Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TPI zacina się na srednich obrotach
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ivanoszka




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 19:40, 10 Maj 2019    Temat postu: TPI zacina się na srednich obrotach

cześć, pojawił się problem, mianowicie podczas jazdy z wysokimi obrotami kiedy wcisnę sprzegło, często ale nie zawsze silnik zawiesza mi się na średnich obrotach, pomaga tylko lekkie zduszenie poprzez puszczenie sprzęgła, wtedy wszystko wraca do normy.

Pacjet to TPI z 18roku z przebiegiem 80mth, nowy tłok od 5h, jestem jego nowym właścicielem i trudno mi powiedzieć co może być przyczyna.

jak do tej pory to wymieniłem świecę sprawdziłem pompke oleju i zawór pod "gaznikiem" ma lekkie przeswity po bokach, ale z tego co widziałem na YT to nowe tez tak maja, płytki całe nie popękane. wkręca się dobrze odpala od pierwszego.

proszę o pomoc w rozwiązaniu tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:53, 10 Maj 2019    Temat postu:

hmm zawieszanie obrotów zwykle wiąże sie z dostawaniem sie gdzies lewego powietrza, trzeba by sprawdzić czy wszystko jest szczelne głownie miedzy przepustnicą a blokiem silnika, inny temat to sama przpeustnica, szczerze mówiac nie kojarze zeby były z nią problemy ale gdyby nie odbijała to byłby własnie taki efekt

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ivanoszka




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 20:20, 10 Maj 2019    Temat postu:

dzięki za szybką odpowiedź, właśnie wróciłem z garażu, odpaliłem maszynę i spsikałem okolicę przepustnicy środkiem do czyszczenia hamulcow, przypuszczam ze gdyby była tam nieszczelność to silnik zareagował by na dodatkowe paliwo wzrostem lub spadkiem obrotów, stąd mój wniosek że obudowa i połączenia są szczelne, jutro zdemontuję filtr powietrza i sprawdzę czy się nie zacina przepustnica sama w sobie, ale na manetce nie czuję żeby się coś zacinało.

EDIT, sprawdziłem przepustnic wszystko z nią ok, ładnie wraca do położenia początkowego, nie ma nawet najmniejszej szczelinki, wyczyściłem też na szybko wężyk z czujnika cisnienia skrzyni korbowej, jutro sprawdzę czy cos sie w tym temacie zminiło, gdyby ktos z kolegów wpadła na jakiś pomysł to poproszę o info.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ivanoszka dnia Pią 21:31, 10 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pią 21:30, 10 Maj 2019    Temat postu:

sprawdź porządnie czy manetka działa płynnie od początku do końca. U mnie (250 2017 - ostatni gaźnik) był właśnie ten problem, roll gaz potrafił się delikatnie przyciąć. Co prawda roll gazy mamy inne (Ty masz dwie linki, ja jedną), ale gripy/manetki mamy te same; połączone z mocowaniem linki (mi w tym miejscu się przycinało).
Trop być może nietrafny, ale warto sprawdzić Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ivanoszka




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 21:33, 10 Maj 2019    Temat postu:

ok amek, jutro rozbiorę manetę i porządnie ją umyję, ale z tego co sprawdziłem dzisiaj to chodzi to plynnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 8:45, 11 Maj 2019    Temat postu:

przeczyść i sprawdź czy obudowa rollgazu nie haczy o to mocowanie linki gazu (zespolone z manetką). U mnie było to jakoś pod kątem skręcone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ivanoszka




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 19:04, 16 Maj 2019    Temat postu:

hej, dzisiaj pojeździłem chwile i niestety, dalej nie chce schodzić z obrotów, nie mam już pomysłu na to, zacina się na średnich i stoi tak aż go zduszę. pózniej lanie pyrka na wolnych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:04, 16 Maj 2019    Temat postu:

Odpowiedz jest prosta
Obniz obroty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ivanoszka




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 21:06, 16 Maj 2019    Temat postu:

piekna dedukcja, dzieki szerloku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 6:20, 17 Maj 2019    Temat postu:

a moze ssania nie wyłączyłeś ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ivanoszka




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 6:27, 17 Maj 2019    Temat postu:

ssanie wyłączone, oring na ssaniu sprawdzony i szczelny, dzisiaj wyciągnę jeszcze raz membrany i sprawdzę dokładnie uszczelki i króciec, czy gdzieś tam nie pojawiła się nieszczelność, generalnie obroty są normalne ale jak jade z wysokimi i wcisnę sprzęgło zawiesza się na średnich, jak zduszę to wchodzi na wolne.

dodam jeszcze że wczoraj podczas zawieszenie szarpałem za manetkę i za linki żeby sprawdzić czy to nie mechaniczne zacięcie ale nic się nie zmieniło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ivanoszka dnia Pią 6:31, 17 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:35, 17 Maj 2019    Temat postu:

Zmniejsz obroty ja sie nie smieje tylko mowie powaznie jesli srubka nie pomoze wyjmij przepustnice i tam masz na kleju srubke blokujaca opad przepustnicy najpierw podgrzej i opusc jeden obrot i zobacz czy pomoglo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ivanoszka




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 13:38, 17 Maj 2019    Temat postu:

Ok, dziękują za informacje i przepraszam za reakcje, napisałeś lakonicznie i sądziłem że żartujesz. Sprawdzę to wieczorem albo rano. Dam znać co się udało ogarnąć.

HEJ! wyglada na to że miałeś rację! zmniejszyłem śrubkę o 1 obrót i wyglada na to żę się nie zawiesza, przynajmniej na szybkiej rundzie którą właśnie zrobiłem. jutro po wyjezdzie dam znać czy na pewno.

Dzięki!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ivanoszka dnia Pią 18:35, 17 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ivanoszka




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 13:59, 18 Maj 2019    Temat postu:

temat do zamknięcia , barek253 miał rację, regulacja śrubą wolnych obrotów załatwiła sprawę. dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:46, 18 Maj 2019    Temat postu:

Dziekuje dobranoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin