|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Śro 9:06, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
xr i lc4 625 porównywalnie waża. ale lc4 620 i 540 sa dużo lżejsze od xr i nie wygladają tak klocowato jak xr650r. Wiem , bo mialem 620 a kolega ma xr650R
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:59, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
dzieki za wszystkie opinie , bede myslal...ale mam chec na cos innego jak to mowi papier toaletowy "aby zyc trzeba sie rozwijac " ja na szose mam
vfr 800 fi , wiec kat tylko do offu+dojazdowki albo krotkie przeloty szosa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcel111
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 11:42, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
"xr i lc4 625 porównywalnie waża. ale lc4 620 i 540 sa dużo lżejsze"
dalej się bede upieral ze xr650r jest lżejszy na papierze i w odczuciu od sxc 625. Starsze modele lc4 szczegolnie sc faktycznie sa jednak lzejsze.
niestety gdzie xr spali 10l na 100 tam sxc 7l. KTM jest nowoczesniejszym sprzętem, lepsze zawieszenie, rozrusznik, ekonomiczny silnik a BRP to bezkompromisowy szatan, palacy jak smok i na dodatek kopany z lampą z przodu jak ogór
dla mnie jednak juz xr byla ciezkawa nie mowiac o sxc dlatego zmienilem na exc.
Rysiek, jeśli ty podane przebiegi robisz na czarnym a enduraka chcesz tylko na teren, to bierz EXC. Przyjemność z jazdy sporo większa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcel111
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 11:56, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
co do kosztów serwisowania takiego EXC 525 to napisalem coś takiego i wklejam też tu:
2t 250/300 vs 4t 450/525 realne koszty
Na forach można spotkać zapytania o 2t osób które szukają sprzętów do enduro, szczególnie interesują ich exc 250 i 300. Poniższe informacje mogą rozjaśnić im realne koszty które ich czekają.
Policzone pod wpływem inspiracji kolegów jeżdżących 2t, którzy ciągle myśleli że mają taniej, coś im się nie zgadzało więc szczerze policzyli.
Jeśli ktos przy wyborze 2t vs 4t kieruje się tym artykułem
[link widoczny dla zalogowanych]
to niech zauważy, że artykuł nie bierze pod uwagę zużycia paliwa, ani kosztów mieszanki.
Także podane przebiegi remontów dużych 4T dotyczą raczej SX i torowej jazdy a nie wersji exc 4T jeżdżącego enduro, dodane są za to ceny usług serwisowych które większość robi samemu.
Przebiegi jakie robi np exc 525 to wg informacji z amerykańskich forów (ale także i na Polskich potwierdzaja niektórzy ) to nawet 500-600 mth czyli mniej więcej 15-20 tyś km.
Takie przeciąganie zniekształca jednak kształt cylindra i w przypadku ostrej jazdy grozi awarią korby.
Realne w miarę bezpieczne przebiegi między remontami w exc 525 to mniej więcej do 300mth czyli około 10 tyś km.
Wtedy czeka nas tłok, korba, łożyska, łańcuszek, co najmniej ssące zawory i sprężyny.
Koszt po 10 tyś km (okoo 300mth)
tłok 600, korba 550, wbicie korby 150, łożyska wału i uszczelnienia 400zl łańcuszek 120 zawory ssące ze sprężynami 400, założenie zapięcie zaworów z planowaniem głowicy i uszczelniaczami 200zl, uszczelki silnika 250zł + robota 500 = 3200 nawet jeśli się uprzemy i wymienimy wydechowe zawory plus pierdoły jak łożyska wałka rozrządu to koszt całkowity remontów co 10 tyś km = około 4 tyś zł
W 2t wg serwisówki wymiana tłoka co 40-60mth, w praktyce w jeździe enduro też wytrzyma więcej 100mth=3500km
Na 10 tyś km przebiegu tłok wymienimy 3 razy, korbę 1,5 raza (wymiana co drugi tłok, przy trzeciej wymianie wymieniamy sam tłok, czyli trzeba doliczyć połowę kosztów nastepnej wymiany korby)
Koszt na 10 tyś km:
Tłok 400, uszczelki do wymiany tłoka 150 robota nawet własna czyli 0 = 550zl x 3 wymiany = 1650zl
korba 400, wbicie korby 150, łożyska wału i uszczelniacze400, uszczelki silnika 250 robota 500 = 1700zl x 1,5 wymiany = 2550zl
Razem po 10 tyś km = 4200zl i to nawet uwzględniając samodzielną wymianę tłoka.
Zużycia nikasilu, sprzęgieł i zawieszeń na podobnym pozomie więc nie ma sensu liczyć.
Materiały eksploatacyjne:
Paliwo
525 exc - 8 litrów na 100km
250/300 2t - 12 litrów na 100km + mieszanka
po 10 tyś km paliwo liczone po 5,6zl
-exc 525 - 4500zl
-250/300 2t - 6700 + 30 litrów oleju do mieszanki castrol po 50zl = 1500zl czyli razem 8200zl
olej (w 4t jeden olej w skrzyni i silniku)
exc 525 - 1,25 litra oleju co 500km, czyli 20 wymian co druga wymiana dochodzą 2 filtry
20x 1,25litra = 25 litrów oleju
olej castrol syntetyczny 4litry po 150zl
czyli 1000zl olej + 10x30zl za filtry - 300zl
razem 1300zl
250 2t
wymiana oleju w skrzyni co 10 mth (zaogrągleone w górę tez co 500km)
20 wymian po 0,75litra czyli około 40zł na wymiane - 800zł
nasączanie filtra tak samo więc bez porównania.
Sumując przejechanie 10 tyś km (300mth)kosztuje uwzględniając remonty silnika i zużycie paliwa i oleju (nie uwzględnione zawieszenie, sprzęgła, nasączanie filtra, opony, napędy, bo to taki sam koszt w obu przypadkach)
exc 525:
remont 4000zl
paliwo 4500zl
olej 1300zl
Razem 10 000zl
exc 250/300 2t
remont 4200zl
paliwo z mieszanka 8200zl
olej skrzyni 800zl
Razem 13 000zl
Wyjaśnienia:
-Przelicznik 100mth = 3500km to orientacyjny średni przelicznik jaki najczęsciej wychodzi w licznikach ktm, może się różnic jeśli ktoś np robi tylko podjazdy.
-Zużycie paliwa zaobserwowane na żywo zarówno na 520exc jak i na 250exc 2t (dla porównania XR650r w takich warunkach paliła 10l na 100km)
-Okresy między remontami - wynikają z obserwacji zużycia sprzętów moich i kolegów, tu zdaje sobie sprawę zdania mogą się różnić.
-Koszty części i napraw orientacyjne. Wszelkie regulacje, wymiany oleju i drobne naprawy robione we własnym zakresie.
-Porównanie bierze pod uwagę motocykle w kupione po remoncie, albo nowe. W praktyce starszy zaniedbany 4t może kosztować więcej na początek (droższy pierwszy całkowity remont)
Post został pochwalony 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:34, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
czy byly jakies rocznikowe modyfikacje w EXC 525 ? zawias ? silnik ? EXC ma kolektor z 1 rura czy z dwiema ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 12:24, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
rocznik 2003 ma dwie rury wydechowe i boczki oddzielne od tylnego błotnika, pojedyńcza jest od 2004 i tylny błotnik jest razem z boczkami, w 2005 jest "szeroka" rama (zamiast rury po bokach) , nowe plastiki i silnik są od 2008.
Najsłabszy zawias był w 2003 ,później było już tylko lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:36, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
mozesz cos wiecej napisac o szerokiej ramie ? bo nie bardzo wiem oco chodzi. Z lagami to w 2003 bylyl jeszcze 43 a pozniej 48 ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Czw 12:41, 15 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 17:23, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
tak, a co do ramy w 525 masz szeroką rame, owalną. tu gdzie sie wyciera od butów w starszej są rurki okrągłe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 17:33, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
2003-2004
2005-2007
dużo ogłoszeń jest takich że bike z 2005 i ma rurki zamiast płaskiej, więc nie daj sie wkręcić
co do zawiasu - od 2003 szedł 48mm , 43 był do 2002
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 17:35, 15 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|