|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fabian
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:31, 15 Sty 2013 Temat postu: Silnik EXC RFS 450 -> 525 2005rok |
|
|
WItam
próbuje rozgryźć temat podobieństw konstrukcyjnych silnika RFS z 2005 pomiedzy 450 a 525. Jakie części są wpólne? wał, głowica, gaźnik ? itd.
Mam wiele różnych opini.
Czy posiada ktoś informacje na ten temat - innymi słowy interesuje mnie co zrobić aby przerobić 450 na 525 czy to w ogóle ma sens?
Moja 450 wymaga juz remontu stąd moje rozważania.
Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 14:57, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
wystarczy popatrzeć na wspólne częsci w katalogach. 450 i 525 to sa niemalze identyczne silniki. dół jest ten sam, na górze róznia sie tylko cylindrem i tłokiem, głowica zostaje ta sama. nie wiem jak jest z gaźnikiem, tzn na pewno jest ten sam ale nie wiem jak z rozmiarami dysz. ale pewnie też to samo. spokojnie mozesz przerobic swój silnik nawet na 560
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:16, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
na początek link: [link widoczny dla zalogowanych]
różnią się tylko srednicą cylindra - 89 vs 95mm
450 ma uszczelke pod cylindrem 0,8mm a 525 0,5mm
wałek rozrządu ten sam 5521
jak masz cylka 450 rozwierć zatulejuj na tłoka 525 i ciesz sie mocą
KTMy są jak klocki lego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:40, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
tylko nie wstawiaj zadnej tulei !! chyba ze delikatnie eksploatujesz. co do róznic, juz wyjasnione. Miedzy 400-450/525 jest juz wiecej róznic. Sx 450 i 525 tez sie róznia od exc i trzeba uważać na wysokosci cylindrów, nie tylko na srednice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarnysm
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mława
|
Wysłany: Śro 2:16, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | wystarczy popatrzeć na wspólne częsci w katalogach. 450 i 525 to sa niemalze identyczne silniki. dół jest ten sam, na górze róznia sie tylko cylindrem i tłokiem, głowica zostaje ta sama. nie wiem jak jest z gaźnikiem, tzn na pewno jest ten sam ale nie wiem jak z rozmiarami dysz. ale pewnie też to samo. spokojnie mozesz przerobic swój silnik nawet na 560 |
a na 560 Nie trzeba zmieniac korby i modulu zaplonowego? w po przyszlym sezonie bede wymieniac tlok i cylek i tez zastanawiam sie nad 560 tylko nigdzie nie moge znalezc info co dokladnie potrzeba (i za ile) zeby zrobic z 525-560
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 6:27, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] 1000$ jesli wyslesz im swoj cylinder a w zamian dostajesz korbe, tlok i nowy cylinder
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:26, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
z serynjego 450 mozesz zrobic 510, puzniej wkładasz wiekszy cylinder i robisz 540 a zeby z 540 zrobic 560 musisz zmienic wał od 560 który ma wiekszy skok. Jak juz robisz 560 to wiadomo ze lepiej odrazu i wałek, gaznik, sprzegło, moduł... spore koszty wychodza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 14:04, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
sory racja miałem na mysli 540 a napisałem 560 ma inna korbe jak nie cały wał itp iotd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fabian
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:57, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
madart napisał: | na początek link: [link widoczny dla zalogowanych]
różnią się tylko srednicą cylindra - 89 vs 95mm
450 ma uszczelke pod cylindrem 0,8mm a 525 0,5mm
wałek rozrządu ten sam 5521
jak masz cylka 450 rozwierć zatulejuj na tłoka 525 i ciesz sie mocą
KTMy są jak klocki lego |
Któryś fachowiec z kolei podpowiada mi że jest jeszcze różnica w wale - inaczej przesunięte wykorbienie. Spotkął się ktoś z taką informacją?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 15:00, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
eee jak mam serwisówke do silnika 450 525 to numer wału jest ten sam dla 450 i 525 wiec róznic nie moze mieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:07, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
róznica w wykorbieniu jest miedzy 400 a 450/520/525/540 i 560 ma jeszcze inny wał i korbe od całej reszty. W korbie od 560 prawdopodobnie jest tylko taka róznica ze jest przeszlifowana na dolnej stopie zeby miesciła sie w obrysie wału przy najnizszym połozeniu, z racji tego ze czop jest osadzony na wiekszym promieniu bez zwiekszania całkowitej srednicy połówek wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fabian
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:10, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki wszystkim za wpisy. Chyba powoli się mi to wszystko klaruje. Dół silnika jest ten sam, głowica i wałek rozrządu też. Nawet gaźnik taki sam.
Różnica to oczywiście cylinder z tłokiem, uszczelka i jak się okazało moduł zapłonowy co może przesądzić o finansowej porażce całego przedsięwzięcia.
450 525
Głowica 59036020144 59036020144
Gaźnik FCR-MX39 TPS 03 59031001200 59031001200
Wałek rozrządu 59036010000 59036010000
Wał 59030018500 59030018500
CDI 59439031010 59039031500
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:42, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
jak masz np tłok i cylinder do wymiany. to masz wcale nie wiekszy wydatek. kupujesz tylko tłok i cylek 510 pojemnosci i zakładasz. moduł jest ten sam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goger
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Galicja
|
Wysłany: Pon 22:35, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
wójo napisał: | z serynjego 450 mozesz zrobic 510, puzniej wkładasz wiekszy cylinder i robisz 540 a zeby z 540 zrobic 560 musisz zmienic wał od 560 który ma wiekszy skok. Jak juz robisz 560 to wiadomo ze lepiej odrazu i wałek, gaznik, sprzegło, moduł... spore koszty wychodza. |
zaciekawiło mnie jak z 450 zrobić 510, możesz wójo rozwinąć temat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|