Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzegło EXC 400 - XC4
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moalord




Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:55, 29 Sty 2017    Temat postu: Sprzegło EXC 400 - XC4

Czesc Panowie,

Pytanie czysto techniczne, sprzęgło odpowietrzone, klamka reaguje prawidłowo, przy gwałtownym przyspieszaniu nie slizga się. W polowie "klamki" wysprzegla przy ruszaniu, czasami na zimnym ciagnie.

I tu ciekawostka, czy zimny, rozgrzany - nie mogę odpalić na biegu bo ciągnie.. również przy wrzuconym biegu i zgaszonym silniku nie wysprzegla.

Co to może być ? Na dniach planuje przegladac luz zaworowy oraz tarcze sprzęgłowe bo chce moto przygotować na perfect na sezon

Z gory dzięki za odp.
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 15:18, 29 Sty 2017    Temat postu:

Opcje 3
Albo masz jakis lepki olej i klei sprzeglo
Albo przekladki sa pokrzywione
Albo wybity kosz sprzeglowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moalord




Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:43, 29 Sty 2017    Temat postu:

Olej zalany swiezo na motorex i nie pomoglo... myslalem ze może wina tarcz ? To zapobiegawczo wymienić komplet tarcze, przekładki, sprężyny ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez moalord dnia Nie 16:19, 29 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 17:47, 29 Sty 2017    Temat postu:

Tarcze nie maja nic do tego. W sumie chyba ze sa bardzo kiepskie. Ja kuoilem chińskie nhc i tez troche ciagnelo na zimnym. Ale kopnac na biegu spoko moglem.

Wymienux na pewno bedzie najpewniej. Ale nie zawsze jest sens. Skontroluj sprzeglo zgodnie z serwisowka i bedzie pewnie cos wiadomo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Nie 18:06, 29 Sty 2017    Temat postu:

Te ciągnące sprzęgło to ciekawy temat. Rozbierasz sprzeglo i wszystko niby ok a sprzeglo ciągnie. Ciekawostka jaką udalo mi sie zaobserwować to jak dasz minimalnie gazu to od razu lepuej wsoczy luz (lepkość kinetyczna?). Druga prawidłowość, jak mocno przez chwilę przypalisz sprzeglo, zgasisz to ze dwa razy zapali na biegu bez efektu ciągnięcia sprzegla (jakby tarcze sie lekko przytarly?). To mnie zaprowadzilo do konkluzji, ze moze jednak material z ktorego wykonane sa korki tarcz ma znaczenie? Bo sama zmiana rodzaju oleju nie przynosi efektow. Generalnie nauczylem sie z tym żyć. Zawsze gorzej jest jak świeży olej. Jak sie trochę przepracuje jest lepiej. Dziwny wogole temat. Sam posłucham doswiadczenia innych użytkowników np czy po zmianie tarcz i przekladek problem znika?
Przekładki proste jak łza, nie przypalone, kosz jak nowka, klamka pieknie działa i pomimo regulacji na min i max zakresu wciskania efekt lekkiego ciągnięcia jest. Chociaz mi pali na biegu dobrze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Nie 18:14, 29 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moalord




Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:12, 29 Sty 2017    Temat postu:

Hmm... z luzem tez wlasnie jest czasami problem, raz wchodzi gładko, a innym razem musze 2-3x "szukać" - dziwne.. No to zobaczymy, zamiennik EBC kosztuje ok 500zl (tarcze, przekładki, sprężyny) do tego kontrola kosza itp... Dam znać jak będę po przeglądzie - w miedzy czasie proszę o dodatkowe porady/sugestie osób które miały podobny problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof_eM




Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:51, 29 Sty 2017    Temat postu:

Miałem robione sprzęgło i na zimnym oleju kleiło tarcze. Poprawa z wbijaniem luzu nastąpiła po zmianie oleju na 300v. Mnie bardziej ciekawi temat kręcenia koła tylnego gdy jest w powietrzu. Sprzęgło wciśnięte do końca a gdy koło tylne będzie w górze to się napędza ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:31, 29 Sty 2017    Temat postu:

Tarcie kinetyczne oleju powoduje krecenie kola. Ew np krzywe przekladki i caly czas sprzeglo jest "spiete"

Dodanie gazu ulatwia wrzucenie biegu czy lyzu bo to bardziej rozkleja sprzeglo

Co do wrzucania luzu w ktora strone masz ustawione przekladki ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Wto 15:38, 31 Sty 2017    Temat postu:

henio12323 napisał:
Tarcie kinetyczne oleju powoduje krecenie kola. Ew np krzywe przekladki i caly czas sprzeglo jest "spiete"

Dodanie gazu ulatwia wrzucenie biegu czy lyzu bo to bardziej rozkleja sprzeglo

Co do wrzucania luzu w ktora strone masz ustawione przekladki ?


Cos czuje wiesz coś czego ja nie wiem Smile
A o co chodzi z tymi przekladkami? o jaka strone chodzi i w czym rzecz?
Dodanie gazu na postoju - 'takie małe pryt' powoduje ze sprzeglo się rozkleja i luz wskoczy jak w maselko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 19:18, 31 Sty 2017    Temat postu:

taki test - masz stół obrus zastawe - chcesz sciągnąc obrus bez ruszania zastawy - pociągniesz szybko czy wolno ? Very Happy sprzegło działa w podobny sposób. jak wolno sie kręci to ma wieksze tarcie miedzy przekładkami a tarczami.

co do przekładek, one są wykrojone z blachy, wiec jedną krawędź mają gładkąa drugą na "ostro" skierowanie ich w jedna strone nieco zmieni działanie sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Wto 19:34, 31 Sty 2017    Temat postu:

Sprawdź popychacz. Znajomy miał tak jak ty. Tam gdzie jest kulka od strony wysprzeglika zrobiła się dziurka przez co popychacz był krótszy, obrócił i jak ręką odjął.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moalord




Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:49, 31 Sty 2017    Temat postu:

Mówisz to od strony dzwigni zmiany biegów gdzie jest odpowietrznik od płynu ? W sensie ten mechanizm ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Wto 19:58, 31 Sty 2017    Temat postu:

Nie, popychacz sprzęgła. Ten element co wypycha docisk sprzęgła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:08, 31 Sty 2017    Temat postu:

w 4T chyba to znaczenia nie ma, bo tłoczek ma dosyc długi skok, wiec nawet jak cos sie uklepie, coś odkształci to jeszcze zapas na prace tłoczka powinien byc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moalord




Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 6:16, 01 Lut 2017    Temat postu:

Mowa o tym ? [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin