|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Pon 16:51, 20 Sie 2012 Temat postu: Remont kapitalny |
|
|
W związku z tym ,że jak już pisałem padła mi skrzynia biegów (trójeczka), mając rozebrany silnik zastanawiam się na remontem kapitalnym. Ktm przejechałem 2000km , poprzedni właściciel jak mówił ok. 5000km (wymieniał tylko filtry i oleje). Motor zakupiony był jak mówił poprzedni właściciel od Niemca. Po rozebraniu okazało się , że silnik prawdopodobnie nigdy nie rozbierany (nie wiem ile Niemiec przejechał km?). Korbowód oznaczenie 750 (R00) - prawdopodobnie nominał. Byłem u mechanika , który to oświadczył - super stan zero luzów. Cylinder zero rys w stanie supoer. Zawiozłem do zmierzenia. Jak powiedział gości nie jest owalny i ma wymiar 95,002 . Tłok ma oznaczenie 94,95 (po dnem tłoka ELKO 95-4-P. Po demontażu pierścieni tłok jednak ma znaczny luz w cylindrze. Po włożeniu pierścienia uszczelniającego przerwa 1,25mm, a olejowego 1,8mm. Ogólnie mam coś wątpliwości co do pomiaru 95,002 cylindra. Władając tłok do cylindra czuć wyraźny luz. Przechylając tłok na jedną stronę udało mi się włożyć szczelinomierz 0,35mm ??? O jakim wymiarze tłok kupić i co z korbą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Pon 19:03, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Jak wyciągnąć łożyska wałka wyrównażającego? Nie wiem jak się do nich dobrać? Łożyska wału chyba lepiej wycisnę na prasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:13, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
do lozysk walka wyrównowazajacego potrzebny jest specjalny sciagacz, zadnych łozysk nie wprasowuje sie na zile tylko na tzw goraco.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Pon 19:40, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tłok kupić o rozmiarze 94,97?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:10, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
nie można sobie tak strzelić jaki tłok kupić! Musisz oddać cylinder do specjalistycznego zakładu w którym dokonają pomiaru i dobiorą tłok bądź powiedzą jaki rozmiar tłoka zakupić.
pozDRo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 20:36, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
łożyska wałka balansu ściągaczem.
łożyska wału, to jest gdzieś post jak je zniszczyć i wyciągnać. Po krótce rozwalasz uszczelnacz wbijając dużą nasadę i łożysko wychodzi. Całość by łatwiej wyskoczyło wokół podgrzewasz palnikiem.
Cylinder daj do serwisu lub jakiegoś zakładu gdzie ci dokonają dokładnego pomiaru i dobiorą tłok.
Co do korby pewno nominał tak jak u mnie takie same oznaczenia. Jak robisz full remont i nie masz zamiaru do silnika zaglądać to wymień korbę ( ja mam zamiar tak zrobić pomimo że nie ma żadnych luzów. Po prostu asekuracyjnie by wiedzieć na czym się śmiga). Jeśli korby nie ruszasz to po prostu jeździj na niej i w zimę jak zazwyczaj się do oglądu sytuacji zrzuca górę silnika skontroluj jej luz i uważają na nią, słyuchaj etc P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Wto 7:30, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
wkladasz kartery na piec podgrzewasz do ok 80 st i wszystkie lozyska same wypadają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Wto 15:53, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Korba kupina, tłok kupiony, uszczelki kupione, łożyska kupione (kupiłem wszystkie łożyska jakie tylko są w silniku), teraz czekam za trybem. Obecnie jestem wtrakcie wyjęcia łożysk wałka wyważającego i walki ze zdjęciem łożyska (bieżni) z wału korbowodowego. W pierwszej kolejności chcę zciągnąć te bieżnie a poten dopiero wymienić korbę. Zastanawiam się jak nabić łożyska na wał (bieżnie). Wał do zamrażalki a łożysko podgrzać np. na żelazku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 17:19, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
wał do zamrażarki a łożysko do piekarnika na 100'C
ewentualnie możesz grzać opalarką.
im większe zrobisz różnice temp. tym łożysko łatwiej wpadnie w swoje miejsce.
tutaj piękny filmik jak to powinno wyglądać
http://www.youtube.com/watch?v=swAccxBopSs
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:25, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
tyle ze opalarka trzeba mieć wprawę bo można bardzo łatwo przegrzać łożysko tym bardziej bieżnie, często takie nie nadaje się już do użytku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Śro 19:59, 22 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Łożyska wyciągnięte z karterów (tylko specjalistyczny ściągacz), jutro jadę na prasę i wciskam nowe, zauważyłem, że łożyska , które kupiłem (nie wszystkie oczywiście) posiadają uszczelnienie, chyba je zdemontuję aby było tak jak w orginale. W sobotę jadę zamontować korbę . Blokuje mnie zamówiony tryb (swerwis ok. 10 dni roboczych). Mam nadzieję, że do Kociewskiego zdążę .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Śro 19:17, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Jestem mile zaskoczony serwisem KTM w Poznaniu, wczoraj kurier przywiózł mi zamówiony tryb , a "szedł" z Austrii. Czekam jeszcze tylko na przełożenie korby (wał już mam) , mam nadzieję ,że podczas wymiany znowu coś nie "wyskoczy". Przyszły tydzień na złożenie i piątek wyjazd na "Kociewski". Ile mth na dotarcie nowego tłoka .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 20:05, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Wd serwiówki podczas pierwszej godziny jazdy nie przekraczać 7tys obrtów
I podczas pierwszych 3 godzin nie przekraczać 75% mocy silnika i unikać jazdy na pełnym gazie.
Czyli docierasz tak 1-2 baki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 21:00, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
sranie w banie kukuryku.
dobrze rozgrzej, pozamulaj przez 20 min, potem jeździj delikatnie, ale na każdych obrotach, i ważne by nie jechac non stop na 1 obr, tylko ciągle zmiennie, np. jedziesz 1,2,3 dosc zwawo, to potem na 4ce zamul, zredukuj, gaz i tak wiesz, ogólnie to normalnie jeździj tylko nie pchaj się na piaskownie czy błota bo wiadomo tam to do odciny, a na samym początku to nie za dobrze dla silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:33, 29 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
najważniejsze żeby nie przegrzewać sprzęta! jazda w całym zakresie obrotów jednak be szaleństw! i jednostajnego pałowania na wysokich obrotach. Cały zakres z umiarem i odpowiednim chłodzeniem oto klucz do sukcesu:)
pozDRo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|