|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aarek1414
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 12:35, 19 Lut 2018 Temat postu: Spalanie stukowe 300 2T |
|
|
Hej, mam właśnie taki problem przy moim Husabergu 300 2013 rok. Problem pojawił się końcówką sezonu po porządnym przepałowaniu, spalanie stukowe pojawia się praktycznie od razu po lekkim zagrzaniu moto. Nie zabierałem się za to wcześniej bo moto stało bez zawieszenia i nie mogłem i tak sprawdzić. Pytanie od czego zacząć, co może być przyczyną. Gaźnik myślę, że mam dobrze wyregulowany, wszystko zgodnie z serwisówką, świeca prawie nowa, ale i tak wymienię. Zastanawiałem się jeszcze nad modułem, można go jakoś sprawdzić np w serwisie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:23, 19 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
na początek wzbogać ustawienia gaźnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Pon 14:26, 19 Lut 2018 Temat postu: Re: Spalanie stukowe 300 2T |
|
|
Aarek1414 napisał: | Hej, mam właśnie taki problem przy moim Husabergu 300 2013 rok. Problem pojawił się końcówką sezonu po porządnym przepałowaniu, spalanie stukowe pojawia się praktycznie od razu po lekkim zagrzaniu moto. Nie zabierałem się za to wcześniej bo moto stało bez zawieszenia i nie mogłem i tak sprawdzić. Pytanie od czego zacząć, co może być przyczyną. Gaźnik myślę, że mam dobrze wyregulowany, wszystko zgodnie z serwisówką, świeca prawie nowa, ale i tak wymienię. Zastanawiałem się jeszcze nad modułem, można go jakoś sprawdzić np w serwisie? |
moze sprawdz zapłon. Moze sie przestawił. kto wie. Masz problem to trzeba szukac. Jakiego koloru swieca?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aarek1414
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 15:32, 19 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Teraz mam dysze 38 i 178, iglica N8RG pos 4, śrubka regulacji wykręcona o 2 obroty, przykręcenie o 0,5 nic nie daje. W którą stronę to podregulować?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aarek1414 dnia Pon 15:53, 19 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:25, 19 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Uszczelka pod cylindrem na pewno odpowiedniej grubosci?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aarek1414
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 17:47, 19 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
janexc200 napisał: | Uszczelka pod cylindrem na pewno odpowiedniej grubosci? |
Myślę, że dobra, moto jest 40 godzin po remoncie i do tej pory wszystko było ok. Mam dziwne przeczucie, że to moduł, może ktoś jest chętny żeby go sprawdzić w swoim moto? Nr części 54839331500
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aarek1414 dnia Pon 17:49, 19 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pon 18:08, 19 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Jesteś pewnien, że motocykl wpada w samozapłon? Jaki kolor świecy? W 2t taka sytuacja zwykle spowodowana jest przez zbyt ubogą mieszankę i kupę nagaru. Jaki olej lejesz?
Może faktycznie tylko zapłon się przestawił
Najlepiej nagraj filmik z pracy silnika.
Co dzieje się gdy chcesz zgasić silnik gaszakiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aarek1414
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 18:49, 19 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
żółf napisał: | Jesteś pewnien, że motocykl wpada w samozapłon? Jaki kolor świecy? W 2t taka sytuacja zwykle spowodowana jest przez zbyt ubogą mieszankę i kupę nagaru. Jaki olej lejesz?
Może faktycznie tylko zapłon się przestawił
Najlepiej nagraj filmik z pracy silnika.
Co dzieje się gdy chcesz zgasić silnik gaszakiem? |
Moto gaśnie normalnie, leję albo motula 800 albo ipone samurai. Postaram się w weekend nagrać film bo mam jeszcze chłodnice chińskie do zamontowania i wentylator. Czy jestem pewien,że to spalanie stukowe, nie do końca. Zaczęło mi się to dziać na szkoleniu u Marcina Spirowskiego i on mówił, że taki dźwięk pojawia się jak sprzęt jest bliski zagotowania. Co któryś obrót tłoka jest uderzenie i czuć jak silnik się przydławi.
Coś podobnego jest na tym filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=faMok5DjxOY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Budyniu
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:15, 19 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Prosty sposób na sprawdzenie: trzymaj max gazu i wciśnij gaszak, jeśli będzie łapał co chwilę to stukowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:00, 19 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
a tam jest opcja przestawienia zapłonu w ogóle ?
najprędzej to zły stopien kompresji - czyli źle dobrana uszczelka pod cylindrem,
a moduł nie bardzo ma nic do tego znajomy przerobiona 250 na 300 na module od 250tki, i odwrotnie też - kwestia było w troche innym moze oddawaniu mocy czy kręceniu góra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aarek1414
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 23:21, 19 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Myślałem, że zapłonem steruje moduł. Do końca tygodnia montuję sprzęt, nowa świeca, paliwo i jeszcze raz ustawię gaźnik na bogato.
Czy po zdjęciu głowicy będę już coś wiedział o uszczelce pod cylindrem? Chociaż dziwi mnie to, że moto 40 godzin chodziło dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pon 23:24, 19 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Jeżeli taki dźwięk jak na powyższym filmie, to właśnie objaw źle ustawionej mieszanki w 2t. Jak przegrzejesz jest dokładnie to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 6:33, 20 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
nie ustawiaj bogato tylko normalnie do danej temperatury, bo to tez niedobre
jeśli ktoś ustawił gaznik 40h temu np w sierpniu to normalne ze to ustawienie bedzie teraz za ubogie, bo w zimie silnik dostaje duzo wiecej powietrza,
ostatnio znajomy to olewał i zimą jezdził na takim przeciągającym silniku, teraz robi kapitalke, luz na korbie chyba z milimetr
po zdjeciu głowicy przykreć suwmiarkę albo coś innego idealnie równego do cylindra od góry i złap szczelinomierzem odleglość miedzy suwmiarką a tłokiem w GMP najłatwiej pokrecająć tylnym kołem na biegu-w exc z tym silnikiem ma tam byc od 0,1mm do 0, jeśli tak nie jest to ktoś dał złą/złe uszczelki pod silnikiem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez janexc200 dnia Wto 6:35, 20 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aarek1414
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 7:30, 20 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Gaźnik zawsze reguluję do temperatury i wysokości według nastawów które dostałem od poprzedniego właściciela. Dzisiaj zamawiam uszczelki pod głowicę, ale najpierw jeszcze raz gaźnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Wto 8:07, 20 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Budyniu napisał: | Prosty sposób na sprawdzenie: trzymaj max gazu i wciśnij gaszak, jeśli będzie łapał co chwilę to stukowe. |
Hola, hola. Mam wrażenie, że w tej dyskusji trochę mylimy spalanie stukowe z samozapłonem. To różne rzeczy.
pozdrówki
yahoo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|