Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont kapitalny
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Pon 16:51, 20 Sie 2012    Temat postu: Remont kapitalny

W związku z tym ,że jak już pisałem padła mi skrzynia biegów (trójeczka), mając rozebrany silnik zastanawiam się na remontem kapitalnym. Ktm przejechałem 2000km , poprzedni właściciel jak mówił ok. 5000km (wymieniał tylko filtry i oleje). Motor zakupiony był jak mówił poprzedni właściciel od Niemca. Po rozebraniu okazało się , że silnik prawdopodobnie nigdy nie rozbierany (nie wiem ile Niemiec przejechał km?). Korbowód oznaczenie 750 (R00) - prawdopodobnie nominał. Byłem u mechanika , który to oświadczył - super stan zero luzów. Cylinder zero rys w stanie supoer. Zawiozłem do zmierzenia. Jak powiedział gości nie jest owalny i ma wymiar 95,002 . Tłok ma oznaczenie 94,95 (po dnem tłoka ELKO 95-4-P. Po demontażu pierścieni tłok jednak ma znaczny luz w cylindrze. Po włożeniu pierścienia uszczelniającego przerwa 1,25mm, a olejowego 1,8mm. Ogólnie mam coś wątpliwości co do pomiaru 95,002 cylindra. Władając tłok do cylindra czuć wyraźny luz. Przechylając tłok na jedną stronę udało mi się włożyć szczelinomierz 0,35mm ??? O jakim wymiarze tłok kupić i co z korbą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Pon 19:03, 20 Sie 2012    Temat postu:

Jak wyciągnąć łożyska wałka wyrównażającego? Nie wiem jak się do nich dobrać? Łożyska wału chyba lepiej wycisnę na prasie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:13, 20 Sie 2012    Temat postu:

do lozysk walka wyrównowazajacego potrzebny jest specjalny sciagacz, zadnych łozysk nie wprasowuje sie na zile tylko na tzw goraco.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Pon 19:40, 20 Sie 2012    Temat postu:

Tłok kupić o rozmiarze 94,97?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:10, 20 Sie 2012    Temat postu:

nie można sobie tak strzelić jaki tłok kupić! Musisz oddać cylinder do specjalistycznego zakładu w którym dokonają pomiaru i dobiorą tłok bądź powiedzą jaki rozmiar tłoka zakupić.
pozDRo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 20:36, 20 Sie 2012    Temat postu:

łożyska wałka balansu ściągaczem.
łożyska wału, to jest gdzieś post jak je zniszczyć i wyciągnać. Po krótce rozwalasz uszczelnacz wbijając dużą nasadę i łożysko wychodzi. Całość by łatwiej wyskoczyło wokół podgrzewasz palnikiem.
Cylinder daj do serwisu lub jakiegoś zakładu gdzie ci dokonają dokładnego pomiaru i dobiorą tłok.
Co do korby pewno nominał tak jak u mnie takie same oznaczenia. Jak robisz full remont i nie masz zamiaru do silnika zaglądać to wymień korbę ( ja mam zamiar tak zrobić pomimo że nie ma żadnych luzów. Po prostu asekuracyjnie by wiedzieć na czym się śmiga). Jeśli korby nie ruszasz to po prostu jeździj na niej i w zimę jak zazwyczaj się do oglądu sytuacji zrzuca górę silnika skontroluj jej luz i uważają na nią, słyuchaj etc RazzP


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Wto 7:30, 21 Sie 2012    Temat postu:

wkladasz kartery na piec podgrzewasz do ok 80 st i wszystkie lozyska same wypadają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Wto 15:53, 21 Sie 2012    Temat postu:

Korba kupina, tłok kupiony, uszczelki kupione, łożyska kupione (kupiłem wszystkie łożyska jakie tylko są w silniku), teraz czekam za trybem. Obecnie jestem wtrakcie wyjęcia łożysk wałka wyważającego i walki ze zdjęciem łożyska (bieżni) z wału korbowodowego. W pierwszej kolejności chcę zciągnąć te bieżnie a poten dopiero wymienić korbę. Zastanawiam się jak nabić łożyska na wał (bieżnie). Wał do zamrażalki a łożysko podgrzać np. na żelazku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 17:19, 21 Sie 2012    Temat postu:

wał do zamrażarki a łożysko do piekarnika na 100'C
ewentualnie możesz grzać opalarką.
im większe zrobisz różnice temp. tym łożysko łatwiej wpadnie w swoje miejsce.

tutaj piękny filmik jak to powinno wyglądać
http://www.youtube.com/watch?v=swAccxBopSs


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:25, 21 Sie 2012    Temat postu:

tyle ze opalarka trzeba mieć wprawę bo można bardzo łatwo przegrzać łożysko tym bardziej bieżnie, często takie nie nadaje się już do użytku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Śro 19:59, 22 Sie 2012    Temat postu:

Łożyska wyciągnięte z karterów (tylko specjalistyczny ściągacz), jutro jadę na prasę i wciskam nowe, zauważyłem, że łożyska , które kupiłem (nie wszystkie oczywiście) posiadają uszczelnienie, chyba je zdemontuję aby było tak jak w orginale. W sobotę jadę zamontować korbę . Blokuje mnie zamówiony tryb (swerwis ok. 10 dni roboczych). Mam nadzieję, że do Kociewskiego zdążę Very Happy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Śro 19:17, 29 Sie 2012    Temat postu:

Jestem mile zaskoczony serwisem KTM w Poznaniu, wczoraj kurier przywiózł mi zamówiony tryb Very Happy , a "szedł" z Austrii. Czekam jeszcze tylko na przełożenie korby (wał już mam) , mam nadzieję ,że podczas wymiany znowu coś nie "wyskoczy". Przyszły tydzień na złożenie i piątek wyjazd na "Kociewski". Ile mth na dotarcie nowego tłoka .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 20:05, 29 Sie 2012    Temat postu:

Wd serwiówki podczas pierwszej godziny jazdy nie przekraczać 7tys obrtów
I podczas pierwszych 3 godzin nie przekraczać 75% mocy silnika i unikać jazdy na pełnym gazie.
Czyli docierasz tak 1-2 baki Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 21:00, 29 Sie 2012    Temat postu:

sranie w banie kukuryku.
dobrze rozgrzej, pozamulaj przez 20 min, potem jeździj delikatnie, ale na każdych obrotach, i ważne by nie jechac non stop na 1 obr, tylko ciągle zmiennie, np. jedziesz 1,2,3 dosc zwawo, to potem na 4ce zamul, zredukuj, gaz i tak wiesz, ogólnie to normalnie jeździj tylko nie pchaj się na piaskownie czy błota bo wiadomo tam to do odciny, a na samym początku to nie za dobrze dla silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:33, 29 Sie 2012    Temat postu:

najważniejsze żeby nie przegrzewać sprzęta! jazda w całym zakresie obrotów jednak be szaleństw! i jednostajnego pałowania na wysokich obrotach. Cały zakres z umiarem i odpowiednim chłodzeniem oto klucz do sukcesu:)
pozDRo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin