|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:40, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
lassooch do LC4 ?? bo mnie ciekawi czy korba wossnera bedzie pasowac do oryginalnego tloka w LC4 ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Śro 8:41, 30 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:12, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
w motocyklach szczególnie gdzie korba jest zamknieta dedykowany tłok bedzie pasował tak samo korba zamiennik do oryginalnego tłoka. Sprawa pewnie dotyczyła tłoków w jakims aucie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 12:45, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
no i własnie zmierzyłem twardosc tłoków proXa i oryginał i wyniki są conajmniej zaskakujące ';d
proX po 60 mth i zuzyciu 0.08 twardosc na denku tloka - 130 HB
OEMowski ELKO trudno ocenic przebieg ale na pewno ponad 100-150 mth tez taki sam pomiar - 100HB wiec wychodzi ze powetrzchnia elko jest bardziej miekka niz PROXa
nie wiem sam jak zinterpretowac wynik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 14:52, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Twardość to jedno. Odpornosc na ścieranie to drugie. Zastanawia mnie jedno, czy ta sama utrata średnicy przy dwukrotnej różnicy przebiegu może świadczyć na plus dla Elko. Może odniesie się do tego ktoś, dobry z materiałooznawstwa.
Mi ostatnio kolega polecał tłok Proxa. Sam już nie wiem, bo oryginały ponoć najlepsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:59, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
rozszerzalność temperaturowa stopu z jakiego są wykonane elko jest nie do pobicia przez zamienniki
elko pasowane są fabrycznie na 0,02 a zamienniki na 0,06
mają też szerszy pierścień
przynajmniej tak sie mi o uszy obiło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:55, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
elko pasowane są fabrycznie na 0,02 a zamienniki na 0,06
gdzie wyczytałes takie dziwne informacje ? poza tym pasowanie zalezy od modelu i srednicy tłoka i cylindra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:01, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
glowy za te wartosci nie dam uciac ale pewnie gdzies na ktmtalk musialem to widziec
wracajac do tematu opinia caflash'a
Cytat: | The oem pistons have wider cast iron rings than the narrower steel aftermarket rings and were sourced by KTM for longer life span at a tiny cost in extra friction. Even the alleged wiseco 560smr piston has a 1.2mm ring versus 1.0 for all aftermarket pistons.
Other than the 560 piston the other rfs pistons are temperature stable 4032 alloy and are sized differently because of their low expansion rate design. They hold the ring straighter against the bore when cold. No piston rock. Less noise.
Second is KTM uses a fairly fine diamond honing process on their nikasil cylinders and the resulting crosshatching never goes away. Its always grinding away at the ring. Rougher grit wears the rings much faster.
If anyone is interested they can call Powersealusa in pa. And talk to kris about the finer diamond stones he had made up. His finish matches oem KTM Elko/Mahle almost exactly.
I bought a 50-75 hour 07 525 engine with 2% leakdown on it and you could hear the intake leaking in my quiet shop. That's excellent as the two percent was mostly the intake valves.
So a factory wider ring made out of a more compatible material(cast iron) to the finer cross hatched nikasil cylinder which are also very precisely round and straight last much longer.
See Kevin in Yorks recent quote on his seen ring and cylinder and piston life of 400 hours. Same as I have seen many times. Aftermarket I cannot remember any past 200-250 hours max.
Obviously someone who short shifts and has good engine oil and thick air filter oil and no dust through the carb vent lines can tell me their individual bike lasted longer but in general the oem was made to last longer and does.
Almost every rider reported longer top end life new versus replacement parts the next time. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|