|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wodkazimna
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:10, 28 Wrz 2017 Temat postu: Róźnice Exc 250F 2010 vs 2011 | zakup motocykla |
|
|
Cześć. czy były jakieś różnice w Exc 250f pomiędzy 2010 a 2011?
Jutro jadę zobaczyć dwa motocykle.
Miał być 200/250 2 t. Ale jak coś stoi to ponad 500km od domu:/
[link widoczny dla zalogowanych]
Exc 2010 Moto krajowe. 3 właściciel pradopodobnie zadbany, opony ok i mówi że sprzęt bez inwestycji na najbliższe przynajmniej 20h tak twierdzi obecny właściciel. Z dodatków Akrap i kilka pierdół. Czy występowały w Exc pomarańczowe ramy? Sprzedający twierdzi ze nie ma przełacznika map zapłonu. Choć wyczytałem, że w tym roczniku występowały. Czy to prawda?
Moto nr 2.
[link widoczny dla zalogowanych]
Exc 2011 sporawdzony z Włoch. Zakupiony w Gnieźnie. Poprzedni właściciel oddał do salonu Bogusławski w Słupsku. Obecny właściciel kupił Ktma 2 lata temu. Zrobił ok 20mh. Przy 232 h był robiony pełny serwis łącznie z zawieszeniem w Sanchez. Wersja SD. Dodatki Akrapovic (brak na foto) wentylator chłodnicy. Przełącznik map zapłonu i jakieś lepsze siedzenie podobno. Brak płyty pod silnik(zgubiona) Przebieg 250 mh
Oba zarejstrowane
Na co zwrócić szczególnie uwagę przy oględzinach?
Z góry dzięki !
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 15:13, 29 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
w duzym skrócie - zwróc uwage na wszystko nie ma rzeczy zbędnej,
duzych róznic w modelach nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wodkazimna
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:01, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Siema. No to zakupiłem i tym samym dołączyłem do grona pomarańczy:) Exc250f 2009 model 2010. Więc tak wcześniej jeżdzilem motocyklami mało wymgającymi pod względem serwisu. Jakie czynności serwisowe wykonać po zakupie? Żeby bezstresowo pojeździć
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 22:11, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Znajd ksiazke serwisowa i soe do niej stosuj to nic cie nie zaskoczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wodkazimna
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:56, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Ok tak zrobię. Ma ktoś może po naszemu serwisowke?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 8:59, 17 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
do tego rocznika nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wodkazimna
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:51, 17 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
A może instrukcję obsługi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:07, 17 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
kristofsx.com tu znajdziesz wszystko w PL nie znam zadnej chyba 2014 były juz w PL jezyku ale też w necie kopii nie widziałem ( tylko drukowane )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donPedro
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:20, 17 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Witamy w gronie pomaranczy. Jak zmieniasz olej to pamietaj o dwóch dodatkowych filterkach w silniku aby tam zajrzeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wodkazimna
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 1:55, 18 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Witam również raz jeszcze. Czym czyścić te dodatkowe filterki? bo rozumiem że ich się nie wymienia. Znajdę je z prawej strony silnika gdzie jest korek spustowy oleju?Jakie są interwaly serwisowe tłok rozrząd itd? Zadaję banalne pytania, wiem ale to moje pierwsze hard enduro. Wybaczcie;-) pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 6:47, 18 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
dlatego polecamy ksiązke serwisową tam masz wszystko opisane... nawet jak nie znasz języka to jest tabelka i kropkami zaznaczone co ile co kontrolować/wymieniać...
te siatkowe filterki fajnie idą zmywaczem do hamulców potem spręzarką przedmuchać i sa jak nowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Śro 13:35, 18 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
wodkazimna napisał: | Witam również raz jeszcze. Czym czyścić te dodatkowe filterki? bo rozumiem że ich się nie wymienia. Znajdę je z prawej strony silnika gdzie jest korek spustowy oleju?Jakie są interwaly serwisowe tłok rozrząd itd? Zadaję banalne pytania, wiem ale to moje pierwsze hard enduro. Wybaczcie;-) pozdro |
Dodatkowe filterki:
1. poniżej zębatki zdawczej (łeb 13mm)
2. od spodu silnika, na imbus 8mm
3. korek spustowy: z tyłu silnika, od strony łańcucha.
Uwaga. Zwłaszcza punkt 2 - ZAWSZE dokręcaj tylko odpowiednim momentem i stosuj serwisówkę - np smaruj ten korek olejem przed wkręceniem. Tam jest bodaj 10, czy 15 Nm, a i tak lubi się zapiekać. Jak zniszczysz łeb śruby, to możesz mieć kłopot.
Tłok, rozrząd itd - w zależności od tego jak jeździsz;-) Jak dbasz, często zmieniasz dobry olej, masz czysty filtr powietrza i nie pałujesz na zimno - to tłok pojeździ realnie ok 100h bez niczego. A zapewne więcej. Producent każe przy hobby use wymieniać tłok co 80 godzin, i co tyle samo każe _wymieniać_ zawory. Komplet zaworowy ~1600 pln w oryginale, podobnie w proxie, stalowe zamienniki połowa tego. Jak nie wiesz kiedy było wymienione, to warto się tematem zainteresować, bo tytanowe zawory dają mało sygnałów ostrzegawczych. Remont silnika po strzale z zaworu poleci w ciężkie tysiące. Moje zawory wymieniłem przy 190h, nie było na nich żadnych znaków świadczących że będą się rwać, ale zmieniłem je dla świętego spokoju. Warto zauważyć, że zmienił się numer części, i teraz do tego silnika sprzedawane są takie z interwałem 105h i to nie na wymianę, tylko na inspekcję.
Ale generalnie motur jest bardzo fajny. Akurat jestem na sprzedaży swojego i cały czas się zastanawiam czy dobrze robię
pozdrówki
yahoo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yahoo dnia Czw 12:52, 19 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wodkazimna
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:27, 20 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Oliwa zmieniona (ipone katana) Przy filterku od spodu silnika było kilka drobnych opilkow. Olej będę zmieniał co 10h tak jest w serwisowce gdyż koszt jest znikomy, a wiadomo że nie warto oszczędzać na oleju. Filtr powietrza też u mnie jest zawsze czysty. Palowanie na zimno? U mnie chyba nigdy nie ma ostrego upalania. No chyba że ten exc stworzy że mnie zawodnika:-D Te zawory o nowych numerach co wymagają inspekcji co 105h są tytanowe oryginały? Czy lepiej kupić stalowe? od remontu przejechane jest ~50h. Coś czuję że będzie mnóstwo pytań z mojej strony;-) Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Pią 9:38, 20 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
wodkazimna napisał: | Te zawory o nowych numerach co wymagają inspekcji co 105h są tytanowe oryginały? Czy lepiej kupić stalowe? od remontu przejechane jest ~50h. Coś czuję że będzie mnóstwo pytań z mojej strony;-) Pozdro |
Dokładnie. Zawory co 105 to zawory OEM, tytan. O stalowych było tutaj parę wątków - w tym mój, dotyczący dokładnie tego silnika. Konkluzja taka, że sam musisz zdecydować, biorąc pod uwagę więcej czynników niż tylko cena, takich jak zwiększone obciążenie napędu rozrządu (na thumpertalku bodajże ktoś to policzył bardzo szczegółowo, biorąc pod uwagę wagi stal/tytan, prędkości obrotowe itd) oraz obniżkę osiągów. Przy czym inspekcja zaworów to nie znaczy pomiar luzów, a wymontowanie ich z głowicy i pomiar samych zaworów, trzonków i grzybków.
A zawodnika raczej nie zrobi, ale to nie jest motur który lubi jeździć powoli
pozdrówki
yahoo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 10:39, 20 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem to jest temat jak tuleja/ nicasil. niby tuleja jeździ ok - ale nikt nie chce kupowac moto z tuleją bo to nigdy nie jest lepsze wyjscie.
podobnie tytal/stal. jak moto zrobione pod tytany to powinien na nich jeździc.
do stalowych zeby zawpry sie cofały ( ciezsze zawory ) potrzeba mocnych sprezyn - takie mocniej " wala" w gniazda i szybhciej leca gniazda zaworowe - czyli całe głowice. potem nie tak łatwo o fachową i dobrą naprawe głowicy do wyczynowego motocykla - to nie polonez. same tytany znacznie mniej sie zuzywaja - wolniej wycieraja, duzo dłuzej trzymaja odpowiednie luzy zaworowe. i tak jak ktos zauwazył - mniejsze opory dla łancuszka, to dłuzszy zywot łancuszka- takze niby koszta nizsze a potem a to lancuszek, a to napinacz szybciej poleci a to znowu zawory io wychodzi drozej niz na tytankach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|