|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 15:27, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Nazywajmy rzeczy po imieniu.
Nie uszczelniacz tylko łożysko z uszczelnieniem.
Od strony wysprzęglika można takie zastosować chociaż wydaje mi się to nieuzasadnione. Łożysko z uszczelnieniem jest po to by chronić je przed brudem lub jeżeli uszczelnienie jest podwójne aby nie doprowadzić do wycieku smaru z jego wnętrza.
Wadą uszczelnienia jest to, że łożysko stawia większe opory i bardziej się grzeje.
W manualu oczywiście występuje łożysko bez uszczelnienia za wysprzęglikiem.
Natomiast łożysko które pokazałeś na zdjęciu nie powinno mieć uszczelnień ponieważ jest smarowane przez olej silnikowy. Który ma sobie swobodnie przepływać przez to łożysko z jednej strony na drugą.
Ogólnie większość łożysk w silniku jest bez uszczelnień a ewentualne uszczelnienia załatwia się osobnym simeringiem za łożyskiem.
Łożysko z uszczelnieniem nie daje nam typowego uszczelnienia ponieważ mamy szczelinę między łożyskiem a wałkiem który przez te łożysko przechodzi. Stąd potrzeba stosowania simeringów.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 15:35, 15 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 16:32, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki za szeroko rozbudowaną wypowiedź i wyjaśnienie ). Jak będę miał jeszcze jakieś problemy będę pisał w tym temacie by stworzyć zbiór zagadnień dla porzyszłych pokoleń
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pią 19:45, 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Sory że post pod postem:
Niżej wrzucam fotkę karterów z tym jakie łożyska powinny być (może komuś się przyda zamiast wałkowanie fiszek ) oraz jedno pytanie
Chcę wymienić wszystkie łożyska. Także łożysko kulkowe zmieniacza biegów. Na rysunku numer 19
Jest to łożysko 61805 C3. Problem jest tego rodzaju że w polsce są ale bez C3 czyli bez tego luzu. Samo łożysko 61805 i pytanie czy można je tu zastosować czy nie? Słyszałem że jeśli dane łożysko nie przenosi dużych momentów obrotowych może być bez C3 ale nie wiem jak w tym przypadku co i jak.
Aaa i łożyska wału to NJ206 ET2XC546. Zamiennik chyba ma oznaczenie wbk5039. Łożysko ma chyba wymiary 30 x 62 x 16, więc po wymiarze mógł bym dobrać np inne stożkowe np
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
czy lepiej tak się nie bawić??
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Pią 20:23, 17 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Sob 10:34, 18 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ile Cię kosztowały łożyska na cały silnik? Zastanawiam się czy jak będę robił generalny remont to nie wymienić wszystkich łożysk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Sob 11:38, 18 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
łożysk jeszcze nie zakupiłem ale na cały silnik(także igiełkowe na tryby od biegów etc) wszystkie fag + uszczelniacze + łożyska na wał to 500-600zł wyjdzie . . Najdroższe są oczywiście na wał. .
I zna ktoś rozmiar oringu tego co jest na tłoczku od wysprzęglika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batsopot
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:19, 19 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 20:24, 19 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
batsopot napisał: | https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AqCc9Ioj4310dHJ4ZXlpQ2hHTmZRUVB2WThET3hEV0E&authkey=CKrN1cAJ#gid=0 |
o dzięki !
Super zestawienie, masz +
A zna ktoś może wymiar łożysk i uszczelniacy główki ramy? --> Dobra znalazłem: są dwa oznaczenia katalogowe tego stare i nowe i są to 54201081100 (replaces 54201081000), więc pierwsz kolumna i zamiennik L45449, ale za to rozmiaru uszczelniaczy nie mogę znaleźć więc zna ktoś?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Nie 20:56, 19 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 17:23, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
I powie ktoś jakie łożyska na wał fag? z jakim luzem i wgl stosował ktoś jakieś inne zamienniki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|