Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Trochę stunt'u

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szagrat




Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 7:39, 25 Lis 2011    Temat postu: Trochę stunt'u

Cześć Wszystkim!

Wiem, że nie każdy jest za tak zwanym stuntowaniem. Ale jeżeli podniesiemy odrobinę swój motor na tylne koło. Pytanie brzmi jak to zrobić? Jechać np. na 3 zredukować na 2 dodać więcej gazu? Przytrzymać na starcie sprzęgło i w tym samym momencie dodać gazu i puścić sprzęgło? I słyszałem, że podobno można jeszcze zrobić wheelie jechać na jedynce rozpędzić się trochę, sprzęgło dodać więcej gazu i motor sam podskoczy.
Proszę was o rady. Może nigdy takiego czegoś nie zrobię ale pytam tak z czystej ciekawości. Aha jeszcze jedno. Gdy podniesiemy motocykl to olej nam przecież spada i można zatrzeć silnik. Czy da się coś zrobić, aby można było jeździć "na kole" bez obaw, że zatrzemy silnik?

PS:Nie wiedziałem do jakiego tematu to dać. A że moim marzeniem jest EXC to napisałem ten temat tutaj. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pią 7:53, 25 Lis 2011    Temat postu:

Poczytaj sobie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wystarczy wpisać na google jazda na tylnym kole i masz full linków, opisów technik itd. Endurowcy to nie stunterzy ale na pewno dużo ludzi lata na crossie na koło. Jedni napiszą Ci że sprzęgło i gaz, moja 520 szła na koło bez sprzęgła 2-3 bieg bez różnicy aby odkręcałem gaz i wyrywało. Co do oleju w silniku? Jak widzę jesteś amator tak jak i ja, więc na początku nie będziesz jeździł na kole a podrywał motocykl na koło, więc silnika takimi wyczynami nie zatrzesz. Ja swój pałowałem i było ok, aby trzeba dbać o ten olej w silniku, chodzi o poziom.
Dużo nie zniosłem do tematu, ale szukaj na necie technik tego jest bardzo dużo. Szkoda przepisywać wypowiedzi innych ludzi.
Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 10:06, 25 Lis 2011    Temat postu:

exc 125 to 2T wiec mozesz jeździc do góry nogami i nic sie nie stanie Very Happy tak samo piły spalinowe to w 99% 2T bo mozna ciac drzewo pod kazdym kątem i nie zgaśnie, ani sie nie zatrze. w 4T sprawa wyglada inaczej.
co do techniki jak dla mnie czytanie for internetowych, pytanie o technike mija sie z celem. kazdy ma swoją, a po 2 nawet jak bedziesz 10 godzin czytał o tym i teoretycznie bedziesz wiedział co i jak. to i tak siadziesz na moto i nie bedziesz jeździł lepiej niz jeździłes Razz

ja tylko podpowiem że w 2T najlepiej jechac na 2 biegu, odkrecasz troche gazu ( moze byc na sprzęgle) do momentu otwarcia zaworu wydechowego, jak on jest zamkniety to nie wyrwie ci sprzęt na koło, jak sie zawor otworzy puszczasz gaz do konca i szybko znów odkręcasz do konca ;P i mamy gume. kwestia jest zeby lekko szarpnąć kierownicą no i odchylic sie do tyłu. najlepsza jazda na gumie jest jak złapiesz w koncu pion. to jest taki smieszny moment że wydaje ci sie że juz lecisz na plecy - i tu własnie psychika zazwycza wygrywa i odpuszczasz gaz. a tam własnie trzeba dalej gaz trzymac, i w tym momencie pionu moto nie chętnie leci w tył ani w przód nawet jak lekko odpuscisz gaz to mozesz utrzymac równowage. albo mozesz jechac w tym pionie 5 kilometrów po prostej jadac 10 km h ;P w przypadku poderwania pod mniejszy kąt moto bedzie dotąd jechało na jednym aż sie skończy "ciąg" silnika, czyli wbijesz wyzszy bieg aż nie bedzie miał mocy podrywac dalej


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią 15:43, 25 Lis 2011    Temat postu:

Może to chamsko zabrzmi, ale proponuję się uczyć jeździć na kole jak już będziesz miał motor, a tego co piszesz to Ci jeszcze daleko także się nie napalaj...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 18:54, 25 Lis 2011    Temat postu:

Czepek napisał:
Może to chamsko zabrzmi, ale proponuję się uczyć jeździć na kole jak już będziesz miał motor, a tego co piszesz to Ci jeszcze daleko także się nie napalaj...



ja powiem inaczej:
najpierw uczymy się prawidłowej pozycji,jazdy w zakrętach, hopki itp, znam duuzo ludzi którzy na kole potrafią jeździc dużo lepiej ode mnie , a na torze czy w lesie są cieńcy jak bibuła.

aaa i polecam http://www.youtube.com/user/TheOffroadfanatic , dużo fajnych tricków i tipsów


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Pią 18:57, 25 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szagrat




Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 19:32, 25 Lis 2011    Temat postu:

Czepek@
Mam motor cross'a, ale 50 i potrzebuje paru rad, bo się już zaczynam uczyć. Czytaj poprzednie tematy, a nie paplasz głupoty Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią 20:29, 25 Lis 2011    Temat postu:

Przeczytaj dobrze post Kristofa.
Moim zdaniem priorytet to ogarniecie moto, a nie jakies gumowanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szagrat




Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 21:42, 25 Lis 2011    Temat postu:

Ogarniecie motoru ja jeżdżę na swoim dopiero 5 miesięcy a się już dawno sezon skończył. Także narazie moto ogarniam. A to jak podnieść motocykl na koło zapytałem z czystej ciekawości... Teraz rozumiesz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:55, 27 Lis 2011    Temat postu:

Wyrób sobie nawyk uzywania tylnego hamulca jak masz przednie kolo w górze. Jak bedziesz umial asekurowac sie hamulcem nie bedziesz bal sie postawic moto do pionu i balanowac nim. Zeby dlugo gumowac setka w 2t tylny hamulec to podstawa.
W mocnych 4t wystarczy sam gaz i hamowanie silnikiem ale przy wolnych gumach bez hamulca sie nie obejdzie.

Pozatym dlugie gumy sa nudne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
złamas




Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 21:09, 02 Gru 2011    Temat postu:

właśnie chciałem napisać o tylnym hamulcu i wójo mnie wyprzedził. Powiem może na moim przykładzie. Mam exc 520 no i tu problemu z wyrywaniem nie mam jak się postaram to nawet na 5 biegu wyrwę. Sama jazda nie jest trudna (tak mi się wydaje), tak jak pisał henio12323 chodzi chyba o psychikę. Dla mnie schody się zaczynają jak mam użyć hamulca, jadę na gumie, myślę o tym hamulcu ale za cholerę nie potrafię "zmusić" do tego nogi. W tym momencie to i ja proszę o rady. Wracając to jazdy na gumie to uczyłem się jeszcze na Suzuki Dr 650 z 90r. i robiłem to stopniowo: coraz to wyżej i wyżej (aż w końcu przeleciałem, taki są uroki nauki Very Happy ) potem to dalej i dalej, aż byłem zadowolony. Co prawda dalej nie potrafię tego robić perfekcyjnie ale jak już dobrze wskoczę na koło to jadę i jadę (ale ciągle bez "możliwości" awaryjnego zahamowania Sad )
Pozdrawiam i życzę przyjemnej nauki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią 21:32, 02 Gru 2011    Temat postu:

w takim traktorze to silnik hamuje lepiej niz nie jedne hamulce Very Happy
a tak na serio, to proponuję jechać na jakąś polankę i nie robić szybkich gum tylko wyrwać z miejsca praktycznie, wtedy nie będziesz miał obaw o moto i siebie, bo trawa nie gryzie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 1:23, 03 Gru 2011    Temat postu:

gleba na plecy prawie zawsze kończy się połamanym błotnikiem bez żadnej dorobionej łapy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin