Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont i przeróbka exc 400 na 520 - korba i inne problemy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 19:46, 14 Sie 2012    Temat postu:

Mam mały problem z łożyskiem Very Happy
Dostałem łożysko FAG 6203 C3.
łożysko te jest zarówno pod wysprzęglikiem jak i od strony sprzęgła na głównym wałku tym co zębatka od napędu.
problem jest taki że łożysko te chyba powinno być z brązowym uszczelniaczem, a nie całe gołe kulkowe jak teraz mam nie? Zamawiać nowe czy takie można montować ;d?

Drugie pytanie po co w serwisówce pisze że wszystkie łożyska prawie są C3 czyli z uszczelnaczem jak połowę z nich bez niego montuje się Very Happy



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 20:04, 14 Sie 2012    Temat postu:

C3 to wielkość luzu łożyska, rodzaj uszczelnienia to już inne oznaczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 20:06, 14 Sie 2012    Temat postu:

hm z tego co wiem c3 to luz fabryczny a nie uszczelnienie, i chyba powinny być z uszczelnieniami - żeby olej ze skrzyni nie szedł bezpośrednio (przez łozyska) na wał,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 20:14, 14 Sie 2012    Temat postu:

Aaa to sory Pany:D. Myślałem że C3 to uszczelniacz Very Happy
W takim razie łożysko chyba się nie nadaje Sad.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Wto 20:14, 14 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 20:23, 14 Sie 2012    Temat postu:

4tSTUNT napisał:

W takim razie łożysko chyba się nie nadaje Sad.

u mnie robił to mechanik i nawet nie widziałem co on tam wkładał, czy były uszczelniacze czy nie, może to nie ma aż takiego znaczenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 22:37, 14 Sie 2012    Temat postu:

Jeśli te łożyska a z nim te uszczelniacze nie odgradzają np oleju silnikowego a od skrzyni to nie musi być tych uszczelniaczy na łożysku. Widać że łożysko obok ich nie ma więc olej z jednej i z drugiej strony jest ten sam więc nie musi ich być :]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 8:42, 15 Sie 2012    Temat postu:

Asteros2012 napisał:
Jeśli te łożyska a z nim te uszczelniacze nie odgradzają np oleju silnikowego a od skrzyni to nie musi być tych uszczelniaczy na łożysku. Widać że łożysko obok ich nie ma więc olej z jednej i z drugiej strony jest ten sam więc nie musi ich być :]


Ok czyli teoretycznie te łożysko by mogło być, ale z drugiej str silnika od strony magneta pod wysprzęglikiem jest dokładnie takie samo łożysko a tam już płyn hydrauliczny od silnikowego musi być oddzielony chyba nie Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 10:43, 15 Sie 2012    Temat postu:

Chodzi ci o płyn hydrauliczny z wysprzeglika? On nie ma styczności z olejem silnikowym w innym przypadku jak przez nieszczelny oring na wysprzegliku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:01, 15 Sie 2012    Temat postu:

daj fotkę drugiej strony tego kartera najlepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 11:03, 15 Sie 2012    Temat postu:

Hmm przecież jak się wykręci wysprzęglik to tam w karterze gdzie właśnie jest ten uszczelniacz jest płyn hydrauliczny od niego, i gdyby nie było owego uszczelniacza płyn płyn mieszał by się z olejem silnikowym chyba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:19, 15 Sie 2012    Temat postu:

Płyn hydrauliczny masz tylko w pompie, przewodzie i wysprzęgliku.
Nie ma mowy o żadnym płynie hydraulicznym poza tym układem który opisałem powyżej.
Jak wykręcisz wysprzęglik to najczęściej masz mokre od oleju silnikowego. Ponieważ na wałku który idzie od wysprzęglika do kosza sprzęgłowego nie ma uszczelniaczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 14:19, 15 Sie 2012    Temat postu:

hacker33 napisał:
(..)Ponieważ na wałku który idzie od wysprzęglika do kosza sprzęgłowego nie ma uszczelniaczy.


Hmm to czemu u mnie są tam uszczelniacze i ogólnie w katach pod wysprzęglikiem zawsze jest właśnie ten brązowy uszczelniacz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 14:26, 15 Sie 2012    Temat postu:

pokaż mi gdzie na tym schemacie masz uszczelniacz pod wysprzęglikiem lub uszczelkę wałka idącego do kosza sprzęgłowego?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 14:46, 15 Sie 2012    Temat postu:

Co do twojego łożyska to w manualu do silnika to łożysko o które się pytasz nie ma uszczelnienia.
[link widoczny dla zalogowanych]

Zastanawiam się jak ty remontujesz ten silnik bez manuala?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 14:47, 15 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 15:05, 15 Sie 2012    Temat postu:

Dobra może źle się zrozumiliśmy Very Happy. Sugeruje się serwisówką bo wd serwisówki teoretycznie nie mam tam tego uszczelniacza ale zobacz od strony takiej że ja jakoś u siebie go mam zamontowanego. Że większość ludzi pod wysprzęglikiem ma ten uszczelniacz i nawet podajże wujo pisał że jest on zbędny i że go można wydłubać i wtedy unika się tego że na torze głubi się sprzęgło lub coś. (to tak odbiegając od tematu)

A spytałem o to bo już nie wiedziałem czy sugerować się seriwsówką czy tym co mam teraz zamontowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin