Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stukanie łańcucha rozrządu KTM exc-f 350 '16
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domino909




Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:29, 16 Lis 2016    Temat postu: Stukanie łańcucha rozrządu KTM exc-f 350 '16

Witam , jak w temacie borykam się z problemem stukającego łańcucha rozrządu w moim KTM'ie , przy odpalaniu kiedy nie ma ciśnienia oleju jest dramat , później się sytuacja lekko uspokaja lecz nadal słychać stukanie , motocykl ma nalatane 72mth od nowości , czy jest to możliwe żeby w tak krótkim czasie wysiadł napinacz ? Czy jednak jest to normalne w KTM'ach ? Znajomy który serwisuje motocykle mówił , że jeden z jego znajomych już w 2 350'tkach wymieniał napinacz rozrządu , w jednej przeskoczył rozrząd na zawodach lecz na szczęście nic się nie stało z silnikiem . Podobnie ma mój znajomy który kilka dni temu kupił motocykl sx-f 250 2011r. , według rozpisu części mamy te same napinacze , on również narzeka na to samo co ja ... Waszym zdaniem zmieniać czy zostawić , osobiście przymierzam się do zmiany i tutaj pojawiają się schody , hydrauliczny czy manualny , z hydraulicznych biorę pod uwagę napinacz Dirt Tricks z manualnych nie mam żądnego faworyta . Trochę boje się zmiany bo wydać 400zł na napinacz hydrauliczny który może się posypać tak samo jak oryginał to słaby pomysł , czytałem na forum o nimi raczej miał dobre opinie lecz w starszych konstrukcjach , co do manualnego napinacza trzeba go regularnie naciągać i tutaj jest kolejny problem , jak to robić ? Czytałem , że trzeba dokręcać lekko ręką ... każdy ma inną siłę w ręce , skąd mam wiedzieć czy nie dokręcę za mocno i nie rozpierdzielę czegoś w silniku ... Co Wy myślicie o tym wszystkim , może ktoś już przerabiał temat kilku napinaczy i ma swojego faworyta ? Nie chodzi o cenę lecz o skuteczność , chce kupić raz a porządnie żeby starczyło to na lata .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:58, 16 Lis 2016    Temat postu:

Jesli nie chcesz problemów typu pogięte zawory to wyciągaj ten napinacz i kupuj nowy. Masz 3 opcje: kupno oryginalnego hydraulicznego ale sytuacja prędzej czy później się powtórzy, druga opcja to napinacz mechaniczny który jest upierdliwy bo trzeba ręcznie napinać i tak jak mówisz nikt nie wie jak, trzecia najlepsza to Dirt Trics który jest bezobsługowy.
Dirt Trics jest napinaczem hydrauliczno mechanicznym, olej przez niego przepływa i dodatkowo sprężynka napina łąńcuch, oprócz tego ma zapadki zapobiegające cofaniu. To jest najlepsza opcja i nie ma się czego bać bo te napinacze żyją bardzo długo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:10, 16 Lis 2016    Temat postu:

tez sie pod tym podpisze - to dobre napinacze, wrzucasz i zapominasz o problemie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcx




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WuWua

PostWysłany: Śro 22:36, 16 Lis 2016    Temat postu:

dirt tricks do modeli bodajże powyżej 2012 roku niedostępne w PL, przynajmniej nie widziałem. Alternatywą jest mechaniczny od kolegi z forum. Dokładnie wytłumaczy jak napiąć łańcuszek. Na 50h spokój i cena ok ~100PLN

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 22:43, 16 Lis 2016    Temat postu:

ja niedługo będę zamawiał do swojego
[link widoczny dla zalogowanych]

jak ktoś chce się podpiąć pod zamówienie to pisać, postaram się to załatwic bez cła, wysylka od ziomka z US


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domino909




Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:44, 16 Lis 2016    Temat postu:

Dirt Tricks jest pełno do mojej 350'tki Smile Kwestia tylko kupić w dobrej cenie po jakimś fajnym rabacie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:50, 16 Lis 2016    Temat postu:

Dirt Trics miałem w exc 530 po ponad 100 mth nie stwierdziłem absolutnie żadnych problemów z nim także ja również jak najbardziej polecam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcx




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WuWua

PostWysłany: Pon 10:17, 21 Lis 2016    Temat postu:

Zamontowałem u siebie mechaniczny napinacz. Banalny montaż, elegancko widać jak powinien być napięty łańcuszek po zdjęciu pokrywy zaworów. Minusem jest inspekcja napięcia co ok 30mth, ale to 15 min roboty Smile Za zaoszczędzone 300PLN kupiłem poszycie siedzenia Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fat




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 8:40, 06 Gru 2016    Temat postu:

Pany, podepnę się pod temat. U mnie lekko słychać łańcuch rozrządu podczas odpalania po przewrotce. Metaliczny dźwięk trwa dosłownie kilka sekund, potem wszystko jest OK. Odkładać już na napinacz Dirt Tricks, czy poczekać aż zacznie naprawdę nap**dalać, jak u kolegów wyżej? Moto ma 45 mth, 350 '16.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 11:04, 06 Gru 2016    Temat postu:

Nie odkładać, brać pożyczkę. Nie ma na co czekać.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:34, 06 Gru 2016    Temat postu:

Fat napisał:
Pany, podepnę się pod temat. U mnie lekko słychać łańcuch rozrządu podczas odpalania po przewrotce. Metaliczny dźwięk trwa dosłownie kilka sekund, potem wszystko jest OK. Odkładać już na napinacz Dirt Tricks, czy poczekać aż zacznie naprawdę nap**dalać, jak u kolegów wyżej? Moto ma 45 mth, 350 '16.
350-tki ze względu na dwa wałki rozrządu i to w jaki sposób łańcuch je obejmuje są dużo bardziej narażone na przestawienie rozrządu niż jednowałkowce. Krytycznym momentem jest sytuacja kiedy lecisz podjazd, motor ci zgaśnie i na biegu cofnie się do tyłu. Jeśli masz słaby napinacz który nie trzyma ciśnienia to w tym momencie jest bardzo duża szansa na przestawienie rozrządu. Najgorsze że praktycznie tego nie słyszysz dopóki nie odpalisz motocykla, ale wtedy jest już po jabłkach.
Kupuj napinacz i nie zastanawiaj się zbyt długo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 14:58, 06 Gru 2016    Temat postu:

[quote="major000"]
Fat napisał:
Krytycznym momentem jest sytuacja kiedy lecisz podjazd, motor ci zgaśnie i na biegu cofnie się do tyłu. Jeśli masz słaby napinacz który nie trzyma ciśnienia to w tym momencie jest bardzo duża szansa na przestawienie rozrządu. Najgorsze że praktycznie tego nie słyszysz dopóki nie odpalisz motocykla, ale wtedy jest już po jabłkach.

dokładnie po takim czyms ostatnio mi zacykał przez parę sekund, jeszcze 5mth i zmieniam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:43, 06 Gru 2016    Temat postu:

Fat napisał:
Pany, podepnę się pod temat. U mnie lekko słychać łańcuch rozrządu podczas odpalania po przewrotce. Metaliczny dźwięk trwa dosłownie kilka sekund, potem wszystko jest OK. Odkładać już na napinacz Dirt Tricks, czy poczekać aż zacznie naprawdę nap**dalać, jak u kolegów wyżej? Moto ma 45 mth, 350 '16.

U znajomego po 130 mth od nowości było już nawet słychać łańcuszek po odpaleniu na zimno i ciepło , po wymianie łańcuszka i napinacza cisza.. innemu po mniejszym przebiegu przeskoczył rozrząd . Zmieniaj jak najszybciej napinacz , a po ok 130 mth też łańcuszek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo83




Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 18:59, 06 Gru 2016    Temat postu:

Ile taki Dirt Trics wytrzymuje mth?albo co ile producent zaleca wymiane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 19:13, 06 Gru 2016    Temat postu:

pablo83 napisał:
Ile taki Dirt Trics wytrzymuje mth?albo co ile producent zaleca wymiane?

zakładasz raz i zapominasz, nie wymiieniasz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin