|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 22:20, 01 Sie 2012 Temat postu: Remont i przeróbka exc 400 na 520 - korba i inne problemy |
|
|
Emka!
Mam kilka pytań
Mam exc 400 z 2002r. Padło mi łożysko na wałku wywarzającym. Kartery na szczęście całe, aczkolwiek kulki od łożyska odcisły się na nicasilu więc postanowiłem zrobić generalny remont.
I teraz pytania:
Podobno jak komuś znudzi się moc exc 400 można śmiało wsadzić cylinder i tłok od 520 więc wiem że chyba wsadzę na lajcie od 520, a czy od 525 też może być czy już nie podejdzie? Czy na coś przy takiej przeróbce muszę zwracać szczególnie uwagę? Oczywiście łożyska na wale i inne do wymiany idą? Potem zostaje kwestia regulacji gaźnika ?
Drugie pytanie to korba, a mianowicie skoro chcę robić generalkę postanowiłem ją wymienić, ale kupując ją to kupić korbę dedykowaną do exc 400 czy exc 520/525? ( korbę myślę albo hot rods albo prox - która lepsza?). Dalsze pytanie odnośnie korby to gdzie mogę dać ją wraz z wałem by wymienili mi ją i wyważono wał?
Ostatnie pytanie to czy stan zaworów można inaczej ocenić niż poprzez mierzenie luzu pomiędzy sprężyną a dźwigienką? Chodzi o to że jak mam głowicę zrzuconą to czy jestem w stanie to ocenić?
Jakieś inne sugestie podpowiedzi P?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Nie 20:47, 05 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 9:24, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
hej
oprócz zmiany cylindra i tłoka musisz zmienić korbowód (w 520 skok tłoka jest większy o 8mm) , wałek rozrządu też jest inny,
gażnik dało by rade wyregulować, iglice i dysze są te same
jeśli chodzi o korbę - w któryms kacie montowałem hot-rodsa - żadnych problemów nie było, korbe proxa miałem w 520sx- 2 sezony wytrzymała bez problemu i dalej było good,
jak masz sciągniętą głowicę to możesz zrobić test szczelnośći - zalać głowicę ropą , zostawić na kilka godzin i sprawdzić czy nie przepuszczają,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Czw 11:38, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Zmienić korbowód masz na myśli zmienić korbę, tzn wstawić korbę dedykowaną do 520, czy korbowód to cały wał + korba ? ( i czasem skok tłoka w 520 i w 400 nie jest taki sam ? Różny jest chyba między 450 a 520?)
Wałek rozrządu na pewno inny? Przecież silniki 400\520 to podobno jedna konstrukcja, ta sama głowica więc wałek nie podejdzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 11:56, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
zobacz manual i porównaj dane silnika dla 400 i 520,
[link widoczny dla zalogowanych]
strona 41
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Czw 12:06, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Faktycznie ;/, inny skok tłoka jest i inny rozrząd ;/
Czyli co nici z takiej przeróbki czy jak, bo wiem że ludzie chyba tak przerabiają?
Mówiąc że bym miał korbowód zmienić bo jest inny skok to wystarczyło by wsadzić korbę od 520 i ona normalnie z wałem by się spasowała czy nie?
A rozrząd inny to czyli i wałek rozrządu od 520 bym musiał mieć dobrze kumam ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 14:03, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
prawdopodobine wał i dolny sworzeń korby jest ten sam , a wałek rozrządu pewnie ma inny kąt krzywek , inny czas otwarcia zaworów,no i dlugośc łańcucha rozrządu tez będzie inna bo cylek będzie wyższy, na wałku z 400 pewnie sprzęt by chodził ale cięzko tak w ciemno powiedzieć. najlepiej byłoby zasięgnoąć info od kogos kto robił taką przeróbkę, może nie jest az tak źle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lam3r
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Czw 14:36, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Czesc, czytajac o exc na jednym z for, natknalem sie na takiego posta wiec wklejam, moze sie przydac.
Cytat: | Wiem że wygląda zbyt pięknie żeby było prawdziwe i tak też jest w tym przypadku, przeróbka 450 na 525 nie jest problemem wszystko do zrobienia i tak jak wcześniej pisałem znam takie przypadki. Niestety po bliższym zbadaniu problemu wychodzi na to że przeróbka 400setki na 525 nie będzie już taka prosta i tutaj wielkie przeprosiny dla wszystkich których poprzednie posty mogą wprowadzić w błąd,
szczególnie dla Ciebie Mrdoch2 no ale ja też się mogę mylić , sprawa wygląda tak że 400setka ma w prawdzie taką samą korbę jak 525 ale inne mniejsze połówki wału, cały czas nie dawało mi to spokoju w drodze do domu bo sam fakt że tłok w 400 ma inną wysokość nie załatwi nam przecież mniejszego skoku ,wystarczyło jedno spojrzenie w fiszki żeby zrozumieć błąd, mamy krótszy cylinder inny łańcuch rozrządu ,inne połówki wału, inny wałek rozrządu i to wszystko, głowica jest identyczna. Sory, sory dla wszystkich ale tak czasami bywa. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Czw 14:37, 02 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Czw 16:13, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Hmm kurdę to chyba lipa będzie ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:13, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
czemu lipa, szukaj wału i wałka rozrzadu z 520-525,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Czw 19:14, 02 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Czw 19:36, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
jak jeszcze wał i wałek bym miał wyminiac to troche zaduza kasa za remont by wyszła ;/. Bo wał plus wałek to z dodatkowe 1000zł ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pią 10:36, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Sorki że post pod postem ale nowego tematu nie chce zakładać.
Sprawa wygląda tak, że rezygnuje z przeróbki na 520, bo wał ma inne połówki i by było trzeba je zminić i to już były zaduże koszta.
Dowiedziałem się co z moim nicasilem. Normalnie powlekanie LANGCOURT kosztuje 850zł zaś rozwiercanie, spawanie, powlekanie 1200zł. Mój cylinder nadaję się niestety do drugiej opcji ;/, czyli by mnie to kosztowało (wraz w wysyłką) i nowym tłokiem wossnera prawie tyle samo co nowy cylinder z tłokiem z serwisu. (z serwisu albo podobnie ewentualnie różnica 200-400zł)
I pytanie co lepiej zrobić nowy tłok elko z serwisu wraz z cycem czy ten do regeneracji i tłok wossner. Wossner ma powłokę teflonową więc teoretycznie lepszy, ale rzekomo oryginalne tłoki ktm'owskie są 2x wytrzymalsze od wossnera i pozostaje kwestia czy położony nicasil na pewno będzie taki super. Co myślicie?? Co wybrać oryginał czy regeracja i tłok wossnera/vertaxa. Co będzie trwalsze i na dłużej starczy? Różnica cenowa może wyjść 200-400zł, ale to mniej ważne. Co lepsze i trwalsze?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Pią 10:45, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pią 10:40, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
ludzie co ma korba do skoku tłoka? nawet jak wsadzisz metrowa korbe to i tak skok tloka sie nie zmieni, wał jest inny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pią 10:47, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Jak wsadzisz metrową korbę to tłok nie będzie poruszał się w cylindrze tylkopoza silnikiem przez głowice się przebije . nie no żarcik:P
pomóżcie co do pytanie co wybrać oryginał czy regeneracje z postu wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pią 10:59, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
a wracając do tematu po fiszkach i serwisówce widac że napewno 520 od 400 różni się wałem, cylinderm, tłokiem, wałkiem rozrządu.
glowica niby ta sama, korby te same.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bully dnia Pią 11:00, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lam3r
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Pią 11:01, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ja na Twoim miejscu bym bral oryginal tlok + cylinder, nawet jezeli jest drozszy o te 200 zl. A ile kosztuje taki zestaw w serwisie?
Poszukaj na ebayu, czasem mozna nominaly dorwac o dobre kilka stow taniej niz w polskich sklepach/serwisach. Wiem bo sam kiedys kupowalem do yamahy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Pią 11:01, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|