|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Sob 15:56, 05 Sty 2013 Temat postu: Sprzęgło KTM |
|
|
Dziś korzystając z pogody pojeździliśmy sobie. W pewnym momencie kumplowi z 450-tki zaczął cieknąć olej. Jak się okazało od strony sprzęgła "coś" wycięło dziurę w karterze? Jak się okazało po rozebraniu pokrywy sprzęgła, pękła jedna z tarczek sprzęgłowych i tak się ustawiłą ,że frezowała na całym obwodzie osłonę od środka. Nie mogliśmy znaleźć wyszstkich elementów tarczki. Czy jest możliwe aby przemieściły się w głąb silnika tym dolnym otworem od przelewu oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 16:28, 05 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jak nie ma wszystkich części a nie zmieściły by się otworem w karterze to popłynęły dalej tam gdzie sie zmieszczą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Sob 16:41, 05 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Hm... muszę ogarnąć temat , zastanawiam się czy nie zmienić odrazu wszystkie tarcze , czy kupić jedną orginalną , jakie tarzce polecacie? Ponieważ obiecałem kumplowi naprawić do następnego weekend.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Keny dnia Sob 16:42, 05 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Pon 18:21, 07 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jakiej firmy kupić tarczki? Macie doświadczenie w markach tarczy sprzęgłowych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:20, 07 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
co do tarcz to najlepiej oem, nie muszisz wyemieniac odrazu kompletu, poasprawdzaj wszystkie elementy i wymieniaj tylko te które sie juz kwalifikuja lub zaraz beda kwalifikowac do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Śro 22:27, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dopiero dzisiaj doszły tarczki OEM , teraz zastanawiam się jak wypłukać z silnika resztki opiłków powstałych w skutek ocierania tarczki o pokrywę sprzęgła. Wykręciłem wszystkie śruby od spustu oleju. Czym wypłukać resztki opiłków? Ropą, naftą? Nie chcę rozbierać całego silnka , no chyba że nie będzie inego wyjścia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:54, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A czy to taki problem rezebrać silnik? chyba lepie mieć czyste sumienie i pewność, że cały syf został usunięty... ot 6 godzin i po robocie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 23:23, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
6 godzin przy posiadaniu narzędzi plus kilka stówek na uszczelki, no i kazda rozbiórka silnika nie jest zbyt zdrowa dla niego. ja bym wolał czyms przepłukać. od tego masz filterki żeby wszystko wyłapało. ja bym próbował przepłukać czyms mimo wszystko, zalać czymś, i odkręcic spust, i tak kilka razy aż bedzie czysto leciało. syf raczej nie osadzi sie tylko spłynie. potem przepłukać olejem. a potem normalnego oleju zalac. i po krótkim czasie wymienic go razem z filtrami. i silnik powinien być błysk. u mnie troche sprzęgiełko jest uszkodzone, i na korku spustu na magnesie mam zawsze troche opiłków. ale jak olej spuszczam to jest idealny. nic sie nie mieni, magnesem jak przelatuje to też nic nie wyłapuje. filtry tez są czyste
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Wto 12:12, 22 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Przepłukałem kilka razy, odkręciłem wszystkie korki spustowe, następnie przyświeciłem lampką w otwory od strony spręgła (miałem zdjętą pokrywę sprzęgła) i widziałem poprzez otwór spustowy od strony magneta komorę, w której jest olej. Magnesem wyczyściłem całą komorę z opiłków (zamocowałem mały magnes na drucie i wprowadziłem go do komory). Wizualnie jak spojrzałem to było czyściutko. Parę razy jeszcze przepłukałem olejem. Na końcu zalałem nowym olejem i założyłem nowe filtry. Myślę , że przy następnej zmianie oleju napewno jeszcze trochę wyłapię opiłków , ale myślę , że znikome ilości. Zastanawia mnie czemu pękła jedna z tarcz sprzęgła?! Zużycie materiału? Oglądałem pozostałe i wg. mnie nie nosiły żadnych śladów pęknięć lub napęknięć. Mam jeszce pytanie, czy kosz sprzęgłowy po zdemontowaniu tarczek powinien się wysuwać (ma luz około 1mm)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:21, 22 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Magnesem? jak ty amelinium magnesem wyciągałeś? Dla mnie to fuszerka! najlepiej wszystko rozebrac na kawałki i wyczyścić. I tak jest zima wiec bardzo rzadko się wyjeżdża czasu w opór!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Wto 12:50, 22 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Opiłki z osłony sprzęgła "łapał" magnes , jak chcesz to na dowód ten mogę Ci przesłać fotę z magnesem, który "wyłapał" te opiłki. Fuszera? Skoro w pierwszej fazie płukania spływał olej z opiłkami , a w końcowej fazie nie było już żadnych opiłków, a ponadto mogłem zajrzeć do komory , w której spływa olej i komora ta była "wolna" od opiłków , to wg. Ciebie powinienem rozbierać silnik? Ponadto jak już wcześniej wspomniano KTM ma cztery filtry oleju, które napewno nie "przepuszczą" opiłków. No cóż ja osobiście nie uważam to za fuszerę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:29, 22 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Rób jak uważasz:) pozostają jeszcze zakamarki, przewody olejowe, i dysze natryskowe na przykład ta natryskująca olej na spód tłoka i gładź cylindra oraz malutki otworek smarujący sworzeń korbowód a to wyczyścisz tylko na rozebranym silniku. Mimo filtrów oleju zawsze coś się gdzieś dostanie.
Robiłem taką YZ426f w której rozpadł się kosz i jego kawałek dostał się między koła zębate przełożenia wstępnego i został sfrezowany i narobił bałaganu. Właściciel nie wiedział, że ta jest. ale sprzęgło zaczęło szwankować i pojechał do domu i rozebrał. Wypłukał silnik bardzo dokładnie, zużył przy tym bardzo dużo benzyny i oleju. Nie było już śladów opiłków. Poskładał i za tydzien poszedł latać. po godzinie zatarł tłok w cylindrze. Jak przywiózł to do mnie i rozebrałem silnik to się okazała że jednak syfu było jeszcze dużo. Mimo filtra papierowego oraz siatkowego na przewodzie olejowym w ramie (mało kto pamięta ze w yz czysci sie ten filterek) opiłki dostały się do głowicy i zatkały dyszę natryskującą tłok i gładź cylindra od dołu.
Zawsze zostaną opiłki gdzieś w zakamarkach takich jak koła zębate przesówne w skrzyni biegów, między kulkami i wałeczkami łożysk (tych znajdujących się wyżej jak na przykład główne łożysko od wałka zdawczego lub sprzęgłowego), w mechanizmie kickstartera, na uzwojeniu statora i tak dalej.
Oczywiście zrobisz jak chcesz:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Wto 19:37, 22 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Oczywiście sprężonym powietrzem przedmuchałem kanały olejowe, ale widać , że miałeś bardzo złe doświadczenie z takim przypadkiem i pewnie dlatego masz takie negatywne zdanie na temat mojego sposobu naprawy.
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:43, 22 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
yamaha to nie ktm, byle bys mial całe filtry siatkowe, nastepna zmiane oleju zrób szybko i zobaczc czy cos sie odklada jeszcze. jak juz jezdził z takim uszkodzeniem i nic nie uszkodziło to po przeplukaniu gorzej raczej nie bedzie.
gdyby to byla jamaha to pewnie bym go rozebral ale w kacie masz wszystko na łozyskach tocznych jedynie gładz cylindra moze po dupioe dostac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|