Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont kapitalny exc 530
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 9:11, 11 Sty 2015    Temat postu:

no niestety trzeba to kontrolować, to sie nazywa technicznie - montaż z dopasowaniem indywidualnym. wiec kazdy cylek jest mierzony i dobierany tłok pod cylinder. tez bym sie nie cieszył jakbym dostał 2 selekcje. ale z drugiej strony tak jak major mówi ten skok nei jest duzy, i w przypadku RFSa nawet jak zostanie juz tylko cieniutka warstwa nicasilu po iluśtam sezonach to nadal sie wrzuca tłok 2 selekcji i na pewno sie zmiesic w tolerancji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Nie 11:33, 11 Sty 2015    Temat postu:

szakul123 napisał:
przebieg ponad 230mth (licznikowo faktycznego nie znam). Na ktmtalk był takowy wątek dotyczący właśnie przeróbki na 1 obieg oleju.


Ja tez jestem ciekaw praktycznych informacji na temat przeróbki na jeden obieg. Jesteś moze w stanie odszukać ten link o którym wspomniales? A no i czy masz jakiś problem skoro sie zastanawiasz nad poprawą fabryki ? Pytam bo ja np obecnie walczę z przeciaganiem oleju do silnika ze skrzyni. Jeden siemering juz wymieniłem (ten na pompie) ale to nie ten. Dalej to samo. Tragedii nie ma ale wkurzajace. Wiec zostały jeszcze tylko dwa do wymiany Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:10, 11 Sty 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
ja osobiście problemu z tym nie miałem ale kolega ma i chcę tych problemów uniknąć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:09, 19 Sty 2015    Temat postu:

a więc sprawa przedstawia się tak dzisiaj odebrałem ramę z malowania proszkowego niestety co się okazało podczas piaskowania znikły 2 literki numeru vin miał już ktoś doświadczenie tego typu sprawami jak to się załatwia, i druga sprawa wypiaskowali mi też miseczki łożysk niestety taki kraj jak człowiek samemu czegoś sobie nie zrobi to na nikogo nie można liczyć...
zamieszczam pierwsze fotki



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:52, 19 Sty 2015    Temat postu:

co sie dziwisz, do piaskowania i malowania rama powinna byc odpowiednio zabezpieczona wacznie z numerem vin, wszystkie wazne otwory i gwinty powinny byc wczesniej zabezpieczone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:37, 20 Sty 2015    Temat postu:

Tak wiem moja wina zaufałem zapewnieniom osoby wykonującej usługę no ale cóż... . Lecą kolejne foty postępu prac z góry przepraszam za jakość fotek.
Gniazda na łożyska główki ramy pomimo tego że zostały wypiaskowane trzymają wymiar więc jest ok do główki ramy wpadają łożyska timkena

uszczelnienia oryginalne.
Koła zostały rozebrane

przednie koło 2 szprychy krzywe reszta ok; nyple jak i szprychy zostaną poprawione gwintownikiem

koło tylne 10 szprych krzywych w tym jedna do ucięcia (była zapieczona nie do ruszenia) podobnie jak w przednim do prze gwintowania
zaopatrzyłem się również w odpowiedni klucz dynamometryczny do szprych

według serwisówki szprychy powinno dokręcać się z siłą 5 nm próbując dokręcać kontrolnie szprychy jest to wręcz śmiesznie mało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:35, 01 Lut 2015    Temat postu:

z powodu notorycznego braku czasu postępy są mizerne od ostatniego postu udało mi się tylko zamontować przednie półki wraz z łożyskami (pomimo tego że, gniazda bieżni łożysk były wypiaskowane wszystko bardzo ładnie spasowało).

powyciągałem również łożyska wahacza


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakul123 dnia Nie 19:39, 01 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:01, 07 Lut 2015    Temat postu:

jeszcze niedokończony stojak montażowy silnika; jak na razie prototyp jak się sprawdzi będzie pomalowany proszkowo w jedynym słusznym kolorze ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo83




Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 19:52, 07 Lut 2015    Temat postu:

te łozyska wahacza sciagales tym kluczem co na fotce? Pytam bo tez bede wymieniac a nie chce tam duzo majzlowac Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:04, 07 Lut 2015    Temat postu:

to jest ściągacz do łożysk wewnętrznych ale można również to zrobić za pomocą dwóch nasadek i śruby m8

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:01, 14 Lut 2015    Temat postu:

po krótkiej przerwie leci kolejny raport z postępów prac nad moją 530-tką.
Skończyłem wreszcie stojak teraz praca to sama przyjemność nie musząc przerzucać silnika no i przede wszystkim odkręcanie oporniejszych śrub nie wymaga pomocnika do trzymania silnika ;d

Wystrugałem sobie również dzisiaj następnego pomocnika a mianowicie przyrząd do montażu i demontażu łożysk wahacza i pds

wahacz ready to race ;D

no i foty tłoka wizualnie jest ok czego nie można napisać o pierścieniach



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:53, 21 Lut 2015    Temat postu:

kolejny raport z wykonanych prac. Dzisiaj wreszcie rozpołowiłem silnik


skrzynia jak i łożyska w stanie idealnym. Niestety natrafiłem na kolejną przeszkodę którą jest zębatka na wale, zwykłe ściągacze niestety się poddały.
Zajrzałem również do jednej z lag i muszę przyznać że tyle wody w przednim zawieszeniu jeszcze nie widziałem.
Przeczyszczone i przygotowane do składania

Zaopatrzyłem się również w tuleję montażową do simmeringów lag; nie spodziewałem się że to taki kawał żelastwa będzie

Pytanie co do oleju kupiłem 1 litr oleju do lag agip 5W i wiem że na pewno mi go nie starczy i czy mam kupować 10W i robić mieszankę 50:50 czy zalać lagi tylko olejem 5W, jazda głównie enduro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 22:08, 21 Lut 2015    Temat postu:

Agip 5W to olej mineralny, możesz je pomieszać, podejrzewam że i tak nie poczujesz różnicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:22, 22 Lut 2015    Temat postu:

Szakul123 ściągacz którym rozpoławiasz kartery widoczny na jednym ze zdjęć to samoróbka czy narzędzie dostępne w sprzedaży??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 17:57, 22 Lut 2015    Temat postu:

dostępne w sprzedaży np. larsson.pl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin