Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sprzęgło jak rozpoznać zurzycie??
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:05, 17 Gru 2013    Temat postu: sprzęgło jak rozpoznać zurzycie??

mam pytanie jak rozpoznać zużycie sprzęgła w ktm 450 /530 exc 2010 r??
kiedy i jak to zauważyć ? czy zurzyte sprzęgło może mieć wpływ na wchodzenie na gume?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IRO




Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole / Wrocław

PostWysłany: Wto 21:11, 17 Gru 2013    Temat postu:

Nawet delikatne poślizgi sprzęgła po dodaniu gazu to znak, że trzeba zajrzeć do sprzęgła. Najlepiej ściągnąć dekiel, pomierzyć tarcze, posprawdzać kosze sprzęgłowe. Pół godziny roboty, a będziesz miał pewność, że wszystko jest ok.
Oczywiście stan sprzęgła ma duży wpływ na wchodzenie na gumę. Ciężej złapać pion przy większych prędkościach, bo moto nie słucha się manetki tak jak powinno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 21:18, 17 Gru 2013    Temat postu: Re: sprzęgło jak rozpoznać zurzycie??

czlowiekwidmo napisał:
mam pytanie jak rozpoznać zużycie sprzęgła w ktm 450 /530 exc 2010 r??
kiedy i jak to zauważyć ? czy zurzyte sprzęgło może mieć wpływ na wchodzenie na gume?


Po pierwsze zainwestować w słownik. Po drugie łatwo sprawdzisz czy jest ok bez ściągania dekla w czasie jazdy. Rozgrzej sprzęt, potem wrzuć wysoki bieg i daj pełen gaz. Jeżeli obroty będą rosły niewspółmiernie z prędkością - to ślizga się, do wymiany. Potem zatrzymaj się na 1 ze sprzęgłem, jeżeli zgaśnie, albo musisz trzymać hamulec, bo inaczej jedzie to ciągnie i też do roboty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:39, 17 Gru 2013    Temat postu:

po 1 słownik ;D
po 2 serwisówka - tam jest wszystko opisane

najlepiej przedwczesnie sprawdzic stan sprzęgła mierząc wartosci - grubosci płytek tarcz i przekładek. spręzynek, wzrokowa ocena kosza sprzęgłowego. sprawdzenie luzów na łozysku kosza sprzęgłowego. jak tutaj wszystko jest w normie znaczy że jest ok.

jak sie slizga to juz nie jest ocena czy sprzęgło jest zuzyte ;D tylko fakt, rzecz dokonana i to samo rozbierasz mierzysz i wymieniac co trzeba ;D

najczęsciej w tych moto sie zaczyna ślizgac czyli tarcze sie wycierają. ale przy uslizgach zwłaszcza w duzych moto gdzie czasem trudno powiedziec czy sie slizga czy nie jadac w terenie. moga sie przegrzewac przekładki i sie moga fałdować. co skutkuje tym ze np puszczasz pomału sprzęgło a motocyklem zaczyna szarpać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:47, 17 Gru 2013    Temat postu:

ciężko mi teraz powiedzieć ale jak stoję na jedynce to wcale nie jedzie . jak mam go na podnośniku po chodzi 3 min wrzucam 1 bieg szarpniecie łańcuchem jest i kolo zaczyna sie kręcić ale jak je zahamuje i wezmę moto spowrotem do góry przy trzymaniu sprzęgła to juz koło stoi w miejscu i wygląda ze jest ok . ale piatka i szustka w terenie jakaś słaba z tego co pamiętam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:53, 17 Gru 2013    Temat postu:

na 4 nie wchodzi już na gume ale to moze wina zębatek 14i 48

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:07, 17 Gru 2013    Temat postu:

jak często padają sprzęgła ??mam moto z 2010r i 161 MH

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 22:11, 17 Gru 2013    Temat postu:

tak nie sprawdzisz na podnosniku. to że wciskasz sprzęgło a koło sie kręci to kwestia prędzej oleju jak gęsty to zakleja nieco tarcze i sprzęgło nieco ciągnie - byle nie było tak że wbijasz bieg a moto jedzie na sprzęgle Very Happy

co do 5 -6 tutaj nie chodzi czy słabe czy nie. po prostu wjedź na asfalt. wbij wyzszy bieg i gaz do końca jak obroty wzrosną a prędkosc nie rośnie to sie slizga ewidentnie. u mnie to była jak jazda skuterem. daje gazu najpierw rosły obroty a po chwili prędkosc pomału narastała. i musiałem pomalutku gazu dawać żeby nie uslizgiwało się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:44, 17 Gru 2013    Temat postu:

chciałem tam opisać ze na podnośniku wbijam jedynkę, chwile koło sie kreci az olej sie rozbije i koło staje w miejscu i sie nie kręci . moto nie jedzie na biegu na postoju . ale ciezko coś wchodzi na gume na 3 biegu może trochę sie zużyło? ciekaw jestem ile wytrzymuje seryjne sprzęgło w motocyklu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 22:57, 17 Gru 2013    Temat postu:

różnie zalezy od uzytkowania, mozna zarznąc sprzęgło w godzine a moze jeździc kilka lat.

to że słabo staje z trójki - ale muli go i nie ma mocy ? czy obroty rosną a moto nie wyrywa ? bo to jest róznica


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:14, 17 Gru 2013    Temat postu:

ciezko mi powiedziec teraz nie smigałem z 3 tyg z dwójki idzie super a z trójki nie idzie od strzała z gazu . musze pomagać sobie strzałem ze sprzęgła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IRO




Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole / Wrocław

PostWysłany: Śro 10:19, 18 Gru 2013    Temat postu:

Tak jak henio napisał, najlepsza metoda to wyjedź na suchy asfalt i odkręć gwałtownie manetkę, jak obroty będą rosły a moto nie będzie jechać to ślizga się sprzęgło.
Najpierw dobrze go rozgrzej. Ja miałem to samo, jeździło się jak skuterem. Jak był zimny to jeszcze było ok, ale jak się rozgrzał to o gumowaniu można było zapomnieć.

Według mnie i tak powinieneś rozebrać i pomierzyć,żeby mieć pewność co do tego sprzęgła i w razie czego szukać przyczyny gdzie indziej. Nie musisz nawet spuszczać oleju, wystarczy, że położysz moto na lewy bok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:05, 18 Gru 2013    Temat postu:

Ja raz w cr miałem tak, że zaparłem moto o ścianę 1, gaz a koło nawet nie ruszyło Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motoandrzey




Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 121
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:37, 18 Gru 2013    Temat postu:

to też jest niezły sposób, moto pod ściane 2,3 czy 4 bieg i próbuj ruszyć jeśli zgaśnie nie ma tragedii a jeśli silnik będzie chodził a koło stało to sprzęgło do roboty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:10, 18 Gru 2013    Temat postu:

przy tych próbach pod sciana moze spalic dobre sprzegło, podczas jazdy wyczujesz czy przenosi moc na koło czy sie slizga.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin