|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oz_ktm
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:20, 08 Sty 2015 Temat postu: SX-F 250 '14 czy EXC-F 250 '14 |
|
|
Witam Panowie,
mam już trochę doświadczenia w jeździe, ale z techniką słabo, chciałbym ja podszkolić. Który motocykl wybrać ? zaznaczę, że jeżdżę 50% poligon 30%tor 20% las. Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi, pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 23:45, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
zależy w którą trone chcesz iść? jeśli bardziej MX to SXF,
jeśli "wszystko po trochę"/Enduro to EXC-F
generalnie EXCF jest bardziej wszechstronniejszy i do nauki będzie napewno lepszy, łagoniejsza charakterystyka mocy, zawias bardziej przyjazny,
ja bym szedł w EXCka raczej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oz_ktm
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 5:18, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
A czy jesteś w stanie wymienić, takie faktycznie "odczuwalne" różnice pomiędzy tymi motocyklami ?
dzieki, pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 9:56, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
tutaj nawet nie ma co pisać. SXF na tor. EXC na wszystko inne.
exc ma lepszy zawias do lasu, lepsze przełozenia, mniej pali, wymaga nieco rzadszych remontów. wiecej momentu obrotowego z dołu. cała linia oddawania mocy bardziej wygładzona co sie sprawdza dobrze tam gdzie trzeba szukać trakcji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 10:49, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
exc ma homologacje a sx nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 14:01, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
najbardziej odczuwalne będzie zawieszenie - EXCF będzie po prostu "wygodniejszy",
a moc - silnik będzie jechał bardziej z dołu, będzie trochę wolniej sie wkręcał ale przez to będzie lepsza trakcja i płynniejsza praca na ciasnych partiach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oz_ktm
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:59, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Dziś usłyszałem opinie w jednym z salonów KTM-a, że SX-F bardziej sie sprawdzi w lesie niż EXC-F na torze ? podzielacie tą opinie ?
pozdr. K
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 17:39, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
raczej nie, ale wszystko zależy w jakim lesie,jakim terenie, przez kogo jechany i jak ustawiony,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oz_ktm
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:05, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Generalnie chodziło mi o to że SX-F jest motocyklem typowo torowym który i w lesie pojeździ, a EXC-F polata w lesie ale na tor już sie nie nadaje, i jeśli chce korzystać z tych dwóch miejsc to SX-F bedzie lepszy ?
sory, że tak męczę
pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:10, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli patrzyć pod tym kątem to chyba na odwrót. Enduro po torze poleci niewiele gorzej jak crossówka. Za to crossówka w lesie, na technicznym terenie słabo wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:42, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Trzeba się przejechać jednym i drugim. Będziesz wszystko wiedział.
To są dwa diametralnie różne motocykle. Nie ma złotego środka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Pią 18:52, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oz_ktm
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:39, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | Jeśli patrzyć pod tym kątem to chyba na odwrót. Enduro po torze poleci niewiele gorzej jak crossówka. Za to crossówka w lesie, na technicznym terenie słabo wygląda. |
no widzisz i tu jest problem, bo z którym salonem nie rozmawiam to każdy ma inne zdanie
KNKS napisał: | Trzeba się przejechać jednym i drugim. Będziesz wszystko wiedział.
To są dwa diametralnie różne motocykle. Nie ma złotego środka. |
przejechać sie mogę, ale wydaje mi sie że dopiero w trakcie użytkowania, poznania motocykla wychodzą pewne różnice.
i teraz to już zupełnie sam nie wiem :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lam3r
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Pią 19:52, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Z całym szacunkiem ale Pan z salonu albo jest tylko zwykłym mechanikiem i nie miał w praktyce większej styczności z jazdą wyczynowymi motocyklami marki, którą reprezentuje albo traktuje Cię jako zwykłego amatora, który ma dużo pieniędzy i kaprys, żeby sobie kupić taki motor i jezdzić nim po polach wokół własnego komina.
W takim wypadku faktycznie przy krótszych leśnych przelotach SX-F będzie lepszy i da nawet więcej frajdy bo na prostej najwięcej frajdy daje to, co najbardziej zapierdala. Ale juz w prawdziwym lesie, między drzewami czy w jakimkolwiek innym terenie SXFem będziesz się meczył w porównaniu do excf i to bardzo. Da się, jak najbardziej ale do momentu, w którym przejedziesz się exc.
Inny powód może być taki (ale to już trochę spiskowa teoria ) iż Pan z salonu dobrze wie, że jeżeli kupisz SX-F to będziesz częstszym klientem ich serwisu
Nie chce podważać czyjegoś autorytetu ale jeżeli nie jezdzisz głównie po torze a masz kasę na zakup nowego/rocznego motocykla, to bierz EXC-F, na torze sobie spokojnie poradzi a w każdym innym miejscu będzie o klasę lepszy niż SX-F.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Pią 19:54, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas_da
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 19:52, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Skoro już wiesz to po co pytasz?
Wszystko już zostało powiedziane w temacie. SXF=tor, EXC=enduro. Jednym i drugim wymiennie polatasz. Ja osobiście mam sxf po przeróbkach i latam tu i tam. Jedyne czego mi brakuje to papierów. Czasem by się przydały jak trzeba podjechać na szybko na CPN
Z przeróbek: bigbore, rekluse, switchmap, setting pod enduro cross.
Jeżeli zamierzasz głównie topić sprzęt, typowa przeprawówka to tylko i wyłącznie EXC!!! SXF'a zajedziesz!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukas_da dnia Pią 19:59, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:01, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
oz_ktm napisał: | major000 napisał: | Jeśli patrzyć pod tym kątem to chyba na odwrót. Enduro po torze poleci niewiele gorzej jak crossówka. Za to crossówka w lesie, na technicznym terenie słabo wygląda. |
no widzisz i tu jest problem, bo z którym salonem nie rozmawiam to każdy ma inne zdanie
KNKS napisał: | Trzeba się przejechać jednym i drugim. Będziesz wszystko wiedział.
To są dwa diametralnie różne motocykle. Nie ma złotego środka. |
przejechać sie mogę, ale wydaje mi sie że dopiero w trakcie użytkowania, poznania motocykla wychodzą pewne różnice.
i teraz to już zupełnie sam nie wiem :/ | Według mnie bzdura totalna. Ja wiem że latają ludzie crossówkami po lesie ale prawda jest taka że prędzej crossówka nie da rady w enduro niż endurak na torze. To wynika z budowy, charakterystyki silnika, zawieszenia itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|