|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:05, 17 Gru 2013 Temat postu: sprzęgło jak rozpoznać zurzycie?? |
|
|
mam pytanie jak rozpoznać zużycie sprzęgła w ktm 450 /530 exc 2010 r??
kiedy i jak to zauważyć ? czy zurzyte sprzęgło może mieć wpływ na wchodzenie na gume?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
IRO
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole / Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:11, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Nawet delikatne poślizgi sprzęgła po dodaniu gazu to znak, że trzeba zajrzeć do sprzęgła. Najlepiej ściągnąć dekiel, pomierzyć tarcze, posprawdzać kosze sprzęgłowe. Pół godziny roboty, a będziesz miał pewność, że wszystko jest ok.
Oczywiście stan sprzęgła ma duży wpływ na wchodzenie na gumę. Ciężej złapać pion przy większych prędkościach, bo moto nie słucha się manetki tak jak powinno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 21:18, 17 Gru 2013 Temat postu: Re: sprzęgło jak rozpoznać zurzycie?? |
|
|
czlowiekwidmo napisał: | mam pytanie jak rozpoznać zużycie sprzęgła w ktm 450 /530 exc 2010 r??
kiedy i jak to zauważyć ? czy zurzyte sprzęgło może mieć wpływ na wchodzenie na gume? |
Po pierwsze zainwestować w słownik. Po drugie łatwo sprawdzisz czy jest ok bez ściągania dekla w czasie jazdy. Rozgrzej sprzęt, potem wrzuć wysoki bieg i daj pełen gaz. Jeżeli obroty będą rosły niewspółmiernie z prędkością - to ślizga się, do wymiany. Potem zatrzymaj się na 1 ze sprzęgłem, jeżeli zgaśnie, albo musisz trzymać hamulec, bo inaczej jedzie to ciągnie i też do roboty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:39, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
po 1 słownik ;D
po 2 serwisówka - tam jest wszystko opisane
najlepiej przedwczesnie sprawdzic stan sprzęgła mierząc wartosci - grubosci płytek tarcz i przekładek. spręzynek, wzrokowa ocena kosza sprzęgłowego. sprawdzenie luzów na łozysku kosza sprzęgłowego. jak tutaj wszystko jest w normie znaczy że jest ok.
jak sie slizga to juz nie jest ocena czy sprzęgło jest zuzyte ;D tylko fakt, rzecz dokonana i to samo rozbierasz mierzysz i wymieniac co trzeba ;D
najczęsciej w tych moto sie zaczyna ślizgac czyli tarcze sie wycierają. ale przy uslizgach zwłaszcza w duzych moto gdzie czasem trudno powiedziec czy sie slizga czy nie jadac w terenie. moga sie przegrzewac przekładki i sie moga fałdować. co skutkuje tym ze np puszczasz pomału sprzęgło a motocyklem zaczyna szarpać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:47, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
ciężko mi teraz powiedzieć ale jak stoję na jedynce to wcale nie jedzie . jak mam go na podnośniku po chodzi 3 min wrzucam 1 bieg szarpniecie łańcuchem jest i kolo zaczyna sie kręcić ale jak je zahamuje i wezmę moto spowrotem do góry przy trzymaniu sprzęgła to juz koło stoi w miejscu i wygląda ze jest ok . ale piatka i szustka w terenie jakaś słaba z tego co pamiętam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:53, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
na 4 nie wchodzi już na gume ale to moze wina zębatek 14i 48
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:07, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
jak często padają sprzęgła ??mam moto z 2010r i 161 MH
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 22:11, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
tak nie sprawdzisz na podnosniku. to że wciskasz sprzęgło a koło sie kręci to kwestia prędzej oleju jak gęsty to zakleja nieco tarcze i sprzęgło nieco ciągnie - byle nie było tak że wbijasz bieg a moto jedzie na sprzęgle
co do 5 -6 tutaj nie chodzi czy słabe czy nie. po prostu wjedź na asfalt. wbij wyzszy bieg i gaz do końca jak obroty wzrosną a prędkosc nie rośnie to sie slizga ewidentnie. u mnie to była jak jazda skuterem. daje gazu najpierw rosły obroty a po chwili prędkosc pomału narastała. i musiałem pomalutku gazu dawać żeby nie uslizgiwało się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:44, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
chciałem tam opisać ze na podnośniku wbijam jedynkę, chwile koło sie kreci az olej sie rozbije i koło staje w miejscu i sie nie kręci . moto nie jedzie na biegu na postoju . ale ciezko coś wchodzi na gume na 3 biegu może trochę sie zużyło? ciekaw jestem ile wytrzymuje seryjne sprzęgło w motocyklu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 22:57, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
różnie zalezy od uzytkowania, mozna zarznąc sprzęgło w godzine a moze jeździc kilka lat.
to że słabo staje z trójki - ale muli go i nie ma mocy ? czy obroty rosną a moto nie wyrywa ? bo to jest róznica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:14, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
ciezko mi powiedziec teraz nie smigałem z 3 tyg z dwójki idzie super a z trójki nie idzie od strzała z gazu . musze pomagać sobie strzałem ze sprzęgła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
IRO
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole / Wrocław
|
Wysłany: Śro 10:19, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak henio napisał, najlepsza metoda to wyjedź na suchy asfalt i odkręć gwałtownie manetkę, jak obroty będą rosły a moto nie będzie jechać to ślizga się sprzęgło.
Najpierw dobrze go rozgrzej. Ja miałem to samo, jeździło się jak skuterem. Jak był zimny to jeszcze było ok, ale jak się rozgrzał to o gumowaniu można było zapomnieć.
Według mnie i tak powinieneś rozebrać i pomierzyć,żeby mieć pewność co do tego sprzęgła i w razie czego szukać przyczyny gdzie indziej. Nie musisz nawet spuszczać oleju, wystarczy, że położysz moto na lewy bok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:05, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Ja raz w cr miałem tak, że zaparłem moto o ścianę 1, gaz a koło nawet nie ruszyło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motoandrzey
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 121
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:37, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
to też jest niezły sposób, moto pod ściane 2,3 czy 4 bieg i próbuj ruszyć jeśli zgaśnie nie ma tragedii a jeśli silnik będzie chodził a koło stało to sprzęgło do roboty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:10, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
przy tych próbach pod sciana moze spalic dobre sprzegło, podczas jazdy wyczujesz czy przenosi moc na koło czy sie slizga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|