|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gontarr
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:52, 30 Sty 2012 Temat postu: Różnica 520/525/530 |
|
|
Witam stoję przed wyborem motoru... I teraz nasuwa mi się pytanie: Jaka jest różnica pomiędzy KTM EXC 520/525/530 ? z góry dziękuje za odpowiedz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszd7
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:58, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
mam 525exc 2006 rok polecam... juz nowy model ale silnik jeszcze dzwon..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 14:58, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
róznice miedzy 520 i 525 w silnikach są niewielkie. inna gardziej gaźnika, reszta mechanicznie to samo,. ( róznice np w tym że 520 i wczesne 525 nie maja dziurek w pompie wody itp ) kosmetyczne zmiany
duze zmiany miedzy 520 i 525 zaszły w ramie. 525 ma grubszy zawieh z przodu, całkiem inna sztywniejsza rama, inny wahacz. choc nie jest tak że w 520 te czesci zostały wymienione bo są złe. po prostu są zmodernizowane a dla laika róznic nie będzie.
z kolei 530 to juz całkiem nowy silnik, znów inna rama która jest lepsza od 525 i 520. aczkolwiek wczesne modele 530 miały czesto problemy z silnikami. - nie były doskonałe. dopiero po 2009 roku weszły lepsze jednostki które szczerze mozna polecic. co do starszych 530 - wiele osób mówi że lepiej jest kupic 525 z 2007 (ostatni wypust) niz 530 z 2008
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszd7
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:21, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
dlatego jak kupowałem w tamym roku kata to wziałem 2006 r 525 niż 530 bo minimum 2010 r. a róznica w jezdzie 520 a 525 to starszy model wydaje sie dłuższy łatwiejszy do jazdy na kole .. ale za to 525 ładniejszy model
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 15:43, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
czy ja wiem czy łatwiejszy do jazdy na kole ? mi wója (kolegi forumowego) katem na SM ciezej było postawic na gume niz moim. to wszystko kwestia przyzwyczajenia. podobno 520 przez 2 oddzielne wydechy miał lepsza moc z dołu. a 525 z góry wyzej ciągnał. ale to raczej róznica wyjdzie dopiero na hamowni. bo dla amatora to jest mało wyczuwalne. a wieksze znaczenie ma np oponka z tyłu ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszd7
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:10, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
140/80/18 czy taka? czy jednak 120/90/18 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 17:00, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
nie chodzi mi o szerokosci itp tylko o chociazby stan, czy dobraną mieszanke opony pod warunki.
akurat co do rozmiarów to opona 110 moze mieć szerokosc opony 140 zalezy co i jak. na tor np lepsza jest 110. pod ciezkie enduro 140 jest lepsza. wiekszy balon itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 18:51, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Większy balon to większa odporność na korzenie, kamienie i inne niespodzianki. Ponad to opona 140/80 ma wyższy indeks nośności niż 120/80.
Oznacza to (między innymi) iż jest wytrzymalsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moquai
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: Pon 19:17, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieje, że te felerne 530stki z rocznika `08 to raczej przypadkowe sztuki. Kupiłem właśnie taki egzemplarz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:45, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | czy ja wiem czy łatwiejszy do jazdy na kole ? mi wója (kolegi forumowego) katem na SM ciezej było postawic na gume niz moim. |
To zludzenie bo na sm mialem znacznie dluzsze/szybsze przelozenia, na zestawie enduro i takim samym przelozeniu mój byl bardziej agresywny przy niskich obrotach.
Do tego pozycja na 520 jest bardziej turystyczna, siedzi sie nizej, kierownica wyzej w stosunku do siedzenia i ogólnie moto bedziej gumowate i komfortowe.
Co do tej 530 to sprawdzaj czy oleje miedzy silnikowym a przekladniowym nie migruja miedzy soba, dobrze jest zmienic napinacz hydrauliczny na manualny o ile ktos tego wczesniej nie zrobil i kontrolowac filtry siateczkowe bo slyszalem o przypadkach ze lapaly gdzies nie szczelnosc i zasysaly syf w obieg uszkadzajac pompy oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gontarr
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:20, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuje za wszystkie pomocne odpowiedzi Ja spotkałem się z taka opinią, że 520 są najlepsze bo najrzadziej się psują i są najtańsze części spośród tych trzech motorów. Czy to prawda ? Bardziej celuje w SM niz enduro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:52, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
co do awaryjnosci to nie ma znaczenia bo to sa konstrukcyjnie blizniacze motocykle, tak samo z cenami czesci.
co do sm to tez zalezy gdzie chcesz nim jezdzic, jak chcesz latac po torze, albo terroryzowac miasto w weekendy, lamac przepisy wszedzie gdzie sie da typu chodniki, schody, trawniki i wszystkie miejsca gdzie potrzeba lekkiego i zwinnego moto to 530 bedzie ok.
Ale jak bedziesz jezdzil bardziej cywilnie i czesciej to trzeba bylo wybrac jakies lc4 bo na kolach sm szybko mth leca i zeby sie nie okazalo ze 2 razy w sezonie bedziesz musial robic rewizje silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kruszon71
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:59, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
moquai napisał: | Mam nadzieje, że te felerne 530stki z rocznika `08 to raczej przypadkowe sztuki. Kupiłem właśnie taki egzemplarz. |
eee tam nie ma się co przejmować, kumpel ma 530 2008 i nabił nią już 300 mth, tłoczek wymieniany tylko raz. Jak się dba tak się ma!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gontarr
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:19, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Raczej mam zamiar używać tego KTM do terroru miasta ale myślę, że przez dłuższy czas po zakupie motoru będzie to bardzo spokojna jazda do momentu aż go "ujarzmie"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Wto 10:22, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli będziesz go ujarzmiał ze 2-3 sezony ja swojej 520 w 1,5 sezony nie okiełznałem
No chyba ze jesteś lepszym rajderem, to zwracam honor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|