Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont i przeróbka exc 400 na 520 - korba i inne problemy
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 22:20, 01 Sie 2012    Temat postu: Remont i przeróbka exc 400 na 520 - korba i inne problemy

Emka!
Mam kilka pytań Very Happy Very Happy
Mam exc 400 z 2002r. Padło mi łożysko na wałku wywarzającym. Kartery na szczęście całe, aczkolwiek kulki od łożyska odcisły się na nicasilu więc postanowiłem zrobić generalny remont.

I teraz pytania:

Podobno jak komuś znudzi się moc exc 400 można śmiało wsadzić cylinder i tłok od 520 więc wiem że chyba wsadzę na lajcie od 520, a czy od 525 też może być czy już nie podejdzie? Czy na coś przy takiej przeróbce muszę zwracać szczególnie uwagę? Oczywiście łożyska na wale i inne do wymiany idą? Potem zostaje kwestia regulacji gaźnika ?

Drugie pytanie to korba, a mianowicie skoro chcę robić generalkę postanowiłem ją wymienić, ale kupując ją to kupić korbę dedykowaną do exc 400 czy exc 520/525? ( korbę myślę albo hot rods albo prox - która lepsza?). Dalsze pytanie odnośnie korby to gdzie mogę dać ją wraz z wałem by wymienili mi ją i wyważono wał?

Ostatnie pytanie to czy stan zaworów można inaczej ocenić niż poprzez mierzenie luzu pomiędzy sprężyną a dźwigienką? Chodzi o to że jak mam głowicę zrzuconą to czy jestem w stanie to ocenić?

Jakieś inne sugestie podpowiedzi RazzP?

Z góry dzięki za odpowiedzi 2 man down


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Nie 20:47, 05 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 9:24, 02 Sie 2012    Temat postu:

hej

oprócz zmiany cylindra i tłoka musisz zmienić korbowód (w 520 skok tłoka jest większy o 8mm) , wałek rozrządu też jest inny,
gażnik dało by rade wyregulować, iglice i dysze są te same
jeśli chodzi o korbę - w któryms kacie montowałem hot-rodsa - żadnych problemów nie było, korbe proxa miałem w 520sx- 2 sezony wytrzymała bez problemu i dalej było good,

jak masz sciągniętą głowicę to możesz zrobić test szczelnośći - zalać głowicę ropą , zostawić na kilka godzin i sprawdzić czy nie przepuszczają,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 11:38, 02 Sie 2012    Temat postu:

Zmienić korbowód masz na myśli zmienić korbę, tzn wstawić korbę dedykowaną do 520, czy korbowód to cały wał + korba ? ( i czasem skok tłoka w 520 i w 400 nie jest taki sam ? Różny jest chyba między 450 a 520?)
Wałek rozrządu na pewno inny? Przecież silniki 400\520 to podobno jedna konstrukcja, ta sama głowica więc wałek nie podejdzie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 11:56, 02 Sie 2012    Temat postu:

zobacz manual i porównaj dane silnika dla 400 i 520,
[link widoczny dla zalogowanych]
strona 41


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 12:06, 02 Sie 2012    Temat postu:

Faktycznie ;/, inny skok tłoka jest i inny rozrząd ;/
Czyli co nici z takiej przeróbki czy jak, bo wiem że ludzie chyba tak przerabiają?
Mówiąc że bym miał korbowód zmienić bo jest inny skok to wystarczyło by wsadzić korbę od 520 i ona normalnie z wałem by się spasowała czy nie?
A rozrząd inny to czyli i wałek rozrządu od 520 bym musiał mieć dobrze kumam Very Happy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 14:03, 02 Sie 2012    Temat postu:

prawdopodobine wał i dolny sworzeń korby jest ten sam , a wałek rozrządu pewnie ma inny kąt krzywek , inny czas otwarcia zaworów,no i dlugośc łańcucha rozrządu tez będzie inna bo cylek będzie wyższy, na wałku z 400 pewnie sprzęt by chodził ale cięzko tak w ciemno powiedzieć. najlepiej byłoby zasięgnoąć info od kogos kto robił taką przeróbkę, może nie jest az tak źle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lam3r




Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Czw 14:36, 02 Sie 2012    Temat postu:

Czesc, czytajac o exc na jednym z for, natknalem sie na takiego posta wiec wklejam, moze sie przydac.
Cytat:
Wiem że wygląda zbyt pięknie żeby było prawdziwe i tak też jest w tym przypadku, przeróbka 450 na 525 nie jest problemem wszystko do zrobienia i tak jak wcześniej pisałem znam takie przypadki. Niestety po bliższym zbadaniu problemu wychodzi na to że przeróbka 400setki na 525 nie będzie już taka prosta i tutaj wielkie przeprosiny dla wszystkich których poprzednie posty mogą wprowadzić w błąd,
szczególnie dla Ciebie Mrdoch2 no ale ja też się mogę mylić , sprawa wygląda tak że 400setka ma w prawdzie taką samą korbę jak 525 ale inne mniejsze połówki wału, cały czas nie dawało mi to spokoju w drodze do domu bo sam fakt że tłok w 400 ma inną wysokość nie załatwi nam przecież mniejszego skoku ,wystarczyło jedno spojrzenie w fiszki żeby zrozumieć błąd, mamy krótszy cylinder inny łańcuch rozrządu ,inne połówki wału, inny wałek rozrządu i to wszystko, głowica jest identyczna. Sory, sory dla wszystkich ale tak czasami bywa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Czw 14:37, 02 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 16:13, 02 Sie 2012    Temat postu:

Hmm kurdę to chyba lipa będzie ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:13, 02 Sie 2012    Temat postu:

czemu lipa, szukaj wału i wałka rozrzadu z 520-525,

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Czw 19:14, 02 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 19:36, 02 Sie 2012    Temat postu:

jak jeszcze wał i wałek bym miał wyminiac to troche zaduza kasa za remont by wyszła ;/. Bo wał plus wałek to z dodatkowe 1000zł ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pią 10:36, 03 Sie 2012    Temat postu:

Sorki że post pod postem ale nowego tematu nie chce zakładać.
Sprawa wygląda tak, że rezygnuje z przeróbki na 520, bo wał ma inne połówki i by było trzeba je zminić i to już były zaduże koszta.

Dowiedziałem się co z moim nicasilem. Normalnie powlekanie LANGCOURT kosztuje 850zł zaś rozwiercanie, spawanie, powlekanie 1200zł. Mój cylinder nadaję się niestety do drugiej opcji ;/, czyli by mnie to kosztowało (wraz w wysyłką) i nowym tłokiem wossnera prawie tyle samo co nowy cylinder z tłokiem z serwisu. (z serwisu albo podobnie ewentualnie różnica 200-400zł)

I pytanie co lepiej zrobić nowy tłok elko z serwisu wraz z cycem czy ten do regeneracji i tłok wossner. Wossner ma powłokę teflonową więc teoretycznie lepszy, ale rzekomo oryginalne tłoki ktm'owskie są 2x wytrzymalsze od wossnera i pozostaje kwestia czy położony nicasil na pewno będzie taki super. Co myślicie?? Co wybrać oryginał czy regeracja i tłok wossnera/vertaxa. Co będzie trwalsze i na dłużej starczy? Różnica cenowa może wyjść 200-400zł, ale to mniej ważne. Co lepsze i trwalsze?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Pią 10:45, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 10:40, 03 Sie 2012    Temat postu:

ludzie co ma korba do skoku tłoka? Very Happy nawet jak wsadzisz metrowa korbe to i tak skok tloka sie nie zmieni, wał jest inny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pią 10:47, 03 Sie 2012    Temat postu:

Jak wsadzisz metrową korbę to tłok nie będzie poruszał się w cylindrze tylkopoza silnikiem przez głowice się przebije Very Happy. nie no żarcik:P

pomóżcie co do pytanie co wybrać oryginał czy regeneracje z postu wyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 10:59, 03 Sie 2012    Temat postu:

a wracając do tematu po fiszkach i serwisówce widac że napewno 520 od 400 różni się wałem, cylinderm, tłokiem, wałkiem rozrządu.
glowica niby ta sama, korby te same.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Pią 11:00, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lam3r




Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Pią 11:01, 03 Sie 2012    Temat postu:

Ja na Twoim miejscu bym bral oryginal tlok + cylinder, nawet jezeli jest drozszy o te 200 zl. A ile kosztuje taki zestaw w serwisie?

Poszukaj na ebayu, czasem mozna nominaly dorwac o dobre kilka stow taniej niz w polskich sklepach/serwisach. Wiem bo sam kiedys kupowalem do yamahy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Pią 11:01, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin