|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 18:41, 05 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
mentor napisał: | Czepek - Ty czytałeś sam siebie co napisałeś? Jeśli olej do niczego to do wymiany, a kosz to co? Właśnie może siadać a to są objawy. Zbiorniczek do oleju do sprzęgła masz przy klamce sprzęgła. A co do oleju i sklejania się tarcz na zimnym oleju tak może być i może szarpać. Wymień sobie olej silnikowy najlepiej na full syntetyk. |
A czy dla Ciebie sprzęgło składa się tylko z kosza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pon 19:00, 05 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Oczywiście że nie. Przecież dalej mu piszę co może posprawdzać itd. A może to wina wysprzęglika? Przecież to jego motocykl a nie mój. Wróżką nie jestem a raczej wróżbitą. Przyczyn może być wiele. U mnie kiedyś problemem był olej w pompie sprzęgła. Delikatnie sie zapowietrzyło i już szarpało i w gole chodziło jak chciało. Teraz mam taki objaw u siebie ze mi sprzęgło się robi miękkie jak dłużej jeżdżę. Ponoć to wina oringu w ten wnęce gdzie jest wysprzęglik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 8:09, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Wczoraj jeszcze byłem u jednego własciciela ktm 525 exc przejechał sie i mowi ze wszystko w normie mnie martwił hałas gdy po dodaniu gazu klekotał przy niskiej predkosci na wysokim biegu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Wto 8:50, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
No to dobieraj biegi odpowiednio do prędkości to nie będzie Ci "klekotał".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 9:34, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
podobnie mam jak jest bardzo rozgrzany tez sprzegło robi sie miękie... ale to wszystko od temperatury..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Wto 10:33, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
To bez znaczenia jaka jest temperatura. Sprzęgło powinno być twarde. Bo jak sie robi miękkie to własnie aby kosz i tarcze sobie charatasz (coś na podobę jak byś biegi wrzucał bez wysprzęglania). A winę ponoć za to ponosi ten własnie oring.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 10:51, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
to jest oring przy skrzyni biegów?? ale ogolnie cos w tym jesst ale to musi byc bardzo rozgrzany zeby było miękkie sprzegło to znaczy jak wciskam to tylko na poczatku dzwigni .. też tak masz??? a mozesz to zdjcie oddalic?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Wto 11:30, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
To jest miejsce gdzie wysprzęglik wchodzi. Ja na razie nie latam bo mi moduł padł i w naprawie mam. Ja mam taki objaw ze jak pojeżdżę ze 40min to tak się robi. Ale niedawno zmieniłem olej i jest poprawa. Jak naprawię elektrykę i problem będzie nadal to wydłubie ten oring.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 11:33, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
to jest simering na łożysku pod wysprzęglikiem, blokuje przepływ oleju i zmienia cisnienie w tłoczku wysprzęglika przez co klamka flaczeje ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszd7
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:26, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie miękka klamka robi się całym dniu jazdy to musze jeszcze ostro piłowac pod górki tak ze para idzie to wtedy czuje troche miekką klamkę na poczatku naciskania... ale chwila dalej i znów jest ok... tak sie dzieje u mnie..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtct
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:38, 22 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Tak się składa, że ja i mój brat mamy ten sam motor - KTM EXC 200 i niestety u mnie sprzęgło hałasuje coraz bardziej a u niego cisza.
Moim zdaniem łożysko igiełkowe nie ma tu nic do rzeczy. Logicznie rzecz biorąc kosz cały czas się kręci bez względu na to czy jest wciśnięte sprzęgło, czy nie. Więc dlaczego sprzęgło cichnie po jego wciśnięciu?
Podczas wciśniętego sprzęgła nie kręci się wałek główny - wałek, na którym jest osadzony kosz. W związku z tym, za hałas są najprawdopodobniej odpowiedzialne są dwa łożyska wałka. Niestety trzeba rozpołowić kartery, żeby je wymienić.
Sam kosz ma u mnie niewielki luz. Przekładki są jak nowe. Tarcze też. Sprężyny mają nominalną długość.
Przy wymianie korby na pewno zwrócę uwagę na wszystkie łożyska, ale mam nadzieje, że jeszcze jeden sezon zrobię na tej korbie
Tymczasem może ktoś pociągnie temat i pokusi się o sprawdzenie łożysk na wałku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nixdo
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 20:06, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
mentor napisał: | To bez znaczenia jaka jest temperatura. Sprzęgło powinno być twarde. Bo jak sie robi miękkie to własnie aby kosz i tarcze sobie charatasz (coś na podobę jak byś biegi wrzucał bez wysprzęglania). A winę ponoć za to ponosi ten własnie oring.
|
panowie czy da sie ten uszczelniacz wyciagnac od zewnatrz czy cos sie rozleci np wodzikod sprzegla ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 21:19, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
tego uszczelnienia tam nie powinno byc, wyciągnij go pod spodem jest koszyczek i kulki bo to łozysko ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|