Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tłok do KTM exc 400 2009

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciekEXC400
Gość






PostWysłany: Wto 22:02, 04 Paź 2011    Temat postu: tłok do KTM exc 400 2009

witam,
nabyłem właśnie KTM exc 400 2009 rok.
Motorek ma przelatane 130 mth i od nowości tłok.
Żeby być "dokładnym" postanowiłem wymienić tłok na nowy (jak się okazuje, do tego modelu można dostać jedynie OEM, więc. ehhh).
I tutaj pojawił się problem, bo:
Oryginał, który wyciągnąłem ma odległość od cylinda 0,1 mm, natomiast nowy, który otrzymałem w KTM (2 selekcja) ma odległość 0.02 mm..
Żeby było idealnie, wiem że powinno być 0,04 mm i pytanie co w tym wypadku zrobić???
Podobno w nowych EXC odległość ma być mniejsza i że spokojnie te 0,02 mm wystarczą.

Ktoś może mi pomóc?? nie chce założyć zbyt ciasnego, żeby nie zatrzeć, a s kolei jak założę, zbyt luźny to będzie lipa..
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 6:35, 05 Paź 2011    Temat postu:

u mnie w starszym modelu 525 szedł luz 0.05.. 0.02 bedzie za ciasno moim zdaniem. na pewno sie zakopresi dobrze i moze sie nie zatrze, ale łatwo bedzie o spuchniecie tłoczka a wtedy nicasil do wywalenia ;P selekcja II tloków w ktmie idzie po przebiegu 300 mth i wiecej. ja na twoim miejscu wymienił bym tłok, a jak chcesz serio wstawiac go to mozesz oddac cylinder do honowania to ci go powiekszą na ten tłok. jednak wtedy stracisz duuuzo, bo mozliwe że jak wyjeździsz ten tłoczek to cylindra juz nie będzie. a co do samego tłoczka - do ktma kupuje sie tylko ELKO Razz wossner przy elko wyglada jak chinczyk ;D to samo z rozrządem najlepiej sie remontuje na oryginałach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciekexc400
Gość






PostWysłany: Czw 6:09, 06 Paź 2011    Temat postu:

henio12323 napisał:
u mnie w starszym modelu 525 szedł luz 0.05.. 0.02 bedzie za ciasno moim zdaniem. na pewno sie zakopresi dobrze i moze sie nie zatrze, ale łatwo bedzie o spuchniecie tłoczka a wtedy nicasil do wywalenia ;P selekcja II tloków w ktmie idzie po przebiegu 300 mth i wiecej. ja na twoim miejscu wymienił bym tłok, a jak chcesz serio wstawiac go to mozesz oddac cylinder do honowania to ci go powiekszą na ten tłok. jednak wtedy stracisz duuuzo, bo mozliwe że jak wyjeździsz ten tłoczek to cylindra juz nie będzie. a co do samego tłoczka - do ktma kupuje sie tylko ELKO Razz wossner przy elko wyglada jak chinczyk ;D to samo z rozrządem najlepiej sie remontuje na oryginałach


dzieki za info. Wczoraj postanowilem, że zakładam selekcje 1szą.. Kolesie z różnych KTM w Polsce mówili, że na pierwszą wymianę tłoka daje się 2gą selekcję i ma być 0,05. Jednak w przypadku drugiej selekcji jest za mały luz (0,02), w pierwszej trochę za duży (0,07)- wole mieć szybsze zużycie tłoka niż zatarty tłok + cylinder..O tym, że powinno wymieniac sie na 2gą po 300mth, to pierwsze słysze, wręcz przeciwnie - podobno od razu zakłada się na pierwszą wymianę 2gą.

Co do części, to do modelu 400 exc >2009 całe zawieszenie chodzi na 450 exc, ale silnik to inna bajka.. korba, tłok, cylinder są inne (mają inne kody) i niestety dostępne są tylko w oryginałach...
Łańcuszek rozrządu kupiłem DID...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 14:24, 06 Paź 2011    Temat postu:

no tak Very Happy kazda pojemnosc ma inne częsci

a co do wymiarów itp. to zalezy od zuzycia. jak wymieniasz tłok często to wg ktmowskich Grad'ów przeskakujesz o spory skok. za kazdym razem trzeba dac cylek do zmierzenia i pod to dobrac tłok. ja miałem zrobione minimum 400 mth i okazało sie że selekcja KTMowska jest przeskoczona, z kolei wg wossnera przeskoczyłem 2 selekcje i powinienem kupic tłok selekcji 3. a wg ktma to wypadała akurat selekcja II. bo ktm ma praktycznie tylko 2 tłoki. a wossner ze 4. wiec wszystko zalezy od danego wymiaru cylka Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 21:54, 06 Paź 2011    Temat postu:

henio12323 napisał:
no tak Very Happy kazda pojemnosc ma inne częsci

a co do wymiarów itp. to zalezy od zuzycia. jak wymieniasz tłok często to wg ktmowskich Grad'ów przeskakujesz o spory skok. za kazdym razem trzeba dac cylek do zmierzenia i pod to dobrac tłok. ja miałem zrobione minimum 400 mth i okazało sie że selekcja KTMowska jest przeskoczona, z kolei wg wossnera przeskoczyłem 2 selekcje i powinienem kupic tłok selekcji 3. a wg ktma to wypadała akurat selekcja II. bo ktm ma praktycznie tylko 2 tłoki. a wossner ze 4. wiec wszystko zalezy od danego wymiaru cylka Razz


problem z moim KTM jest taki, że tłok od nowości miał przejechane 130mth i... wygląda jak nowy... po prostu był pyrkany amatorsko na wyprawach po stepach w Rosji i motocykl nie nosi nadmiernych śladów zużycia...
A to, że 450 jest inna niż 400, to wiadomo.. sama nazwa na t wskazuje.. Mi chodziło o to, że do 450 pełno jest zamieniików: Wiseco, Vertex, Wossner, nie ma tylko cylindrów , a do 400 exc 2009 nie ma w ogóle zamienników i trzeba robić na OEM`ach wszystko.

Wg moich pomiarów wychodzi, że I selekcja za luźna, IIga stanowczo za ciasna.. no ale co... wsadzam Iszą Smile

Zapraszam do Bielska-Białej w góry - oprowadzę po fajnych terenach p górach.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin