Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Różnica 520/525/530
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gontarr




Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:52, 30 Sty 2012    Temat postu: Różnica 520/525/530

Witam Smile stoję przed wyborem motoru... I teraz nasuwa mi się pytanie: Jaka jest różnica pomiędzy KTM EXC 520/525/530 ? z góry dziękuje za odpowiedz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszd7




Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:58, 30 Sty 2012    Temat postu:

mam 525exc 2006 rok polecam... juz nowy model ale silnik jeszcze dzwon..Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 14:58, 30 Sty 2012    Temat postu:

róznice miedzy 520 i 525 w silnikach są niewielkie. inna gardziej gaźnika, reszta mechanicznie to samo,. ( róznice np w tym że 520 i wczesne 525 nie maja dziurek w pompie wody itp ) kosmetyczne zmiany
duze zmiany miedzy 520 i 525 zaszły w ramie. 525 ma grubszy zawieh z przodu, całkiem inna sztywniejsza rama, inny wahacz. choc nie jest tak że w 520 te czesci zostały wymienione bo są złe. po prostu są zmodernizowane a dla laika róznic nie będzie.

z kolei 530 to juz całkiem nowy silnik, znów inna rama która jest lepsza od 525 i 520. aczkolwiek wczesne modele 530 miały czesto problemy z silnikami. - nie były doskonałe. dopiero po 2009 roku weszły lepsze jednostki które szczerze mozna polecic. co do starszych 530 - wiele osób mówi że lepiej jest kupic 525 z 2007 (ostatni wypust) niz 530 z 2008


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszd7




Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:21, 30 Sty 2012    Temat postu:

dlatego jak kupowałem w tamym roku kata to wziałem 2006 r 525 niż 530 bo minimum 2010 r. a róznica w jezdzie 520 a 525 to starszy model wydaje sie dłuższy łatwiejszy do jazdy na kole .. ale za to 525 ładniejszy model

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 15:43, 30 Sty 2012    Temat postu:

czy ja wiem czy łatwiejszy do jazdy na kole ? Razz mi wója (kolegi forumowego) katem na SM ciezej było postawic na gume niz moim. to wszystko kwestia przyzwyczajenia. podobno 520 przez 2 oddzielne wydechy miał lepsza moc z dołu. a 525 z góry wyzej ciągnał. ale to raczej róznica wyjdzie dopiero na hamowni. bo dla amatora to jest mało wyczuwalne. a wieksze znaczenie ma np oponka z tyłu ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszd7




Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:10, 30 Sty 2012    Temat postu:

140/80/18 czy taka? czy jednak 120/90/18 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 17:00, 30 Sty 2012    Temat postu:

nie chodzi mi o szerokosci itp Razz tylko o chociazby stan, czy dobraną mieszanke opony pod warunki.

akurat co do rozmiarów to opona 110 moze mieć szerokosc opony 140 Razz zalezy co i jak. na tor np lepsza jest 110. pod ciezkie enduro 140 jest lepsza. wiekszy balon itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 18:51, 30 Sty 2012    Temat postu:

Większy balon to większa odporność na korzenie, kamienie i inne niespodzianki. Ponad to opona 140/80 ma wyższy indeks nośności niż 120/80.
Oznacza to (między innymi) iż jest wytrzymalsza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moquai




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rędziny

PostWysłany: Pon 19:17, 30 Sty 2012    Temat postu:

Mam nadzieje, że te felerne 530stki z rocznika `08 to raczej przypadkowe sztuki. Kupiłem właśnie taki egzemplarz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:45, 30 Sty 2012    Temat postu:

henio12323 napisał:
czy ja wiem czy łatwiejszy do jazdy na kole ? Razz mi wója (kolegi forumowego) katem na SM ciezej było postawic na gume niz moim.

To zludzenie bo na sm mialem znacznie dluzsze/szybsze przelozenia, na zestawie enduro i takim samym przelozeniu mój byl bardziej agresywny przy niskich obrotach.
Do tego pozycja na 520 jest bardziej turystyczna, siedzi sie nizej, kierownica wyzej w stosunku do siedzenia i ogólnie moto bedziej gumowate i komfortowe.
Co do tej 530 to sprawdzaj czy oleje miedzy silnikowym a przekladniowym nie migruja miedzy soba, dobrze jest zmienic napinacz hydrauliczny na manualny o ile ktos tego wczesniej nie zrobil i kontrolowac filtry siateczkowe bo slyszalem o przypadkach ze lapaly gdzies nie szczelnosc i zasysaly syf w obieg uszkadzajac pompy oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gontarr




Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:20, 30 Sty 2012    Temat postu:

Bardzo dziękuje za wszystkie pomocne odpowiedzi Wink Ja spotkałem się z taka opinią, że 520 są najlepsze bo najrzadziej się psują i są najtańsze części spośród tych trzech motorów. Czy to prawda ? Bardziej celuje w SM niz enduro Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:52, 30 Sty 2012    Temat postu:

co do awaryjnosci to nie ma znaczenia bo to sa konstrukcyjnie blizniacze motocykle, tak samo z cenami czesci.
co do sm to tez zalezy gdzie chcesz nim jezdzic, jak chcesz latac po torze, albo terroryzowac miasto w weekendy, lamac przepisy wszedzie gdzie sie da typu chodniki, schody, trawniki i wszystkie miejsca gdzie potrzeba lekkiego i zwinnego moto to 530 bedzie ok.
Ale jak bedziesz jezdzil bardziej cywilnie i czesciej to trzeba bylo wybrac jakies lc4 bo na kolach sm szybko mth leca i zeby sie nie okazalo ze 2 razy w sezonie bedziesz musial robic rewizje silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kruszon71




Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:59, 30 Sty 2012    Temat postu:

moquai napisał:
Mam nadzieje, że te felerne 530stki z rocznika `08 to raczej przypadkowe sztuki. Kupiłem właśnie taki egzemplarz.

eee tam nie ma się co przejmować, kumpel ma 530 2008 i nabił nią już 300 mth, tłoczek wymieniany tylko raz. Jak się dba tak się ma!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gontarr




Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:19, 30 Sty 2012    Temat postu:

Raczej mam zamiar używać tego KTM do terroru miasta ale myślę, że przez dłuższy czas po zakupie motoru będzie to bardzo spokojna jazda do momentu aż go "ujarzmie" Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Wto 10:22, 31 Sty 2012    Temat postu:

Czyli będziesz go ujarzmiał ze 2-3 sezony Smile ja swojej 520 w 1,5 sezony nie okiełznałem Very Happy
No chyba ze jesteś lepszym rajderem, to zwracam honor Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin