|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HaardRock
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 18:51, 10 Paź 2016 Temat postu: Seta w 2t - fakty i mity |
|
|
Cześć! Jestem z wielkopolski i jeżdzę exc 450 na wtrysku, od dłuższego czasy chodzi za mną przesiadka na 2t w celu poprawienia techniki jazdy. Po długich namysłach stwierdziłem ze 125 moto idealne do nauki, tylko pytanie jak sprawdzi sie w Wielkopolsce.. Wiadomo ze im trudniejszy teren, tym lepiej dla sety. Temat założyłem głównie w celu obalenia różnych mitów na temat tego modelu. Często idzie przeczytać ze tłok co 40mth, ze cały bak na godzinę. Miał ktoś do czynienia z tym sprzętem? Jak kończyły sie wasze przesiadki na dwu takty?
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HaardRock dnia Pon 18:51, 10 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 19:13, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Mam dwa takie silniki (SX 125 i 150). To co napisałeś to akurat są fakty:
- tłok max co 40 mth (albo jak ktoś woli 80 godzin) i to jeszcze zależy od stylu jazdy i terenu. U mnie max wytrzymał 116,5 godziny czyli wychodzi około 60 mth. Normalnie przy amatorskiej jeździe po torze + jakies 20-30% przeloty tłok wymieniam co jakieś 30 mth.
- spalanie - bak - 1 mth. Na spokojnych przelotach (nie przekraczanie 7 - 8 tys rpm) średnie spalanie waha się od 8 do 12 litrów. Jeżeli chcesz cisnąć ile fabryka da na prostych to musisz do tego jeszcze trochę doliczyć. Drugi minus prostej - bardzo łatwo jest zarżnąć silnik (brat 2 razy zatarł 150kę w ten sposób).
Powtarzam że piszę o SX, przy EXC powinno bym minimalnie mniejsze spalanie i trochę większe interwały pomiędzy wymianami tłoka.
A i na tych moto jeździ się jak na rowerach - nie czuć masy, w winklach kładziesz je jak chcesz a nie jak chce moto. Jest odczuwalna różnica w jeździe pomiędzy ramą z 2009 roku i 2014. Mam czasami okazję pojeździć jakimiś 450ami od znajomych i na krótkim torze nie mają szans z 125 (przy amatorskiej jeździe) i tam po jednym kółku ma się dosyć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pon 19:15, 10 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HaardRock
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:16, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Oooo, to mnie zaskoczyłeś. Właśnie tych prostych się najbardziej obawiam bo u nas tego całkiem sporo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:25, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
czemu sie zaciera na prostych
przeciez ma smarowanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:29, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Miałem exc 125. Jeździłem tym motorem w ciężkim terenie, tłok wymieniałem po 60h, spalanie duże raz mi się udało w godzinę wyjeździć bak ale to była jazda na otwartej manetce. Tak to średni bak mi wystarczał na dwie trzy godziny jazdy. Licz się z tym jak będziesz użytkował 125 w terenie to sprzęgło spalisz w szybkim tempie raz na sezon trzeba liczyć się z tym kosztem. Techniki się nauczysz na tym motorze bo nerwowa seta nie wybacza, trzeba mieć bardzo dobrze opanowane sprzęgło i gaz żeby tym jechać. Byłem w podobnej sytuacji z 300 4T przesiadłem się na 125 2T po tej zmianie zobaczyłem, że nie umiem jeździć na motorze w terenie. Dopiero po sezonie jazdy byłem w stanie wykorzystywać potencjał 125. Dużo osób na forach mówi, że 125 jest za słabe i po sezonie się z nudzi ale niestety to nie jest prawda, większość z tych osób albo nie miało styczności z setką albo słabo jeżdżą i do jazdy muszą mieć sprzęt większej pojemności. Po dwóch sezonach przesiadłem się na 200 2T i bardzo sobie chwaliłem ten sprzęt mocniejszy dół niż 125, góra ta sama. Do nauki też polecam 200 2T tylko jak się jeździ w cięższym terenie, strome podjazdy i trawersy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 19:41, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
barek253 napisał: | czemu sie zaciera na prostych
przeciez ma smarowanie... |
Smarowanie ma ale tłok przy tak wysokich obrotach (10-11 tys obr/min) dostaję bardzo duzo ciepła przez długi czas (na torze mx nawet jak trzymiesz gaz do oporu to to jest przez pewien moment, przed winklem go ujmujesz i przepłukujesz silnik) i szybko puchnie (luz 0,05mm). Sprawdzone na tłokach wossnera, nicasilu i tulei (motul800 albo samourai) - nie polecam pałować moto na długich odcinkach.
Co do samej jazdy to tak jak kolega wyżej pisze - większości wydaje się że setka jest słaba bo śmigają tylko po prostych. Na torze amatorowi naprawdę ciężko jest ją wykorzystać w 100%.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pon 19:43, 10 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:48, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
A gdzie latasz po tej wlkp?
Seta to chyba tylko do obornik na tor.
Każdego kogo znam z wlkp to przesiada się na coraz większe sprzęty bo żeby tutaj pojeździć to trzeba jeździć daleko.
Ostatecznie kończą na turystykach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 19:48, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Od siebie dodam, że im cięższy teren tym spalanie bardziej zbliżone do kolegów na 4t. Na przelotach wir w baku, a mimo to brakuje biegów.
Ponadto setę dużo ciężej zagotować, ogólnie dużo mniej się grzeje niż czteropak. Warto często dostrajać gaźnik i czyścić filtr powietrza, bo ma to ogromny wpływ na moc, reakcję na gaz. Polecam wymianę filtra co sezon, stary filtr nie będzie tak dobrze przepuszczał.
Pełno ludzi, szczególnie na starych maszynach mówi, że brakuje im mocy, ale tacy ludzie nigdy nie wyciągali gaźnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HaardRock
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:54, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | A gdzie latasz po tej wlkp?
Seta to chyba tylko do obornik na tor.
Każdego kogo znam z wlkp to przesiada się na coraz większe sprzęty bo żeby tutaj pojeździć to trzeba jeździć daleko.
Ostatecznie kończą na turystykach. |
Głównie Biedrusko, Oborniki i czasami zdarzy nam się wyskoczyć na jakąś żwirownie czy puszczę. Tylko własnie problem jest ten że wszędzie trzeba dojechać. Czteropak fajny na dłuższe trasy, przeloty, ale chciałem spróbować czegoś lżejszego, łatwiejszego do prowadzenia w zakrętach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:08, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
to spróbuj chocby 250 w 4T moto sie duzo lepiej prowadzi. 450tki to krowy w stosunku do mniejszych pojemnosci a 250 w 4T też da sie i gdzies podjechac po prosdtej i technicznie pobawic. nawet taka 350tka jest duzo zwrotniejsza i sprawia wrażenie lżejszej niz 450/500
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HaardRock
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 20:45, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Hmm, a jakieś 2t większej pojemności?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:11, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Setka w taki teren po jakim jeździsz według mnie to porażka. Każdy dwusuw nawet trzysetka nie lubi długich dojazdówek i łatwego enduro. 125 nie dość że kurewsko wolne na przelotach to pali jak smok i niszczysz jej silnik na dojazdach.
Jeśli cię stać to kup sobie poprostu drugi motocykl, albo setkę albo trialówkę żeby podciągnąć technikę. 250/300 exc na dojazdach poradzi sobie dużo lepiej bo osiąga już normalne prędkości, silnika też szybko nie zniszczysz bo tego nie kręcisz do końca non stop, ale według mnie kupowanie dużego 2t żeby latać po prostych i czasem żwirowni to profanacja. Te motocykle żyją dopiero w bardzo ciężkim terenie i wtedy doceniasz ich zalety.
Jedyny złoty środek to 350 excf.
A tak pozatym to w twój teren aktualnie masz chyba najlepszy motocykl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HaardRock
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21:39, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie stwierdziłem że 125 to ciekawa alternatywa dla trialówki, sprzęt chciałem zmienić z powodu zainteresowania 2t. Pomyślałem, że jak 2t to najlepiej zacząć od podstaw czyli 125, teraz widzę, że taki tok myślenia nie jest odpowiedni. Wzrostem i wagą też nie grzeszę więc myślę że może spróbuje z mniejszą pojemnoscia 4t. Jezdzic sie chce, a nie ma gdzie, to jest najgorsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 7:01, 11 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
125 a trial to całkiem inna sprawa
jak juz to bardziej bym myslał nad freeride ;D ale ak freeride to wolałbym bete xtrainer takie moto juz ciągną typowo jak trialówki. ale na przeloty kiepskie, na ciezszy teren ( szybkie przeloty słaby zawias słabe heble itp ) z kolei do trialu ideał.
ja miałem 525 i tez latałem w sumie po prostych, na przeloty, robiłem po 100 km dziennie nawet. ale jak dorwałem 300tkew 2T to taka jazda to była dla mnie mega męczarnia, moto wyje wibruje, słabsze od 4paka było 500tki zeby cisnąć ze spora prędkoscią i miec jeszcze pół manetki na poderwanie na koło i zaczałem szukać cieższych elementów do jazdy i tam sie spisywał idealnie, lekki poręczny zwinny, mocy od groma wiec nawet jak podjazd był bez rozbiegu to dawało rade wjechać. ale na proste to mnie męczył ten sprzet mocno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Wto 13:26, 11 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
HaardRock napisał: | Wzrostem i wagą też nie grzeszę więc myślę że może spróbuje z mniejszą pojemnoscia 4t. |
A Ty czasem nie miałeś takiego 250F jak mój? Bo w takim razie wiesz czym to pachnie
I w ogóle jakbyście coś do Noteckiej jechali, to weź daj znać, może akurat będę mógł. Aby nie na szutry, tylko powalczyć coś trudnego
uszanowanko
y
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|