
luz poziomy jest dopuszczalny (1.1mm) ale pionowy nie, koniecznie do wymiany, będziesz musiał dać wał do wyważenia ,
rozpołowienie nie takie straszne - manual silnika w rękę i powoli można jechać jak masz wszystkie ściągacze i narzędzia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Wto 0:04, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Wto 0:11, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
w narzedzie sie powoli uzbrajam, teraz chcę kupić ściągacz do łożyska na wałka rozrzadu [link widoczny dla zalogowanych] będzie git ?? jakie narzedzie jeszcze potrzebne napewno sciagacz do magneta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Wto 0:23, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Klucz dynamometryczny! Co najmniej od 10Nm do 150Nm ale raczej takiego nie dostaniesz prawdo podobnie będziesz musiał kupić dwie sztuki,mały i duży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 6:43, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
pokaż ten wałek rozrządu od drugiej strony
tam ci chyba brakuje śruby blokującej ten ciężarek od deko, typowa usterka dla starszych roczników
śruba wypadała z zębatki i spadała do silnika robiąc spustoszenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:34, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
elko to oryginał, tłok jakiej firmy i wymiar miałeś, zawory wciągnięte to pewnie ssaki(raczej do wymiany) - rozepnij wszystkie i sprawdź i gniazda i zawory , korba jakiej firmy (na boki może lekko latać)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Wto 10:32, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | pokaż ten wałek rozrządu od drugiej strony
tam ci chyba brakuje śruby blokującej ten ciężarek od deko, typowa usterka dla starszych roczników
śruba wypadała z zębatki i spadała do silnika robiąc spustoszenie |
nie nic nie wpadło, śruba jest tylko ja ten ciezarek reka trzymalem zeby ten waleczek bylo lepiej widac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 11:07, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
acha
ta sprężynka chodzi bardzo lekko i jeżeli byłaby już wyrobiona to by nie odpalał z rozrusznika
w tych rocznikach luzowały się też śruby którymi przykręcona jest zębatka do wałka, dociągnij je przed montażem w motocyklu bo to była wada fabryczna modeli chyba 2001-2003
a ta głowica jest taf frezowana fabrycznie - pierwsze zdjęcie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 11:08, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Wto 12:49, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | acha
ta sprężynka chodzi bardzo lekko i jeżeli byłaby już wyrobiona to by nie odpalał z rozrusznika
w tych rocznikach luzowały się też śruby którymi przykręcona jest zębatka do wałka, dociągnij je przed montażem w motocyklu bo to była wada fabryczna modeli chyba 2001-2003
a ta głowica jest taf frezowana fabrycznie - pierwsze zdjęcie |
no mi wlasnie nie odpala z rozrusznika i dlatego dodalem, bo ktos mi kiedys podpowiedzial ze moze sprezynka albo waleczek wyrobiony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:26, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
wyciagnij zawory bo w głowicy to nie ocenisz czy sa zuzyte, co do regulacji to mogłes przed sciagnieciem zmierzyc odległosc od dzwigienek do płaszcza zabespieczajacego i bys wiedział czy masz tam tegulacje czy nie, zrób wiecej fot cylindra ale widzac na tym jednym zdjeciu ze jest ok, najlepiej jakbys oddał do jakiegos zakładu zeby ci zmiezyli cylek. A tak na marginesie to strasznie brudno miałes pod ta pokrywa zaworów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Wto 14:24, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Na zdieciu gdzie widac sróbki zawórów widac ze sa prawie na równo z nakretka czyli zawory nie kwalifikują sie chyba do wymiany. Gdyby były zużyte wydac było by juz z 6 zwojów sróbki do regulacji jezeli wiesz co mam na mysli. Pozdro! Zrob tak jak koledzy pisza. Zobacz jakiej selekcji masz tłok. Wstaw zdiecia zaworó i cylindra jak juz rozłaczysz go z głowica. Pondro!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PiterBaja dnia Wto 14:43, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Śro 0:25, 14 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
pawciak12 napisał: | wyciagnij zawory bo w głowicy to nie ocenisz czy sa zuzyte, co do regulacji to mogłes przed sciagnieciem zmierzyc odległosc od dzwigienek do płaszcza zabespieczajacego i bys wiedział czy masz tam tegulacje czy nie, zrób wiecej fot cylindra ale widzac na tym jednym zdjeciu ze jest ok, najlepiej jakbys oddał do jakiegos zakładu zeby ci zmiezyli cylek. A tak na marginesie to strasznie brudno miałes pod ta pokrywa zaworów |
odleglosc dzwigienek wczesniej mierzylem bylo ok, zawory nie sa rozpiete wiec ewentualnie moge jeszcze zmierzyc
rozebralem zeby sprawdzic co tak halasuje/klepie a jak narazie wsztsko ok , tlok tylko ma jakies dwie ryski od gory i ta korba mnie martwi ze tak lata da sie ja jakos sprawdzic w domowych warunkach ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piteros1 dnia Śro 0:32, 14 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Śro 0:51, 14 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Da sie sprawdzic korbe tak jak ci pisali wczesniej. Luz na boki jest dopuszczalny w jakichs małych tolerancjach. Luz góra, dół na łozysku lepiej wymien chyba ze chcesz buum bo przy nowym tłoku na pewno ja dobijesz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PiterBaja dnia Śro 0:52, 14 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Śro 18:56, 14 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
dobra o powiedzcie mi na chlopski rozum jak sie dobrac do walu i jak to wyglada, czy da sie rozpolowic silnik i wyciagnac wal zeby nie naruszyc skrzyni i nie zrobic tam bigosu ? i jak to jest z tym walem wyciagne go dam do wymiany korbe i montuje spowrotem czy bede musial mierzyc te jakies luzy czujnikiem zegarowym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|