Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tłok vertex kompresja 12:1 jak dostroić gaźnik?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
excelent 450




Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mierzyn

PostWysłany: Czw 17:55, 11 Sie 2016    Temat postu: tłok vertex kompresja 12:1 jak dostroić gaźnik?

Jestem nowym forumowiczem wiec witam wszystkich! Smile mam pytanie odnośnie tłoków vertexa high compresion, a dokładnie o to jak dostroić gaźnik? czy zmieniać dysze czy może wystarczy regulacja? wgl czy podniesienie kompresji w tych silnikach nie wywoła lawiny problemów? ktoś ma jakieś doświadczenia związane z tego typu tłokiem?
Mój kaczor to exc 450 2005 więc z niezawodnym rfs'em, robię własnie remont i chcę kupić tego typu tłok, w serwisie nie są w stanie nic powiedzieć na ten temat a słyszałem ze na seryjnych dyszach jest zbyt uboga mieszanka, ktoś coś wie, coś podpowie Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SzaryWilk




Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Markusy

PostWysłany: Czw 19:00, 11 Sie 2016    Temat postu:

Zgodnie z teorią działania silnika to im większe ciśnienie tym lepiej jest spalana mieszanka czyli większa dawka paliwa w tym przypadku powinna zdać egzamin, ponieważ wraz z podniesieniem stopnia sprężania, zwiększa się temperatura silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
excelent 450




Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mierzyn

PostWysłany: Czw 20:14, 11 Sie 2016    Temat postu:

I właśnie to jest cały problem, bo jak zwiększyć dawkę paliwa, wystarczy regulacja gaźnika czy jednak trzeba założyć większe dysze? a słyszałem że na seryjnych dyszach będzie zbyt uboga mieszanka dysze należy wymienić. I tu nasuwa się kolejne pytanie, jeśli zmieniać dysze to na jaką?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:34, 11 Sie 2016    Temat postu:

Jak założysz nowy tłok to wtedy na podstawie obserwacji pracy silnika i wyglądu świecy regulujesz gaźnik. Nikt ci teraz nie poda na tacy parametrów gaźnika bo to jest loteria. Może się okazać że tylko śrubą składu mieszanki wystarczy zwiększyć mu paliwo ale też może wymagać totalnie strojenia od nowa dyszami, iglicą itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
excelent 450




Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mierzyn

PostWysłany: Czw 20:47, 11 Sie 2016    Temat postu:

Naiwnie liczyłem na jakąś złotą receptę, no ale cóż powalczymy z tym, dzięki za pomoc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:56, 11 Sie 2016    Temat postu:

akurat jest odwrotnie
im większy stopień sprężania tym mniej potrzeba paliwa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SzaryWilk




Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Markusy

PostWysłany: Pią 13:30, 12 Sie 2016    Temat postu:

Chodzi mi o to, że jak jest większe sprężanie to większa temperatura powstaje w cylindrze a im bogatsza mieszanka tym lepsze jest chłodzenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Pią 15:51, 12 Sie 2016    Temat postu:

Nie łapię po co te tłoki hp?
RFS tak słabo jedzie, że chcecie poprawiać fabrykę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
excelent 450




Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mierzyn

PostWysłany: Pią 16:11, 12 Sie 2016    Temat postu:

Jedzie dobrze, ale zawsze może jeździć lepiej Wink po za tym lubię jak jest mocny dół i głownie o to mi chodzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 10:26, 13 Sie 2016    Temat postu:

odpal przejedź sie kawałek - i obserwuj kolor swiecy. paliwo chłodzi ale nie mozesz przesadzic z jego dawką bo bedzie sie wytrącał nagar

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulpias




Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 11:58, 04 Wrz 2016    Temat postu:

Dołączę się do tematu. Pytanie : macie może zdjęcia które pokażą jak wygląda prawidłowo zabarwiona świeca w sxf ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Nie 12:22, 04 Wrz 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 12:36, 04 Wrz 2016    Temat postu:

dokładnie tak jak wyzej - fotek od groma jest i publikacji w necie. i ogólnie nie ma znaczenia czy to WSK SXF czy jakis sportowy scigacz.

aczkolwiek jak mowa o cross/enduro na gaźniku to fajnie jest jak jest lekko czarniejsza niż kawa z mlekiem. i tyle Very Happy


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin