|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moalord
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:55, 29 Sty 2017 Temat postu: Sprzegło EXC 400 - XC4 |
|
|
Czesc Panowie,
Pytanie czysto techniczne, sprzęgło odpowietrzone, klamka reaguje prawidłowo, przy gwałtownym przyspieszaniu nie slizga się. W polowie "klamki" wysprzegla przy ruszaniu, czasami na zimnym ciagnie.
I tu ciekawostka, czy zimny, rozgrzany - nie mogę odpalić na biegu bo ciągnie.. również przy wrzuconym biegu i zgaszonym silniku nie wysprzegla.
Co to może być ? Na dniach planuje przegladac luz zaworowy oraz tarcze sprzęgłowe bo chce moto przygotować na perfect na sezon
Z gory dzięki za odp.
Pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 15:18, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Opcje 3
Albo masz jakis lepki olej i klei sprzeglo
Albo przekladki sa pokrzywione
Albo wybity kosz sprzeglowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moalord
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:43, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Olej zalany swiezo na motorex i nie pomoglo... myslalem ze może wina tarcz ? To zapobiegawczo wymienić komplet tarcze, przekładki, sprężyny ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez moalord dnia Nie 16:19, 29 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 17:47, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Tarcze nie maja nic do tego. W sumie chyba ze sa bardzo kiepskie. Ja kuoilem chińskie nhc i tez troche ciagnelo na zimnym. Ale kopnac na biegu spoko moglem.
Wymienux na pewno bedzie najpewniej. Ale nie zawsze jest sens. Skontroluj sprzeglo zgodnie z serwisowka i bedzie pewnie cos wiadomo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Nie 18:06, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Te ciągnące sprzęgło to ciekawy temat. Rozbierasz sprzeglo i wszystko niby ok a sprzeglo ciągnie. Ciekawostka jaką udalo mi sie zaobserwować to jak dasz minimalnie gazu to od razu lepuej wsoczy luz (lepkość kinetyczna?). Druga prawidłowość, jak mocno przez chwilę przypalisz sprzeglo, zgasisz to ze dwa razy zapali na biegu bez efektu ciągnięcia sprzegla (jakby tarcze sie lekko przytarly?). To mnie zaprowadzilo do konkluzji, ze moze jednak material z ktorego wykonane sa korki tarcz ma znaczenie? Bo sama zmiana rodzaju oleju nie przynosi efektow. Generalnie nauczylem sie z tym żyć. Zawsze gorzej jest jak świeży olej. Jak sie trochę przepracuje jest lepiej. Dziwny wogole temat. Sam posłucham doswiadczenia innych użytkowników np czy po zmianie tarcz i przekladek problem znika?
Przekładki proste jak łza, nie przypalone, kosz jak nowka, klamka pieknie działa i pomimo regulacji na min i max zakresu wciskania efekt lekkiego ciągnięcia jest. Chociaz mi pali na biegu dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Nie 18:14, 29 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moalord
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:12, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Hmm... z luzem tez wlasnie jest czasami problem, raz wchodzi gładko, a innym razem musze 2-3x "szukać" - dziwne.. No to zobaczymy, zamiennik EBC kosztuje ok 500zl (tarcze, przekładki, sprężyny) do tego kontrola kosza itp... Dam znać jak będę po przeglądzie - w miedzy czasie proszę o dodatkowe porady/sugestie osób które miały podobny problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof_eM
Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:51, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Miałem robione sprzęgło i na zimnym oleju kleiło tarcze. Poprawa z wbijaniem luzu nastąpiła po zmianie oleju na 300v. Mnie bardziej ciekawi temat kręcenia koła tylnego gdy jest w powietrzu. Sprzęgło wciśnięte do końca a gdy koło tylne będzie w górze to się napędza ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 20:31, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Tarcie kinetyczne oleju powoduje krecenie kola. Ew np krzywe przekladki i caly czas sprzeglo jest "spiete"
Dodanie gazu ulatwia wrzucenie biegu czy lyzu bo to bardziej rozkleja sprzeglo
Co do wrzucania luzu w ktora strone masz ustawione przekladki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Wto 15:38, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | Tarcie kinetyczne oleju powoduje krecenie kola. Ew np krzywe przekladki i caly czas sprzeglo jest "spiete"
Dodanie gazu ulatwia wrzucenie biegu czy lyzu bo to bardziej rozkleja sprzeglo
Co do wrzucania luzu w ktora strone masz ustawione przekladki ? |
Cos czuje wiesz coś czego ja nie wiem
A o co chodzi z tymi przekladkami? o jaka strone chodzi i w czym rzecz?
Dodanie gazu na postoju - 'takie małe pryt' powoduje ze sprzeglo się rozkleja i luz wskoczy jak w maselko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 19:18, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
taki test - masz stół obrus zastawe - chcesz sciągnąc obrus bez ruszania zastawy - pociągniesz szybko czy wolno ? sprzegło działa w podobny sposób. jak wolno sie kręci to ma wieksze tarcie miedzy przekładkami a tarczami.
co do przekładek, one są wykrojone z blachy, wiec jedną krawędź mają gładkąa drugą na "ostro" skierowanie ich w jedna strone nieco zmieni działanie sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Wto 19:34, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Sprawdź popychacz. Znajomy miał tak jak ty. Tam gdzie jest kulka od strony wysprzeglika zrobiła się dziurka przez co popychacz był krótszy, obrócił i jak ręką odjął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moalord
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:49, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Mówisz to od strony dzwigni zmiany biegów gdzie jest odpowietrznik od płynu ? W sensie ten mechanizm ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Wto 19:58, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Nie, popychacz sprzęgła. Ten element co wypycha docisk sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:08, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
w 4T chyba to znaczenia nie ma, bo tłoczek ma dosyc długi skok, wiec nawet jak cos sie uklepie, coś odkształci to jeszcze zapas na prace tłoczka powinien byc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|