Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temat: Ustawianie zawiechy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Nie 12:35, 29 Maj 2016    Temat postu: Temat: Ustawianie zawiechy

piszcie jak macie ustawione zawieszenie i jaki typ jazdy (teren). Czy standardowe ustawienie sie wam sprawdza?
Ja mam problem dobrać odpowiednio, nie potrawie wykręcić ani do MX (choć lagi z EXC się do tego nie nadają wiem) ani do szybkich przelotek po nierównym. często mi za szybko lagi odbijają do delikatnych skokach ok 1-1,5m.
Zauważyłem że mam bardzą wąską regulację odbijania na lagach, szybkośc odbijania przy wkręconej i wykreconej regulacji dużo się nie różni. Czasami podnosi mi przód po skokach czasami zachowuje sie jak kołek, sam nie wiem.

Temat tyczy się standardowego zawieszenia EXC czyli lagi 1komorowe i PDS
rocznik '09


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 19:03, 29 Maj 2016    Temat postu:

same kliki to nie jest jakas kosmiczna regulacja. zacznij od ustawienia na pewno SAGu z tyłu, i przeserwisowaniu zawieszenia.

jak cos ci nie pasuje nadal - to jedyna słuszna regulacja to niestety zabawy settingiem.

wazne jest żeby dobrze " wyczuć" problem, i wiedziec dokładniej co chce sie zmienić.

podaj jeszcze wage i napisz jakie masz spręzyny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Nie 22:33, 29 Maj 2016    Temat postu:

Te serwisowe ustawienia nie są złe i oddają dość dobrze charakterystykę pracy zawieszenia w stosunku do nazw ustawia (comfort, standard, sport)
Chociaż na tor mx podkręcam jeszcze po dwa kliki więcej niż ustawienie "sport"

Generalnie klikanie działa i robi różnicę.
W ekstremalnych przeciążeniach, jak lądowanie na płasko, poprawne ustawienie przewiduje dobijanie zawieszenia, to normalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 16:03, 30 Maj 2016    Temat postu:

dobra a czy podczas lądowania na płasko np po przeskoku przez opony czy hopkę powiedzmy metr do półtora z powietrza na płasko zawiecha EXC ustawiona standart dobije?

Sag jest ustawiony prawidłowo, spręzyny oryginal, moja waga 76kg olej w lagach 5W poziom 110mm od góry.
w tym tygodniu wymienie bo już z półtora roku ma.

MI sie wydaje że podczas szybkich przelotów jest za twardo (trzaska kierownicą), a podczas skoków za miękko i do tego podbija przód po lądowaniu, czasami podczas lądowania zarzuci kierownicą. Może oczekuje zbyt wiele od KTM Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:14, 30 Maj 2016    Temat postu:

moze dobić, mi dobija jak skacze z półek np 1 metr, ale jak ładuje hope na torze to potrafi to wybrac - ( chociaz tez mam inny zawias ale w 1 komorówce tez tak powinno byc ) chodzi tutaj o hydraulike,

skoro ci zawieszenie nie wyrabia - to dobrze, znaczy ze skill rośnie i zawias nie zaspokaja tego. uderz do mnie na PW moze cos doradze odnosnie ustawienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 22:33, 06 Cze 2016    Temat postu:

wracając do tematu, wymienilem olej w lagach i praca zawieszenia dużo się poprawiła, także nie warto trzymać zbyt długo oleju. obecnie jeżdże na standardowych ustawieniach jedynie szybka kompresja z tyłu na 1obr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 23:23, 06 Cze 2016    Temat postu:

Samo kręcenie regulacją daje niewielki, ale zauważalny efekt. Za to serwis zawieszenia potrafi zdziałać cuda. Po roku oddałem kumplowi amor na serwis i po robocie motocykl trzyma się gleby jak przyklejony. Przed serwisem próbowałem różnych ustawień i ciągle dupę mi podbijało na podjazdach na korzeniach, a po serwisie nawet nic nie kręciłem, tylko zostało jak było i jest bajunia. Tak więc pierwszy krok do ustawiania zawieszenia to świeży olej i sprawny zawias, a potem się można bawić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 6:57, 07 Cze 2016    Temat postu:

dokładnie zgodze sie z kolega żółf - regulacje czuć, ale dopiero ingerencja w srodek działa cuda i zawias zaczyna pracowac jak trzeba - oczywiscie o ile fabrycznie nie jest " wstrzelony" pod ciebie.
ale kazdy ma inny styl jazdy, inną wage itp itd

co do oleju - chyba najlepszy jest motorex, ale ma ta wade że sie szybko zuzywa, kilkanascie motogodzin i traci własciwosci, do tego swieze panewki, i polerka lagi - i juz zawias pracuje lepiej sam w sobie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin