|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalb180
Dołączył: 29 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: Sob 19:46, 29 Wrz 2018 Temat postu: Rozgrzany ciągnie na sprzęgle |
|
|
Witam, mam pewny problem, zakupiłem KTM EXC 450 2010 ze swiadomością ze ciągnie sprzęgło. I chciałbym to naprawić, sprzedajacy zmienił olej na MOTUL 300V 10w40 ale to nie pomogło. Zimy, po odpaleniu i wsadzeniu 1 biegu minimalnie czuć ze ma cheć pociągać, no ale olej zimny zrozumiałe, ale po rozgarzniu tak ciagnie ze nie można go zatrzymać nogami. Grubość tarczek 2.7mm, przekładki proste, pompka bierze od samego początku i zawsze WYSPRZEGLA ok 4mm i kazdy milimetr na klamce odpowiada odległości na sprzęgle, odpalony na chwile bez oleju i jest dobrze ) Co radzicie sprawdzić jeszcze, może lepkość oleju zła ? i zmienić na motorexa 10w50 czy 60 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 20:29, 29 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
hej,
wszystkie mają 2.7?
tylko zewnętrzne mogą mieć między 2.6 a 2.7
środkowe 2.9-3.0
no i sprężyny tez do przeglądu.
jak będziesz zmieniał to najlepiej komplet - tarcze+przekładki + ew sprężyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toivias
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kato
|
Wysłany: Sob 21:56, 29 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Zmień 300v na coś innego. Standard, że na tym oleju ciągnie sprzęgło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalb180
Dołączył: 29 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: Nie 16:58, 30 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Jesteś pewny że tarczki mają dwie grubości ? W serwisowce jest tylko padany wymiar od 2.6 do 2.7 mm. No właśnie i teraz na jaki syntetyczny olej zmienić żeby było lepiej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toivias
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kato
|
Wysłany: Nie 17:06, 30 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
rafalb180 napisał: | No właśnie i teraz na jaki syntetyczny olej zmienić żeby było lepiej ? |
1) [link widoczny dla zalogowanych]
2) [link widoczny dla zalogowanych]
Możesz również kupić coś tańszego i to po prostu częściej zmieniać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez toivias dnia Nie 17:07, 30 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalb180
Dołączył: 29 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: Nie 18:59, 30 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Zalałem go olejem ATF, do skrzyń automatycznych, przekładni kierowniczych na próbę, przejechałem się i w 99% jest dobrze ( troszkę luz cięzko na wolnych obrotach znaleźć ) ale po zatrzymaniu się i wsadzeniu 1 biegu nie ciagnie. Gama olejów jest duża, Motul 10w40 do mokrych sprzęgieł poprzez Castrole, ale spróbuje go zalać tym Motorexem a lepkość bedzie mniejsza na 10w50 czy 10w60 ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafalb180 dnia Nie 19:03, 30 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 19:53, 30 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
ATF '? przeciez na tym moment zarżniesz silnik
im wieksza lepkosc tym bardziej bedzie sprzegło kleiło wiec jak chcesz zeby sie to mniej działo to lepiej 10w50 niz 10w60.
mi sie wydaje ze to jednak inny problem, testuje takie silniki na 300V to nie ma zadnych problemów z ciągnieciem aż takim żeby to było problemem, moze na zimnym ciezej z rozrusznika na biegu odpalic, albo przy wbiciu biegów cos szarpnie, ale potem problemów z jechaniem motocykla zimny czy ciepły nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalb180
Dołączył: 29 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: Nie 21:08, 30 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | ATF '? przeciez na tym moment zarżniesz silnik | . Chciałem sprawdzić, czy będzie jakaś zmiana i różnica jest kosmiczna, zaleje olejem 10w50 i zobaczę. A co może być problemem ? Bo już sam nie wiem 😣
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 7:23, 01 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
jak ciagnie to albo nie wysprzegla wysprzęglik ( za mały skok, np przez nieoryginalna klamke, złe ustawienie, czasem sie ustawia gruboscia uszczelki pdo wysprzeglikiem, w niektórych motocyklach moze czegos brakowac np kulki akurat w ktmie raczej nie da sie złozyc tu czegos źle )
druga opcja to nieoryginalne tarcze - czaem po prostu sa kiepskie i na nich bardziej ciągnie niz na oryginalnych
dalej wyzabkowane kosze sprzęgłowe ( tarcze/przekładki wybijaja rowki, po wysprzegleniu z rowków nie wyskakują )
sklejone tarcze z przekładkami - dzieje sie po długich postojach i tez zwieksza sie efekt na nieoryginalnych tarczach bywa ze czesc pakietu pracuje normalnie a czesc jest sklejona i dzieje sie własnie tak że na wolnych obrotach ciągnie
krzywe przekładki
nieoryginalna grubosc tarcz/ przekładek - czasem ktos kombinuje jak sie zaczyna slizgac to wywali jedna przekładke da grubsza potem cuda sie dziać mogą.
no i jak wczesniej było pisane olej
ale jak juz pisałem - ten olej nawet 300V który klei sprzęgło nie powoduje az takiego problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toivias
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kato
|
Wysłany: Pon 18:14, 01 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: |
mi sie wydaje ze to jednak inny problem, testuje takie silniki na 300V to nie ma zadnych problemów z ciągnieciem aż takim żeby to było problemem, moze na zimnym ciezej z rozrusznika na biegu odpalic, albo przy wbiciu biegów cos szarpnie, ale potem problemów z jechaniem motocykla zimny czy ciepły nie ma |
Zarówno w Husabergu FS650 i w aktualnym SXS 540 świeżo po zalaniu 300v było ok, po kilku chwilach z oleju robi się woda i efekt jest taki, że sprzęgło ciągnie.
To samo jest u chłopaków z pucharu polski SM - większość z tego powodu jeździ na tańszym motulu 7100 z którym nie ma takich problemów.
ATF to jakieś nieporozumienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalb180
Dołączył: 29 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: Nie 8:29, 07 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Zakupiłem olej Motorex 10W50 jest lepiej, ale problem jeszcze jest, Wysprzęglanie sprzęgła jest wzrowe, pełny zakres, tarczki według serwisówki ją w porządku, a przekładki proste, kosz sprzęgłowy w bardzo dobrym stanie hymm i brakuje mi pomyslów. KTM po jeździe np 20 min zatrzymam się na postoju to przez chwile jest dobrze i zaczyna bardziej sklejać i rusza pomału, lecz jak dodam GAZU od razu sie zatrzymuje i wszystko działa perfekcyjnie, potem znowu jak zaczyna ciagnac przegazuje go olej rozrzuci i jest igła hymm :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymon1325
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:06, 08 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
U mnie było podobnie miałem wymieniać przekładki z tarczami, ale wymiary trzymały więc postanowiłem spróbować i wymienić same sprężyny bo są o wiele tańsze od kompletu sprzęgła i po wymianie problem już nie występuje. Zobacz też czy tarcze sprzęgła są poskładane wszystkie w te samą stronę i przekładki tak samo , bo gdzies na youtubie widziałem że jak są poskładane raz tak , raz odwrotnie to sprzęgło będzie gorzej pracowało.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szymon1325 dnia Pon 10:08, 08 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalb180
Dołączył: 29 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: Pon 18:04, 08 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
tarczki mieszałem nie pomogło, były wszystkie ułozone dobra stroną, wiesz jak sprezyna źle dociska to powinno wtedy ślizgać się sprzegło, lecz u mnie nie slizga a ciagnie, i chyba sprezyny w ten sposób nie mają nic wspolnego :<
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 8:08, 09 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
miałem przypadek ze spręzyny nie były oryginalne, pakiet wysoki, i spręzyna siadała zwój na zwoju - i nie rozsprzęglało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 17:40, 09 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
w tym przypadku jestem przekonany że spręzyny są oryginalne i mierząc je trzymają wymiary serwisówki. Jestem 100% pewny że wysprzęgla tez poprawnie, tylko olej skleja tarczki:< Spróbuje na każdej tarczce na tokarce zrobić 3 faski w koło na okładzinach. olej bedzie mógł spokonie przepływać miedzy tarczami
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|